Levuss napisał(a):
Witajcie!
1. Jak jest w końcu ze spalaniem tego V8 Tdi? jedni mówią, że w mieście spali 12-13 litrów inni, że +15 litrów, mowa oczywiście o nie pałowaniu auta tylko o spokojnej jeździe.
wszystko zależy jak jeździsz. w trasie z normalna (nie mylić z emerycką) jazda można zejść do 9-10 litrów
Levuss napisał(a):
2. Jakie są typowe bolączki tego motoru?czy problem z wałkami również go dotyczy?.
trzeba lać dobre paliwo a nie z Biedronki. Silnik to CR chłodzony wodą (jak Subaru STI i EVO). Mało kto potrafi to naprawiać. Aby cokolwiek zrobić trzeba dużo rozbierać lub wyjmować silnik.
Levuss napisał(a):
3. Czy rozrząd można kupić tylko w ASO (cena ok 10 tys. PLN), może da się taniej?.
rozrząd to koszt 5-5,5k profi zrobiony na oryginalnych częściach (chyba nie ma zamienników)
Levuss napisał(a):
4. Czy można znaleźć A8 D2 z 2003 roku?. Produkcja zakończona chyba w 2002r ale może są roczniki modelowe 2003?.
ja nie widziałem
Levuss napisał(a):
5. Jakie jest wyposażenie standardowe tego auta?.
bardzo bogate.... jako opcja jest zmiana biegów w kierownicy. fajna sprawa

Levuss napisał(a):
8. Jak przedstawia się sprawa zawieszenia?chodzi o jego zużywanie jak i koszty wymiany.
zawieszenie jest super.... ale nie jest wieczne i nie jest odporne na studzienki i dziury
Levuss napisał(a):
9. Jakie są bezpieczne granice "softowania" tego motoru??. Jak taki wirus sprawdza się w praktyce?
VTG bez problemu robi na 270KM i 565 Nm. V-max spokojnie 250km/h
zrobiłem 60k km i bez najmniejszego problemu. obecny właściciel tej A8 też nie pisze mi nic o problemach.... za to chwali sobie przyspieszanie od 200 do 250
konkluzja na koniec:
jak liczysz się z kosztami to nie kupuj tego silnika. jest super... ale jest drogi w razie awarii.
taniej i łatwiej jest eksploatować 4.2