.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 17:43:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Chcę kupić A6 C5 za ok 26tys.
PostNapisane: 04.wrz.2008 14:06:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2008 13:53:49
Posty: 2
Witam serdecznie

Chciałbym kupić Audi A6 C5 w wersji sedan (rok produkcji w sumie obojetny)

I mam do was pare pytań odnośnie wyboru silnika.
Jeżdzę w sumie niewiele około 10-12 tys km rocznie.Potrzebowałbym silnik który nie jest zawalidroga ale i taki który nie jest przesadnie drogi w naprawie.
I tu moje pytanie czy 1.9 TDI spelna te warunki czy może lepiej przy moich przebiegach nie pakowac sie w diesla tylko w benzynę ?

Jestem młodym kierowcom (mam 21 lat i prawo jazdy od 2 lat) samochód bedę rejestrował na siebie (nie mam możliwości na nikogo innego). Wiadomo że na Audi lepiej mieć AC a przy moich znizkach zalezy mi na tym aby nie płacić jakichś astronomicznych kwot za silnik.

Zeby was wiecej nie zanudzac wypisze moje oczekiwania i

-Auto za +/- 26 tys zł.

-silnik w miare dynamiczny (jezdze Omega B z 2-litrowa benzyna i nie potrzebuje kolejnego zółwia :) ) i taki przy którym nie bedzie astronmicznych opłat. OC+AC

PS: Troche nagmatwalem ale bardzo was proszę o porade

PS.2: Jak sadzicie jakie moge miec OC+AC za takie A6 powiedzmy z 1998r ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 20:32:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
1. Za 26kPLN nie kupisz C5 w super stanie...
2. 1.9TDI wcale nie są takie tanie w zakupie (mało ich jest).
3. 1.9TDI po czipsie może Cię zadowoli, ale tylko może...
4. OC płaci się od silnika, ale AC od wartości (a Audi chyba ma wszędzie zwyżkę za kradzieżówkę).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 20:41:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Może znajdziesz za 26k z początków produkcji tzn 1997, ale uważaj bo 11 latek może być baaaaaaaardzo złachany. Ja bym dołożył z 5k i poszukał 98-99r.

Diesel kupowany w Polszy na 99,9% będzie miał kręcony licznik. Uważaj.

1,9 w C5 nie jezdzie ;) chips obowiązkowy. Za to jednostka mało awaryjna czego nie można powiedzieć od 2,5 ;)

Podstawowy minus 1,9 to to że nie występowały z q :/ . Jak Audi to tylko z q :peace:

A myślałeś nad 2.8 V6 q :?: Silniczek nie do zajechania, a przy Twojej obecnej krowie będzie jak rakieta. I dobrze znosi gazownię ;) W sumie nie jeździsz dużo, więc może warto przemyśleć benzynkę przy dzisiejszych cenach ropy :?: Tylko OC trochę droższe będzie....Ale za to q :diabel: :diabel: :diabel:

Czego byś nie kupił koniecznie ubezpiecz (AC) i zabezpiecz auto zaraz po kupnie. C5 szczególnie lubi zmieniać właścicieli :(

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 20:50:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
designer napisał(a):
1,9 w C5 nie jezdzie ;) chips obowiązkowy. Za to jednostka mało awaryjna czego nie można powiedzieć od 2,5 ;)


Szerzysz propagandę Panie :peace: Od 42kkm nic przy silniku nie robiłem... (czyli od pierwszego serwisu po zakupie auta). Kwestia znalezienia niezajechanego egzemplarza... ale nie ma co o tym dyskutować - kolega zdecydowanie szuka czegoś taniego... a jazda 2.8 do najtańszych nie należy - a gazownia - cóż... miałem i nie chcę mieć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 20:54:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2008 13:53:49
Posty: 2
Kurcze chyba faktycznie poszukam benzynke 2.8 lub 2.4

Ostatnie pytanie żeby was nie męczyć

- który mniej awaryjny i tańszy w naprawie ?

- Ile kosztować bedzie zadbany egzemplarz w niemczech?

PS: Kurcze chyba sobie odpuszcze egzemplarze w quattro bo coś mi sie wydaje że jak coś sie zepsuje to koszty naprawy mogą być zabójcze. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 20:59:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Grzes trafiłeś perełkę, nic tylko się ciesz :peace: Jak jest w znakomitej większości przypadków obaj wiemy......

Próbuję zaszczepić w koledze miłość do q i dlatego proponuję 2.8 V6 :peace: . Też nie jestem zwolennikiem gazu, ale jak ma być ( w miarę ) tanio + q to tylko taka konfiguracja mi przychodzi do głowy.

Można jeszcze próbować 2.4V6 q, koszty te same co 2.8 ( z wyjątkiem OC ), ale ciut słabszy ( chociaż przy Omedze 2.0 to prawie jak 911 :diabel: )

PS Q się nie psuje :!: :!: :!: Nie odpuszczaj, bo wierz mi warto.
PS 1 Miałem kiedyś 2.4 V6 - totalnie bezawaryjna i bezobsługowa jednostka. To samo co 2.8, 2.7 BiT i 4.2. Ogólnie te V-ki im wyszły. Spalanie 2.4 i 2.8 porównywalne, a jednak 193KM w 2.8 jadą. Szukaj zadbanego egzemplarza - można w DE trafić. Myślę że 9-10k ojro powinno starczyć....

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 21:17:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 22:19:49
Posty: 96
Lokalizacja: Beskidy/Góry
a więc...
-2.4/2.8 są porównywalne w kwestii serwisowania/kosztów, biorąc pod lupę egzemplarz jakby nie było 10 letni jak dla mnie musisz się liczyć z następującymi wydatkami ( części+robocizna )

-oponki ( zazwyczaj 205/55/16 ) +/- 2 tys zł + zimówki podobnie :/ ;
-zawieszenie przód...bo polskie "autostrady" szybko niszczą +/- 1.5tys. zł;
-oleje, filtry, jakieś klocki 500zł ( +500 zł olej skrzynia jeśli trafisz tipa );
-rozrząd kpl./pasek wielorowkowy + napinacz +/- 1.5 tys zł;

To wszystko w sytuacji jeśli trafisz ZADBANY ( !!!!!! ) normalnie eksploatowany pojazd. Zazwyczaj kupując w Polsce kupujesz od kogoś kto już swoje "włozył" :) i wyjeździł :) ( więc niech Cię nie zdziwi informacja że ktoś zmienił co prawda rozrząd ale 80 tys km temu :D ) i zazwyczaj sprzedaje "igiełkę" :D chcąc uniknąć dalszych kosztów.

Ceny podałem z "grubsza", zakładając że serwisowanie powierzysz komuś
sensownemu...

Powiem tak - licz się z wydatkiem w granicach 4-5 tys na samym początku na samo autko ( bez ubezpieczeń, kosztów rejestracji, etc ).
Jeśli wydasz mniej... :) możesz sobie gratulować szczęścia.
Moje "maleństwo" kupiłem w super stanie z gwarantowanym przebiegiem,
i to były realne koszty włożone w pojazd.

Aha - Quattro się nie psuje :diabel: więc pod tym względem nie ma obaw.

_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie...

C5_3.0_asn_avant_Q_tip_schwarzline_/SPRZEDANE, jestem bez OOOO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 21:36:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 15:22:51
Posty: 254
Lokalizacja: warszawa
kuzyn kupił z Hiszpanii od właściciela c5 1.9 110 PS 97 rok za mniej niż piszesz wszystko się da tylko trzeba szukać :PP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 21:38:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 22:19:49
Posty: 96
Lokalizacja: Beskidy/Góry
Fazi1111 napisał(a):
kuzyn kupił z Hiszpanii od właściciela c5 1.9 110 PS 97 rok za mniej niż piszesz wszystko się da tylko trzeba szukać :PP


Tzn za ile kupił.....?

_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie...

C5_3.0_asn_avant_Q_tip_schwarzline_/SPRZEDANE, jestem bez OOOO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 21:47:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Macieksns napisał(a):
Aha - Quattro się nie psuje :diabel: więc pod tym względem nie ma obaw.


Kolejny mit. Zdarzają się uszkodzone podpory wału, zdarzają się ponadrywane poduszki dyfra, no o przegubie na wale nie piszę bo to faktycznie niezbyt często...

Każde auto używane wymaga jakiegośtam wkładu finansowego - to norma - choćby rozrząd, heble, płyty itd. Mam wrażenie, że kolega ma 26kPLN na auto przeznaczone, więc chcąc to wszystko zrobić musiałby odpowiednio mniej wydać na zakup, a to już prawie niemożliwe...

Swoją drogą chyba trzeba już uciekać z A6 bo jak można je kupić poniżej 30kPLN to wszystkie łepki będą tym śmigać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 22:03:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 22:19:49
Posty: 96
Lokalizacja: Beskidy/Góry
GrzesB napisał(a):
Macieksns napisał(a):
Aha - Quattro się nie psuje :diabel: więc pod tym względem nie ma obaw.


Kolejny mit. Zdarzają się uszkodzone podpory wału, zdarzają się ponadrywane poduszki dyfra, no o przegubie na wale nie piszę bo to faktycznie niezbyt często...

Swoją drogą chyba trzeba już uciekać z A6 bo jak można je kupić poniżej 30kPLN to wszystkie łepki będą tym śmigać...


NIeprecyzyjnie się wyraziłem, miałem bowiem na myśli że usterki układu napędowego są przynajmniej jak dla mnie na tyle mało istotne, iż nie powinny stanowić argumentu by nie wybrać "Q"

A swoją drogą...Co wybrać skoro C6 też już zapełniają ulice... :/
Ech ciężko być dziś oryginalnym w Audi. :)

_________________
Cenię skromnych fachowców w każdej dziedzinie...

C5_3.0_asn_avant_Q_tip_schwarzline_/SPRZEDANE, jestem bez OOOO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 22:12:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Macieksns napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Macieksns napisał(a):
Aha - Quattro się nie psuje :diabel: więc pod tym względem nie ma obaw.


Kolejny mit. Zdarzają się uszkodzone podpory wału, zdarzają się ponadrywane poduszki dyfra, no o przegubie na wale nie piszę bo to faktycznie niezbyt często...

Swoją drogą chyba trzeba już uciekać z A6 bo jak można je kupić poniżej 30kPLN to wszystkie łepki będą tym śmigać...


NIeprecyzyjnie się wyraziłem, miałem bowiem na myśli że usterki układu napędowego są przynajmniej jak dla mnie na tyle mało istotne, iż nie powinny stanowić argumentu by nie wybrać "Q"

A swoją drogą...Co wybrać skoro C6 też już zapełniają ulice... :/
Ech ciężko być dziś oryginalnym w Audi. :)


R8 :peace: Tych jak na lekarstwo.... :diabel:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 22:50:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ja skłaniam się ku Allroadowi ;-) A R8-ek kilka już po Wawie jeździ... Ja napewno nie kupię R8 - potrzebuję długie kombi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2008 06:57:59 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Jak C5 to kolega ma 2 opcje
1. Ekonomiczna, bezawaryjna i nudna:
1.9 TDI - bardzo mało mocy, po czipie mało/średnio mocy BRAK QUQTTRO
2. Nie-ekonomiczna, bezawaryjna i fajna
V6 benzyna: 2.4, 2.8 (nie wiem czy 2.6 było w A6 ale chyba nie) wszystkie w quattro, spali więcej, napęd bezobsługowy w 95% przypadków, tyle że spali więcej - wszystkie te silniki dobrze się gazują.

Benzyniaki mniej kradną, benzyniaki ogólnie bywają mniej zajeżdżone od diesli

Jest jeszcze opcja 2,7BiT - najlepsza w/g mnie ale tutaj mogą dojśc koszty związane z turbinami oraz problemy z ewentualnym gazem.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2008 09:03:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
za ten przedzial cenowy to proponuje A4 B5... bo przeciez cos z pieniedzy musi jeszcze zostac na oplaty, ubezpieczenie, pierwszy serwis...

a tak kupi za 26k zl i co? auto bedzie stalo w garazu? :)

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2008 10:31:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
a ja bym proponował 1.8T wtedy auto będzie znacznie mniej paliło niż 2.8 pod warunkiem ,że nie gnieciesz tego. Od biedy możesz założyć tam gaz.
Jeśli często stoisz w korku to mniejsza pojemność jest jak najbardziej wskazana pod względem ekonomicznym. W razie awarii to części nei sa jakieś drogie bo tych silników jest zatrzęsienie.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2008 10:51:08 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
O i to jest bardzo dobra opcja, nie pomyślałem o tym ...
:peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2008 11:08:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Tyle że 1.8T spali w mieście 12-13 ( czyli prawie tyle samo co 2.8 ). Wiem bo mam :peace:

I gdzie dźwięk V-ki :?:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2008 11:30:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
kolega nie szuka dźwięku tylko oszczędnego auta , tak przynajmniej można wywnioskować
po za tym przeczytaj dobrze to co napisałem 1.8 T jak zapinasz to potrafi i 20 spalić , ale jak jedziesz normalnie "z tłumem " to około 10 L

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2008 12:46:10 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
czytając uważnie post założyciela wątku też dochodzę jednak do wniosku że 1.8T będzie jak ulał

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: