.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 10:18:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a8 d2 AFB] problem z komunikacja z ECU
PostNapisane: 25.sie.2008 09:17:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
Witam
Nie moge polaczyc sie (vag-com) ze sterownikiem silnika (brak odpowiedzi ze sterownika) , auto jezdzi normalnie, co moze byc przyczyna ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 12:41:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:02:35
Posty: 146
Lokalizacja: Szczecin
A z innymi się łączy.

_________________
A6 C5 2,5V6 TDI AFB 98 VAG ZA FREE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [a8 d2 AFB] problem z komunikacja z ECU
PostNapisane: 25.sie.2008 13:38:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
tak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a8 d2 AFB] problem z komunikacja z ECU
PostNapisane: 25.sie.2008 14:38:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
mam jakiegos allegrowego vagcoma na usb sprzedawanego razem z "polski vag". polaczenie sie z autem przy pomocy polski vag to wrecz jak wygrana w totka. vag-comem (programem) normalnym idzie ale musialem kombinowac rozne ustawienia portu (inne niz zalecane w "instrukcji obslugi") - polaczenie sie za to ze stara A6 1.9tdi mojego brata czy A4 1.9tdi rodzicow to jedna udana proba na 10 + rwie (mozna zapomniec o logowaniu - co najwyzej odczytac kody bledow)... dlaczego? pewnie tak jest juz z interfejsami za 100pln albo kazde auta ma wlasna kombinacje pracy "drivera com na usb"
Jezeli masz na usb sprobuj pozyzczonym od kogos na COM (generalnie te sa mniej problematyczne) podlaczonego do normalnego coma a nie "przejsciowki COM-USB"
Istnieje mozliwosc ze poprzedni wlasciciel "antykradziezowo" odcial zlacze (zyby np. nikt emulatorka immo Ci nie "wetknal")

Nastepnym razem jak pytasz sie przakaz wiecej informacji w pierwszym poscie (jezeli poza zadaniem pytanie chcesz i odp) np.
"chodzi o kablek vagcom na usb", "nie lacze sie wcale albo np udaje mi sie polaczyc z modulem komfortu ale z engine nie"... "moj kabelek dziala na 100% bo z innym autem sie laczy"... "probowalem kabelek kolegi w moim aucie i on tez sie nie laczy".. "uzywam programu vagcom w wersji XXX" itp.
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [a8 d2 AFB] problem z komunikacja z ECU
PostNapisane: 25.sie.2008 14:57:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
sorry, oczywiscie uzupelniam

oprogramowanie vag-com v. 704.2 + dolaczony interfejs na usb. Nie mam problemow z polaczeniem z innymi modulami (skrzynia biegow, abs, klima itp) problem wystepuje jedynie gdy chce sie polaczyc ze sterownikiem silnika - pokazuje 'brak odpowiedzi'. Mialem okazje podpinac inne audi i nie bylo problemow. Wnioskuje ze interfejs ktory posiadam jest ok - tylko z moim samochodem cos nie tak, tylko nie wiem co - probowalem 'podociskac' kable ktore wychodza ze sterownika lecz nic to nie dalo. Jak rozumiem gdyby mial klopot z prawidlowymi stykami to samochod nie zachowywalby sie normalnie - a nic takiego sie nie dzieje. Odpala i jezdzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 20:27:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Zmień na interfejs z Adako i nie będziesz miał problemów.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 21:19:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 16:48:54
Posty: 30
Lokalizacja: Białystok
Moim zdaniem albo nie ma zasilania na ECU albo nieoryginalne radio(jeśli takowe posiadasz) zakłóca połączenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 21:46:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
tomeczek napisał(a):
Moim zdaniem albo nie ma zasilania na ECU albo nieoryginalne radio(jeśli takowe posiadasz) zakłóca połączenie.

Bzdura.
Jakby radio zakłócało, to nie było by komunikacji z niczym, bo linia K jest wspólna dla wszystkich sterowników.
Jakby nie było zasilania na ECU, to nie odpalałby silnik.
Wina interfejsu, podzespoły użyte do jego budowy maja problem z komunikacją przy pomocy tego protokołu, jaki obsługuje sterownik silnika w tym samochodzie.
Należy sprawdzić na innym samochodzie z takim samym silnikiem, ale wątpię aby wtedy była komunikacja.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [a8 d2 AFB] problem z komunikacja z ECU
PostNapisane: 26.sie.2008 07:01:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
mam wlasnie interfejs z Adako (na usb), co prawda nie mialem dotychczas zadnych doswiadczen z tym zwiazanych, lecz interfejs bez problemow laczyl sie juz z audi 200 (2.5 tdi r5) audi 80 (2.0 benzyna), passatem (1.9 tdi). W ich przypadku niespodzianek nie bylo. U mnie laczy sie ze spora lista sterownikow za wyjatkiem tego jednego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2008 07:53:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jak słusznie zauważył przemekk74, należy sprawdzić napięcie w samym obd z uwagi na możliwość zainstalowania odcięcia na złączu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [a8 d2 AFB] problem z komunikacja z ECU
PostNapisane: 26.sie.2008 08:04:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
zdaje sobie sprawe ze jestem coraz bardziej 'upierdliwy' - a mozna prosic jeszcze o jakies namiary - ktore koncowki mam sprawdzic - w jakim gniezdzie i jakie powinno byc tam napiecie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a8 d2 AFB] problem z komunikacja z ECU
PostNapisane: 26.sie.2008 08:42:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tx-didi napisał(a):
zdaje sobie sprawe ze jestem coraz bardziej 'upierdliwy' - a mozna prosic jeszcze o jakies namiary - ktore koncowki mam sprawdzic - w jakim gniezdzie i jakie powinno byc tam napiecie?



Obrazek

obawiam się jednak, że moja teoria jest guzik warta - antykradzieżowe odcięcie wyłącza całe obd, a nie tylko diagnostykę silnika...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a8 d2 AFB] problem z komunikacja z ECU
PostNapisane: 26.sie.2008 08:47:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
meszrum napisał(a):
tx-didi napisał(a):
zdaje sobie sprawe ze jestem coraz bardziej 'upierdliwy' - a mozna prosic jeszcze o jakies namiary - ktore koncowki mam sprawdzic - w jakim gniezdzie i jakie powinno byc tam napiecie?



Obrazek

obawiam się jednak, że moja teoria jest guzik warta - antykradzieżowe odcięcie wyłącza całe obd, a nie tylko diagnostykę silnika...


czytajac to :

tx-didi napisał(a):

oprogramowanie vag-com v. 704.2 + dolaczony interfejs na usb. Nie mam problemow z polaczeniem z innymi modulami (skrzynia biegow, abs, klima itp) problem wystepuje jedynie gdy chce sie polaczyc ze sterownikiem silnika


kontrola napieca na Pinie 16-tym mija sie z celem ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a8 d2 AFB] problem z komunikacja z ECU
PostNapisane: 26.sie.2008 08:58:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
spanky napisał(a):
meszrum napisał(a):
tx-didi napisał(a):
zdaje sobie sprawe ze jestem coraz bardziej 'upierdliwy' - a mozna prosic jeszcze o jakies namiary - ktore koncowki mam sprawdzic - w jakim gniezdzie i jakie powinno byc tam napiecie?



Obrazek

obawiam się jednak, że moja teoria jest guzik warta - antykradzieżowe odcięcie wyłącza całe obd, a nie tylko diagnostykę silnika...


czytajac to :

tx-didi napisał(a):

oprogramowanie vag-com v. 704.2 + dolaczony interfejs na usb. Nie mam problemow z polaczeniem z innymi modulami (skrzynia biegow, abs, klima itp) problem wystepuje jedynie gdy chce sie polaczyc ze sterownikiem silnika


kontrola napieca na Pinie 16-tym mija sie z celem ... ;)



prawda, spanky.
być może zmiana wersji VC pomoże - pamiętam, że za ChRL nie mogłem się połączyć VC 409.1 z 01 AndyN, a skraczony 311.2 pomknął bez problemu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a8 d2 AFB] problem z komunikacja z ECU
PostNapisane: 26.sie.2008 12:18:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
meszrum napisał(a):
być może zmiana wersji VC pomoże - pamiętam, że za ChRL nie mogłem się połączyć VC 409.1 z 01 AndyN, a skraczony 311.2 pomknął bez problemu.


tylko na jaką :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 15:42:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Jeżeli masz naprawdę oryginalny interfejs z Adako i pracujesz na wersji 704.2, to ona o ile pamiętam miała błąd i nie łączyła się właśnie poprawnie z silnikiem.
Zadzwoń do nich, to chętnie udzielą ci pomocy.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a8 d2 AFB] problem z komunikacja z ECU
PostNapisane: 28.sie.2008 16:07:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
meszrum napisał(a):
prawda, spanky.
być może zmiana wersji VC pomoże - pamiętam, że za ChRL nie mogłem się połączyć VC 409.1 z 01 AndyN, a skraczony 311.2 pomknął bez problemu.


OT: Przy użyciu 704.2+HEX daje sobie radę ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [a8 d2 AFB] problem z komunikacja z ECU
PostNapisane: 28.sie.2008 20:51:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
[quote="szogun0"]Jeżeli masz naprawdę oryginalny interfejs z Adako i pracujesz na wersji 704.2, to ona o ile pamiętam miała błąd i nie łączyła się właśnie poprawnie z silnikiem.
Zadzwoń do nich, to chętnie udzielą ci pomocy.[/quote]

czy w takim razie nie powinna (wersja 704.2) miec problemow z innymi silnikami rowniez ? - (z wymienionymi w jednym z wczesniejszych postow nie miala). Ale dzieki za sugestie - faktycznie zadzwonie do nich w poniedzialek. Jeszcze jedno sobie uswiadamiam - ten silnik jest 'zchipowany' - czy to moze miec wplyw ? (wg firmy v-tech, gdzie byl robiony tuning - nie)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [a8 d2 AFB] problem z komunikacja z ECU - rozwiazany
PostNapisane: 08.wrz.2008 21:51:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
witam ponownie
problem tkwil jednak w dodatkowych zabezpieczeniach samochodu, dziekuje wszystkim za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 17:20:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Odgrzewam kotleta. Możesz napisać jakie to zabezpieczenia.(może być na PRV) Własnie był u mnie znajomy i miałem taki sam problem. Mozna połączyć się ze wszystkim ale nie z silnikiem. Auto VW Passat Variant 1,9TDI AHH. Zasilanie na złączu jest OBD.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: