.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 21:14:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A8 3.3 Tdi - kilka pytań
PostNapisane: 09.lip.2008 19:50:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Witajcie!
Nosimy się z zamiarem pozyskania Audi A8. Nie będzie to operacja wykonywana od zaraz, bo trzeba znaleźć rodzynka, który jest w nienagannym, stanie a
takich aut nie jest za dużo. Oby poszukiwania były jak najbardziej skuteczne mam kilka pytań. Zapomniałem zaznaczyć na wstępie, że interesuje mnie tylko i wyłącznie diesel, na 80% będzie to 3.3 Tdi pozostałe % przypadają na 2.5 Tdi.

1. Jak jest w końcu ze spalaniem tego V8 Tdi? jedni mówią, że w mieście spali 12-13 litrów inni, że +15 litrów, mowa oczywiście o nie pałowaniu auta tylko o spokojnej jeździe.
2. Jakie są typowe bolączki tego motoru?czy problem z wałkami również go dotyczy?.
3. Czy rozrząd można kupić tylko w ASO (cena ok 10 tys. PLN), może da się taniej?.
4. Czy można znaleźć A8 D2 z 2003 roku?. Produkcja zakończona chyba w 2002r ale może są roczniki modelowe 2003?.
5. Jakie jest wyposażenie standardowe tego auta?.
6. Czy w A8 posiadającej TV można bez problemu oglądać polskie stacje?.
7. Czy wyświetlacz nawigacji (Navigation Plus), może służyć jako panel na którym możemy obserwować np. wyświetlaną listę, nazwę utworu?.
8. Jak przedstawia się sprawa zawieszenia?chodzi o jego zużywanie jak i koszty wymiany.
9. Jakie są bezpieczne granice "softowania" tego motoru??. Jak taki wirus sprawdza się w praktyce?
10. Jaka jest obligatoryjna ceną za A8 z tym motorem w idealnym stanie, z przebiegiem do 150tys km. i rocznikiem 2001-02?
11. Czym się różnią lampy tych A8-mek?. Może mi ktoś to wytłumaczyć?
ObrazekObrazek

Proszę Was o pomoc. Jeśli możecie odpowiedzieć tylko na cześć bądź jedno z pytań to proszę Was zacytujcie je, bądź przed udzieleniem odpowiedzi wstawcie nr pytania an które odpowiadacie. Będzie to wielkie ułatwienie dla nas wszystkich.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 20:32:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Ja też się zawsze zastanawiałem czym się różnią te lampy oprócz wyglądu :D. Wiem jedno te pierwsze ładniejsze :)
Niestety w tym motorze zdarazją sie problemy z wałkami jak w 2.5TDI, ale nie jest to tak notoryczne co w 2.5. Jeżeli dbasz itp nic sie z nimi nie stanie. Na mobile chyba jest pare sztuk z 2003r. Na TV mozna ogladać polskie stacje, ale odbiera słabo. Na wyświetlaczu chyba wyswietla nazwy piosenek. Spokojnie możesz 260KM dać i to Ci wystarczy - 590NM :P. Z 2003r. przeznacz ok 17-19tyś eur. Z tego co pamiętam to kiedyś był taki użytkownik WojeciechJ on kupil A8 3.3TDI z 2002r chyba z ori przebiegiem 50tkm za chyba 18tys eur.
Pozdrawiam

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 3.3 Tdi - kilka pytań
PostNapisane: 09.lip.2008 22:00:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Levuss napisał(a):
1. Jak jest w końcu ze spalaniem tego V8 Tdi? jedni mówią, że w mieście spali 12-13 litrów inni, że +15 litrów, mowa oczywiście o nie pałowaniu auta tylko o spokojnej jeździe.


Spala tyle ile wcisniesz... Konsumpcja od 12l w góre, jesli chodzi o miasto

Cytuj:
3. Czy rozrząd można kupić tylko w ASO (cena ok 10 tys. PLN), może da się taniej?.

Oj, drogo Panie, drogo (4,2Q - 5000zł)

Cytuj:
4. Czy można znaleźć A8 D2 z 2003 roku?. Produkcja zakończona chyba w 2002r ale może są roczniki modelowe 2003?.


Raczej nie. W 2002 weszła juz nowa buda i to ona była dystyngowana mianem "rocznik modelowy 2003"

Cytuj:
5. Jakie jest wyposażenie standardowe tego auta?.


Karoseria z aluminium, ABS, kilka poduszek powietrznych
Reszta to juz tylko wytwór wyobrazni zamawiającego owe auto (pierwszego własciciela).
Raczej mało jest ubogo wyposażonych modeli.


Cytuj:
6. Czy w A8 posiadającej TV można bez problemu oglądać polskie stacje?.


Można. Wszystko zależy czy masz w zasięgu jakieś nadajniki naziemne stacji telewizyjnych.
Cytuj:
7. Czy wyświetlacz nawigacji (Navigation Plus), może służyć jako panel na którym możemy obserwować np. wyświetlaną listę, nazwę utworu?.

Lista jest wyswietlana.
Nazw utworów nie pokazuje, przynajmniej moja tak ma.
Cytuj:
8. Jak przedstawia się sprawa zawieszenia?chodzi o jego zużywanie jak i koszty wymiany.


Jak to przy wielowahaczu - cos tam zawsze poleci... a więc miej w zapasie z 1500zł ;P Ogólnie nie ma tragedii.
Cytuj:
9. Jakie są bezpieczne granice "softowania" tego motoru??. Jak taki wirus sprawdza się w praktyce?


Nic nie softuj. Chcesz jezdzic szybko - kupuj 4,2Q!

Cytuj:
10. Jaka jest obligatoryjna ceną za A8 z tym motorem w idealnym stanie, z przebiegiem do 150tys km. i rocznikiem 2001-02?

17-20 000 EURO
Cytuj:
11. Czym się różnią lampy tych A8-mek?. Może mi ktoś to wytłumaczyć?
ObrazekObrazek

Pierwsza fota - BI-Xenon
Druga to - Xenon, bądz tez "soczewa", która jest raczej rzadko spotykana w interesujacych Cię rocznikach.


Poza tym... dlaczego upierasz sie przy DIESLU?
KUPUJ 4,2Q i sie nie martw o paliwo.... Spali podobnie co 3,3TDI, tanszy w eksploatacji i zywotniejszy..... a ponadto zapierd***ala o niebo lepiej niz DIESELEK :peace:

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 3.3 Tdi - kilka pytań
PostNapisane: 09.lip.2008 23:26:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2008 22:30:11
Posty: 70
Lokalizacja: Gdynia
SJake napisał(a):

Poza tym... dlaczego upierasz sie przy DIESLU?
KUPUJ 4,2Q i sie nie martw o paliwo.... Spali podobnie co 3,3TDI, tanszy w eksploatacji i zywotniejszy..... a ponadto zapierd***ala o niebo lepiej niz DIESELEK :peace:


To chyba jakims zarznietym 3.3 jezdziles kolego. Osobiscie posiadam 4.2, jezdzilem roznymi 4,2 i 3.3 i ten diesel zrobil na mnie duzo wieksze wrazenie niz benzyna... ale kazdy ma inne odczucia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 23:37:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Ja tak samo jechałem 3.3TDi i też zrobil na mnie duże wrażenie - przede wszystkim dźwięk tego diesla V8,poprostu bajka wogóle nie słychać, że to diesel NAPRAWDE. Praca i kultura jest poprostu rewelacyjna, a w śrdoku cicho jak w kościele szczególnie jak są podwójne szybki :).

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 23:38:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Pierwsza fotka to nie jest bi ksenon.
Tam nie było nigdy swiateł bi ksenonowych.
Audi stosuje je w A8 od 2003 roku
Druga moze byc ksenon ale nie koniecznie.

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 06:21:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
OK dziękuję za odpowiedzi. Panowie a możecie mi powiedzieć ile kosztuje kompletny rozrząd do te go modelu?. Ja słyszałem, że 10 tys, raz że 5 tys i tak dalej. Wiek ktoś może ile konkretnie kosztuje ten rozrząd?. Na allegro się go nie dostanie, chyba zostaje tylko ASO.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 07:14:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Może pierwsza lampa to ksenon a druga soczewka?
Mam taką jak ta druga w c5 i nie jest to ksenon...

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 07:27:31 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8326
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Tutaj strzelam akle może trafię....
Skoro rozrząd do 2,5 TDI (porządny, kompletny) kosztuje około 4 kPLN, to myśle że do 3,3TDI da się znaleźć za około 5-6 kPLN (ale jak mówiłem strzelam)
Jeździłem i 3,3TDI i 4,2Q i moim (subiektywnym) zdaniem 4,2 jednak lepiej jedzie (ale nie dużo lepiej), natomiast koszty utrzymania śmiem twierdzić że będą takie:
3,3 TDI spalanie 9-15 serwis baaardzo drooooogi (w razie awarii która częsciej się zdarza niż w 4,2Q)
4,2 PB spalanie 11-21 serwis dość drogi (w razie awarii - co rzadko się zdarza)
Ogólnie silniczek 3,3 bardzo afjnie jedzie, ale np. od CTV z Lublina słyszałem że to cytat: "padło podobie jak 2,5 TDI - i się tego nie czipuje" (gość jest z oddziełu Masters'a)
Sam osobiście o awarii wałków w 3,3TDI nie słyszałem, ale no coż mało tego jednak jeździ i jest szansa że Ci co jeżdżą dbają bardziej (bo to niby A8) niż Ci co kupili "super mocne niezawodne" 2,5 TDI w A4 i jeżdżą na zasadzie: opał i ogień na zimnym a o serwisowaniu tego motoru nie słyszeli....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 08:01:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Mylisz się.
do 3.3 TDI nie ma wogóle zamienników tylko ASO.

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 08:23:07 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8326
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
W takim razie kaplica i rozrząd kosztuje worek $

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 09:38:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
MorgothV8 napisał(a):
W takim razie kaplica i rozrząd kosztuje worek $


Kolega ma piękne 3.3 TDI sam mu je przywiozłem.
Autko pieknie smiga coś wspaniałego.
Ale niestety dośc drogie w serwisie.
Sądze ża 2.5 TDI jest spokojnie 50-60% tańsze w serwisie.
Ale 3.3 to zupełnie inna technologia wykonania silnika TDI

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 11:03:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Pablo200 napisał(a):
Pierwsza fotka to nie jest bi ksenon.
Tam nie było nigdy swiateł bi ksenonowych.
Audi stosuje je w A8 od 2003 roku
Druga moze byc ksenon ale nie koniecznie.


No to w takim razie co to jest? :):
Wiem tylko tyle ze z takimi lampami światł mijania i drogowe są xenonowe...

Co do 3,3TDI - fakt - ładnie mruka i jezdzi przyzwoicie, ale jak się wsiada do 4,2 (310PS) to sorry, ale Dieselek wymięka. Sam decydujac sie na A8 poczatkowo błądziłem po wiele drozszych A8 3,3TDI z przekonaniem, iż ten cud techniki powala na kolana... ale... trudno trafić "mało jeżdzoną", koszta serwisu wieksze z automatu, nie można za bardzo przerobić na LPG (jesli kogoś ciśnie w portfelu). Osobiscie od zawsze byłem zwolennikiem dieslelków, setki tysięcy niezawodnym 1Z-etem, ale do A8 jednak polecam wyłacznie benzin, benzin, benzin...

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 12:11:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
SJake napisał(a):
Pablo200 napisał(a):
Pierwsza fotka to nie jest bi ksenon.
Tam nie było nigdy swiateł bi ksenonowych.
Audi stosuje je w A8 od 2003 roku
Druga moze byc ksenon ale nie koniecznie.


No to w takim razie co to jest? :):
Wiem tylko tyle ze z takimi lampami światł mijania i drogowe są xenonowe...

Co do 3,3TDI - fakt - ładnie mruka i jezdzi przyzwoicie, ale jak się wsiada do 4,2 (310PS) to sorry, ale Dieselek wymięka. Sam decydujac sie na A8 poczatkowo błądziłem po wiele drozszych A8 3,3TDI z przekonaniem, iż ten cud techniki powala na kolana... ale... trudno trafić "mało jeżdzoną", koszta serwisu wieksze z automatu, nie można za bardzo przerobić na LPG (jesli kogoś ciśnie w portfelu). Osobiscie od zawsze byłem zwolennikiem dieslelków, setki tysięcy niezawodnym 1Z-etem, ale do A8 jednak polecam wyłacznie benzin, benzin, benzin...


Swiatła drogowe włączają sie w tych okrągłych lampkach od strony grilla.
Tam są zwykłe żarówki.
Nad nimi są jeszcze mniejsze swiatła pozycyjne gdzie sa specjalne żarówki philps które często sie przepalają.
Zobacz dokładnie

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 13:18:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Ja będę szukał właśnie zadbanej A8 3.3 Tdi, dlatego się pytam co ją często "boli" by uniknąć tego drooogiego serwisu a zaoszczędzoną kasę przeznaczyć na paliwko :D . Naprawdę się nie orientujecie ile może kosztować rozrząd do 3.3 Tdi??. Jak się w tych autach spisuje Tiptronick(oczywiście w zadbanym i serwisowanym aucie)

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 13:21:55 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8326
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Wygląda na to że rozrząd kosztuje 10tys PLN -> zadzwoń do ASO że niby chcesz wymienić i spytaj...
Koszty wszelkich napraw jak w 2,5TDI x 2
Problemy zbliżone do tych w 2,5TDI
Wszelkie te opiinie które napisałem są zasłyszane
ja jeździłem 3,3TDI i ciągnął konkretnie oraz dźwięk miał całkiem OK (jak na diesla to wpsaniały), ale ja bym tego silnika nie kupił.
Zrobisz jak zechcesz ale uważam że nawet kupując za tą samą kasę 3,3TDI oraz 4,2 za utrzymanie 4,2 (ącznie z kosztami benzyny) zapłacisz mniej niż za 3,3 TDI, a inna sprawa to że 3,3 TDI są duuużo droższe niż 4,2...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 13:25:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Moment w 3.3 TDI jest kosmiczny.
Nokautuje 4.2 PB

Oddaje głos na 3.3 TDI

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 13:38:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
MorgothV8 czyli sugerujesz mi, że 4.2 będzie bardziej ekonomiczne od Tdi?. Jak pisałem, będę szukał najlepiej zadbanego egzemplarza z niskim przebiegiem, znajdzie się taki, ale nie wiek kiedy :d dlatego chcę obniżyć koszty ewentualnej wpadki. Rocznie robimy ok 10-15 tys. i więcej czasu jeździmy po mieście więc myślę, że 3.3 Tdi byłby najlepszym wyborem. 2.5 o mocy 180 konie też nie sprawuje się źle, ma prawie identyczne osiągi jak w A6-tce więc jak dal mnie nie jest źle, ale wiadomo do tych gabarytów pasuje większa pojemność. Zadzwonię do ASO i się zapytam. Ja jeździłem D2 4.2 i wiem jak to auto przyśpiesza, jak spala, ale wolałbym diesla.
ps.
bardzo mnie właśnie ciekawi sprawa tych kloszy A8, na razie są tylko spekulacje na ten temat nie ma potwierdzonych info.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 14:20:48 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8326
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Cytuj:
MorgothV8 czyli sugerujesz mi, że 4.2 będzie bardziej ekonomiczne od Tdi?.
TAK postaram się Ci to wyjaśnieć

1. Zakup
4.2 kosztuje minimalnie około 20000 PL
3.3 kosztuje mimimalnie około ?? strzelam ?? 35000 PLN (wpisz tutaj prawdziwą cenę ja jej nie znam), czyl na dzień dobry PI x OKO jesteś około 10000 PLN w plecy

2. Rozrząd:
4.2 --> 1500 PLN (za tyle zrobiłem kompletny) niech stracę i policzę 3000
3.3 --> 10000 PLN (niech stracę i policzę 7000 PLN), jesteś 4000 w placy

3. Awarie / rok ??
4.2 Brak, ale żałóżmy że wydam na drobne naprawy 3000 PLN
3.3 Brak, załóżmy że na drobne naprawy wydam 4000 PLN (uwierz mi że częsci do tego silnika są sporo droższe niż do 4.2) czyli 1000 w plecy, a w razie właków rozrządu..... noż cóż conajmniej 5000 do tyłu (ale załóżmy że nie)

Czyli reasumując jesteś 15000 PLN do tyłu na dieslu
moment ma wiekszy na silniku ale na kołach już ta różnica topnieje (benzyny mają większe przełożenia ostateczne conajmniej o jakieś 40% - a to dlatego że oba osiągają 250 km/h ale benzyna może to zrobić przy 6000 RPM a diesel powiedzmy 4000 RPM), ogólnie przełożenia benzyny niech będą o 30% większe.
Czyli np benzyna niech ma na 3ce pzrełożenie 11 a diesel niech te 8
400 x 11 = 4400 Nm na kołach
550 x 8 = 4400 Nm (widać podobnie)

A teraz policz kiedy przejeździsz 4,2 paliwa ze 15000 PLN
Niech średnio plai 15/100
15 x 5PLN = 75 PLN/100 ==> 20000 km = 15000 PLN (jesteś licząc najbardziej delikatnie 1-1,5 roku do tyłu)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 15:43:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
3.3 jedzie z 1,5rpm aksamitnie po miescie, 4.2 krecac pod 3 rpm = spalanie realne jak PB spala nawet i do 20 jesli nie palujesz, ale chcesz jechac z mocnego momentu obr. Wiec co Ci po tym. Jak wciskasz w pedal i 4.2 musi skotlowac, po drugie jak kupisz 2,5 badz 3,3 ktore bylo traktowane jak na diesla przystalo, koszty nie sa takie wysokie jezdzi i jezdzi. To dotyczy zachetanych, badz drucianych 3,3 TDi w/n koszty z kosmosu Diesel to konstrukcja zaawansowana technologicznie, ale jest wytrzymala po dobrej nodze. To bez apelacyjny plus i kultura pracy przy pomruku, wolal bym 3.3 TDi posiada b.maly litraz jak na 8 cylindrow to lincoln, tym sie plywa i plywa. Jesli kupisz ok egzemplarz wiadomo na diesla trzeba brac 2 albo i 3 poprawki przy kupnie, aby nie wskoczyc w jezioro bez wody.
Jak to z dieslem to juz monotematyka

NaviPlus odbiera pl tv na postoju zdjecie blokady ok 150pln jedziesz i ogladasz, pokazuje jak RDS w radiu tytuly, ale listy CD utworow juz nie.
Tylko CD 1,2,3,4,5,6 np a na gorze tytul utworu.
Te klosze to chyba kerstia rocznika, albo pakietu wyposazenia, te z lewej sa (1-sze soczewki) starsze, te z prawej to juz standard (xenon).

:peace:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: