.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 00:02:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Passat 2.5TDI AFB] Dymienie, brak mocy, twarda praca
PostNapisane: 29.cze.2008 00:08:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2008 11:54:55
Posty: 15
Lokalizacja: swietokrzyskie
Witam!
Opisze "po krótce" awarie jak dotknęła silnika mojego Paska.
Na początku info że przebieg 200tys do 160tys mam książke wiec nie podejrzewam przekrecenia licznika. Poprzedni właściciel zmienił turbo tzn, było padnięte wiec zregenerował, a że po regeneracji znowu sie padła kupił używke. To czy mówił prawde nie wnikam, ale turbo było zmieniane. Przerabiłem już temat z zapowietrzaniem sie układu i winą była uszczelka przy pompie. Co do rozrządu to znajomy mechanik zaraz po kupnie(2tys km temu) wymienil mi tylko doraźnie paski bo na cały rozrząd nie mialem wtedy funduszy, i wymienił oringi na wale bo puscily(niestety nie powiedzial mi ze moze byc to wina odmy czego sie dowiedzialem z waszego forum). Jeszcze weżyk sterujący od EGR był zaślepiony ale go udrożniłem, wiec nie wiem jak z pracą tego zaworu(pewnie zapieczony).

A usterka wyszła tak. Po przejechaniu ok 70km jak już parkowałem autko zauważyłem że silnik twardo pracuje. Wtrakcie drogi nie odczułem wyrażnego spadku mocy itp. Po postoju ok 12 godzin wsiadam i odpalam autko. Za chwile daje na D zeby zawrócić a tu skrzynia po 4 metrach w tryb awaryjny wchodzi. Za mną chumura białego smierdzącego dymu, silnik nie równo pracuje i wogole nie ma mocy. Po wyłączeniu zapłonu i ponownej próbie jazdy znowu to samo. Autko na lawete i do domu.

Po powrocie rozpocząlem ogledziny. Niestety nie miałem jeszcze wtedy vaga. Mechanik podjechał z przenośnym vagiem i zczytał błedy no i tak. Powiedzial ze błąd skrzyni jest przesłany z ECU wiec Skrzynia ok ale przepływka juz padła albo zabrudzona no i coś z kątem wtrysku. Mówil ze to od złego paliwa bo raz tak mial i zebym paliwko zmienił. Ok paliwo wymienione i filtr tez (filtron ale na tygodniu bedzie juz knecht) i dalej to samo(przepaliłem 20l a w baku było grubo na rezerwie).

Z braku czasu Pasek postał i sie doczekał wkońcu vaga i dalszych oględzin.
Wiec tak, jak odpalan autko to tak 2 sekundy chodzi wmiare równiótko a pożniej zaczyna głośno pracować i idzie wtedy usłyszeć dzwonienie z okolicy turbo. Dymi wtedy na biało i taki smród że nie idzie wytrzymać. Jak jest odpalany zimny to skrzynia odrazu łapie błąd. A jeśli odapony już ciepły to bład na skrzynie idzie dopiero po przegazowaniu. Co do przegazowania to zakres tylko do 3000. Wyżej nie da sie go przeciągnąć. Kilka razy przy ostrzejszym nacisnieciu gazu słychać wtedy było cyknieci pod maską i chodził w całym zakresie obrotów ale jak tylko spadły do ok 1tys to znowu bariera 3tys nie do przekroczenia i błąd na skrzynie.

Ok po dalszych oględzinach zauważyłem ze sztanga w turbo nie chodzi. Znalazlem dziurke w wężu od podciśnienia przy zaworze N75. Był to wężyk idący na środkowe wejscie w zaworze N75 od zaworu sterowania EGR. Przedmuchałem wszystkie połączenia miedzy tymi zaworami, załorzyłem nowy węzyk i nic. Dla wyjaśnienia: hamulec dobrze chodzi nie jest twardy, po zdjeciu wezyka od gruszki sterującej sztangą i zassaniu ustami sztanga w turbo pracuje, po rozszelnienu układu przy filterku podciśnienia(biało-czarny) słychać wyrażne zassanie powietrza do układu. Niestety nie wiem jak zabrać sie do gruntownego przeczyszczenia N75 i jak go sprawdzić czy poprawnie pracuje. A i jeszcze po rozgrzaniu silnika i pozostawieniu go na ok 30 min i ponownym odpaleniu słychać i widać różnice: silnik lepiej pracuje, nie wypluwa az takiej ilości dymu tylko delikatnie kopci ale jak dam w gaz to znowu to samo, max 3tys i zaczyna sie porządne dymienie.


Wrzucam wam moje pierwsze logi i kody błędów. Niestety dymanicznych nie moge zrobic i nie mam tez grupy 000. Narazie jest to wróżenie z fusów bo wartości jakie tam zobaczyłem i porónałem z tymi na forum to zgroza!!! Porządne logi zamieszcze na tygodniu jak bede miał nową przepływke. Te testy były robine na przepływce przeczyszczonej sprayem do elektroniki i bład
chwilowo znikł ale pewnie źle mierzy.
Co do logu 011 w BS sztanga nie pracuje.

Błędy
Obrazek

Logi w MB(najpierw dla oceniania czy dobrze mierzy temperature)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Logi w BS
003
Obrazek

004
Obrazek

011
Obrazek


No i takie wstepne pytanko czy to wina źle ustawionego kątu wtrysku czy lmm i n75 czy jeszcze czegoś. Co dalej sprawdzać itp.

No to sie niezle opisalem. Starałem się to jakoś poskładać do kupy zeby zrozumiałe było. Licze na wyrozumiałośc i chęć pomocy.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 09:34:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie tyle sztanga nie pracuje, co nie ma nawet pomiaru kąta wtrysku.

sprawdź to:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 91#1183891

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 12:44:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2008 11:54:55
Posty: 15
Lokalizacja: swietokrzyskie
W tym temacie przyczyną był "silniczek krokowy".
Sprawdzałem i umnie zamocowany jest dobrze. Praca jego wyglada tak ze cały czas pozostaje w pozycji otwartej, natomiast tylko przy gaszeniu silnika wciaga sztange na ok sekunde poczym znowu otwiera, i słychać charakterystyczne "klap".
Może klapa którą steruje sie zawiesiła. Bede jeszcze ten temat dokładniej sprawdzał.
Dziekuje za zainteresowanie meszrum-ie i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2008 12:55:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
szczerze mówiąc - nie widziałem jeszcze takich logów - nie ma w zasadzie żadnych pomiarów [kąt wtrysku, masa powietrza 66!] i ECU niczym nie steruje.

sprawdź dokładnie okolice ECU i stan połączeń przy nim.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 09:58:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2008 11:54:55
Posty: 15
Lokalizacja: swietokrzyskie
Połączenia przy ECU sprawdzone i wyglądają na poprawne.
Skoro nie ma żadnych pomiarów to wychodzi na to że ECU stał sie "niewidomy".
Może wiązka kablli dochodzących do niego z komory silnika ma gdzies przerwe???
Sprawdzać po kolei miernikiem ciągłość obwodów???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 10:13:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Michal84a napisał(a):
Połączenia przy ECU sprawdzone i wyglądają na poprawne.
Skoro nie ma żadnych pomiarów to wychodzi na to że ECU stał sie "niewidomy".


Moim skromnym zdaniem - pomiary najprawdopodobniej są / istnieją. Chyba nie powinieneś zakładać, że 003BS (aktualnie nie daje się otworzyć ale wczoraj link działał i właśnie na tej podstawie się wypowiadam) jest "przypadkowy" - przypomnę, że było tam widać "całe" 50mg/R, czyli wartość poza wszelkim dopuszczalnym zakresem :!!:
Stąd wydaje mi się, że "kompletna ślepota" innych elementów osprzętu (np. sterowanie turbiną) - może być "świadomym" działaniem głębokiego stanu awaryjnego ECU.
Ponadto - bardzo wysokie ciśnienie turbiny na biegu jałowym - przy niedziałającej sztandze - również daje do myślenia :!!:

Oczywiście nie twierdzę, że szukanie analogii jest słuszną metodą diagnostyki ale zważywszy na ten przypadek:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

(w obrębie idiotycznych i irracjonalnych wskazań przepływomierza dla 003BS) - moim zdaniem - nic nie stoi na przeszkodzie żebyś zupełnie odpiął G70 i wtedy ponowił próbę logowania. Wiadomo, że większość parametrów zostanie podstawionych i tak z MAPy awaryjnej ale przynajmniej się dowiemy, czy ECU żyje i reaguje (a szansa naprawdę istnieje, ponieważ zapisał się błąd 00553) ... .
Taka jest moja propozycja dla Ciebie na początek ... ;) .

Michal84a napisał(a):
Może wiązka kablli dochodzących do niego z komory silnika ma gdzies przerwe???
Sprawdzać po kolei miernikiem ciągłość obwodów???


Jeżeli zechcesz wykonać zaproponowaną próbę i nie zauważysz jakichkolwiek zmian w wartościach poszczególnych blocków - warto pójść w kierunku sprawdzenia instalacji ale wtedy sugeruję, żebyś nie "zapomniał" też o sprawdzeniu czujnika (i instalacji) G71 (czujnik ciśnienia zabudowany w chłodnicy intercoolera).

EDIT: Po odpięciu przepływomierza wykasuj błąd 00553 (inne nie znikną - a nawet pojawią się nowe - ale ten (00553) powinien zniknąć, co też będzie wskazówką ;) ... ).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 11:35:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
AFB...o tym motorze chyb anajcześciej sie pisze :/
Podobnie jak Kolega u mnie tez motor twardo pracuje... równiez sugerowano mi uklad podciśnienia :/ sprawdzony,szczelny... tyle ze co do hamulców-sa one ostatnio lekutko twardawe :/ :/ co zaczyna mnie niepokoic troszeczke.
Logi podałem i cisza w eterku :/ a mnie juz trafiać zaczyna :/ puki co autko jest na tzw "wypowiedzeniu" - tzn biała karteczka z napisem "sprzedam" zawisła na szybie.
Dajcie znać koledzy co z ta twarda praca silniczka...

Pozdrawiam. Szymon

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 16:24:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2008 11:54:55
Posty: 15
Lokalizacja: swietokrzyskie
Podsyłam kolejne logi dla porzadku, wrzucam ponownie wykonane tak jak poprzednie a pozniej te z odpietym lmm.

Po odpieciu lmm doszla swiecaca kontrolka od ASR(kontrola trakcji) i blad 00523.

Niestety tak jak pisał Piotruś po odpieciu lmm powinienem skasować 00553 a kilkakrotnie próbowałem i jest nie do usuniecia.
Co do błędu 00550 raz sie uda go skasować i a raz nie.

Logi z LMM

wszystkie w MB
Obrazek

000BS
Obrazek

003BS, 004BS, 011BS
Obrazek

Logi bez LMM

wszystkie w MB
Obrazek

000BS
Obrazek

003BS, 004BS, 011BS
Obrazek


kody błedy z 01 bez LMM
Obrazek


Co do innych błedów to miałem już wszesniej na klimie (niestety pustej) 00729 i 01274. Po tej awarii mam nowy czyli 00281.

Bledy z klimy
Obrazek

Co myslicie o tym :?:


Ostatnio edytowano 01.lip.2008 08:31:22 przez Michal84a, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 20:26:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
napraw pompę wtr. bo jak go jeszcze trochę pomęczysz to padnie elektronika w niej, a wygląda że jeszcze jest dobra


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2008 21:14:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2008 11:54:55
Posty: 15
Lokalizacja: swietokrzyskie
To wychodziłoby że padła kolejna vp44.
No to pytanie jak sprawdzić na 99% że to ona jest przyczyną tego zamieszania w logach???
Czy dalej szukać usterki w sterowaniu ECU???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 07:52:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Michal84a napisał(a):
To wychodziłoby że padła kolejna vp44.
No to pytanie jak sprawdzić na 99% że to ona jest przyczyną tego zamieszania w logach???
Czy dalej szukać usterki w sterowaniu ECU???


Po odpięciu przepływomierza widać zmiany ... . Myślę, że to wystarczająca zachęta do dalszego, narazie bezkosztowego (!!!) poszukiwania problemów po stronie ECU. Moim zdaniem byłoby warto otworzyć sterownik silnika i sprawdzić czy nie ma tam jakichś dziwnych podstawek do szybkiej wymiany kości (lub innych śladów niefachowej ingerencji).
To tak na szybko - logom jeszcze się przyglądam.
Pompa VP rzeczywiście nie reaguje lecz wstrzymałbym się z demontażem aż do ostatecznego wykluczenia innych problemów elektryczno-połączeniowo-przyłączeniowych ;) ... .

Pomyliłeś skriny z odczytem błędów ale to nic - Twój opis wystarczy ... .

Wracając do wysterowania VP44 to brak zmian w zadanym kącie - bardziej pasuje do problemów z wtryskiwaczem sterującym niż do samej pompy ... .

Gdyby to było moje auto przyjąłbym taką strategię:
- sprawdzenie elektryki i sterownika silnikowego
- podmiana na inny przepływomierz, o tórym wiadomo na 101%, że jest sprawny
(pal licho, że obcinałby skutkiem zużycia dawki ale żeby inne wartości pokazywał prawidłowo - to już by było coś.
- zająłbym się wtryskiwaczem sterującym lecz obawiam się, że pomiar oporności nie przyniesie odpowiedzi (przydałby się siakiś oscyloskop lub VAS ...)

Wiem, że nie są to łatwe zadania ale cóż poradzić ... .

Pytanie końcowe - czy jesteś pewny, że sztanga turbiny pozostaje w pozycji spoczynkowej i nie jest "zablokowana" w pozycji "górnej" ???
(pytam, bo wygląda jakby kierownice stały dęba ...).

Wszystko co napisałem powyżej traktuj w kategoriach dywagacji/podpowiedzi/próby pomocy. Przypadek taki jak Twój nie bardzo się nadaje do naprawy przez internet :/ ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 14:54:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2008 11:54:55
Posty: 15
Lokalizacja: swietokrzyskie
Po pierwsze dziekuje za zainteresowanie tym tematem i wskazówki dla mnie co gdzie i jak sprawdzać.

Twoje rady Pioruś własnie tak traktuje, bo na tyle ile moge i potrafie postaram sie dokonać sprawdzenia autka sam, aby zdiagnozować usterke lub nie. Bede sprawdzał pokolei tak jak pisałeś i zamieszczał swoje wyniki. Jesli ktoś ma jakieś inne spostrzezenia i pomysly to pisac. Zrzuty błedów poprawiłem.

Zaczne od końca czyli od turbiny.
Kierownice właśnie stoją dęba!!! A sprawdziłem tak. Zdjąłem weżyk od zaworu N75 na gruszke i ciągne ustami. Sztanga porusza sie z dołu do góry, po czym jak puszcze opada. Ok to podpinam pod zawór i odpalam auto. Patrze a tu sztanga u samej góry na max. Silnik gasze a ona nadal w tym połozeniu. Po odpieciu wezyka od N75 słychać jak układ ciagnie w siebie powietrze i sztanga opada. Czyli wychodzi na to ze zawor wogole nie steruje, albo tak go ECU ustawia??? Oporność N75 to 15.9 ohma

Co do wtryskiwacza sterującego to oporność 103-104ohmy

Co do pozostałych czynności to elektryke i Ecu bede sprawdzał, LMM do podmiany tez wykombinuje to zamieszcze logi ale oscyloskop lub VAS to juz cieżko bedzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2008 10:16:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Michał - spróbuj - bezpośrednio po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki - odłączyć wtyczkę - najpierw z N75 a potem z N18 - obserwując bacznie czy sztanga turbiny "odskoczy".
W ten sposób chociaż trochę zbliżymy się do wyjaśnienia gdzie są problemy - w ECU/"innej elektryce" - czy jednak w "mechanice" elementów wykonawczych. Moim zdaniem ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2008 11:27:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2008 11:54:55
Posty: 15
Lokalizacja: swietokrzyskie
No to tak.
Zagladam pod maske po 20godz postoju - sztanga na dole.
Odpalam silnik - sztanga w gorze.
Gasze silnik i kluczyk ze stacyjki - sztanga w gorze
Zdejmuje wtyczke z N75 - sztanga w gorze
Zdejmuje wtyczne z N18 - sztanga w gorze
Sztanga nie odskoczyła, czyli zero reakcji na rozłaczenie elektryczne zaworów.
U mnie jest troche inne połozenie zaworow bo N18 mam przy pompie ABS, schemat połaczen prawie ten sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 00:04:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Jutro coś sprawdzę i uzupełnię posta ... .

Tymczasem chciałbym zapytać czy jesteś pewny, że wężyki podciśnienia sterujacego są zgodne z pniższymi schematami (??) :
(być może dawno to sprawdziłeś ale zapytać zawsze warto, a sprawdzić tym bardziej)

Obrazek Obrazek

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 09:41:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2008 11:54:55
Posty: 15
Lokalizacja: swietokrzyskie
Dzieki za schemat od Passata bo wlasnie chyba przeoczyłem jeden element z tej instalacji przegladając wasze z A6.
Właśnie na schemacie nr2 wezyk łączący(8) N18 z N75 ma trójnik. Z tego trójnika wychodzi wężyk oznaczony (2). U mnie go nie ma i mam ciągle polaczenie miedzy tymi zaworami. Reszta instalacji dokładnie jak w schemacie.
Wiec gdzie ten wężyk ma iść, to moze go idąc tyłu znajde?(lub nie)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 09:50:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Wężyk nr 2 (na schemacie nr 2) jest podłączony do obudowy filtra powietrza.
Michał - nie może być jakichkolwiek "skrótów", braków ani zmian w podciśnieniach.
Przywróć wszystko do stanu ori - bez tego nie ruszymy z miejsca (ale to dla Ciebie jest oczywiste ;) ).
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 10:40:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zostawcie podciśnienie w spokoju - tam nie ma źródła problemu.
zauważcie, że nie działa również wysterowanie kąta wtrysku [i jego kontrola].

zacząłbym od podmiany ECU.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 11:08:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Ster pompy, czy pompa Michal? Taak przyglądam się temu problemowi i ciekawy jestem.
Po wymianie paliwa nie naprawisz pompy, prawidlowego kątu, pompy potrafią po 100tkm już kucać.
Koszt pompy wtry. (regeneracja - bosh) zależy od tego na ile jest juz "zchetana" moze być przytarcie tłłoczków, badz 2/3 rzeczy w niej do wymiany (4 - 6 tys/pln). Jeśli będziesz wyciągał pompe ewent. robil, zmien od razu rolki i to nie tylko od pompy 3 pozostale takze.
A moze Ci rozrząd przeskoczyl. Ewentualnie przy wymianach rozrzadu nie byla pompa kalibrowana po zmianie trudno wyczuc, gdybac tez nie ma co ;) Zycze blachostki, malo kosztownej.

Myślę, że to pompa mechanicznie, badz ster. Jak wali na bialo i smierdzi war z ECU ;)

Napisz pozniej ocb.

pozdrawiam

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 13:57:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2008 11:54:55
Posty: 15
Lokalizacja: swietokrzyskie
Zrobiłem porządek z podciśnieniem i założyłem nowy LMM (niestety nie bosch).
Wrzucam chyba po raz ostatni logi to oceny. Z błędów nie ma już LMM jest tylko 00550. Jak pisałem w pierwszym poście silnik znacząco mniej dymi jak się go rozgrzeje i zostawi na minimum 20min, a później znowu odpali – właśnie wtedy zrobiłem logi.

MB
Obrazek

BS 000
Obrazek

BS 003, 004, 011 – sztanga normalnie pracuje
Obrazek

Wczoraj przeglądałem poprzedni filtr paliwa i się załamałem. Patrze, a tu naderwany oring na podgrzewaczu!!! Jak go ruszyłem to się całkiem zerwał. No to obstawiam pompę bo pewnie nieźle się dotleniła. A wy???? Chyba ze macie jeszcze jakieś propozycje???
A co dymienia to kolor jest tez popielaty.

Za pompę będę się mógł dopiero zabrać za minimum tydzień lub dłużej bo wyjazd, to jakby ktos mogł napisac mi lub podrzucic link jak ją w miare bezproblemowo wymontować z auta żeby potem nie było zgrzytów.
A jeszcze jak juz rozbiore przod auta to jak moge dokladnie sprawdzic czy jednak rozrzad nie przeskoczył???
Pozdrawiam i dziekuje za zainteresowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: