.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:26:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ACK] spadek mocy - jaka przyczyna?
PostNapisane: 08.lip.2007 10:53:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
2,8 30V ACK - w mojej A6 jakoś tak słabo się zachowuje. Dla porównania mam też taki silnik w A4 - tam jest nieporównywalnie lepiej. W mojej A6 muszę czekać na obroty, aż autko zacznie przyspieszac, a w A4 autko reaguje na gaz żywiołowo od samego dołu.
Czy macie jakieś doświadczenia - jakie mogą być typowe powody tego problemu?
Pozatem w następnym temacie chcę poruszyć zagadnienie podniesienia parametrów silnika, ale aby nie robić zamieszania - stworzę odrębny wątek.

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2007 21:57:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2007 23:48:44
Posty: 57
Lokalizacja: Radom
u mnie powodem takich dolegliwosci bylo zuzycie sie siatek w katalizatorze i lacznikow, jakos tak :-) zrobilem to i powrot do normalnosci :-)

_________________
Audi A6 sedan 99 r. 2.8 ACK 193 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2007 21:33:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
u mnie dokonuje sie wlasnie przeróbka katów - bedą wsadzone z TT

jakies inne typy?

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2007 21:51:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
wkładaj najprostrze strumiennice za 60-80pln, sprawdzona rzecz w 2.8 i 2.6.

co do zamulenia - vag i obserwacja wskazań sond

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2007 21:57:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
ponoc na tym auto bardzo robi sie glosne, zwlaszcza wielozaworówka.
prawda czy fałsz?

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2007 22:16:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
1. Przepływka
2. Kat
3. Nieszczelności w dolocie
4. Sonda L.
5. Czujnik temperatury

Mam jeszcze więcej pomysłów, ale każdy z nich najlepiej sprawdzić na VAGu...

Tam jest elektroniczny pedał gazu? Może potencjometr przepustnicy?


P.S.
Wzoruję się na AAH podając Ci te możliwe przyczyny, ACK aż tak dobrze nie znam...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2008 13:44:56 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
odgrzewając wątek, mam pytanko - czy do ACK podpasują katy wyciągnięte z C4 ABC :?:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 07:14:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
bez katow jest calkiem OK

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 11:40:21 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Ataman znalazłeś w końcu przyczynę mulenia w Twoim A6 :?: Co zrobiłeś z katami? U mnie w ACK też są już wyprute i uważam, że auto jest za głośne. Mam zamiar wspawać rurę w środek obudowy po katalizatorze, tylko nie wiem na ile to pomoże. Czytałem już inne wątki na ten temat, ale dotyczyły one głównie AAH lub ABC a ciekaw jestem jaki skutek będzie w ACK i czy w ogóle ma to wpływ na moc silnika. U siebie w ACK nie czuję wielkiej różnicy w mocy w stosunku do AAH (może ciut lepszy dół). Może wpływ na to ma większa masa: poprzednie A6 C4 AAH quattro limo - 1540kg, obecne A6 C4 ACK quattro Avant - 1675kg (dane z briefu).....

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 15:07:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
zostawiles puszki puste po katach czy jak to rozumiec?
ja mam rury zamiast katow i jest idaelnie!!

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 20:18:44 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Kupiłem auto z wyprutymi katami. Zamierzam wspawać rury w obudowy po katach. Czy to wyciszy trochę wydech? Czy będzie to miało wpływ na moc :?:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ACK] spadek mocy - jaka przyczyna?
PostNapisane: 18.wrz.2008 20:42:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Ataman70 napisał(a):
2,8 30V ACK - w mojej A6 jakoś tak słabo się zachowuje. Dla porównania mam też taki silnik w A4 - tam jest nieporównywalnie lepiej. W mojej A6 muszę czekać na obroty, aż autko zacznie przyspieszac, a w A4 autko reaguje na gaz żywiołowo od samego dołu.
Czy macie jakieś doświadczenia - jakie mogą być typowe powody tego problemu?
Pozatem w następnym temacie chcę poruszyć zagadnienie podniesienia parametrów silnika, ale aby nie robić zamieszania - stworzę odrębny wątek.


u mnie mialem podobnie. Sprawdz przewody podcisnieniowe.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Ostatnio edytowano 19.wrz.2008 08:35:23 przez Krysti, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 21:46:34 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Krysti, chodzi Ci właściwe podłączenie podciśnień czy np.dziurawe, sparciałe przewody :?:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 00:44:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
wyciszy

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 08:33:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
zaworoowa napisał(a):
Krysti, chodzi Ci właściwe podłączenie podciśnień czy np.dziurawe, sparciałe przewody :?:


Dziurawe i sparciałe to wiadomo ze trzeba wymienic, jesli chodzi o prawidłowe podłaczenie podciśnień - jeżeli nikt nie grzebał od nowosc to tylko powymieniaj na nowe przewody, chyba ze ktos namieszal.

Do głowy przychodzi mi jeszcze odma - moze byc uszkodzona przy tym wieku auta.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 20:42:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2005 05:02:38
Posty: 37
Lokalizacja: Glin, Irlandia
Krysti napisał(a):
zaworoowa napisał(a):
Krysti, chodzi Ci właściwe podłączenie podciśnień czy np.dziurawe, sparciałe przewody :?:


Dziurawe i sparciałe to wiadomo ze trzeba wymienic, jesli chodzi o prawidłowe podłaczenie podciśnień - jeżeli nikt nie grzebał od nowosc to tylko powymieniaj na nowe przewody, chyba ze ktos namieszal.

Do głowy przychodzi mi jeszcze odma - moze byc uszkodzona przy tym wieku auta.

Krysti, a w benzyniakach to odma wystepuje :?:
Myślałem, że odma to dolegliwość silników diesla.
Jeśli tak to gdzie mogę to znależć i jak wygląda w silniczku ACK?

_________________
Doświadczenie to grzebień, który natura daje mężczyznom, kiedy są już łysi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Jaka długość katalizatora w A6 C4 Q ?
PostNapisane: 25.sty.2009 19:02:32 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Zamierzam w końcu zrobić porządek z tym głośnym wydechem. W tym tygodniu mam trochę czasu, więc trzeba to wykorzystać. Znalazłem na allegro takie tłumiki przelotowe: http://allegro.pl/item538734246_tlumik_ ... zewka.html
Miał z tym ktoś do czynienia? Jaka może być długość kata w A6 C4 Q? Który wybrać - 30cm, 40cm :?: Czy może lepiej coś takiego -> http://allegro.pl/item538734267_tlumik_przelotowy.html

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2009 10:17:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Zaworoowa... ja na dniach wstawiam to samo zamiast niedawno wspawanych strumienic (nie podoba mi sie pierd). U mnie idą te płaskie (60mm) - imitacja katów.

Z tego co się dowiedziałem są znacznie cichsze, dzwięk przyjemniejszy, sonda ponoć nie wariuje.

Najlepiej jakbyś wszedł pod auto, pomierzył wszystko (średnica, długość), sprawdził ile masz tam miejsca... bo z tego co mi sie wydaje w ACK rura w lewy KAT wchodzi troche pod kątem i moze byc potrzebny jakiś łącznik elastyczny.

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2009 02:01:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
"łącznik elastyczny" właściwie wcale nie jest elastyczny - pojedź do wydechowca, wex dp łapki i spróbuj :D
jak miałes wycięte katy i wstawione rury, to masz wydech "poprostowany" - dajesz okrągły albo płaski - byle puszka nie była dłuższa niż 25 cm
ciekaw jestem o co z tymi sondami (post powyżej) lata?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2009 08:37:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
scob napisał(a):
"łącznik elastyczny" właściwie wcale nie jest elastyczny - pojedź do wydechowca, wex dp łapki i spróbuj :D
jak miałes wycięte katy i wstawione rury, to masz wydech "poprostowany" - dajesz okrągły albo płaski - byle puszka nie była dłuższa niż 25 cm
ciekaw jestem o co z tymi sondami (post powyżej) lata?


Scob, ale chyba łatwiej go "naciagnąć" niż rurę, lubiącą czasem wpadac w rezonans. => :?:

Co do sondy lambda - przy strumienicach - nie było i nie ma najmniejszego problemu. Zadnych kontrolek, VAG-owych błedów, nie zauwazono wiekszej konsumpcji paliwa, braku mocy, słabniecia, przyduszeń etc.
Jedyny minus to "popierd" przy gwaltowym ruszaniu...

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: