GrzesB napisał(a):
to się chyba nazywa "rękojmia"

Zupełnie nie

Rękojmi w relacji B2C już od ponad dwóch lat nie ma, jest za to "niezgodność towaru z umową sprzedaży" (trwa 2 lata i nie może być wyłączona, może być skrócona do 12 miesięcy w przypadku towaru używanego) i na ten przepis należy się powołać jak by nie chcieli po dobroci. Po prostu towar jest niezgodny z tym co przedstawili ci w informacjach przed kupnem, czyli zostałeś wprowadzony w błąd, bo np. jak byś wiedział że śrub nie ma to byś felg nie kupił. A jak będa zupełnie uparci to masz 10 dni na zwrot towaru (nienaruszonego) bo umowę kupna zawarłeś poza lokalem sprzedawcy.
A rękojmia obowiązuje teraz już tylko w relacjach B2B, i może zostać wyłączona przez sprzedawcę.
To tak skrótowo w temacie rękojmi i pochodnych
