.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 18:05:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 10:09:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
W ksiazce od samochodu jest napisane:
- dla long life; 507
- nie long life; 505.01

Czy sugestia oleju 507 jest podyktowana tylko ekologia czy wynikaja rowniez korzysci dla silnika?

_________________
A4 Avant Quattro 3,0tdi (BKN) Tiptronic
A6 Allroad 3,0tdi (ASB) Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 15:10:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
505.01 o lepkości 5/30 jest tylko dla silników 2.0 16v TDI PD i PPD (np. BKD lub BMN)

505.01 o lepkości 5/40 jest tylko dla silników 1.9 TDI 8v PD (np. ARL)

507 o lepkości 5/30 jest już dla silników CR i jest to olej niskopopiołowy dla wszelkiej maści FAP'ów czy DPFów

Zalanie innego będzie powodowało więcej syfu w silniku i częściej bedzie trzeba wypalać filtr cząstek stałych.... no i dodatkowo jakieś ciut większe spalanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 15:16:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
Na szczescie moj samochod od poczatku nie ma filtra czastek stalych.

Czy w tej sytuacji bylyby jakies korzysci dla sprawnosci silnika gdyby jednak przejsc na 507 (0-w30 - taka jest naklejka na silniku)?

_________________
A4 Avant Quattro 3,0tdi (BKN) Tiptronic
A6 Allroad 3,0tdi (ASB) Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 15:20:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
1. mniejsze spalanie... teoretycznie
2. dłuższe okresy między wymianami.
3. lepsze / szybsze smarowanie silnika przy ujemnych temperaturach rozruchu
4. wolniejsze zużywanie się silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 15:27:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
a czy na oleju 507 (0-w30) w wysokiej temperaturze oleju smarowanie rowniez nastapi szybciej niz na 505,01 (5-w40)?

Pytam pod katem napinaczy rozrzadu, ktorego absolutnie nie slychac gdy odpala sie samochod po nocy, natomiast wyraznie go slychac gdy samochod jest dogrzany i ponownie odpalany po ok. 20 minutach.

_________________
A4 Avant Quattro 3,0tdi (BKN) Tiptronic
A6 Allroad 3,0tdi (ASB) Tiptronic


Ostatnio edytowano 30.cze.2008 16:03:52 przez jacue, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 15:48:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bezduszny napisał(a):
4. unikać produktów Castrol'a


Można prosić o KONSTRUKTYWNE, RZECZOWE i POPARTE twardymi dowodami argumenty potwierdzające powyższą myśl ???
(naturalnie oprócz tego, że produkty Castrola są najczęściej podrabiane - co w moim rozumieniu dowodzi akurat popularności a nie kłopotów jakościowych ...).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 16:01:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Piotruś... wystarczy, że pójdziesz do ASO i zobaczysz silnik "po Castrol'u"

... lub dla ułatwienia wejdź na forum SR i tam poczytaj opinie tych co już to mają za sobą okres podniety Castrol'em.

Cytuj:
naturalnie oprócz tego, że produkty Castrola są najczęściej podrabiane - co w moim rozumieniu dowodzi akurat popularności a nie kłopotów jakościowych ...


Po przeczytaniu tego wybacz... ale nie chce mi się już dalej Ci tłumaczyć.
Miłego dnia :peace:


Ostatnio edytowano 30.cze.2008 16:09:33 przez bezduszny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 16:03:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
jacue napisał(a):
a czy na oleju 507 w wysokiej temperaturze oleju smarowanie rowniez nastapi szybciej?

Teoretycznie tak... jednak nie będą to duże różnice.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 16:12:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Miałem nadzieję na konkrety, a dowiedziałem się jak zwykle tego samego ... .
Jak dla mnie - brudne i niegodne pomówienie z ust konkurenta ... (chyba, że zmieniłeś pracodawcę - to przepraszam).
Szkoda ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 16:14:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Pracodawcy nie zmieniłem...
Dale pracuję w tej samej spółce zoo jako prezes zarządu.... od kilku lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 16:22:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Nie czepiajmy się słówek - na Forum AKP prezentujesz się (i kojarzysz) jako osoba powiązana zawodowo ze Statoilem i w tym kontekście skomentowałem Twojego posta, Panie Prezesie ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 16:28:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
... jak już to dopisz do listy Totala, Texaco i kilka innych koncernów z którymi współpracujemy i bierzemy od nich określone produkty.

W sumie średnio 180.000 litrów miesięcznie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 17:33:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lis.2007 16:28:43
Posty: 78
Lokalizacja: Opole
Witam,dołączę się też do ciekawego tematu.Mam A6 C6 2.7 TDI rok prod.2005,serwisuje auto w niemczech,ostatnio zwróciłem uwagę,że w serwisie wlali mi Castrol LLll 5W30 ,a w książce serwiswej jest wpis następna wymiana po "zapaleniu info.serwis".Serwis w MMI jest ustawiony na 30 tys.km lub 460 dni,czyli LongLife inspekcja.Teraz pytanie : czekać do wyświetlenia serwisu,czy wymienić za 15 tyś.km :?: .Inna sprawa ,to że jest oryginalna fabryczna naklejka,że olej ma być 0W30 LongLife.Proszę o podpowiedź.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 81 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: