spanky napisał(a):
jezeli N75,weżyki podcisnieniowe sprawdzone,szczelnosc dolotu oraz sztanga .... to zostaje tylko wywalenie turbo na stół i czyszczenie .... [i osobiscie stawiam na ostatnia opcje
]
Generalnie powiedziałbym to samo co Ty Spanky ...
, lecz oceniając logi (i niestety tylko logi ...) - jakoś nie mogę pozbyć się wrażenia, że kłopoty leżą jednak w podciśnieniu sterującym (i/lub N75). Zwróc uwagę jak ślamazarnie poruszają się kierownice gareta, co w mojej ocenie przekłada się bezpośrednio na powolny (aczkolwiek jednostajny i osiągający pełny zakres wymaganych wartości) wzrost ciśnienia doładowującego.
Ponadto w odczytach statycznych i w nastawach podstawowych absolutnie nie widać żeby cokolwiek hamowało swobodny upływ spalin do wydechu, a podciśnienia w kolektorach ssących wystarczyłoby dla dwóch takich V6-tek - a nie tylko jednej ... .
To oczywiście jest stan niepokojący ale i dosyć typowy/powszechny dla AFB/AKN i dlatego w pierwszej kolejności poradziłbym Markowi71s
ponowną weryfikację układu podciśnieniowego, począwszy od szczelności połączenia z rurką od vacuumpompy, poprzez N75/N18 i na końcówkach wężyków przy turbinie, EGR oraz klapie gaszącej - kończąc ... .
Jeżeli właściwie przeprowadzona kontrola nie przyniesie skutków - wtedy jak najbardziej - skłaniałbym się do powtórnej "zabawy" z turbiną - obowiązkowo w połączeniu z czyszczeniem dolotu (kolektory, rura łącząca) i wymyciem oraz delikatnym przedmuchaniem przepływki.
Rozpinanie wydechu w moim przekonaniu nie znajduje żadnego racjonalnego uzasadnienia ale skoro już niektórzy wysuwają taką koncepcję, to należałoby ostrzec Marka71s, że zanim odepnie rurę wydechową - powinien zaopatrzyć się w nową uszczelkę, trzy odpowiednie nakrętki samokontrujące oraz conajmniej jedną śrubę dwustronną na "w razie czego" (tzw. szpilkę) ... .
EDIT:
Do Marek71s - trochę zastanawiająca jest niska dawka paliwa biegu jałowego (nieusprawiedliwiona np. cieknącymi końcówkami wtrysków lub innymi problemami układu paliwowego) w połączeniu z leciutko (dosłownie o jedną "sztufę") podniesionymi obrotami. W związku z tym pojawia się pytanie czy ktoś nie pozmieniał ustawień w adaptacjach ECU - co również może wpływać (przynajmniej częściowo) na takie a nie inne zachowanie sprężarki ... ???