.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 12:43:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AEL-dzikie wskazania temperatury
PostNapisane: 10.sie.2008 13:36:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Witam kolegów. Dzisiaj na dworze było 22C jak ruszyłem w drogę po Wawie. Po 20km wskaźnik na desce był w połowie drogi do 90C, na klimatroniku wahało się między 56-60C. Po 30 minutach postoju (chłodnica gorąca, górny przewód też,ten krótki niżej przy bloku był chłodniejszy) ruszyłem dalej i w korku wskaźnik doszedł do 90C, natomiast na klimatroniku doszło do max 66C. Czytałem różne posty ale nie mogę wywnioskować dlaczego dzieją się takie DZIWY?

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2008 13:39:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
zimne luty na liczniku...

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 09:49:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Czyli do dobrego magika który odkręci dechę i znajdzie co jest rozlutowane?...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2008 23:14:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
ktos kto wie jak obslugiwac lutownice ale dosc latwo mozna sobie spieprzyc licznik wiec nie polecam sie uczyc na nim ;)

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 09:33:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Dzięki, czyli nie na moge cepozgrabne łapska...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 14:41:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
poczytaj

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68934

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 15:33:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Maciu dzięki za wskazówki. Już jestem po lektórce, posprawdzam przy najbliższej okazji. Dzięki!

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 15:34:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Odpal auto wcześnie rano, gdy na zewnątrz jest stosnkowo chłodno. I od razu włącz ogrzewanie, powiedzmy na +27*C. Jeśli w tej sytuacji kanał 51 nie pokaże tyle, co wskazówka - pewnie masz problem. Jesli pokaże - WSZSTKO JEST W PORZĄDKU :peace:

Sygnał do kanału 51 NIE jest brany z silnika, ale z króćca między głowicą i nagrzewnicą. Gdy ogrzewanie jest wyłączone, zamknięty jest zawór pneumatyczny i płyn w wężu nie ma szans nagrzać się do 87*C (temp. otwarcia termostatu). Jeśli włączysz grzanie, zawór się otwiera, gorący płyn z silnika płynie do nagrzewnicy i kanał 51 pokazuje (w przybliżeniu) temp. silnika.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 16:03:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
prawie dobrze ;)

do 50 stopni ten system nie mierzy (na początku przez parę sekund pokazuje temp otoczenia) więc i tak trzeba poczekać

nie wystarczy włączyć grzanie aby obieg sie otworzył, temp na klimie musi
być wyższa od zewnętrznej, wyjątkiem jest LO - zawsze jest zamknięty
co ciekawe zaworek odcinający jest na wężu powrotnym z nagrzewnicy a
nie zasilającym

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 17:18:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Faktyczną temp płynu mozna VAG iem odczytac i to mi sie wydaje jest miarodajny pomiar...

Adam

Zaloguj grupe 007 w module 001[Engine] na zimnym i na goracym silniku... albo porownaj odczyty z VAG z tym co jest na szafie...

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: