.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.kwi.2025 18:51:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4 2.3 stożek - poszukuje zdjęć montażu
PostNapisane: 03.lip.2008 20:56:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 18:58:37
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Jak w temacie będe u siebie zakladal dolot i nie chce zeby obnizylo mi moc a raczej podnioslo i chce zobaczyc jak inni rozwiazali montaz bo nie jest to takie proste.

pozdrawiam
Konrad

_________________
Audi 80 B4 2.3E 1992r. - gleba, przelot,stożek

Internetowy sklep motoryzacyjny

www.sklep-konrad.com


Ostatnio edytowano 04.lip.2008 18:43:11 przez K.J.R., łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2008 23:16:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
A trochę jaśniej ?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 07:13:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Śmiem domyslac się, że kolega zaklada układ dolotowy do silnika bo do tej pory silnik jeździł bez :D Dlatego juz zakładając chciałby go tak zbudować, by silnik oddychal jeszcze lepsiej, był mocniejszy i jeszcze oszczędniejszy....

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 17:17:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 18:58:37
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
Simon_pg0 napisał(a):
Śmiem domyslac się, że kolega zaklada układ dolotowy do silnika bo do tej pory silnik jeździł bez :D Dlatego juz zakładając chciałby go tak zbudować, by silnik oddychal jeszcze lepsiej, był mocniejszy i jeszcze oszczędniejszy....


jak ktoś chce oszczędnie jeździć to niech sobie kupi pande i zamontuje LPG

Jeżeli ktoś z was zna układ silnika 2.3 to wie że wcale nie jest łatwo tam wsadzić dolot żeby właściwie spełniał swoje zadanie tzn żeby lapal zimne powietrze a nie nagrzane z silnika.

Dla mnie jedynym rozwiązaniem wydaje sie montaż od dołu, usuwając filtr powietrza, zostawiając pustą puszkę a stożek zamontować przy dolnej kratce w zderzaku i jestem ciekaw czy ktoś ma inne rozwiązania montażu w tym konkretnie modelu.

_________________
Audi 80 B4 2.3E 1992r. - gleba, przelot,stożek

Internetowy sklep motoryzacyjny

www.sklep-konrad.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 17:39:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
W tym konkretnym modelu stożka się nie montuje. No chyba że K-jeta wywalisz i wstawisz inny wtrysk. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 17:48:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 18:58:37
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
Dlaczego sie nie montuje ?

_________________
Audi 80 B4 2.3E 1992r. - gleba, przelot,stożek

Internetowy sklep motoryzacyjny

www.sklep-konrad.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 18:10:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
no to już wiemy dolot czyli stożek.
Podejrzewam, że odpowiedź nie montuje się bo NIE, cię nie zadowoli.

A co powiesz na to że montaż stożka w tym przypadku zdecydowanie nic nie da?
Sam stożek jak to pisze ładnie ma za zadanie dostarczyć więcej powietrza do silnika itd itp. Jednak mechaniczny wtrysk ma to do siebie, że w przepływomierzy posiada metalową klapkę spiętrzającą przesłaniającą prawie całkowicie układ dolotowy. Co za tym idzie uwolnienie dolotu w postaci filtru stożkowego nic nie da bo wciąż będzie w nim przeszkoda w postaci klapki spiętrzającej.

O innych zagrożeniach wynikających z wsadzania łap do mechanizmu działania mechanicznego wtrysku i próby nieumiejętnego poprawienia go na razie pisał nie będę. Być może wszystko to już wiesz.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 18:28:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 18:58:37
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
Czyli nawet to że silnik będzie dostawał zimne powietrze nic mi nie da ?

_________________
Audi 80 B4 2.3E 1992r. - gleba, przelot,stożek

Internetowy sklep motoryzacyjny

www.sklep-konrad.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 18:32:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
A zauważyłeś jak jest zbudowany oryginalne dolot ? Zwłaszcza ta część przed filtrem powietrza?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 18:35:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 18:58:37
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
kolanko które wychodzi na wysokości lampy. Oto chodzi ?

_________________
Audi 80 B4 2.3E 1992r. - gleba, przelot,stożek

Internetowy sklep motoryzacyjny

www.sklep-konrad.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 18:59:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Najpierw powiedz czy się dokładnie przyjrzałeś, a później się zastanów jak bardzo jesteś w stanie obniżyć temperaturę w dolocie w stosunku do tej którą masz na chwilę obecną przy seryjnym filtrze. Oczywiście nikt CI nie każe mierzyć ale tak na zdrowy rozum.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 19:01:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
Hehe temat rzeka a problem jak kanion

Jak już tak bardzo chcesz zimne powietrze to sugeruję wymienić filtr papierowy na wkładkę K&N następnie wywalić kolanko na lampę wyciągnąć dolną puszkę filtra, wywalić z niej mechanizm z klapką regulującą przepływ z lampy/kolektora wylotowego. Następnie wyrównać powierzchnię wstawić w otwór kołnierz 80mm w ściankę puszki filtra w miejscu gdzie był mechanizm klapkowy, do kołnierza założyć i opaskami dwoma zamocować rurę alu harmonijkę 80mm i koniec wyprowadzić za kratkę zderzaka od tyłu pod kątem 90 st do przepływu powietrza prze kratkę (aby woda nie leciała).

Ot i cała zabawa.

Osobiście chciałbym wiedzieć co by się stało gdybym usunął siatkę metalową w rurze gumowej od przepływomierza do przepustnicy?

Ktoś kto się zna mógłby rozwinąć temat jakie przeszkody ma jeszcze powietrze w 2.3 NG ?

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 19:10:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
GreenGreen napisał(a):
Hehe temat rzeka a problem jak kanion

Jak już tak bardzo chcesz zimne powietrze to sugeruję wymienić filtr papierowy na wkładkę K&N następnie wywalić kolanko na lampę wyciągnąć dolną puszkę filtra, wywalić z niej mechanizm z klapką regulującą przepływ z lampy/kolektora wylotowego. Następnie wyrównać powierzchnię wstawić w otwór kołnierz 80mm w ściankę puszki filtra w miejscu gdzie był mechanizm klapkowy, do kołnierza założyć i opaskami dwoma zamocować rurę alu harmonijkę 80mm i koniec wyprowadzić za kratkę zderzaka od tyłu pod kątem 90 st do przepływu powietrza prze kratkę (aby woda nie leciała).

Ot i cała zabawa.

Osobiście chciałbym wiedzieć co by się stało gdybym usunął siatkę metalową w rurze gumowej od przepływomierza do przepustnicy?

Ktoś kto się zna mógłby rozwinąć temat jakie przeszkody ma jeszcze powietrze w 2.3 NG ?


Masz lpg ?
Nie wiem tej siatki w dolocie u mnie nigdy nie było, ale nawet jeśli coś da to niezauważalnie.
Jeśłi masz lpg, to wykręć sobie na próbę klapkę spiętrzającą, samochód odżywa niesamowicie.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 19:53:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 18:58:37
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
u mnie jest ta siatka, tylko nie wiem czemu ona ma sluzyc :)

_________________
Audi 80 B4 2.3E 1992r. - gleba, przelot,stożek

Internetowy sklep motoryzacyjny

www.sklep-konrad.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 20:05:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
K.J.R. napisał(a):
u mnie jest ta siatka, tylko nie wiem czemu ona ma sluzyc :)

pochłaniacz płomienia ;P

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 20:10:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 18:58:37
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
hehe dobre :)

_________________
Audi 80 B4 2.3E 1992r. - gleba, przelot,stożek

Internetowy sklep motoryzacyjny

www.sklep-konrad.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 20:32:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
a służyć ma temu, byś miał co robić dziś wieczorem:
zdjął gumę z przepływki a "owe sito powietrzne", jak zostało to nazwane w książce o audi80/90, odesłać na wieczny odpoczynek w śmietniku. Nic nie daje, a wręcz przeszkadza. Prawdopodobnie z racji swojego sędziwego wieku jest już dosyć brudne, a że to bardzo drobna siateczka to straciła trochę na przepuszczalności.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 20:37:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 18:58:37
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
po co oni takie rzeczy wkładają do naszych samochodzików, ciągle trzeba z nich coś usuwać :)

_________________
Audi 80 B4 2.3E 1992r. - gleba, przelot,stożek

Internetowy sklep motoryzacyjny

www.sklep-konrad.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 20:55:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Ciesz się, że na razi nie musisz nic dokładać :diabel:
Dobra kończymy off-topować .

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2008 21:00:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 18:58:37
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
racja.
Ja w weekend zaloze ten stozek jak moja niunia wybuchnie to napisze zeby nikt tak wiecej nie robil a jak cos da to napisze wrazenia :)

_________________
Audi 80 B4 2.3E 1992r. - gleba, przelot,stożek

Internetowy sklep motoryzacyjny

www.sklep-konrad.com


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: