.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 13:58:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: JAKA SKRZYNIA???
PostNapisane: 13.sie.2008 15:57:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2008 14:24:15
Posty: 6
Lokalizacja: Słupsk
WITAM . KOLEDZY CZY KTOS MOZE PODPOWIEDZIEC JAKA MAM SKRZYNIE TIPTRONIC ,CZY MOZE MULTITRONIC??? GDY PRZELACZE NA MANUAL MAM 6 BIEGOW DO PRZODU.POSIADAM A6 Z 2001R 2.4 W BENZYNIE. I JESZCZE JAKI OLEJ ZALAC DO WSPOMAGANIA UKLADU KIEROWNICZEGO??? POZDRAWIAM

_________________
AUDI A6 2.4B 2001


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: JAKA SKRZYNIA???
PostNapisane: 13.sie.2008 16:27:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
BUTEL napisał(a):
WITAM . KOLEDZY CZY KTOS MOZE PODPOWIEDZIEC JAKA MAM SKRZYNIE TIPTRONIC ,CZY MOZE MULTITRONIC??? GDY PRZELACZE NA MANUAL MAM 6 BIEGOW DO PRZODU.POSIADAM A6 Z 2001R 2.4 W BENZYNIE. I JESZCZE JAKI OLEJ ZALAC DO WSPOMAGANIA UKLADU KIEROWNICZEGO??? POZDRAWIAM

Przy tym opisie możesz mieć multitronic, w moim tak mam, ten sam rok, ta sama pojemność 2001r. 2.4 i multitronic, jak przełączam na manual (tiptronic - chyba tak to się nazywa) to mam 6 biegów na wyświetlaczu

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 16:30:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 15:22:51
Posty: 254
Lokalizacja: warszawa
kupę razy było na forum, użyj szukarki. Jeśli Ci obroty "staja" w miejscu a prędkość rośnie to masz MULTITRONIC- tak jak na filmie http://www.youtube.com/watch?v=bQiZCYz57aU&feature=related

_________________
było b3 JN 1.8S
było b4 1Z tdi
jest b5 AJM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 16:30:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Czakol napisał(a):
w moim tak mam, ten sam rok, ta sama pojemność 2001r. 2.4 i multitronic, jak przełączam na manual (tiptronic - chyba tak to się nazywa) to mam 6 biegów na wyświetlaczu

Multitronic to skrzynia bezstopniowa, a to oznacza że nie ma w niej jako takich biegów! Jedyną wspólną rzeczą z tiptroniciem jest to że obie zmieniają biegi bez potrzeby ingerencji kierowcy.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 16:42:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2008 18:54:42
Posty: 3
Jak masz'' P''R''N''D'' i opcjonalnie jeszcze ''S'' to napewno masz multitronika a temat olej do wspomagania to Ci nie pomogę wymieniali mi na warsztacie i nawet niewiem jaki mi wlali , poczytaj no forum temat oleju napewno znajdziesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2008 16:57:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Simpson napisał(a):
Czakol napisał(a):
w moim tak mam, ten sam rok, ta sama pojemność 2001r. 2.4 i multitronic, jak przełączam na manual (tiptronic - chyba tak to się nazywa) to mam 6 biegów na wyświetlaczu

Multitronic to skrzynia bezstopniowa, a to oznacza że nie ma w niej jako takich biegów! Jedyną wspólną rzeczą z tiptroniciem jest to że obie zmieniają biegi bez potrzeby ingerencji kierowcy.
Tak? Nie wiedziałem że to skrzynia bezstopniowa dzięki za wyjaśnienie... Te 6 biegów napisałem koledze wyżej bo chłopak tego nie wie, sam zadał to pytanie, więc napisałem mu to samo, żeby pokazać że to może być identyczna skrzynia, bo sam taką mam, nie dał zdjęcia, nie można było sprecyzować!!! Dobrze wiem co to za skrzynia! I nie ma tak owych biegów ale ma możliwość zmiany ręcznej "manualnej" jak napisałem, skrzynia ma zapamiętane pozycje łańcucha dla 6 stopni (biegów) przez które ręcznie można przechodzić za pomocą manetki +/-, nie wiedziałeś o tym...?!

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: JAKA SKRZYNIA???
PostNapisane: 14.sie.2008 02:03:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
BUTEL napisał(a):
WITAM . KOLEDZY CZY KTOS MOZE PODPOWIEDZIEC JAKA MAM SKRZYNIE TIPTRONIC ,CZY MOZE MULTITRONIC??? GDY PRZELACZE NA MANUAL MAM 6 BIEGOW DO PRZODU.POSIADAM A6 Z 2001R 2.4 W BENZYNIE. I JESZCZE JAKI OLEJ ZALAC DO WSPOMAGANIA UKLADU KIEROWNICZEGO??? POZDRAWIAM

A więc kolego masz multitronik. P R N D - takie wskazanie po załączeniu biegu wyświetlają się tobie oraz po załączeniu na ręczną zmianę biegów masz wyświetlone 123456. Tylko ta skrzynka tak wyświetla. Dodatkowo "obudowa" różni się od Tiptronika tym, że sekcja do zmiany ręcznej + - zachodzi poniżej D, czyli ostatniego z możliwych przełożeń. W przypadku Tipa są one "prawie" w połowie. Po za tym Tip ma 5 biegów i nigdy nie miał więcej. Za to czuć, że biegi są :peace:
pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 07:38:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2008 14:24:15
Posty: 6
Lokalizacja: Słupsk
DZIEKI SERDECZNE KOLEDZY ZA POMOC. WYCHODZI NA TO ,ZE MULTITRONC!!!! ZASTNAWIAM SIE KTORA JEST LEPSZA???

_________________
AUDI A6 2.4B 2001


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 10:29:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
BUTEL napisał(a):
DZIEKI SERDECZNE KOLEDZY ZA POMOC. WYCHODZI NA TO ,ZE MULTITRONC!!!! ZASTNAWIAM SIE KTORA JEST LEPSZA???

Jak Fazi1111 napisał było to na forum, różne są opinie, w skrócie według mnie zajebista skrzynia, szczególnie dla osób starszych niż ja (22lata), jest spokojna i komfortowa, nie czuć że zmienia biegi, bo ich nie zmienia, ale jest kosztowna i się psuje, szczególnie skrzynie z przed 2004r. były wadliwe szybko się psuły w moim autku koleś zmieniał skrzynie przy 73tys km w 2004r. (francuz), teraz skrzynia ma 240tys czyli 170tys przejechane (od wymiany) i jest ok, wszystko śmiga bo w 2003 bądź 2004 poprawili te skrzynie, usunęli tą wadę która powodowała że szybko trzeba było je wymieniać. Ale i tak ktoś zaraz tu napisze że nawet ta poprawiona nie wytrzyma więcej niż lekko ponad 200tys... ciężko powiedzieć, oby pojeździła jak najdłużej bo to dobra ale i droga skrzynia. Pozdrawiam

linki:
http://www.audiklub.org/phpBB2/search.php
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: