.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 18:06:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c4 2.5 tdi] 2 problemy, tylko nie wiem z czym.
PostNapisane: 30.cze.2008 13:52:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2008 13:29:01
Posty: 13
Lokalizacja: gorzów
Witam, mam dwa problemy natury technicznej, nie wiem dokladnie co jest tego winą ale najbardziej pasuje tutaj napęd.
Problem1:

Przyspieszając muszę uzyskiwać przynajmniej 3 tys obrotów aby auto chciało jechać, znaczy jedzie ale nie tak jak np vw passat
dla przykładu w passacie na 2 biegu przy 2,5 tys obrotów prędkościomierz pokazuje trochę ponad 40 km/h, na trzecim biegu około 60 km/h. na 4 biegu przy 3 tys była już setka.
U mnie jest inaczej
aby na 2 biegu osiągnąć 40 km/h muszę kręcić do 3 tysięcy, na 3 biegu 60 km/h mam również przy 3 tys, na 4 biegu 100km/h mam przy 3,5 tys.
Oglądałem filmiki na Youtube i takie same auto jak moje ma całkiem inne przełożenie, podobne jak te opisane z passata. Nie wiem czy tak ma być i czy to jest jakaś usterka, co jest tego powodem itp. Jak ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc. Dodam jeszcze, że auto przyspiesza normalnie do 100 km/h, czyli duszę na maxa na każdym biegu (około 11 s) Aha i jeszcze jedno pytanie, czy nie wydaje wam sie dziwne aby obrotomierz wskazywal maksymalnie 6 tysięcy obrotów? VW Passat nie dochodził nawet chyba do 5 czy 4,5.

Problem 2.

Występuje tylko przy prędkości powyżej 120 km/h
Gdy wyprzedzam i już po wyprzedzaniu zjeżdżam w prawo na swój pas to muszę to robić bardzo delikatnie (skręcać) bo gwałtowniejszy ruch kierownicą powoduje że auto zaczyna się trząść, cała deska rozdzielcza, muszę ostro przyhamować i dopiero mogę jechać dalej. Występuje to tylko przy skręcaniu kierownicy w prawo, nigdy w lewo. Troche mnie to denerwuje bo czasem chciało by się po dobrej drodze pociągnąc a tu nagle trzesienie auta. Jeżeli ktoś jest w stanie powiedzieć co to może być to bede wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 17:00:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2008 21:37:45
Posty: 38
w moim 2.5tdi na I 40 na II 80 na III 120 na IV 160 V 200 i VI 215 co ty na to

:peace:


od 0 do 100km/h

10 sekund
na 1/4 mili lipa bo 17 sekund i osiągnięta pretkość 150km/h :(: wstyd

przy 110km/h na VI biegu mam 2000 obrotów

a te wibracje moga być od opon
kiedys tez tak miałem
przy 90km/h trzęsło przy 100km/h juz przestawało

_________________
było - fiat 125p kombi 89r,
było - C3 2.2+LPG z 85r.
było - kadett 1.6D z 87r.
było - C3 2.0 TD 85r. (bardzo chwale)
bylo - C3 2.3+LPG sekfencja 87r.
było - C3 2.2+LPG z 86r.
było - ............. AUDI A6 2.5 TDI 140KM z 95r.
jest - A8 2.5TDI 150KM z 1998r


ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 17:06:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Wibracje prawodpodobnie pochodzą od przegubu - wewnętrznego ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 19:22:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2008 13:29:01
Posty: 13
Lokalizacja: gorzów
Opony raczej odpadają bo wymieniałem razem z alusami na 16" i problem nie zniknął. A ile może kosztować taka zabawa z przegubem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c4 2.5 tdi] 2 problemy, tylko nie wiem z czym.
PostNapisane: 30.cze.2008 19:33:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
travis1985 napisał(a):
Aha i jeszcze jedno pytanie, czy nie wydaje wam sie dziwne aby obrotomierz wskazywal maksymalnie 6 tysięcy obrotów? VW Passat nie dochodził nawet chyba do 5 czy 4,5.


Może masz licznik dłubany. Ja nie mam 6 tys obrotów ;) Na III biegu wyciągam maks 105-110 km/h (4500 obr).

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 19:45:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2008 13:29:01
Posty: 13
Lokalizacja: gorzów
Raczej dłubany nie jest bo przy 3 tysiącach które pokazuje obrotomierz słychać silnik dość wyraźnie, przy 4 tys jest juz głośno. Obrotomierz nie idzie więcej jak 6 tys i przy tej wartości odcina paliwo, na 3 biegu w okolicach 120 km/h


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 20:58:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
travis1985 napisał(a):
Raczej dłubany nie jest bo przy 3 tysiącach które pokazuje obrotomierz słychać silnik dość wyraźnie, przy 4 tys jest juz głośno. Obrotomierz nie idzie więcej jak 6 tys i przy tej wartości odcina paliwo, na 3 biegu w okolicach 120 km/h


Kolego. Nie rozumiemy się. Licznik wskazuje 5,5 tysiąca obrótów max...kręcisz dookoła?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 05:57:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2008 21:37:45
Posty: 38
specjalnie sprawdzałem jak wyglagaja obroty w mojej A6 :!!:


-> na III biegu <-

2000 - 50km/h
2500 - 60km/h
3000 - 80km/h
3500 - 90km/h
4000 - 110km/h
4500 - 120km/h
4700 - 125km/h


:peace: :peace:

_________________
było - fiat 125p kombi 89r,
było - C3 2.2+LPG z 85r.
było - kadett 1.6D z 87r.
było - C3 2.0 TD 85r. (bardzo chwale)
bylo - C3 2.3+LPG sekfencja 87r.
było - C3 2.2+LPG z 86r.
było - ............. AUDI A6 2.5 TDI 140KM z 95r.
jest - A8 2.5TDI 150KM z 1998r


ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 08:37:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
giecex napisał(a):
specjalnie sprawdzałem jak wyglagaja obroty w mojej A6 :!!:

-> na III biegu <-

2000 - 50km/h
2500 - 60km/h
3000 - 80km/h
3500 - 90km/h
4000 - 110km/h
4500 - 120km/h
4700 - 125km/h



Ja mam skrzynię VI-biegową, ty zapewne też. Jest czego gratulować bo III bieg masz prawie taki jak mój IV. Jesteś pewien, że licznik nie przekłamuje tak o 20 km/h ? :)

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 09:37:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2008 21:37:45
Posty: 38
licznik pokazuje dobrze

jestem pewien :diabel:

a na IV biegu ciągne go do 160km/h :peace:


wyciagam 215km/h :!!: :!!: :!!:

_________________
było - fiat 125p kombi 89r,
było - C3 2.2+LPG z 85r.
było - kadett 1.6D z 87r.
było - C3 2.0 TD 85r. (bardzo chwale)
bylo - C3 2.3+LPG sekfencja 87r.
było - C3 2.2+LPG z 86r.
było - ............. AUDI A6 2.5 TDI 140KM z 95r.
jest - A8 2.5TDI 150KM z 1998r


ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 09:59:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
giecex napisał(a):
licznik pokazuje dobrze

jestem pewien :diabel:

a na IV biegu ciągne go do 160km/h :peace:

wyciagam 215km/h :!!: :!!: :!!:


W takim razie nasze skrzynie biegów są inne :) Nic innego nie przychodzi mi do głowy. A jak inni AELowcy?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 11:53:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2007 21:02:00
Posty: 21
a moglbys jeszcze raz powiedziec ile masz maks obrotow ? 6k ? bo moj jak wchodzi na czerwone pole to juz sie dusi czyli gdzies tak przy 4,7k

_________________
A6 C5 AFB 98' 150 PS
A6 C4 AEL 96' 1XX PS
80 B4 ABK 94' 115 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 12:02:49 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
1 problem: masz założone zegary od benzyny (na 99%) - jaką masz max cyfrę na obrotomierzu?

2 problem: masz wybity sworzeń wahacza. Nie będę zgadywał który bo jak wymieniać to oczywiście OBA wahacze (sam sworzeń nie jest wymienny, wymieniasz cały wahacz ze sworzniem). koszt - ok. 150 zł/szt za markowy wahacz

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 12:25:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
jak masz 6 tys obr to cos nie tak u
mnie na biegu jalowym po wcisnieciu gazu w podloge
wskazowka zatrzymuje sie przed 5 tys obr
chyba ze ktos grzebal przy limiterze obrotow

W czasie jazdy na 6 biegu przy 3tys obr mam 160km/h

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 12:28:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Ostatnia cyfra na zegarze to 5. Czerwone pole zaczyna się przy 4,5 tys obrotów i kończy na 5,5 tys.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 12:44:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2008 14:18:09
Posty: 24
Lokalizacja: Kraków
http://photos04.allegro.pl/photos/orygi ... 86879647_6 - diesel

http://photos03.otomoto.pl/photos/origi ... 0378_7.jpg - benzyna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 12:59:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2008 13:29:01
Posty: 13
Lokalizacja: gorzów
No to chyba mam zegary od benzyny, wyglądają identycznie jak te z 2 zdjęcia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 13:04:11 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
już jednego browca zarobiłem, sprawdź jeszcze zawiechę (ale nie na szarpakach tylko rozłącz wahacz od zwrotnicy na sworzniu i sprawdź wtedy jego luz) i potwierdź moje rozwiązanie 2 problemu ;)

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 13:50:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
arthurr napisał(a):
już jednego browca zarobiłem, sprawdź jeszcze zawiechę (ale nie na szarpakach tylko rozłącz wahacz od zwrotnicy na sworzniu i sprawdź wtedy jego luz) i potwierdź moje rozwiązanie 2 problemu ;)


Połowa tego browca jest moja ;) Przecież napisałem, że ma dłubany licznik.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 14:14:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2008 13:29:01
Posty: 13
Lokalizacja: gorzów
zawieszenie to będe dłubał dopiero przy urlopie, za dwa tygodnie, no i po wypłacie :)
może dzisiaj sie przejade i zrobie filmik jak to wygląda z tymi obrotami, bo na moje ucho to i tak jest coś nie tak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: