Tak jak ci napisałem przede wszystkim trzeba podpiąć auto pod VAG-a i zczytać wszystkie błędy ( jeżeli będą ). Potem wrzuć wyniki testu na forum i za chwilę będziesz wiedział czy auto jest sprawne, a jak nie to co trzeba zrobić i jakie są koszty.
Poza tym standard czyli ocena powłoki lakierniczej, rocznika szyb, stanu tapicerki, pedałów itp. Zobacz czy automat nie szarpie, czy silnik na zimnym wkręca się na wysokie obroty i czy działają wszystkie elektryczne pierdoły typu szyby, fotele, spryskiwacze xenonów itd. Zrób fotę naklejki przy kole zapasowym - tam jest mnóstwo kodów, które są opisane na forum i pomogą ci rozszyfrować wyposażenie auta ( i sprawdzić czy sprzedający nie ściemnia ). Można podjechać na jakąkolwiek stację diagnostyczną i sprawdzić stan zawieszenia ( koszt to ok 50 PLN ).
Co do silnika to V-ki uchodzą za jednostki trwałe pod warunkiem że poprzedni właściciel dbał ( tzn lał na czas właściwą ilośc właściwego oleju

). Jeżeli tak było silnikczek napewno ci się odwdzięczy i cię nie zawiedzie. Jest na forum kilku użytkowników 3.0 V6 - może się włączą do dyskusji....
Jak w ten sposób będziesz podchodził do zakupu to jest mniejsza szansa że trafisz na minę.
Powodzenia
