.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 17:58:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 3.0 ASN - praca na 2 cylindry + kody błędów
PostNapisane: 03.lip.2008 07:33:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 18:17:01
Posty: 50
Lokalizacja: wrocław
witajcie, dziś rano jadąc do pracy nagle silnik zaczął przerywać i pracować chyba tylko na 3 cylindry (z 6) i wywalił mi migający check. Oto błędy:
5 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
P0305 - 001 - Upper Limit Exceeded
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded

Wszytko to tyczy się przerwania zapłonu. Co ciekawe, odstałem chwilę i skasowałem błędy (miałem akurat lapka w aucie) i wszystko wróciło do normy. Dojechałem spokojnie do pracy, wydaje mi się tylko że jakby słabsze się auto lekko zrobiło, ale może to takie dziwne odczucie po tym co się stało.

Co to za przyczyna tej awarii i co dokładnie oznacza przerwanie zapłonu?? Jestem w tym temacie laikiem więc proszę o pomoc.

_________________
dawno poza oooo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 16:09:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Witam.
Sam nie posiadam tego silnika ale kiedyś miałem V6 benzynke (ACK) i miło wspominam. :d
W ostatnim numerze AudiDRiVER'a ukazał się artykuł dotyczący właśnie twojego problemu. Oto skan strony
Obrazek
Ogolnie chodzi o to że ten zawór się zacina. Jeżeli bedziesz widział na nim olej to znaczy że przepuszcza i należy go wyczyścić(nowe uszczelki również). Mogą też być "sparciałe" węzyki podciśnienia sterujące tym że zaworem, nalęzy je również wtedy wymienić. Wygląda na to że twój problem dopiero się ujawnił a więc wymiana zaworka może nie być jeszcze potrzebna...
Miłej lektury...
Pozdro :peace:

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2008 07:09:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 18:17:01
Posty: 50
Lokalizacja: wrocław
dokładnie ten artykuł i to zdjęcie pokazuje mój problem. Mam urwaną tę plastikową rurkę, która wchodzi wgłąb kolektora i jest połączona z tymi zaworkami na podciśnienie montowanymi z przodu kolektora. Udało mi się wyjąć tą rurkę, jest cała w jakimś smarze czy oleju. Z tego co wiem ta część nie występuje jako część wymienna tylko trzeba wymienić cały kolektor a to już koszt.

_________________
dawno poza oooo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2008 12:12:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 18:17:01
Posty: 50
Lokalizacja: wrocław
Dokładnie jak opisał wcześniej Ława, problem tkwi u urwanym plastikowym wałku sterującym dopływem powietrze w kolektorze ssącym. Pytanie czy można to skleić czy tylko wymiana? Pytanie 2, czy ta maź pochodzi od smaru, oleju i czy ma ona tam być??

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
dawno poza oooo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: