.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 20:08:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4] Szybkie pytanie Pilne - zakup i gaz do ABK
PostNapisane: 21.lip.2008 22:22:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2008 22:23:58
Posty: 40
Panowie, trafilo mi sie Audi b4 w sedanie z silnikiem 2,0 na wielopunkcie bez gazu,, rocznik 95 za 6 tyś, koles sprzedaje bo wyjezdza do żony zagranice.

Auto z tego co widzialem, macalem i jezdzilem jest oki, lakier tez w stanie dobrym ( pasowaloby polernać ) uklad jezdny ok, do wymiany stabilizatory na przodie i koncowki drazka, silnik suchy ( nie myty ).

Chcialem zapytac czy ten motor jakos sie kocha z LPG bo slyszalem ze 2,0 wielopunkt cos nie bardzo na tym chce śmigac. Odpuscic sobie i szukac na jednopunkcie tej 90-sieciokonnej wersji czy co ? Doradzcie panowie..... Mam czas do środy.

EDIT BY Umin: Zapoznaj sie z regulaminem forum, odnośnie miejsca odpowiednich tematów oraz nazywania tematów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 07:47:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 552
Lokalizacja: LBI
ABK dobry motorek
gaz tez chodzi ;)
nic tylko brac :peace:

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 16:28:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
ABK to jeden z silnikow ktory lubi sie z gazem (nawet z II gen) , mysle ze cena dobra.

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 16:34:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2008 22:23:58
Posty: 40
Tez mi sie wydaje ze za ta cene sie oplaca, jutro jade jeszcze dokladnie ogladnac autko.

Jesli chodzi o ten silnik to pytam dlatego bo moj tatko ma B4 avanta na wielopunkcie z LPG i dziwnie sie nim jezdzi,,, Jadac na jakimkolwiek biegu trzymajac gaz w jednej po zycji po odpuszczeniu gazu na biegu reaguje po okolo 2-3 s. Trzyma jeszcze przez chwile wlasnie obroty takie na jakich sie go trzymalo i dopiero po chwili zwalnia. Ma to samo na LPG jak i na benzynie... Na biegu jalowym delikatnie faluja mu obroty. A przy ostrej jezdzie po wyluzowaniu gasnie.. Myslem ze to wina zwroconego w przod dolotu powietrza, wykrecilem go w tyl, nie pomoglo... Nie chce miec takich samych fantazji z moim nabytkiem. Instalacja w tym Avancie jest I gen.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 16:51:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2007 10:22:38
Posty: 313
Lokalizacja: Bolesławiec
za ta cene to tylko brac, a jak nie to ja moge wziasc :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 16:56:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Miałem taki bez gazu-super motorek. Co do tatkowego sróbuj takiego banału: psiknij wd40 w linkę gazu, mi kiedyś pomogło w Passacie 2.0 16v

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 17:11:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2008 22:23:58
Posty: 40
nie, nie chlopaki, tutaj nie chodzi o ciezko chodzacy gaz. pedal chodzi spoko. Lekko i rownomiernie. Poprostu ma spozniona reakcje ( jak by wtrysk sie spoznial z ujmowaniem mieszanki )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 19:11:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2007 20:09:54
Posty: 18
Lokalizacja: Warszawa
hellrider napisał(a):
nie, nie chlopaki, tutaj nie chodzi o ciezko chodzacy gaz. pedal chodzi spoko. Lekko i rownomiernie. Poprostu ma spozniona reakcje ( jak by wtrysk sie spoznial z ujmowaniem mieszanki )


W II generacji i nowszych instalacjach jest coś takiego jak cut-off, po ustawieniu tej opcji sterownik odcina dopływ gazu po zdjęciu nogi z gazu, to właśnie stosuje się przy silnikach w których pojawia się takie zjawisko jak u ciebie. Warto sprawdzić.

_________________
Audi A6 C6 2005 2.0 TDI 177KM
Opel Omega C kombi 2001 2.2 147KM
Opel Corsa B 1996 1.4 60KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Szybkie pytanie Pilne - zakup i gaz do ABK
PostNapisane: 22.lip.2008 21:45:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2008 22:23:58
Posty: 40
Umin napisał(a):
Zapoznaj sie z regulaminem forum, odnośnie miejsca odpowiednich tematów oraz nazywania tematów


Temat temat byl odpowiedni ale przeksztalcil sie w nieodpowiedni :P A nazwa tematu ? hmm byla nie odpowiednia, poprawie sie hehe .....


Dobra KOledzy, skoro juz mowa o wielopunkcie na gazie jak sie ma Jednopunkt z gazem tez 2,0 i tez w Avancie,,, Kolega ma taki motorek zagazowany i sobie to chwali....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2008 17:01:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.cze.2008 10:01:12
Posty: 21
Lokalizacja: Lublin
Sekwencja do ABK pasuje srednio, tak mi mowili..
W tym silniku jest wtrysk tzw full-group, wiec polecano mi II gen.

Zrezygnowalem :):

_________________
Audi 80 B4 ABK - 2006 - ...
Audi 200 Typ44 - Moze kiedys..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Szybkie pytanie Pilne - zakup i gaz do ABK
PostNapisane: 04.sie.2008 12:29:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
hellrider napisał(a):
Dobra KOledzy, skoro juz mowa o wielopunkcie na gazie jak sie ma Jednopunkt z gazem tez 2,0 i tez w Avancie,,, Kolega ma taki motorek zagazowany i sobie to chwali....

Przy zasilaniu LPG jednopunkt jest o tyle lepszy od wielopunktu, ze w przypadku strzału nic sie nie porozwala.
W silniku ABK, po drodze masz przepływomierz, ktory przy strzale przewaznie sie uszkadza :/ Trzeba poprostu bardziej dbac o układ WN - swiece, przewody itp.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 12:03:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2006 12:33:45
Posty: 1
witam,

mialem taką 80-tke z silnikiem ABK i gazem II generacji. wszystko było OK i nawet przy sporadycznych strzalach nic sie nie działo, silniczek pracował idealnie

_________________
80 B4 2.0 ABK niedługo A4 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 09:19:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
bezkit napisał(a):
Siemanko,
Mój pierwszy post ponieważ jestem zainteresowany aplikacją instalki lpg do audi 80 z kodem silnika ABK.

Ile średnio taki silnik potrafi spalić na setkę? W 12litrach w cyklu mieszanym? Jeżdżę spokojnie.
Lub jakie środki należy poczynić by koszty eksploatacji wyniosły mniej więcej tyle co przy silniku 1,9tdi 1z, który obecnie użytkuję.

Chcę zapakować lpg i co wydumane:
Włożyć zwykłą instalkę reg. śrubą + blos?

Jak myślicie?

Z góry uprzedzam, że obecnie nie mam pieniędzy i chęci by pakować tam nową sekwencję. Tanio ma być :D

Auto już stoi w garażu i jest trochę ciasne wewnątrz ale i tak zajebiste :D

tanio nie znaczy dobrze, najpierw oszczędzisz a potem dołożysz z górką i stracisz kupę nerwów z szukaniem kumatego gazownika.

1) Blos + wydajny reduktor (to dobre wyjscie o ile gazownik wie co robi)
2) sekwencja STAG i ustawienie w pracy full-group (będziesz miał większy spokój i bezobsługowość)

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: