.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 15:55:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5, 2.0 benzyna ALT] Coś się ułamało (zdjęcie) - co to?
PostNapisane: 28.cze.2008 18:32:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sty.2008 18:23:33
Posty: 18
Witam!

Po długiej walce i licznych wizytach w serwisach wziąłem sprawy w swoje ręce. Wyjąłem kolektor i wyczyściłem przepustnicę oraz odmę. Ale zauważyłem że w kolektorze coś lata. Jest to ułamany zaczep od elementu - no właśnie, absolutnie nie wiem co to jest ani co to robi (lub ułamane nie robi) w moim samochodzie. Bardzo proszę pomóżcie koledzy bo nie jestem mechanikiem - wszystko co do tej pory zrobiłem wyczytałem z forum.

Gdy ruszałem tym elementem to chyba otwierało się coś w kolektorze.

Dodam tylko - błąd z komputera - 17545 - Zbyt bogata mieszanka a z moich wrażeń - wysokie spalanie, falujące obroty na biegu jałowym oraz znaczny pobór oleju.

Link do zdjęcia :
http://kolos.math.uni.lodz.pl/~diablort ... lektor.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2008 19:28:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Z tego co wiem to każde 2.0 ma spory pobór oleju - taka konstrukcja.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 12:25:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sty.2008 18:23:33
Posty: 18
A więc tak: ten element jest połączony z gumową gruszką a gruszka ze zbiornikiem podciśnienia. Gdy dodać gwałtownie gazu to elektrozawór wyrównuje ciśnienie, gruszka się kurczy i pociąga za prowadnicę z ułamaną końcówką. Ta zaś przekręca dźwignię i otwiera w kolektorze dodatkową jakby przepustnicę zwiększając tym samym ilość powietrza w mieszance. Przy ułamanej końcówce wszystko jest pięknie z tą różnicą, przepustnica w kolektorze się nie otwiera i mieszanka jest zbyt bogata w paliwo względem powietrza. Taka bynajmniej jest moja wersja i tego będę się trzymał :D Na razie naprawiłem to łącząc elementy drutem, dzisiaj pojadę za miasto i zobaczymy czy błąd mieszanki wróci. Tak poglądowo (bo może ktoś też kiedyś będzie z tym walczył) to w ETCE wygląda to tak:

http://kolos.math.uni.lodz.pl/~diablort ... lektor.gif


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 13:53:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
2rafal7 napisał(a):
Z tego co wiem to każde 2.0 ma spory pobór oleju - taka konstrukcja.

Nie kazde. Moje dawane ABK przebieg 320 000 nic nie brało oleju. Pomyliles chyba silnik w ukladzie V z rzedowym :D

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 14:22:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Chodzi o nowe konstrukcje - benzynowe i diesle lubią popic oliwy.
Specjalnie je tak projektują zeby brały olej !
rufffus Ile tego oleju silnik bierze ?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 09:31:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sty.2008 18:23:33
Posty: 18
Zrobiłem wczoraj autem ok 100 km i jest lepiej. Spalanie 9.2 (kilka wyprzedzań powyżej 150km/h, tak to starałem się trzymać 120). Olej raczej ok - za mały przebieg żeby dokładnie określić ale jeśli nawet ubywa to niewiele. Błąd mieszanki na razie nie wrócił. Jedyne co zauważyłem to, że ubywa płynu chłodzącego - dzisiaj to sprawdzę na kanale.

Acha - po czyszczeniu i adaptacji przepustnicy jest ładnie, prawie że bardzo ładnie. Prawie bo jednak czasem obrotomierz bardzo delikatnie zafaluje (wyczyszczone również wtryskiwacze w ultradźwiękach, prawie nowe świece i cewki). Co jeszcze sprawdzić? A może zresetować/zaadaptować coś jeszcze poza przepustnicą?

A tak BTW: w czwartek zakładam gaz. Mam do wyboru BRC za 3100 PLN lub Landirenzo Omegas za 3800PLN. Jestem na 95% za BRC - co Wy na to? I kogo byście polecili w Łodzi w temacie instalacji LPG?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: