.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 18:58:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Niesprawna turbina. Czy można jechać?
PostNapisane: 10.lip.2008 09:39:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2008 12:17:07
Posty: 29
Lokalizacja: Bramka (kuj.-pom)/Kristiansand
Czy można kontynuować jazdę gdy padnie turbina? To znaczy chodzi mi o taka sytuacje gdy poczujemy spadek mocy silnika i podejrzewamy że to prawdopodobnie turbina albo nieszczelność w dolocie. Czy można jechać dalej bez ryzyka uszkodzenia innyh podzespołów silnika?

Temat nazywamy zgodnie z regulaminem
Poprawiłem...
Heveliusz

_________________
VW T5 Caravelle 2,5TDI BNZ
A4 2.0 ALT Avant
A3 1,9TDI AHF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 09:55:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Mozna jechac.... komputer zabezpiecza silnik przed takimi sytuacjami (tryb awaryjny).
Nalezy jednak jak najszybciej usunac usterke.

PS
Nazwij temat bo poleci do kosza.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 11:47:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2008 12:17:07
Posty: 29
Lokalizacja: Bramka (kuj.-pom)/Kristiansand
Właśnie tak się zastanawiałem, bo mój znajomy miał taką sytuację w Pasku 1,9 TDI 2003r że po ruchumieniu silnika ruszył wszystko było ok a jak chciał przyspieszyć to samochód w ogóle nie chciał jechać. Wyłączył silnik, uruchomił ponownie i wszystko było już normalnie i tak właśnis sobie pomyślałem że przełączył się w tryb awaryjny. On akurat jest za granicą i się pytał czy może tak jeżdzić dlatego zapodałem temat na forum, żeby się dowiedzięć czy wiecej szkód może sobie narobić tak jeżdżąc.

_________________
VW T5 Caravelle 2,5TDI BNZ
A4 2.0 ALT Avant
A3 1,9TDI AHF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 14:27:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 19:11:29
Posty: 37
Dolaczam sie do pytania. Co moze sie stac z silnikiem w sytuacji kiedy turbina sie zatrze lub wirnik zostanie uszkodzony lub zablokowany przez cialo obce a jazda bedzie kontynuowana przez nastepne powiedzmy 1000km?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 15:37:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2008 21:24:15
Posty: 10
Lokalizacja: Kraków
Witam. Ostatnio przerabiałem temat w Focusie 2.0 TDCi. Przynajmniej w tamtej konstrukcji można się dotoczyć, przy założeniu, że utrzymuje się obroty poniżej załączania sprężarki. Nie ma tam trybu awaryjnego.

Ja miałem pad w trasie, udało mi sie zjechać bezpośrednio pod mechanika samochodowego, zgodnie z jego poradami (jak wyżej) wróciłem do siebie 80 km bez strat. Ostrzegał mnie jeszcze przed możliwością zapłonu wyciekłego oleju (wtedy konieczne duszenie wysokich obrotów hamulcem).

Brzmiało to dla mnie nieco wbrew 'sztuce' (i pewnie tak jest), niemniej udało mi się bez przygód ograniczyć naprawy do sprężarki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 16:04:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Są rozne uszkodzenia turbin - jedne grozne, inne mniej.
Najgorszy scenariusz, to jesli turbina " zassie "olej i wpompuje go do komor spalania a kierowca nie zobaczysz zasłony dymnej za autem, to po krotkim czasie zapali się kontrolka braku cisnienia oleju a wtedy często juz bywa za póżno :/

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 16:38:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2008 12:17:07
Posty: 29
Lokalizacja: Bramka (kuj.-pom)/Kristiansand
No wtedy pozostaje tylko swap :D

Dzięki za odpowiedzi. Mam nadzieje ze nie bede musiał takich eksperymentów przeprowadzać :diabel:

_________________
VW T5 Caravelle 2,5TDI BNZ
A4 2.0 ALT Avant
A3 1,9TDI AHF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 20:30:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2008 21:24:15
Posty: 10
Lokalizacja: Kraków
Zapomniałem o tym, że do dalszej jazdy musiałem dolać litr oleju, tyle turno zdążyło 'wpuścić'. Na szczęście nie przekroczyłem granicy.


Ostatnio edytowano 11.lip.2008 08:32:47 przez waszpaw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 21:16:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
waszpaw napisał(a):
Witam. Ostatnio przerabiałem temat w Focusie 2.0 TDCi. Przynajmniej w tamtej konstrukcji można się dotoczyć, przy założeniu, że utrzymuje się obroty poniżej załączania sprężarki. Nie ma tam trybu awaryjnego.

Ja miałem pad w trasie, udało mi sie zjechać bezpośrednio pod mechanika samochodowego, zgodnie z jego poradami (jak wyżej) wróciłem do siebie 80 km bez strat. Ostrzegał mnie jeszcze przed możliwością zapłonu wyciekłego oleju (wtedy konieczne duszenie wysokich obrotów hamulcem).

Brzmiało to dla mnie nieco wbrew 'sztuce' (i pewnie tak jest), niemniej udało mi się bez przygód ograniczyć naprawy do sprężarki.


jak czytam takie porady to wlos mi sie jezy na glowie ....

i to stwierdzenie zalączenie turbosprezarki :/ ...
ludzie nie piszcie takich rzeczy .. ktos przeczyta i jeszcze bedzie to praktykowal ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 21:20:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
ZiPi napisał(a):
Są rozne uszkodzenia turbin - jedne grozne, inne mniej.
Najgorszy scenariusz, to jesli turbina " zassie "olej i wpompuje go do komor spalania a kierowca nie zobaczysz zasłony dymnej za autem, to po krotkim czasie zapali się kontrolka braku cisnienia oleju a wtedy często juz bywa za póżno :/

Taaa. Pod warunkiem, że wcześniej nie zobaczy jak wskazówka obrotomierza przekręca się 2 razy dookoła zgodnie z ruchem wskazówek :peace:

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 22:08:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
spanky napisał(a):
...i to stwierdzenie zalączenie turbosprezarki :/ ...


moze TDCi tak mają.... :): :):

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2008 08:32:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2008 21:24:15
Posty: 10
Lokalizacja: Kraków
Spanky, to co napisałem nie miało być poradą. Raczej opisem własnej 'przygody', z dodatkowym zaznaczeniem, że zaliczyłem postój u - przypadkowego wprawdzie - mechanika i co ten powiedział. Co więcej, napisałem o własnych laickich wątpliwościach. M.in. po to, żeby osoby kompetentne się wypowiedziały.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: