.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 15:18:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakup Audi a6 2,5 TDI quattro
PostNapisane: 06.sie.2008 12:30:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2008 16:14:22
Posty: 5
Lokalizacja: Piła
Witam serdecznie.

na wstepie chciałbym sie miło przywitać i przedstawić.
Mam na imie Dominik i mieszkam w Pile.
Od momentu kiedy dowiedziałem sie że zostane ojcem posuzkuje rodzinnego autka, autka w ktorym zmieścic musi sie psiak wózek dziecko kite zona i ja:D

Aktualnie jestem posiadaczem japońskiej techniki motoryzacyjnej Mitsubishi Carismy z 98 roku. jest to autko naprawde świetne i nie psujące się aż żal sprzedawać no ale cóż takie zycie.

Moje pytanie polega na tym.
Mam namiary na pewne autko
Jest to piekne audi A6 kombi z 2000 roku z 6 biegową skrzynia manualna, silnik 2,5 tdi 180 km ma przejechane niby 188 tys naped quattro.

prosze powiedziec czy warto kupic ten silnik?/ na co zworcic uwage zeby sie nei wkopać?? bo to roznie bywa. wiadomo samochód to urządzenie ktore kiedys musi się pospuć, napiszcie jak wyglada eksploatacja tagiego silnika, jak to pali ile wymiany podstawowe


Z gory serdeczne dzieki wiem ze jest to opisane na forum al epoprostu jest tyle tego ze szok, pozatym potrzebuje szybkiej odpowiedzi..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 12:58:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2007 12:05:08
Posty: 150
W mieście bedzie Ci paliło sporo ponad 10l/100km, ale bardzo szybko spalanie może spaść do zera, jak samochód stanie z powodu awarii rozrządu. A prawdopodobieństwo że stanie jest dość duże. Koszty naprawy - wysokie. Jeżeli szukasz czegoś dużego ale też przyzwoitego w kosztach eksploatacji i musi to być A6 - poszukaj 1.9 tdi. Była tylko ośka, ale spalanie mniejsze, problemy też.

_________________
1991 S2 3B Coupe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 14:16:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 08:52:59
Posty: 131
Lokalizacja: Łódź
darekwawa napisał(a):
W mieście bedzie Ci paliło sporo ponad 10l/100km, ale bardzo szybko spalanie może spaść do zera, jak samochód stanie z powodu awarii rozrządu. A prawdopodobieństwo że stanie jest dość duże.


Co do spalania sie zgadzam. Ok 12-13 l oczywiscie wszystko w zaleznosci od stylu jazdy.
Dlaczego Kolega pisze ze rozrzad "musi" sie wysypac ? Jezeli bedzie poprawnie zrobiony nic nie powinno sie stac. Ryzyko jest takie samo jak przy innych samochodach.
Nie twórzcie mitow o V6 TDI. Ogolnie mowiac.. jak kto dba tak ma....
Na co zworcic uwage ?
czy bylo poprawnie serwisowane
czy bylo poprawnie uzytkowane (turbina),
dobrze wczesniej zrobic jesli jest mozliwosc diagnostyke
oraz popatrzec na wlasciciela :) (jego styl jazdy) bo to najwiekszy problem samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 14:25:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2007 12:05:08
Posty: 150
Nie napisałem, że musi. A zwrot "duże prawdopodobieństwo" wynika ze smutnie niskiego poziomu zadbanych aut wystawionych do sprzedaży. :-)

_________________
1991 S2 3B Coupe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 14:27:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 08:52:59
Posty: 131
Lokalizacja: Łódź
Dlatego trzeba miec na poczatek zapas gotowki na niezbedne prace np. wymiana rozrzadu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 21:12:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 22:19:49
Posty: 96
Lokalizacja: Beskidy/Góry
Daj sobie spokój z TDi, tym bardziej że "przeskok" z Carismy, czyli dość taniego autka w kwestiach części może być baaaaaardzo bolesny :/
Wskakujesz na półkę nieco droższych gratów, szczegołnie w przypadku TDi

Nie wierz Wielkopolskim handlarzom :D .
W minioną sobotę wróciłęm z oględzin 5 terenówek ( szczegóły na forum 4x4 ) i miałem ochotę ich pozabijać - powrót oczywiście bez autka ( dodam że chodziło o pojazdy w kwotach 40-50 tys )...wszystkie igły, bezwypadkowe.... :<
Oglądnąłem z czystej miłości kilka Audików....tragedia ;)

Moja rada - poszukaj sobie A6 z niezniszczalnym 2.8V6 koniecznie w Q.
Koszty utrzymania niemal identyczne, a ryzyko że "popłyniesz" jak dla mnie znacznie mniejsze..... :)

Z Piły masz niedaleko, przelicz czy nie opłaca Ci się sprowadzić samodzielnie czegoś z De.
W moim przypadku po bolesnej i męczącej lekcji - udało się, LC już jedzie :D

_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie...

C5_3.0_asn_avant_Q_tip_schwarzline_/SPRZEDANE, jestem bez OOOO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 22:58:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 19:34:23
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
Macieksns napisał(a):
Daj sobie spokój z TDi, tym bardziej że "przeskok" z Carismy, czyli dość taniego autka w kwestiach części może być baaaaaardzo bolesny :/
Wskakujesz na półkę nieco droższych gratów, szczegołnie w przypadku TDi

Nie wierz Wielkopolskim handlarzom :D .
W minioną sobotę wróciłęm z oględzin 5 terenówek ( szczegóły na forum 4x4 ) i miałem ochotę ich pozabijać - powrót oczywiście bez autka ( dodam że chodziło o pojazdy w kwotach 40-50 tys )...wszystkie igły, bezwypadkowe.... :<
Oglądnąłem z czystej miłości kilka Audików....tragedia ;)

Moja rada - poszukaj sobie A6 z niezniszczalnym 2.8V6 koniecznie w Q.
Koszty utrzymania niemal identyczne, a ryzyko że "popłyniesz" jak dla mnie znacznie mniejsze..... :)

Z Piły masz niedaleko, przelicz czy nie opłaca Ci się sprowadzić samodzielnie czegoś z De.
W moim przypadku po bolesnej i męczącej lekcji - udało się, LC już jedzie :D



popierwam w 101 % , tdi V6 tylko dla bogatych :D

_________________
A6 Avant 2.8 Q ,AQD [ C5 ] plus STAG 300 plus MAGIC JET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 09:59:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2008 16:14:22
Posty: 5
Lokalizacja: Piła
wiecie panowei kupie 2,8 silnik to zje mnie benzyna a moja zona jak usłyszy o silniku 2,8 to bedzi epłakać jak znajomy kupił BMW 528 i na trasie spaliło 11 literków.

POwiem tak chetnie pojechałbym do De ale nie mam za bardzo czasu na to znalazłem jedno ąłdnie wygladające autko ale 950 km od piły i znowu dupa:(

natomiast jeżeli choddzi o częsci do Carismy to tak naprawde ja przy niej nic nei robiłem bo było to autko bezawaryjne wymiana była tylko amorki tył klocki filtry olej i tarcze hamulcowe.

ogolnie znaleźć łaqdna audi z takim wyposażeniem jest masakra:/

a jak są to cena jak za zboże :/

znalazłem dzisiaj jedna z okolic nysy może mógłby mi ktoś z klubowiczów ją sprawdzić abym nei jechał gdzies na darmo??

bede bardzo wdzięczny

wklejam linka
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6003999

prosze o pomoc ciemnej masie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 10:15:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 08:52:59
Posty: 131
Lokalizacja: Łódź
skoro boli Cie 11 Pb to tu na trasie bedziesz mial 8-10 ON*. Roznica niezbyt duza :)
2.5 TDI nie jest wbrew pozorom oszczednym silnikiem.
Jesli chcesz osczednosci na paliwie to 1.9 TDI ale to chyba nie w A6.

Przy kupnie 2.5 TDI bardzo wskazana jest cierpliwosci i chlodne podejscie do sprawy

* - wszystko zalezy od stylu jazdy i osiąganych predkosci :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 10:43:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
komzik wyłuszczył sedno problemu.

kupując 2.5TDI od razu powinieneś doliczyć ok. 4000 - 4500 PLN na wymianę kompletnego rozrządu. cena może spaść do 3300 PLN, ale to w wyjątkowo zadbanych egzemplarzach.
kupując 2.5TDI musisz mieć bardzo wykwalifikowane [i zaufane] zaplecze w postaci warsztatu - w przeciwnym razie przeklniesz ten dzień...

do tego, niezależnie od wersji silnikowych, sporo € pochłoną dodatkowe konieczne czynności serwisowe, które nie należą do tanich.
jeżeli szukasz oszczędności na kosztach eksploatacyjnych, to chyba za wcześnie na A6 C5 - ten samochód, mimo że wszedł do produkcji 11 lat temu, kosztuje w bieżącym utrzymaniu naprawdę dużo.
rozważ Passata B5 [3BG] z 2005 z silnikiem 1.9TDI [AVF/AWX].

jeżeli koniecznie A6, to albo 1.8T (150PS), albo 1.9TDI (130PS).

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 10:55:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2008 16:14:22
Posty: 5
Lokalizacja: Piła
rozumiem ze operujecie cenami z serwisu bo ceny jak widze sa chore za wymiane rozrzadu bo na allegro znalazłem rozrzad za 800 zł kpl.

rozmawiałem te zz jednym znajomym mechanikiem i mowił ze podobno 1,9 tdi czesciej sie sypei niz 2,5tdi wiec ja juz nic nei wiem.

kolejan sprawa jest taka gdzie nie widze audi a6 to praktycznie 95 % jezdzacych aut to 2,5tdi teraz pytanie czy oni kupili zadbane auta czy maja tyle kasy czy faktycznie te silniki si enei psuja....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 11:10:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pepe191 napisał(a):
rozumiem ze operujecie cenami z serwisu bo ceny jak widze sa chore za wymiane rozrzadu bo na allegro znalazłem rozrzad za 800 zł kpl.

rozmawiałem te zz jednym znajomym mechanikiem i mowił ze podobno 1,9 tdi czesciej sie sypei niz 2,5tdi wiec ja juz nic nei wiem.

kolejan sprawa jest taka gdzie nie widze audi a6 to praktycznie 95 % jezdzacych aut to 2,5tdi teraz pytanie czy oni kupili zadbane auta czy maja tyle kasy czy faktycznie te silniki si enei psuja....



nie, nie operujemy cenami z serwisu, a cenami z warsztatów, które wymieniają rozrząd zgodnie z zaleceniami.
rozrząd, to nie sam pasek, ale [poczytaj tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752]:

rozrząd główny:
059 198 119 [zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki]
059 109 487 C [ramię napinacza]
059 109 479 B [napinacz paska wielorowkowego]
059 121 004 CX [pompa wody z uszczelką]

termostat:
078 121 113 F [regulator układu chłodzenia]
N 901 368 02 [oring do termostatu]

paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:
059 903 137 H [pasek wielorowkowy]
059 903 341 A [rolka odwracająca]
059 903 341 [rolka odwracająca]
059 145 276 [rolka odwracająca]
059 260 849 B [pasek wielorowkowy]
059 260 523 B [rolka napinająca]

płyn chłodzący:
G 012 A8F M1 [płyn chłodzący koncentrat plus]

Części podlegające bezwględnemu sprawdzeniu:
059 109 111 F [koło paska zębatego]
059 145 284 [tłumik zwany napinaczem paska wielorowkowego]
059 121 350 H [sprzęgiełko wiskotyczne]
4B3 959 457 [wentylator elektryczny klimatyzacji]


całość za części [zamienniki] daje nam kwotę ok. 2500-3600 a robocizna na blokadach wału, pompy i wałków [inaczej można uszkodzić trwale silnik!] to minimum 650 PLN [do 3 dni pracy z czyszczeniem i uszczelnianiem].

rozrządu nie szukamy na allegro, lecz:
1. albo w ASO Skody [i szukamy najniższych cen za dany element i w ten sposób kompletujemy całość - nawet do 14 dni];
2. albo u sprawdzonych sprzedawców zamienników [IC, Adam12] - z tym, że wymagana jest wiedza nt samej jakości zamienników.

cena w ASO może sięgnąć nawet 5500 PLN [ostatnio byłem świadkiem w łódzkim ASO sceny, gdy klient nie chciał zapłacić...] - robocizna bowiem kosztuje od 120 PLN / h.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 11:12:14 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
pepe191 napisał(a):
.... czy faktycznie te silniki si enei psuja....


nie wytrzymałem...
Błagam cię, wejdź w dział SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY i poświęć dzień na poczytanie wątków o TDI V6 (jakieś 80% tego działu)
Czekasz aż ktos ci napisze - "bierz 2,5 TDI V6, to się nie psuje, zapierd... jak szalone i pali kropelkę" - tylko niestety nie znajdziesz tutaj takiej osoby....

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 11:19:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2008 16:14:22
Posty: 5
Lokalizacja: Piła
arthurr napisał(a):
pepe191 napisał(a):
.... czy faktycznie te silniki si enei psuja....


nie wytrzymałem...
Błagam cię, wejdź w dział SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY i poświęć dzień na poczytanie wątków o TDI V6 (jakieś 80% tego działu)
Czekasz aż ktos ci napisze - "bierz 2,5 TDI V6, to się nie psuje, zapierd... jak szalone i pali kropelkę" - tylko niestety nie znajdziesz tutaj takiej osoby....
jezeli nei wytrzymujesz to nie czytaj tego postu i tyle najwidoczniej sa tutaj osoby ktore bardziej chca pomóc niz ty i za to im bardzo dziekuje to jest forum wiec kazdy ma prawo napsiac i pisze i pytam kto pytanie bładzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 11:21:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2007 12:05:08
Posty: 150
Możesz wierzyć lub nie, ale jest różnica pomiędzy częściami ze znaczkiem Audi a zamiennikami tych samych producentów, którzy robią dla Audi. Te pierwsze przeszły testy jakości Audi, te drugi nie. Akurat rozrząd to kiepskie pole do eksperymentowania z jakością :-)

Koledzy poruszyli też ważny temat - trzeba wiedzieć gdzie to auto robić. Nieobeznany z tematem mechanik może sporo napsuć.

Szukaj 1,9 TDI, można znaleźć w wypasie. Pali mniej, psuje się mniej, a nawet jak by się psuło tak samo, to bedzie tańsze w naprawie ;-) Dostępny tylko w ośce, co dla niektórych jest wadą, lecz z punktu widzenia kosztów to dodatkowa zaleta.

_________________
1991 S2 3B Coupe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 11:39:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Dominik,

nie zrozum źle kolegów, lecz 2.5TDI V6, to obok 3.3TDI i 740d [e38] najdroższy w eksploatacji silnik. przy tym wymaga dużej wiedzy i doświadczenia.

oczywiście, że znajdą się mechanicy, który wymienią Ci rozrząd na częściach [pasku i 3 rolkach] z allegro w sumie za 1000 PLN.
lecz coś takiego wytrzyma tak długo, jak najsłabsza część współpracująca bezpośrednio lub pośrednio z układem rozrządu - może być to rolka, napinacz [bądź jego ramię], pompa wody czy choćby głupia tuleja, której luz spowoduje, że pasek klinowy wkręci się w obudowę, a w następstwie tego całość trafi w rozrząd... i silnik do wymiany.

nik Cię tutaj nie straszy - masz nieocenioną szansę przeczytać opinie ludzi, którzy od lat użytkują te silniki.
słuchaj wszystkich, a wnioski wyciągaj samodzielnie.

nie zależy nam na ograniczeniu liczby uzytkowników 2.5TDI - wręcz przeciwnie. zależy nam jedynie, byś nie padł ofiarą mechaników, którzy nie mają pojęcia o serwisowaniu tych silników i realnych kosztach.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 12:00:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 22:19:49
Posty: 96
Lokalizacja: Beskidy/Góry
Z wymienionych wyżej pobudek nie kupiłem pojazdu z tym silnikiem...
Jeśli bierzesz pod uwagę koszty RZECZYWISTEGO utrzymania pojazdu typu C5 naprawdę różnica finalna wyjdzie Ci na plus dla silnika 2.8V6
Jeśli utrafisz go jeszcze w manualu...będziesz mógł jeździć na rajdy "na kropelce"
:)
C5 to nie tylko paliwo, ale jak wspomniał Meszrum, to przede wszyskim obsługa i części.
Sądze że silnik 2.8 jest najbardziej idiotoopornym, więc masz najmniejszą szansę że Ci go zdrutują.... :)
A z Piły do Sserwisu to masz trochę daleko....
NIe słuchaj żony... :D Ja swojej kupiłem A6 3.0 asn i po tygodniu się w nim zakochała...A do tego sama go sobie tankuje :D

_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie...

C5_3.0_asn_avant_Q_tip_schwarzline_/SPRZEDANE, jestem bez OOOO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 12:51:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
kupujac 2,5 V6 licz miedzy 3 a 6 tys za zrobionie go do stanu poprawnego
spalanie okolo 12 litrow w wersji 180 koni

kupujac 2,8 licz sie z tym ze musisz wlozyc gaz za 4 tys spalanie w miescie napewno 18l

kupujac 1,9tdi licz 1tys zl :) spalanie 7 litrow nie wiecej i smigasz az milo :)
pozniej mozesz zrobic czipsa i osiagami bedzie prawie identyczny jak 2,5 tdi 150 koni

eksploatacja na poziomu cariny czy jakiejs tam toyoty :)

2,5 V6 piekna sprawa w wersji 180Ps
tylko jak ja bym go robil dla siebie to nie wiem czy po zakupie styklo by mi jeszcze 6 tys :)

wiec zasadajest prosta masz kase bierz 2,5 V6 180Ps
zrob konkretnie z silnikiem a nie jeden na forum bedzie ci zazdroscil :)
takie zycie:)
pozdro :)

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 13:13:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
alukard napisał(a):
kupujac 2,8 licz sie z tym ze musisz wlozyc gaz za 4 tys spalanie w miescie napewno 18l


w mieście na Pb 2.8 m5 paliło mi 12-12.5 l przy normalnej [spokojnej] jeździe.
A8 D2 nonQ.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 13:36:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
meszrum

sugerowalem sie wypowiedziami przeczytanymi dzisja na forum juz nie pamietam gdzie

ale uzytkownic a6 c5 wypowiadal sie ze nawet 20 im papie (chyba 3 wypowiedzi)
wiec stad moja magia do cyferek :) co do podtlenku LPG w 2,8

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: