.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 22:53:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] Bilstein b6 sport czy b8
PostNapisane: 11.lip.2008 14:50:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2003 22:57:20
Posty: 128
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: A4 B6 AVF Q Avant
Chyba dalem ciala: zamowilem i przyszly b6 sport a mam obnizone zawieszenie (apex - ok50mm). Podejdzie czy wymieniac??

_________________
A4 B6 Avant AVF Q - jest;-)
było:
C4 AEL Avant '95
B4 1Z Avant '94 (był)
B4 ABT LPG '91 (był)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2008 16:01:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Wymieniac, B8 masz dedykowane do krótszych sprężyn, tj -40 i więcej.
Wiadomo że jeździć się da, ale skoro wymyślili też do niższych springów... ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2008 19:13:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2003 22:57:20
Posty: 128
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: A4 B6 AVF Q Avant
No wlasnie: jezdzic sie da:) Teraz jezdze na jakis wybitych olejowych Koni i strasznie dobija na nierownosciach, wiec pomyslalem sobie ze moze by tak wymienic na b6 i pozniej wrocic do standardowej dlugosci/twardosci sprezyn...Wczesniej mialem sprezyny H&R -50mm (po Niemcu) jednak popekaly. Kupilem Apexy bo mialy obnizac o 35mm jednak na moje oko obnizaja tak jak H&R:/ A moze na tych b6 auto sie troche "podniesie" i to bedzie -35mm, wiec zgodnie ze specyfika B6? Dodam jeszcze ze chodzi o przod - tylne sie wyrabiaja.

_________________
A4 B6 Avant AVF Q - jest;-)
było:
C4 AEL Avant '95
B4 1Z Avant '94 (był)
B4 ABT LPG '91 (był)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2008 19:27:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
To powiem inaczej: każdy amortyzator jest zaprojektowany do pracy z odpowiednim skokiem, a więc i odpowiednią sprężyną. Skracając sprężynę automatycznie skracasz ten skok amortyzatora, czyli "obszar" jego efektywnej pracy, a więc skracasz jego efektywność i żywotność.

Przyjęło sie, że zmiany sprężyn na krótsze max do 40 mm nie wpływa jakoś mega-negatywnie na trwałość amortyzatora i takie modyfikacje są dopuszczalne. Więcej już nie bardzo...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2008 09:30:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2005 07:07:56
Posty: 46
Lokalizacja: Słupsk
do B6 SPORT spokojnie można montować springi - 3,5 - 4,0 mm
większa gleba na nich nie jest zalecana :)

_________________
Obrazek - obecnie - każdy kiedyś przychodzi po rozum do głowy :)
AUDI A4 1.9 TDi AVG Avant :) - to już przeszłość
AUDI A4 1.9 TDi AFN Avant :) - to już przeszłość
AUDI 100 C4 2.6 V6 ABC affftomat :) - to już przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: