.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 22:29:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 20:29:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Z tego co mi wiadomo ALUMINIUM nie koroduje... :D wiec bez obaw.

Nie ma czegos takiego jak "standard" - wszystko jest dzielem zamówienia... Kto jak chciał tak miał. :)
Przy skórze przód automatycznie był z podgrzewaniem; za tył - dopłata.

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 21:31:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
SJake napisał(a):
Z tego co mi wiadomo ALUMINIUM nie koroduje... :D wiec bez obaw.

Nie ma czegos takiego jak "standard" - wszystko jest dzielem zamówienia... Kto jak chciał tak miał. :)
Przy skórze przód automatycznie był z podgrzewaniem; za tył - dopłata.

OK, a co do tematu gwarancji na blachę to jest to aktualny temat, ponieważ wielu producentów daje 10 lat a powiedzmy kupując takie A8 z 2002 roku, auto to będzie mieściło się w przedziale wiekowym objętym przez producenta(zakładając, że Audi daje 10 lat gwarancji). Na jakiej podstawie można starać się o ewentualną naprawę??//Taka informacja przyda mi się na przyszłość.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 21:56:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
No z tym to radze zadzwonić do przedstawicielstwa handlowego interesujacej Cię marki, bo tutaj raczej nikt rzetelniej niż dział reklamacyjny nie odpowie na postawione pytanie.

Ale nic się nie bój - bezwypadkowe egzemplarze, nawet ocynki nie gniją - to nie MERCEDES ;) :D :peace:

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 06:34:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
SJake napisał(a):
No z tym to radze zadzwonić do przedstawicielstwa handlowego interesujacej Cię marki, bo tutaj raczej nikt rzetelniej niż dział reklamacyjny nie odpowie na postawione pytanie.

Ale nic się nie bój - bezwypadkowe egzemplarze, nawet ocynki nie gniją - to nie MERCEDES ;) :D :peace:

Wiem wiem :D po prostu pytam o taką rzecz ponieważ to auto nie będzie takie stare.
Gdzie są umieszczone w 3.3 Tdi turbawki?są one gdzieś koło siebie? oba są tej samej wielkości? jedna pewnie napędza auto na niskich obrotach a druga załącza się podczas wyższych obrotów? dobrze rozumiem?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 10:44:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Levuss napisał(a):
SJake napisał(a):
No z tym to radze zadzwonić do przedstawicielstwa handlowego interesujacej Cię marki, bo tutaj raczej nikt rzetelniej niż dział reklamacyjny nie odpowie na postawione pytanie.

Ale nic się nie bój - bezwypadkowe egzemplarze, nawet ocynki nie gniją - to nie MERCEDES ;) :D :peace:

Wiem wiem :D po prostu pytam o taką rzecz ponieważ to auto nie będzie takie stare.
Gdzie są umieszczone w 3.3 Tdi turbawki?są one gdzieś koło siebie? oba są tej samej wielkości? jedna pewnie napędza auto na niskich obrotach a druga załącza się podczas wyższych obrotów? dobrze rozumiem?



nie, źle rozumiesz.

to nie jest nowoczesny silnik BMW, a jedynie stara technologia Audi - masz dwa Garrett'y GT1749V(S2) [takie jak w 1.9TDI] na każdą stronę. wszystko masz x2 - dwa EGR'y, dwa lmm [do których dostęp jest... :): ], dwa N75, dwa N18...

jest to bez wątpienia najdroższy i najtrudniejszy w utrzymaniu silnik TDI pod kątem kosztów/serwisowania [i potrzebnej do tego wiedzy]. nietrudno odgadnąć dlaczego produkowany był jedynie 1.5 roku.
silnik dla mechaników-pasjonatów.

pamiętać należy, że ten samochód gdy był nowy kosztował ok. 400 000 PLN - koszty serwisu muszą być godne jego ceny.


nie piszę tego dlatego, że go nie mam. jedynie wiem, że 4.2 daje więcej radości za mniejsze pieniądze.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 22.sie.2008 12:32:23 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 15:53:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
meszrum napisał(a):
Levuss napisał(a):
SJake napisał(a):
No z tym to radze zadzwonić do przedstawicielstwa handlowego interesujacej Cię marki, bo tutaj raczej nikt rzetelniej niż dział reklamacyjny nie odpowie na postawione pytanie.

Ale nic się nie bój - bezwypadkowe egzemplarze, nawet ocynki nie gniją - to nie MERCEDES ;) :D :peace:

Wiem wiem :D po prostu pytam o taką rzecz ponieważ to auto nie będzie takie stare.
Gdzie są umieszczone w 3.3 Tdi turbawki?są one gdzieś koło siebie? oba są tej samej wielkości? jedna pewnie napędza auto na niskich obrotach a druga załącza się podczas wyższych obrotów? dobrze rozumiem?



nie, źle rozumiesz.

to nie jest nowoczesny silnik BMW, a jedynie stara technologia Audi - masz dwa Garrett'y 2052 [takie jak w 2.5TDI V6] na każdą stronę. wszystko masz x2 - dwa EGR'y, dwa lmm [do których dostęp jest... :): ], dwa N75, dwa N18...

jest to bez wątpienia najdroższy i najtrudniejszy w utrzymaniu silnik TDI pod kątem kosztów/serwisowania [i potrzebnej do tego wiedzy]. nietrudno odgadnąć dlaczego produkowany był jedynie 1.5 roku.
silnik dla mechaników-pasjonatów.

pamiętać należy, że ten samochód gdy był nowy kosztował ok. 400 000 PLN - koszty serwisu muszą być godne jego ceny.


nie piszę tego dlatego, że go nie mam. jedynie wiem, że 4.2 daje więcej radości za mniejsze pieniądze.

dziękuję meszrum a w tym silniku też są 2 odmy?? ;) . Jeśli kupi się takie Audi bardzo bardzo zadbane i serwisowane to nie powinno przysparzać kłopotów?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Ostatnio edytowano 27.sty.2009 09:33:39 przez Levuss, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 16:29:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Levuss,

odpowiednio serwisowane i zadbane będzie służyć, jak każde inne odpowiednio serwisowane i zadbane.
pod tym względem nie ma różnicy - czy to 1.9TDI PD, czy 3.3TDI CR - zaniedbany silnik zawsze stanie się parchem.
różnić się jednak będą ceną renowacji.

nie mniej jednak, w przypadku 3.3TDI koszty jego należytego utrzymania, jak również sama jego konstrukcja [zagadka: gdzie umieszczono IC? :): ] są absurdalne w świetle tego, co ono oferuje.
zapewne serwisy będące w stanie zrobić coś przy tym silniku policzysz na palcach...


3.3 TDI [z IC umieszczonym wewnątrz :): ]
Obrazek

samo IC
Obrazek


a teraz spójrz na 2.5TDI, które już uchodzi za skomplikowany silnik i porównaj do powyższego...
Obrazek

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 16:46:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
To ja już naprawdę mam mętlik w głowie na temat tego silnika, może skuszę się na 2.5 Tdi 180ps i zrobię jej wiruska. Naprawdę już nie wiem co robić, niech ktoś poratuje.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 08:46:08 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8326
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
4,2 Pb :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 12:32:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
MorgothV8 napisał(a):
4,2 Pb :peace:


Morgoth - ja już próbowałem... kilkakrotnie... ale Levuss uparł się na "klekota" :):

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 14:09:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
meszrum napisał(a):
3.3 TDI [z IC umieszczonym wewnątrz :): ]
Obrazek

samo IC
Obrazek




nie dość ze w środku to jeszcze jest to wodny IC ... ;)

poza tym smieszne turbosprezarki [2 x GT1749V] :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 17:01:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Dokładnie Panowie chcę klekota :)
Ostatnio na allegro znalazłem takie cudo niestety w benzyniaku.
http://www.moto.allegro.pl/show_item.ph ... s%C5%82any.
Przeglądając to auto doszedłem do wniosku, że tak będzie wyglądać moje A8-em.
:) . Teraz mam pytanka
- czy te tarcze na zegary można gdzieś dokupić?? te od "esy" są 1000 razy ładniejsze niż oryginalne montowane w A8
- zna ktoś dokładnie model tych felg(marka AVUS)??

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Ostatnio edytowano 19.sie.2008 17:13:53 przez Levuss, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 17:12:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Levuss napisał(a):
- zna ktoś dokładnie model tych felg??


podniecasz sie ;) autem a nie przeczytales dokladnie ogłoszenia .... ?

tam jest napisane co to za fela ... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 17:17:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
spanky napisał(a):
Levuss napisał(a):
- zna ktoś dokładnie model tych felg??


podniecasz sie ;) autem a nie przeczytales dokladnie ogłoszenia .... ?

tam jest napisane co to za fela ... :):

wiem, że jest to Avus, ale chodzi mi dokładnie o model tego felunku. Mi osobiście takie auta bardzo bardzo się podobają, zresztą moja A6-tka jest robiona w takim stylu. Panowie co z tymi tarczami??

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 21:29:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 13:01:23
Posty: 629
Lokalizacja: Złotoryja
wydaję mi się ze musisz kupić całe zegary z S8 zeby to jakos wyglądało

http://www.allegro.pl/item409113419_aud ... 2_rok.html

_________________
Obrazek
A6 c5 2.5 TDI AKE quattro TIP 01' SPRZEDANA!!
A8 3.3 TDI quattro 224KM 01' AKF
MB W210 2.9 TD 97' AVANTGARDE SPRZEDAM!
A3 1.8T ARZ 150PS 00' SPRZEDANA!!
Fiat Ducato Maxi 3.0 JTD MJ 11'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 14:34:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Tak, ale zegary od S8 mają inna wartość obrotów (benzyna) a diesel ma inną. Głupio wyglądałoby połączenie 7 tys obr/min na "talerzach" z dieslem. Może można gdzieś kupić same tarcze??. W S8 ponoć jest niebieska wskazówka prędkościo/obrotomierza w jaki sposób sobie ją zmodować?

ps. te alufelgi pochodzą od ZENDER'a, mnie się okropnie podobają (jeśli stanę sie posiadaczem A8 to na pewno u mnie zawitają).

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A8 3.3 Tdi - kilka pytań
PostNapisane: 05.wrz.2008 11:28:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Levuss napisał(a):
Witajcie!
1. Jak jest w końcu ze spalaniem tego V8 Tdi? jedni mówią, że w mieście spali 12-13 litrów inni, że +15 litrów, mowa oczywiście o nie pałowaniu auta tylko o spokojnej jeździe.


wszystko zależy jak jeździsz. w trasie z normalna (nie mylić z emerycką) jazda można zejść do 9-10 litrów

Levuss napisał(a):
2. Jakie są typowe bolączki tego motoru?czy problem z wałkami również go dotyczy?.


trzeba lać dobre paliwo a nie z Biedronki. Silnik to CR chłodzony wodą (jak Subaru STI i EVO). Mało kto potrafi to naprawiać. Aby cokolwiek zrobić trzeba dużo rozbierać lub wyjmować silnik.


Levuss napisał(a):
3. Czy rozrząd można kupić tylko w ASO (cena ok 10 tys. PLN), może da się taniej?.

rozrząd to koszt 5-5,5k profi zrobiony na oryginalnych częściach (chyba nie ma zamienników)


Levuss napisał(a):
4. Czy można znaleźć A8 D2 z 2003 roku?. Produkcja zakończona chyba w 2002r ale może są roczniki modelowe 2003?.


ja nie widziałem

Levuss napisał(a):
5. Jakie jest wyposażenie standardowe tego auta?.

bardzo bogate.... jako opcja jest zmiana biegów w kierownicy. fajna sprawa ;)


Levuss napisał(a):
8. Jak przedstawia się sprawa zawieszenia?chodzi o jego zużywanie jak i koszty wymiany.


zawieszenie jest super.... ale nie jest wieczne i nie jest odporne na studzienki i dziury


Levuss napisał(a):
9. Jakie są bezpieczne granice "softowania" tego motoru??. Jak taki wirus sprawdza się w praktyce?


VTG bez problemu robi na 270KM i 565 Nm. V-max spokojnie 250km/h
zrobiłem 60k km i bez najmniejszego problemu. obecny właściciel tej A8 też nie pisze mi nic o problemach.... za to chwali sobie przyspieszanie od 200 do 250 :diabel:


konkluzja na koniec:
jak liczysz się z kosztami to nie kupuj tego silnika. jest super... ale jest drogi w razie awarii.
taniej i łatwiej jest eksploatować 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2008 11:36:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
SJake napisał(a):
Z tego co mi wiadomo ALUMINIUM nie koroduje... :D wiec bez obaw.

...ale się utlenia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2008 12:45:03 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8326
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Korozja stali to też utlenianie :D

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2008 11:47:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Panowie mam pytanko. Czy w 3.3 Tdi da się tak samo łatwo sprawdzić stan turbinek jak mam to miejsce w 2.5 Tdi a modelu A6 C5?. Czy w V8 Tdi też są turbinki VTG?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: