.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 17:44:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 2003 2.5TDI Tiptronic] Prosba o analize logow
PostNapisane: 15.lip.2008 22:34:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2008 21:32:17
Posty: 8
Lokalizacja: Kalisz
Witam,

Mam prosbe o analize logow aby miec pewnosc, ze wszystko juz jest OK z moim autkiem.

Z gory dziekuje za pomoc.

Oto linki do logow:

Statyczne - zimny silnik:
http://wojtek.eu.org/AudiA4/zimny/7.jpg
Statyczne - zimny - uruchomiony:
http://wojtek.eu.org/AudiA4/uruch/7.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/uruch/23-3.jpg
Dynamiczne:
http://wojtek.eu.org/AudiA4/dyn/0.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/dyn/1.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/dyn/3.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/dyn/4.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/dyn/7.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/dyn/8.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/dyn/10.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/dyn/11.jpg
Statyczne po jezdzie:
http://wojtek.eu.org/AudiA4/po-dyn/0-1-3.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/po-dyn/4-7-13.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/po-dyn/14-18-11.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 05:14:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Przepływomierz - słabiej mierzy na początku i na końcu
Turbo - ok [torche ospale pracuje]
korekcje - ok
termostat - ok

ps. To BDG czy BCZ ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 07:27:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2008 21:32:17
Posty: 8
Lokalizacja: Kalisz
Bardzo dziekuje za odpowiedz i przepraszam za brak wszystkich danych.
To jest Audi A4 Avant Quattro 2.5 TDI (AKE) 180KM Automat Tiptronic 5 biegow, rok 2002 (modelowy 2003).
Autko ma przejechane 168 tys. km.

Czy uwazacie, ze przy tym przebiegu nalezalo by:
1. Odpowietrzyc układ paliwowy?
2. Przeczyscic zawor EGR?

Przeplywomierz juz wymienilam na orginalny nowy poniewaz mial uszkodzony czujnik temperatury.
Wyslalem wczesniej zapytanie na forum, ale nikt nie odpowiedzial (http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80532&highlight=)

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 07:44:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
brak jest logów statycznych, jak również BS.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 08:03:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Zrób 011BS bo dmuchawka nie pompuje od dołu. Strasznie długo narasta ciśnienie doładowania - być moze zapieczone kierownice.
Lmm ok, mierzy prawidłowo, nie obcina dawek. Z dołu niski pomiar spowodowany jest małym ciśnieniem doładowania. Góra w porzadku. Tym autem nie jeździmy powyzej 4000 obr/min.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 09:43:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo napisał(a):
Zrób 011BS bo dmuchawka nie pompuje od dołu. Strasznie długo narasta ciśnienie doładowania - być moze zapieczone kierownice.
Lmm ok, mierzy prawidłowo, nie obcina dawek. Z dołu niski pomiar spowodowany jest małym ciśnieniem doładowania. Góra w porzadku. Tym autem nie jeździmy powyzej 4000 obr/min.



prawda.
wygląda jakby ktoś kręcił regulacją długości sztangi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 13:47:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2008 21:32:17
Posty: 8
Lokalizacja: Kalisz
Przepraszam, ale faktycznie nie zauwazylem, ze BS robi sie inaczej niz normalne :) Juz naprawiam swoj blad i podaje linki do pomiarow statycznych normalnych jak i BS:

http://wojtek.eu.org/AudiA4/statyczna-normalnie/000.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/statyczna-normalnie/001.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/statyczna-normalnie/003.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/statyczna-normalnie/004.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/statyczna-normalnie/007.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/statyczna-normalnie/013.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/statyczna-normalnie/014.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/statyczna-normalnie/018.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/statyczna-bs/000.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/statyczna-bs/003.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/statyczna-bs/004.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/statyczna-bs/011.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 14:18:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
EGR jest nieczynny [zaślepiony, zaślepione przewody bądź uszkodzony N18 lub sam EGR] - należy najpierw zdemontować przewody podciśnienia i dokładnie przeczyścić je kompresorem. to samo należy uczynić z zaworami N75 oraz N18.

kąt wtrysku należy nieco przyspieszyć [najlepiej do 2*ATDC].


czy mógłbyś zrobić zdjęcie sztangi w turbinie?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 16:17:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2008 21:32:17
Posty: 8
Lokalizacja: Kalisz
Oto zdjecia sztangi:

http://wojtek.eu.org/AudiA4/zdjecia/IMG_0009.JPG
http://wojtek.eu.org/AudiA4/zdjecia/IMG_0010.JPG
http://wojtek.eu.org/AudiA4/zdjecia/IMG_0011.JPG
http://wojtek.eu.org/AudiA4/zdjecia/IMG_0012.JPG

W razie potrzeby moge wrzucic tez film z praca sztangi.


Mam tez niespodzianke, ktora zauwazylem - szare plastikowe pudelko podlaczone do wtyczki - nie wiem co to jest ale podejrzewam, ze moze zmieniac jakies parametry w komputerku autka - tuning?:

http://wojtek.eu.org/AudiA4/zdjecia/IMG_0001.JPG
http://wojtek.eu.org/AudiA4/zdjecia/IMG_0002.JPG
http://wojtek.eu.org/AudiA4/zdjecia/IMG_0003.JPG
http://wojtek.eu.org/AudiA4/zdjecia/IMG_0004.JPG
http://wojtek.eu.org/AudiA4/zdjecia/IMG_0005.JPG
http://wojtek.eu.org/AudiA4/zdjecia/IMG_0006.JPG
http://wojtek.eu.org/AudiA4/zdjecia/IMG_0007.JPG
http://wojtek.eu.org/AudiA4/zdjecia/IMG_0008.JPG
http://wojtek.eu.org/AudiA4/zdjecia/IMG_0019.JPG
http://wojtek.eu.org/AudiA4/zdjecia/IMG_0020.JPG


Ostatnio edytowano 16.lip.2008 22:04:40 przez wojtekk82, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 21:27:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2008 21:32:17
Posty: 8
Lokalizacja: Kalisz
Zdemontowalem to dziwne urzadzenie, o ktorym pisalem i wykonalem jeszcze raz analize. EGR byl zatkany (zaslepiony taka zaslepka) ale podlaczylem i autko jezdzi. Po tych zabiegach autko jest lagodniejsze - wolniej przyspiesza, ma inny moment i silnik ciszej pracuje.
Tak byl odlaczony EGR: http://wojtek.eu.org/AudiA4/zdjecia/IMG_0018.JPG
a tak wyglada dziwne urzadzenie w srodku - moze ktos wie co to jest??
http://wojtek.eu.org/AudiA4/zdjecia/IMG_0023.JPG

Oto linki do pomiarow bez urzadzenia i z EGR:

Dynamiczne:
http://wojtek.eu.org/AudiA4/dyn-bez-chip/000.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/dyn-bez-chip/001.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/dyn-bez-chip/003.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/dyn-bez-chip/004.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/dyn-bez-chip/008.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/dyn-bez-chip/010.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/dyn-bez-chip/011.jpg

Statyczne basic:
http://wojtek.eu.org/AudiA4/stat-bas-bez-chip/000.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/stat-bas-bez-chip/003.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/stat-bas-bez-chip/004.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/stat-bas-bez-chip/011.jpg

Statyczne normal:
http://wojtek.eu.org/AudiA4/stat-nor-bez-chip/000-001.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/stat-nor-bez-chip/003-004-007.jpg
http://wojtek.eu.org/AudiA4/stat-nor-bez-chip/013-014-018.jpg

Jeszcze pytanko techniczne - gdzie moge znalez zawory N75 i N18?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 22:24:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
cóż, box jest generalnie złem, które nie dość, że niewiele daje, to może uszkodzić na przeróżne sposoby silnik bądź jego podzespoły. zakop to coś na pustkowiu i zapomnij o tym.

po odłąceniu box'a ciśnienie doładowania pojawia się w tym momencie, w którym powinno - jest OK.

działający EGR obniży temp. spalin i wydłuży życie T. będzie ponadto ciszej [co już zauważyłeś] i bardziej ekonomicznie [mniejsze spalanie].

jedyna rzecz, którą należy poprawić to kąt wtrysku - ustawisz go zgodnie z instrukcją w topiku o diagnostyce.

co do pytania odnośnie N75 i N18, to nie ma potrzeby nic z nimi robić. nie mniej jednak skoro chcesz wiedzieć, to:
- N75 [steruje T] jest szary i oznaczony jest na schemacie nr 31;
- N18 [steruje EGRem] jest czarny i oznaczony jest na schemacie nr 12.

Obrazek

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2008 00:15:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
cóż, box jest generalnie złem, które nie dość, że niewiele daje

daje, daje (wiem bo mialem), chip generalnie lepszy (wieksze mozliwosci i wieksza kontrola nad tym co dzieje sie w silniku - logi vaga nie sa zaklamane)

to, ze teraz bez boxa widzisz cisnienie ze idzie szybciej czy cos tam to wynik tego ze box zanizal pewnie odczyt aby ecu turbiny za wczesnie nie przycial
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: