.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 05:43:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AEL] uszkodzony silnik 2.5tdi POMOCY !!
PostNapisane: 03.wrz.2008 18:54:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2008 21:37:45
Posty: 38
podczas jazdy z pretkością 100km/h silnik przestał pracowac tak jak by zabrakło paliwa

zatrzymałem sie sprawdziłem paski
(były ok)

chciałem odpalić na poczatku krecił normanie później zaczoł pukać i poluzował sie pasek

co mogło sie uszkodzić???
co sie urwało???
jak najlepiej to sprawdzić ???

_________________
było - fiat 125p kombi 89r,
było - C3 2.2+LPG z 85r.
było - kadett 1.6D z 87r.
było - C3 2.0 TD 85r. (bardzo chwale)
bylo - C3 2.3+LPG sekfencja 87r.
było - C3 2.2+LPG z 86r.
było - ............. AUDI A6 2.5 TDI 140KM z 95r.
jest - A8 2.5TDI 150KM z 1998r


ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 21:39:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Skoro pasek rozrządu to pękła sprężyna w napinaczu lub się poluzował . Dziwny przypadek.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 04:34:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2008 21:37:45
Posty: 38
właśnie wiem że to dziwnie

dlatego pytam :(

_________________
było - fiat 125p kombi 89r,
było - C3 2.2+LPG z 85r.
było - kadett 1.6D z 87r.
było - C3 2.0 TD 85r. (bardzo chwale)
bylo - C3 2.3+LPG sekfencja 87r.
było - C3 2.2+LPG z 86r.
było - ............. AUDI A6 2.5 TDI 140KM z 95r.
jest - A8 2.5TDI 150KM z 1998r


ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 06:26:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
pasek na pompie z tylu silnika. ale wtesy by nie odpalil.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2008 18:38:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2008 20:27:46
Posty: 11
miałem coś wpodobie tak samo w czasie jazdy mi zgasł. U mnie okazało się zerwanie klina na wale i właśnie kręcenie rozrusznikiem pogarszały sprawę ponieważ wtedy był największy opór i coraz więcej się okręcało na wale.

_________________
Audi a6 2.5 tdi (ael)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2008 18:42:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2008 21:37:45
Posty: 38
tak właśnie sie u mnie stało zrwało mi klin

jutro bede wiedział jakie zawory mi wywaliło


pocieszyli mnie jeśli chodzi o koszty nawet do 2500zł

bedzie ból tyle wydać ale co zrobić

_________________
było - fiat 125p kombi 89r,
było - C3 2.2+LPG z 85r.
było - kadett 1.6D z 87r.
było - C3 2.0 TD 85r. (bardzo chwale)
bylo - C3 2.3+LPG sekfencja 87r.
było - C3 2.2+LPG z 86r.
było - ............. AUDI A6 2.5 TDI 140KM z 95r.
jest - A8 2.5TDI 150KM z 1998r


ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2008 19:08:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
to samo miałem 2 miesiące temu w 1T. Po rozebraniu okazało się, że nie miałem ani jednej śruby mocującej koło zębate do koła pasowego :(
reasumując:
- wszystkie nowe zawory,
- prowadnice,
- uszczelniacze,
- pasek,
- rolka,
- koło wału,
- uczelka pod głowicą....
tanio nie było :/

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2008 19:17:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2007 22:50:49
Posty: 275
Lokalizacja: Białystok
W AAT przeskoczyl pasek.

Zawory
szklanki
prowadnice
uszczelniacze
uszczelki
szpilki kolektorów ( jedna sie zerwala)
Wyszłoo nie całe 1000zł, z Tym, że ojciec sam wszystko zrobił.

_________________
WWW.AUDIPODLASIE.PL
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2008 19:32:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2008 21:37:45
Posty: 38
u mnie to nawet koło pasowe te razrządu jest to wymiany

paski rolki napinacze

uszczelki

wszystko jak podliczyli to sie za głowe złapałem

_________________
było - fiat 125p kombi 89r,
było - C3 2.2+LPG z 85r.
było - kadett 1.6D z 87r.
było - C3 2.0 TD 85r. (bardzo chwale)
bylo - C3 2.3+LPG sekfencja 87r.
było - C3 2.2+LPG z 86r.
było - ............. AUDI A6 2.5 TDI 140KM z 95r.
jest - A8 2.5TDI 150KM z 1998r


ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2008 21:18:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
Jeśli nie masz zamiaru długo zostać ze swoją niunią to może opłacalne bedzie kupno silnika na części na allegro od angoli po 2000-2500pln zależy jak pogadasz ( bez turbiny i pompy). Tak czy siak współczuje :|
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2008 07:42:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Z angoli bywają ciekawe silnik AEL . Poszukaj

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2008 13:14:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
jesli chcesz dluzszy czas posmigac radze zrobic
kapitalke wiesz co masz
Te silniki bardzo dobrze znosza takie remonty
Czasami dobrze zrobiony chodzi lepiej niz fabryczny

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2008 19:48:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2008 21:37:45
Posty: 38
nie kupuje silnika bo nie wiadomo na co trafie

i w nim paski napinacze pompe wody tez bede musiał wymienić

więc robie swoje maleństwo


silniczek był jak złoto dałem rade go rozpędzić do 235km/h
i przyśpieszał do setki w 9.4sekundy

i teraz są efekty wariowania


ale bedzie dobrze

po naprawie jeszcze troche nim pośmigam

a później A8 3.3 TDI

_________________
było - fiat 125p kombi 89r,
było - C3 2.2+LPG z 85r.
było - kadett 1.6D z 87r.
było - C3 2.0 TD 85r. (bardzo chwale)
bylo - C3 2.3+LPG sekfencja 87r.
było - C3 2.2+LPG z 86r.
było - ............. AUDI A6 2.5 TDI 140KM z 95r.
jest - A8 2.5TDI 150KM z 1998r


ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2008 15:27:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Te silniki sa wytrzymale
uszkodzenie jest wynikiem nieudolnej naprawy

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 01:37:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 23:09:22
Posty: 164
Lokalizacja: Wrocław
Witam, przerabiałem ten temat i jeżeli kolega zrobił już swój silnik to proponuje zapytać mechanika jak wygladał wał, a dokładnie wycięcie w które wchodzi klin z kółkiem rozrządu. A dlaczego? ponieważ czas w jakim się scina klin można określić na dosyć długi i przez ten okres wyrabia się równiez wał i nawet po wymianie tego małego kółka z klinem nadal pozostanie luz na wale wyrobiony przez poprzedni klin. Większośc mechaników robi to na sztuke próbując mocować nowe koło z klinem na swoje super kleje itp. jednak to niewiele daje ponieważ nawet minimalny luz doprowadza do ponownej awarji. (oczywiście nie odrazu)


Mam nadzieje że wszyscy zrozumieli :diabel:
A może macie jakieś swoje doświadczenia w temacie rozrządu i tego nieszczęsnego klina ???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: