.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 12:18:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A80 1.9D '91 ] Problem z odpaleniem po remoncie silnika..!
PostNapisane: 31.lip.2008 09:34:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2007 11:50:25
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków
Witam!
Ostatnio oddałem moje autko w ręce brata kolegi... ;) żeby zrobił mu remont silnika i sprzęgła. Sprzęgło praktycznie całe zostało wymienione, w silniku tłoki. Ogólnie po remoncie widać znaczną różnicę - silnik ciągnie bardzo dobrze i chodzi też w miarę ładnie (słuchowo). Nie ma żdnego dławienia, nie spadają obroty nic a nic powiedziałbym..
Niestety silnik ma duże problemy z odpalniem...
Mianowicie im dłużej postoi zgaszony, tym dłużej trzeba kręcić rozrusznikiem. A jeśli postoi przez noc - w ogóle nie ma szans go odpalić z kluczyka. Udało się tylko na pociąg..
Brat kolegi mówił, że być może zapowietrzony jest filtr paliwa, bądź przytkany bak, bądź jakieś nieszczelności przy przewodach paliwowych. Niestety nie zdążył tego zrobić, bo musiał wyjechać, dlatego z problemem zostałem sam...
Wszystkie sugerowane przyczyny wyeliminowałem. Filtr paliwa jest prawie nowy (był wymieniany niecałe pół roku temu), ale profilaktycznie odkręciłem spust wody i odsączyłem trochę ropy. Zaciski na wszystkich przewodach paliwowych zmieniłem. Kiedy silnik pracuje normalnie - w głównym przewodzie paliwowym nie widać najmniejszego bąbelka paliwa. Kiedy nie chciał dziś rano odpalić, sprawdziłem (wciągnąłem do ust <blee>) paliwo przez główny przewód paliwowy - bez problemu ani bez większych oporów było to możliwe...
Co więcej - kiedy próbuję odpalić z kluczyka (po nocnym postoju) kręcę, kręcę i kręcę i nic. Natomiast kiedy pociągnął mnie kolega, dosłownie potrzeba było dwóch metrów, żeby silnik odpalił. (z tego co pamiętam - kiedy 2 lata temu siadł mi rozrusznik i odpalaliśmy na pociąg, dystans, który trzeba było przejechać był znaaacznie większy..)
Przed remontem silnik był w dramatycznym stanie - strasznie dymił, nie miał mocy, spalał kupę oleju, pod górę w ogóle się nie zbierał, jak się okazało jeden tłok miał nawet pęknięty, ale z odpalaniem nie miał nigdy żadnych problemów..

Co może być przyczyną takiego zachowania?
Za pomoc z góry dziękuję
Pozdrawiam
Grzegorz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2008 13:44:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2007 11:50:25
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków
Aaaa !
Ale jestem matołek! - Zasugerowałem się filtrem paliwa i bąbelkami powietrza, a tutaj bezpiecznik od świec żarowych był przepalony!! Pewnie jakieś przypadkowe zwarcie się zrobiło w czasie rozkładania i składania silnika... Ale zonk.
Póki co chwila odpoczynku - niech wystygnie i zobaczymy.

A tak swoją drogą - czy bez świec żarowych auto powinno w lecie odpalać bez problemu? Moje stało na słońcu jakieś 2.5 godziny i jeszcze (po ok 20 obrotach rozrusznika) odpaliło, ale po nocy - niestety nie..

Dzięki i pozdrowionka!
Grzesiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2008 14:16:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
A sławny kąt wtrysku? Jest to tzw. początek tłoczenia pompy wtryskowej. Musi być to ustawione w każdym dieslu z pompą. W twoim silniku chyba trzeba mieć czujnik zegarowy, gdzieś się to wkręca, a potem ustawia.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2008 15:00:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Silnik D (bez TD lub TDI) R4 po nocy bez świecy będzie mieć problemy z odpaleniem :) to że kontrolka nie świeci (u Ciebie raczej zaświeca się bez względu na temp. zewnętrzną) nie znaczy że świece nie załączają się.A swoją drogą oczywiście kąt wtrysku jest bardzo ważny. Czujnik wkręcić w pompę i ustawić bodajże 0,9 mm(ale nie na pewno - znaczy ten kto usstawi niech sprawdzi w jakiejś Autodacie).

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2008 20:37:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
silnik 1Y ma 1mm, natomiast polecam jeszcze zmierzyc kompresje ;)

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2008 21:04:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Najpierw świece żarowe, później kąt. Bez świec 1Y rzuca palenie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2008 08:56:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2007 11:50:25
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków
Kolega mechanik powiedział, że ustawienia kąta wtrysku nie zmieniał i pozostawił tak jak było. Tak więc mam pytanko - czy jest szansa, że samo mogło się to rozregulować? Tak przez lata użytkowania, jak i w czasie remontu?
Poczytałem trochę i wygląda na to, że jest szansa sprawdzić i nawet ustawić to samodzielnie - ale szczegółowego opisu niestety nie znalazłem.. Może ktoś dysponuje takowym?
A pomiar ciśnienia na tłokach - domyślam się, że sam tego nie zrobię, więc w jakich przedziałach cenowych się to mieści i gdzie najlepiej to zrobić?
I chyba ciśnienie zmierzyć dopiero po przejechaniu jakichś dwóch tysięcy - żeby tam wszystko się zdążyło dobrze poukładać, tak?

Pozdrawiam
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: