.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.kwi.2025 08:31:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 115KM AJM] Jak sprawdzić czy był robiony chip tuning?
PostNapisane: 20.mar.2007 21:35:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 18:22:04
Posty: 41
Jak wyżej... Czy można spr to samemu, czy może podjechać do elektronika, mechanika, na hamownie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2007 21:51:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
najłatwiej zhamowac autko ;)

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2007 22:01:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 18:22:04
Posty: 41
a nie można wykryć modyfikacji w sofcie?
Mam możliwość w b. przystępnej cenie zrobić chip tuning, jest tylko jedno ale; bez hamowni... Czy nie jest tak, że podczas "wirusowania" spr sie na bieżąco odczyty z hamowni itp.? Czy może wystarczy zrobić odczyt na hamowni przed i dać tunerowi oraz po "operacji"?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2007 22:23:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
1. Hamownia
2. Ustawka z autem z takim samym silnikiem
3. Wykonanie logów

Porządny tuner najpierw shamuje, zrobi program i ponownie shamuje. W naszym kraju jednak są różne praktyki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 09:57:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Jak po logach mozna poznac czy samochod byl chipowany?

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 10:24:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Angelus_79 napisał(a):
Jak po logach mozna poznac czy samochod byl chipowany?


porownujac je do wartosci jakie samochod posiada w serii .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 10:52:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Uhhhmmm... jakie wartosci nalezaloby porownac? Poprzedni wlasciciel twierdzil ze moja niunia ma 170 km, lecz seryjnie powinna miec 150, na hamownie specjalnie nie chce sie wybierac.

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 11:16:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
no to ugadaj sie z kims z forum co ma 2,5 150Ps
i stancie na drodze odrazu bedzie widac
najlepszy i najtanszy sposob :)

tutaj na forum bedzie napewno duzo ludzi z silnikami 2,5 150 Ps mieszkajacy w solicy

tylko wydaje mi sie ze ten twoj czips...
albo to robil ktos w stodole....
(bo jak by robil w profi firmie to podal by ci odrazu moment bo na to wszyscy oczekuja po czipsie a nie PS :) choc tez sie przydaja)

albo nie ma am zadnego czipsa ...

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 11:28:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Chyba trzeba bedzie ustwake zrobic :)

Samochod dla mnie sciagnal znajomy, bardziej zwracal uwage na stan techniczny niz na chip tuning, sprawdzic chcialem z ciekawosci, o samochod chipowany trzeba bardziej dbac.

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 11:29:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
bardziej dbac w sensie ??

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 11:49:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Powtorze to co bylo juz napisane... wystarczy zalogowac odpowiednie grupy i bedzie wiadomo czy auto ma zmienione "mapy" czy nie.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 11:52:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
alukard napisał(a):
bardziej dbac w sensie ??


bylo .... poszukaj.

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 11:55:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2005 23:36:14
Posty: 107
alukard napisał(a):
bardziej dbac w sensie ??


Zapewne w sensie tym, żeby wszystko wymieniać i naprawiać na czas, niczego nie zaniedbywać, a szczególnie zachowywać turbo-time, które jest teraz na wagę złota. W końcu po chipie traci się margines bezpieczeństwa jaki dała fabryka przed zapominalskimi czy niewłaściwie użytkującymi swoje auta właścicielami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 12:04:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
TimeMaster - dokladnie tak :)

przemik - moglbys mi powiedziec ktore grupy powinienem zalogowac?

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 12:06:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Angelus_79 napisał(a):
TimeMaster - dokladnie tak :)

przemik - moglbys mi powiedziec ktore grupy powinienem zalogowac?


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 13:03:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
Spanky
jezeli ktos nie potrafi zadbac o serie to automatycznie nie zadba o czipulca
(dlatego napisalem w jakim sensie )

ja moze co bym robil to tylko czesciej wymienial filtr powietrza
a tak to wszystko by zostalo :)

wiec dla mnie "slowo bardziej dbac" wiaze sie z tym ze ktos nie dba o auto i tyle

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 17:50:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
jezeli nie ma "kabelka diagnostycznego" a jest jakis "komputer pokladowy" co pokazuje chwilowe zuzycie to mozna znalezc kogos z seria (auta musza byc podobne!!!.. np oba przeliftingowe AFB z takim samym fisem itp) i porownac max chwilowe zuzycie. U mnie po chipie z 40cos na 50cos podskoczylo (AFB 2.5V6) - wiec zauwazalne. Wazne bys porownywal dane robione o tej samej porze roku (bo np mi latem mniej pokazuje niz zima)

po logach: .. chyba ogranicznik momentu na dawce paliwa bedzie najlepszy (niezalezny od stanu przeplywki).. LOG008 przy pelnym bucie , przedostatnia kolumna IQ rpm(torque).. przed chipem mialem max ok 40-41 a po okolo 50 (tez raczej ciezko przeoczyc)
Chyba carlnova??? mial prawie nieruszine ladowanie a za to dawki po byku wiec ten ogranicznik bedzi najlepszy
Zrobisz logi 8 (dawki) i 11 (ladowanie turbiny), poszukasz pierwszego lepszego watku "[V6TDI]prosze o analize logow" gdzie auto bylo seryjne, porownasz slupki i juz
Jezeli ten chiptuning to box to z logami wiele nie powalczysz. Szukamy wtedy pod maska (odkrecasz plastikowa oslone silnika) extra kabelka wchodzacgo do pompy (elektorniki) oraz wsadzonego czegos pomiedzy ecu a ktorejs wiazki kabli (musisz rozkrecic plastiki w podszybiu) - Jeszcze jedno: u mnie na boxie temp nie byla jak "w morde strzelil" 90 na licznikach (tyle ze glowy nie dam czy siedzial termostat bo i tak byl za jednym zamachem wymontowany box i zmieniony termostat)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 11:14:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
przemekk74 - dzieki, wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo :) ...w sobote biore sie za nowe logi.

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron