.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 18:58:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zmiana na następne...jakieś, pomóżcie
PostNapisane: 19.sie.2008 08:11:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 07:29:31
Posty: 31
Lokalizacja: Pionki k/Radomia
Witam,
Drodzy forumowicze doszedłem do wniosku, że już czas wymienić autko (skłaniam się oczywiści ku Audi) i tu zaczynają się schody, bo jak poczytam i pomyślę o następcy mojego modelu czyli o A6 2,5 TDI V6 to trochę mnie zwątpienie bierze. Szukam raczej diesla (kwota ok 40 tys.) - może coś takiego? Podpowiedzcie czy to jest silnik AWX? -bo słyszałem, że ten silnik jest dośc dobry i duże przebiegi kręci bezawaryjnie I czy to prawda, że jest podatny na jakieś zmiany w sensie podwyższenia mocy i towarzyszącym temu parametrów? I najważniejsze czy tam jest ta nieszczęśliwa wielo-wahaczowa zawiecha i czy naprawdę jest taka nieszczęsna? Aha jeszcze co do skrzyni tiptronic czy jest to dobre rozwiązanie i bezawaryjne?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za zainteresowanie.

_________________
Audi C4 A6 2.5 TDI Avant :-) '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 08:18:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 15:22:51
Posty: 254
Lokalizacja: warszawa
Tiptronic nie był 6 biegowy więc podejrzewam że to jest multitronic, w razie czego koledzy mnie poprawia :PP

_________________
było b3 JN 1.8S
było b4 1Z tdi
jest b5 AJM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 08:30:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
1. Moim zdaniem Fazi ma rację i nie jest to tiptronic ... (a o multitronic 'u) na pewno czytałeś ... .
2. Uważam, że auto z ogłoszenia jest zbyt tanie ... (ale przynajmniej jeden z niewielu, który nie udaje bezwypadkowości) .
3. Uważam, że 40 tysi to zbyt duża kwota żeby ją stracić (zaryzykować zakup "byleczego").
4. Uważam, że 40 tysi wystarczy na dobry egzemplarz A4 ale najwyżej z 2002 rocznika (w najlepszym wypadku chociaż i tak wątpię) ... .
5. Jeżeli chcesz w miarę młodego AWX/AVF bez bagażu niejasnej historii - pomyśl o Passacie 2003/2004 (w wersji comfort lub trend).
6. Moim zdaniem wielowahaczowe zawieszenie (A4,A6, Passat, ... ) jest najtrwalsze w swojej klasie (dla egzemplarzy > 2001 roku produkcji) ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 08:34:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
ak. auto z ogłoszenia ma multitronika.
Dlaczego chcesz zamienić 2,5 na 1,9?? tęsknisz za wolnymi samochodami? :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 08:47:01 
Moderator
Online

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8326
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Bezawaryjnymi? :peace: Bezobsługowymi :peace: ??
No offence

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 08:51:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 07:29:31
Posty: 31
Lokalizacja: Pionki k/Radomia
scob skoro twierdzisz, że zmienię na wolne auto to jaką opcję silnikową proponujesz?
A co do tiptronik - multitronik to po czy poznać co jest co? No i rozumie że multitronik jest gorszym rozwiązaniem.

_________________
Audi C4 A6 2.5 TDI Avant :-) '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 08:51:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
tak jest tutaj wielowachacz , który był od A4 b5 ( to jest B6) oraz od A6 C5
nie wiem jaki to silnik , ale jak weźmiesz VIN od gościa to po numerach PR dowiesz się czy to jest AWX czy AVF czy jeszce coś innego , oraz czy ejst to tip czy multitronic.

Tip jest w miare bezawaryjny w przeciwieństwie do multitronica. Na dodatek Multi ma ograniczony momento obrotowy , bo powyżej danej wartości zrywa się łańcuch.
Jeśli zadbasz o kila rzeczy to tip powinien Ci posłużyć bezproblemowo przez dłuższy czas.

Każdy silnik diesla jest podatny na tuning. Różnice polegają na tym , że jeden mniej od drugiego. zarówno AWX jak i AVF to wdzięczne silniki do chipowania. po za tym jeśli są w dobrym stanie , to nierzadko mają więcej mocy i momentu niż podaje fabryka.

PS tiptrony były 5 i 6 biegowe a teraz mają wprowadzić 7 biegowy

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: