.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 17:11:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Który silnik jest lepszy?
2,8AAH 12%  12%  [ 7 ]
2,8ACK 88%  88%  [ 53 ]
Liczba głosów : 60
Autor Wiadomość
 Tytuł: AAH czy ACK???
PostNapisane: 24.sie.2008 13:16:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Który silnik jest mniej awaryjny i generalnie który silnik wybralibyście sami.

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 13:20:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Aha i który jest lepszy do założenia LPG...

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 13:52:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Ode mnie głos na ACK, dlatego bo ma więcej koni :peace: I ten silnik wybiorę jak kupię audi :diabel:

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 13:57:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Zdecydowanie ACK

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 15:03:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Zipi napisz jeszcze dlaczego. Pzdr!

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 15:50:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
WRS>C4 napisał(a):
Zipi napisz jeszcze dlaczego. Pzdr!
Bo lepiej miec 193 KM i 30 zaworów, zamiast 174 i 12 V a spalanie jest praktycznie takie samo.
Poza tym, to bardzo podobne silniki, układ tłokowo - korbowy o ile sie nie mylę jest taki sam.
Na LPG ( sekwencji ) nie sprawia problemow.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 16:53:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
ZiPi napisał(a):
WRS>C4 napisał(a):
Zipi napisz jeszcze dlaczego. Pzdr!
Bo lepiej miec 193 KM i 30 zaworów, zamiast 174 i 12 V a spalanie jest praktycznie takie samo.

Spalanie ACK jest niższe niż AAH ;)
Dynamika C4/A6 ACK quattro porównywalna z Coupe quattro 7A, oba Pb

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 21:14:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
jeździłem A4B5 AAH '95, mam A4B5q '97 - i mój ack jeździ bez porónania lepiej.
plusy ACK: - będzie rocznikowo młodszy ;-), lepszy moment i moc
minusy CK: 30v - jak już przyjdzie czas na robienie głowic (a na gazie przyjdzie prędzej..) .. ohohoooo :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 21:27:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
scob napisał(a):
minusy CK: 30v - jak już przyjdzie czas na robienie głowic (a na gazie przyjdzie prędzej..) .. ohohoooo :-)

Może kiedyś kupię w końcu autko właśnie chciałem audi c4 2.8 ack (nawet są audi 100 z 92r. z swap'em na ack) i załóżmy że trafię źle nie sprawdzę stanu jak trzeba, to w jakie koszta się w tedy wpakuję z tym robieniem głowić, orientujesz się cenowo?

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 22:27:15 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
ja zagłosowałem na ACK tylko dlatego że jeżdżę nim obecnie ;) ale na AAH, które miałem w 2 x 100 C4, 100 C4 quattro, 80 B4 quattro i A6 C4 quattro nie mogę złego słowa powiedzieć. ACK jest narazie dla mnie jedną wielką niewiadomą, zrobiłem swoim dopiero 6 kkm przez 1,5 miesiąca. Zauważalne są wyższe koszta eksploatacji: droższe świece, droższy rozrząd i wszelkie uszczelki silnika. Może nie są to znaczne różnice, ale zawsze. Na pewno wadą ACK są wycieki spod korka oleju i spod pokryw zaworów. ACK lubi też łyknąć więcej oliwy od AAH. Jak zdążyłem się zorientować nie jest to tylko moje spostrzeżenie. Do zalet zaliczyć można wyższą moc i moment, co objawia się w tym, że auto lepiej ciągnie od dołu w porównaniu do AAH. Zalety AAH to moim zdaniem niezbyt wysokie koszta eksploatacji i duża dostępność części na rynku wtórnym

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 08:01:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Czakol napisał(a):
scob napisał(a):
minusy CK: 30v - jak już przyjdzie czas na robienie głowic (a na gazie przyjdzie prędzej..) .. ohohoooo :-)

Może kiedyś kupię w końcu autko właśnie chciałem audi c4 2.8 ack (nawet są audi 100 z 92r. z swap'em na ack) i załóżmy że trafię źle nie sprawdzę stanu jak trzeba, to w jakie koszta się w tedy wpakuję z tym robieniem głowić, orientujesz się cenowo?


w razie robienia masz do kupienia ponad 2x więcej: zaworów, uszczelniaczy, prowadnic :D
KOszt samej roboty - zadzwoń do najbliższego "głowicowca" i spytaj jaki koszt obróbki głowicy 15V (90% "speców" cię spyta: "chyba 16V?" :D)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 13:13:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2007 18:44:23
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk, Gorlice
Być może wyjdę na laika, ale dlaczego porównując silniki 2,8 nie wspominacie o silniku ALG :?:

_________________
było: zastawa 1100p, vw jetta 1,6,
vw passat 1,8,
jest audi a6 sedan benzyna 2,8 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 19:47:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Dlatego, że o nim nie słyszałem, ale jak jest w nowszych modelach to jest poza moim zasięgiem :D

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 21:08:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
a może dlatego, że ALG to właściwie ACK? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 21:23:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
scob napisał(a):
a może dlatego, że ALG to właściwie ACK? :D

Też mi się tak zdaje, tylko że był montowany między 97 a 98r. :d

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2008 10:39:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2007 18:44:23
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk, Gorlice
Tak jest, siedzi u mnie w A6 C5 z drugiej połowy 97. I jest oznaczony ALG. oczywiscie 30 zaworów :D

_________________
było: zastawa 1100p, vw jetta 1,6,
vw passat 1,8,
jest audi a6 sedan benzyna 2,8 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 06:04:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
No ja bym jeszcze wspomniał o Adze. Też nowoczesny i będzie mniej palić, porównywalny z AAH choć wolniejszy od ACK. Podobno najlepszy dzwięk z wszystkich V6 z tego okresu...

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: