.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.kwi.2025 08:13:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: jak "odchudzić" swoje auto
PostNapisane: 05.lip.2008 17:51:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 18:58:37
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
Zapewne jest tu kilku maniaków którzy zmniejszali masę swojego Audi, jestem ciekaw jakie rozwiązania zastosowaliście? Tylko nie piszcie że nie wozicie koła zapasowego :D

_________________
Audi 80 B4 2.3E 1992r. - gleba, przelot,stożek

Internetowy sklep motoryzacyjny

www.sklep-konrad.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 17:55:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
najbardziej skuteczne to:
- wywalenie wnętrza (siedzeń itp) i zastosowanie kubełków
- lżejsze felgi (różnica w masie felg może być znaczna)
bardziej radykalne:
- laminaty, włókna węglowe, szyby z plexi, wywalenie boczkó drzwi i wygłuszeń

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 19:14:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
A czemu ma to służyc??

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 19:17:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
*Robi* napisał(a):
A czemu ma to służyc??

AGRO-PARADZIE :peace: i jak tu zmniejszyc zuzycie siana:) 2.3 lubi papusiac :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 19:36:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 18:58:37
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
LykaN napisał(a):
*Robi* napisał(a):
A czemu ma to służyc??

AGRO-PARADZIE :peace: i jak tu zmniejszyc zuzycie siana:) 2.3 lubi papusiac :diabel:


O czym ty piszesz !!??
Czy wiesz co oznacza tuning ?

Zmniejszanie masy samochodu = zwiększanie jego osiągów

Jeżeli ktoś lubi wcisnąć pedał gazu to musi się liczyć z jak to napisałeś "papusianiem" a jak ktoś chce jeździć ekologicznie dla portfela to przy 2500 obrotów zmienia bieg :/ chociaż nie wiem czy to dużo daje :D

_________________
Audi 80 B4 2.3E 1992r. - gleba, przelot,stożek

Internetowy sklep motoryzacyjny

www.sklep-konrad.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 19:37:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
na poważenie chcesz z 2.3 pod maską zrobić auto z dobrymi osiągami ?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 19:42:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 18:58:37
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
będzie ciężko ale na razie nie mam nic innego pod ręką :)

_________________
Audi 80 B4 2.3E 1992r. - gleba, przelot,stożek

Internetowy sklep motoryzacyjny

www.sklep-konrad.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 20:38:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
wiem co oznacza tuning... patzrac na foto z twojego podpisu cienko to widze albo wcale niewidze. Zrób tuning z prawdziwego zdzenia to cie bedzie kosztowało wiecej niz twoj <wymoderowano>. Juz był temat o masce z carbonu...jak szybko powstał tak szybko upadł :peace:
EDIT:
A jescze jedno...auto po tuningu mechanicznym ma <wymoderowano>.. jak myslisz zeby zmnijszyc wage auta zeby zuzycie siana było lepsze to załoz sobie cyklona.

GrzesB: Takiego zachowania na forum AKP nietolerujemy! Karteczka!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 20:53:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 18:58:37
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
LykaN napisał(a):
wiem co oznacza tuning... patzrac na foto z twojego podpisu cienko to widze albo wcale niewidze. Zrób tuning z prawdziwego zdzenia to cie bedzie kosztowało wiecej niz twoj strucel. Juz był temat o masce z carbonu...jak szybko powstał tak szybko upadł :peace:
EDIT:
A jescze jedno...auto po tuningu mechanicznym ma zapiedalac.. jak myslisz zeby zmnijszyc wage auta zeby zuzycie siana było lepsze to załoz sobie cyklona.


Człowieku zupełnie cie nie rozumiem. Założyłem nowy temat ogólnie o odchudzaniu Audi a ty ani razu nie wypowiedziałeś się na temat.

_________________
Audi 80 B4 2.3E 1992r. - gleba, przelot,stożek

Internetowy sklep motoryzacyjny

www.sklep-konrad.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 21:41:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
spookój dzieci.
kolego K.J.R : B4 2,3 to nie jest baza do tuningu, wierz mi. W b2 - to może i owszem
LykaN: przypomniec ci, co ci pisalem w temacie cieknącej kupeji rok temu? dlaczego w takim azie jezdzisz po innych?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2008 11:47:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2005 23:36:14
Posty: 107
Miałem kiedyś 2.3E 10V w Coupe. Było nieco lepiej niż w Sedanie (9,2 do setki zamiast 9,8), ale i tak zdecydowanie za mało. Na standardowych 15-nastkach i z samym kierowcą jeszcze w miarę się zbierał, jednak na 17-nastkach i z dodatkową osoba w środku był baaaardzo ospały i ciężko się nim pamiętam jeździło. :d Ten silnik, niestety, tylko ślicznie brzmi, osiągi ma bardzo przeciętne, spalanie wysokie, ponadto jest bardzo trudny i kosztowny do tunningu.

Próbowałem w nim kiedyś zwiększyć moc i z pomocą Forumowiczów doszedłem do następujących wniosków :

- doprowadzić silnik do serii tj. powymieniać wszystkie filtry, oleje i resztę, która ma wpływ na ograniczenie osiągów,
- jeśli auto ma gaz 2 generacji (mieszalnik) zamienić na sekwencję, przyrost mocy gwarantowany o 10-15%,
- jeśli sonda lambda znajduje się przd katalizatorem wywalić go i wstawic rurę z kwasówki. Podobno zwiększa się moc ze 133 do 136KM w B4, bo w B3 fabrycznie było właśnie 136 w 2.3E 10V,
- tankować dobre paliwo, czyli Tesco odpada :p Pamiętam, że na V-Power 95 lepiej mi się jeździło niż na zwyklej Eurosuper 95,
- jeśli koła są cięższa (większe felgi) lub szersze (opony) od standardowych powrócic do orginału (to w sumie pamiętam miało najiekszy wpływ u mnie, zupełnie inaczej autko zbierało się na zimowych 195/60/15 i letnich 215/40/17),
- wywalić niepotrzebne rzeczy z auta tj. subwoofer, koło zapasowe (można dojazdówkę wozić lub spray) i różne śmieci z bagażnika (wiele osób ma u siebie mini garaż),
- zapisać się na aerobik i schudnąć o 40kg lb kazać dziewczynie jeździc za nami autobusem albo taksówką, zawsze to 50-60kg mniej :peace:

Reasumując próba podniesienia mocy w wolnossącym, słabym silniku jest nielogiczna, silnik nadal będzie słaby, my zbiedniejemy i nadal będziemy niezadowoleni. Lepiej poczekać i kupić coś mocnego, sam tak zrobiłem. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2008 11:56:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
nie wstawisz sekwencji do 2.3 10v

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2008 12:24:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2005 23:36:14
Posty: 107
Fakt, mechaniczny wtrysk, reszta aktualna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2008 12:55:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Bobo napisał(a):
nie wstawisz sekwencji do 2.3 10v


Ale wstawi 3 generacje(wtrysk ciągły)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2008 13:13:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Kubica gubi kilogramy, żeby tym sposobem polepszyć osiągane wyniki. Może warto zacząć właśnie od tego? :diabel:

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2008 16:30:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
eszkesz napisał(a):
Bobo napisał(a):
nie wstawisz sekwencji do 2.3 10v


Ale wstawi 3 generacje(wtrysk ciągły)


Sekwencje tez. A 2.3 10V ZDROWE z fabryczna kompresja wcale nie jest takie mulaste. Nawet w q daje rade niejednemu TDI. Audi nie robilo mulastych fur (teraz robi np A4 1.6 buahahaha). A pierwsza ich wpadka z beznadziejnym silnikiem to bylo b4 1.6 i odtad juz poszlo...to dla ludzi, ktorzy lubia szpanowac marka z niczym pod maska...ale skoro sa tacy...i to jest ich nie malo to firma musi przygotowac dla nich oferte.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2008 16:38:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
zuru wstawienie sekwencji do 2.3 łączy się z ogromnym problemem. Pokaż mi 2.3 10v z sekwencją. Na upartego to diesla zagazujesz.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2008 16:42:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
widzielismy ostatnio MC na sekwencji, a fata morgana to nie byla ;)

Co do odchudzania, to kolo zamachowe w 5 garowce mozna zredukowac do 6-7 kg :)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2008 17:02:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Coś więcej wiecie jak zostało to zrealizowane ?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2008 17:36:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Bobo napisał(a):
zuru wstawienie sekwencji do 2.3 łączy się z ogromnym problemem. Pokaż mi 2.3 10v z sekwencją.

Zagadaj do gurbensa

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: