unikaj extremalnych obciążeń na gazie (tak zakończył żywot pewien pamiętny KV
![Very Happy :D](./images/smilies/002.gif)
)
Sytuacja wydaje mi się całkiem normalna - mój ABC tez kilkakrotnie pokazał temp. oleju ponad 150 st. - właśnie jadąc "do odcięcia". Stopniowo zwalniając szybko chłodził sie do ok 120st (relatywnie duży przepływ powietrza przez chłodnicę, max otwarty termostat =zimny płyn chłodzący)
czy szkodliwe - spytaj silnika za kolejne 100 tysi
![Very Happy :D](./images/smilies/002.gif)
, jak jest zdrowy , to imho się nie wysra póki nie zagotujesz
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
, ABC to jednak dość "pancerny" silnik -niewysilony, luźno pasowany... natomiast na pewno nie pozostaje to bez wpływu na trwałość.
ALE -zerknij do instrukcji - u mnie i w tej od b4 jak i b5 jest coś na kształt że "producent odradza długotrwałe maksymalne obciążanie silnika "