.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 21:43:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [KE-jet] nie odpala po zrobieniu kilku rzeczy pod maską :(
PostNapisane: 03.lip.2008 20:33:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Witajcie, tym razem melduję się z problemem z moim 2,2 "JT" na KE-jetronicku
Postanowiłem w ACQ B2 wymienić uszczelkę pod kolektorem dolotowym, no a jak juz go zdjąłem, to postanowiłem:
- wywalić zbiornik węgla aktywnego
- wyprowadzić odmę na zewnątrz
- poprawić mocowanie klapy w rozdzielaczu paliwa

Po złożeniu wszystkiego go kupy, autko nie odpaliło....
Tu chciałbym szczegółowo opisać co i jak robiłem:
- węgiel aktywny: wiadomo, wywalony zbiornik i oba zaworki, zaślepione podciśnienie otwierające zawór, odpowietrzenie zbiornika paliwa wolne
- odma (ta idąca rurką ze skrzyni korbowej i ta spod pokrywy rozrządu) jest obecnie wyprowadzona wężem pod maskę, a nie do gumy dolotu. Zaślepiłem też rurkę łączącą ten gumowy czwórnik na pokrywie rozrządu z gumą idącą od krokowca do dolotu
- klapkę przepływki podnisłem do góry w ten sposób, że pod klapkę włożyłem podkładkę, podniesienie klapki do góry niecały milimetr

Pompa paliwa pracuje (słyszę ją przy tylnym kole), ale świece zapłonowe są suche. Czy może nastąpiło gdzieś zapowietrzenie rozdzielacza paliwa? Albo inne pomysły?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 20:48:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Klapa przepływomierza 1,9-3,0 poniżej krawędzi stożkowego lejka inaczej nie odpali. Odma musi być w dolocie, inaczej nie będzie równomiernych wolnych obrotów. Pamiętaj, że pomiędzy ramieniem tej klapy o tłoczkiem musi być jałowy skok około 2 mm , inaczej też nie odpali.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 21:52:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Bez odmy w dolocie Ci nie odpali - tak samo jak zgaśnie, jeśli zdejmiesz korek wlewu oleju.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 22:51:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
wordeck napisał(a):
Bez odmy w dolocie Ci nie odpali - tak samo jak zgaśnie, jeśli zdejmiesz korek wlewu oleju.

Pozdrawiam


to bardzo ciekawe... kiedyś wstyd przyznać w pasku
zostawiłem korek na zderzaku przy sprawdzaniu poziomu i pojechałem
do domu bez korka... objawów _żadnych_ nie było poza smażeniem
oleju na kolektorze a silnik w pasku dokładnie ten sam (JT)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 23:16:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Klapki nie podnosi się podkładając pod nią podkładki tylko podnosząc całe ramie. Zależnie od rocznika/modelu powinieneś mieć albo śrubkę albo coś w rodzaju sprężynki do regulacji.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 06:36:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Bobo napisał(a):
Klapki nie podnosi się podkładając pod nią podkładki tylko podnosząc całe ramie. Zależnie od rocznika/modelu powinieneś mieć albo śrubkę albo coś w rodzaju sprężynki do regulacji.


No właśnie, co Cię podkusiło :614:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 06:43:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Jeżeli ustawiłeś klapkę "podkładkami" to nie odpali - ramię, które jest pod klapką otwiera jednocześnie tzw. palucha który podaje paliwo na rozdnielacz... Weź drugą osobę do pomocy do kręcenia rozrusznikiem a ty pod maskę i zdejmujesz gumę z przepływomierza. Pomocnik kręci a Ty podnosisz klapkę do góry - pomocna jest złączka elektryczna oczkowa i kawałek przewody ( zakładasz to ustrojstwo pod śrubę mocującą klapkę ale nad klapkę) i ciągniesz lekko w górę - musi odpalić... Tak samo miałem w NG - złapałem "ten" moment i od strony filtra powietrza podgiąłem sprężynkę, autko śmiga prawie idealnie...
Jeżeli masz suche świece to na 100% problem leży w "paluchu" od rozdzielacza....

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 08:51:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Byk napisał(a):
No właśnie, co Cię podkusiło :614:

Bo klapka siedziała chyba za głęboko w lejku. Ale przy ponownej próbie wskrzeszenia ACQ klapka wróci w stare położenie.
Jak wysoko (ile mm) unosi się klapka przy obrotach na luzie?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 09:03:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
cygaro-avant napisał(a):
Byk napisał(a):
No właśnie, co Cię podkusiło :614:

Bo klapka siedziała chyba za głęboko w lejku. Ale przy ponownej próbie wskrzeszenia ACQ klapka wróci w stare położenie.
Jak wysoko (ile mm) unosi się klapka przy obrotach na luzie?


Pewnie jest różnie ale w silniku RT klapka - 2mm pod spodem jest regulacja wysokości klapki,
ramię ma lekki skok jałowy i wg mnie na luzie klapka unosi się tylko o ten skok - ale to moje osobiste wymysły


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 10:11:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
cygaro-avant napisał(a):
Byk napisał(a):
No właśnie, co Cię podkusiło :614:

Bo klapka siedziała chyba za głęboko w lejku. Ale przy ponownej próbie wskrzeszenia ACQ klapka wróci w stare położenie.
Jak wysoko (ile mm) unosi się klapka przy obrotach na luzie?


Nie chodziło mi o "dlaczego" tylko "jak" :diabel: Jeśli idzie o wysokość to podnosi się bardzo mało.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 10:12:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Wymęczyłem się już swoje z ke-jetem, gro forumowiczów mi wtedy pomogło i podesłało kilka ciekawych informacji i na szczęście sie udało. Podeśle Ci parę linków do moich tematów bo widzę, że pytałem kiedyś o to samo co Ty teraz.
a więc.
Prawidłowe ustawienie klapki w przepływomierzu
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
Dość obszerny opis by KorNoLio z udziałem Byka odnośnie potencjometru przepływomierza i jego prawidłowego ustawienia
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... c&start=60

Oczywiście posprawdzaj dodatkowo wszystkie wtyczki czy którejś nie zruszyłeś przypadkowo. Rozdzielacz raczej nie powinien się zapowietrzyć skoro przy nim nie grzebałeś, nie rozpoławiałeś itd.
Na sam początek sprobuj ustawić ta klapkę prawidłowo i posprawdzaj wszystkie połączenia elektryczne czy dobrze siedzą kostki czy wszystkie są podłączone.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 10:24:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2007 13:25:22
Posty: 90
Lokalizacja: Braniewo
Nie wiem czy to ważne ale podkładając podkładkę zwiększył sie ciężarklapki spiętrzającej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 10:30:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
A ja przecież pisałem na priv jak się reguluje położenie klapy...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 10:37:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Mariog napisał(a):
Nie wiem czy to ważne ale podkładając podkładkę zwiększył sie ciężarklapki spiętrzającej.

Ciężar pozostał ten sam - w "oryginale" podkładka była nad klapką, teraz jest pod nią
Co do regulacji klapy - śrubki nie mam, i uznałem, że powalczę z podkładką zanim nieodwracalnie pognę tę sprężynę od dołu.

:?: I jeszcze pytanko: do czego jest gumowy waż (dość cienki, "fi" około 15 mm), który wychodzi z głowicy, gdzieś przy 3cim wtryskiwaczu i dochodzi gumy dotu. Po drodze żadnych zaworków, nic....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 14:12:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
maciu napisał(a):
wordeck napisał(a):
Bez odmy w dolocie Ci nie odpali - tak samo jak zgaśnie, jeśli zdejmiesz korek wlewu oleju.

Pozdrawiam


to bardzo ciekawe... kiedyś wstyd przyznać w pasku
zostawiłem korek na zderzaku przy sprawdzaniu poziomu i pojechałem
do domu bez korka... objawów _żadnych_ nie było poza smażeniem
oleju na kolektorze a silnik w pasku dokładnie ten sam (JT)


Nie wiem, nie znam się... Ale każdy K-jet i KE-jet z jakim miałem do tej pory do czynienia gasł po zdjęciu korka...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 14:14:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
cygaro-avant napisał(a):
Co do regulacji klapy - śrubki nie mam, i uznałem, że powalczę z podkładką zanim nieodwracalnie pognę tę sprężynę od dołu.


To odginanie jest jak najbardziej odwracalne;)


cygaro-avant napisał(a):
:?: I jeszcze pytanko: do czego jest gumowy waż (dość cienki, "fi" około 15 mm), który wychodzi z głowicy, gdzieś przy 3cim wtryskiwaczu i dochodzi gumy dotu. Po drodze żadnych zaworków, nic....


Do chłodzenia wtrysków.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 16:52:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
rodzynek napisał(a):
Do chłodzenia wtrysków.

Ale ja nie mam na mysli "odkurzacza", który dmucha na wtryski znad głowicy dzięki dmuchawie z drugiej strony silnika.
To jest rurka gumowa idąca od gumy dolotu do głowicy

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 16:56:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
zapomniałem napisać, odmę podłącz na razie tak jak była. Z tego co ludzie opisują to każdy silnik reaguje na taką przeróbkę inaczej. Jedne normalnie odpalają i pracują a inne wariują.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 19:13:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
wordeck napisał(a):
maciu napisał(a):
wordeck napisał(a):
Bez odmy w dolocie Ci nie odpali - tak samo jak zgaśnie, jeśli zdejmiesz korek wlewu oleju.

Pozdrawiam


to bardzo ciekawe... kiedyś wstyd przyznać w pasku
zostawiłem korek na zderzaku przy sprawdzaniu poziomu i pojechałem
do domu bez korka... objawów _żadnych_ nie było poza smażeniem
oleju na kolektorze a silnik w pasku dokładnie ten sam (JT)


Nie wiem, nie znam się... Ale każdy K-jet i KE-jet z jakim miałem do tej pory do czynienia gasł po zdjęciu korka...

Pozdrawiam

Odpowiedź jest bardzo prosta: jeśli wszystko jest prawidłowo, to auto gaśnie, bo motor zasysa przez wlew lewe powietrze (które odmą dostaje się do kolektora). Jeśli nie gaśnie, to odma jest zapchana.

cygaro-avant napisał(a):
:?: I jeszcze pytanko: do czego jest gumowy waż (dość cienki, "fi" około 15 mm), który wychodzi z głowicy, gdzieś przy 3cim wtryskiwaczu i dochodzi gumy dotu. Po drodze żadnych zaworków, nic....

To także odpowietrzenie silnika.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 22:04:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
żadne odpowietrzanie silnika tylko tzw. "obmywanie wtryskiwaczy" jak juz coś tak jak pisał Rodzynek wcześniej, a odkurzacz zostaw w spokoju avant :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: