Proszę o wybaczenie i mimo tego, że obiecałem temat kontunuowac od dzisiaj niestety, nie udało się. Czas, czas i jeszcze raz czas. Zrobię wszystko, aby w sobotę pod wieczór (po pracy) skupić się w temacie i wylać resztę swojej wiedzy w tym temacie. Netuser please wybacz - (myślałem, że dzień wolny poświęcę swoim sprawą, ale zapomniałem o zatęsknionej rodzinie, która wyczerpała moje siły maksymalnie). Sorki za małe Off Topic. pozdr
[EDIT +]
Witam.
A więc jak to było z adaptacją. P. Sopa powiedział, że profilaktycznie powinno się przeprowadzać adaptację co 15 tys. km oraz wtedy, kiedy ona "wypadnie". Mi to się wydarzyło w zasadzie z niewiadomych dla mnie przyczyn. Chwilę wcześniej miałem problem z przełącznikiem kierunkowskazów. Po wyłączeniu się kierunkowskazu z deski rozdzielczej na wysokości włącznika awaryjnych wydobywał się skrzeczący dźwięk trochę przypominający zwarcie i do tego były odczówalne wibracje (wyczówalne po dotknięciu ręką w/w miejsca). A więc do wymiany poszedł ten wyłącznik, ale problem dalej występował. Wymienili mi całe lewe ramię przełącznika wraz z tempomatem. Sprawa na tym się zakończyła. Ale mój mechanik zapowiedział mi, że będzie musiał odłączyć akumulator, na co ja nie zgodziłem się informując o sprawie z multitronicem. Przy mnie zadzwonił so ASO Audi i rozmawiał z jakimś technikiem, który powiedział, że nie powinno się nic stać. Po tym zadzwonił do swojego elektryka, który powiedział, że on osobiście się tym zajmie. Po naprawie potwierdził, że akumulator nie był odłączany. NIe wiem, nie widziałem, ale po tej naprawie skrzynia zaczęła żyć swoim życiem opisanym wcześnie (trochę traumatyczne doznanie). Po przeprowadzeniu adaptacji i tak co jakiś czas sprawdzam zachowanie skrzynki na stromych wzniesieniach (to nazywa się już choroba). Jest tak jak trzeba. Kiedy Sopa instruując przy sposobie przeprowadzenia adaptacji o odłączeniu akumulatora na 10 minut - chodziło mu, że po tym czasie skrzynia traci swoją pamięć i wtedy TY musisz nauczyć ją jeździć od nowa. Oczywiście, że skrzynia ta jak i również tiptronic uczy się cały czas sposobu jazdy, stąd informacja, którą podałem wcześniej, że skrzynia zapamiętuje program jazdy z dnia poprzedniego przed zakończeniem jazdy i na drugi dzień może inaczej się początkowo zachowywać niż zazwyczaj (np. po jakiejś ostrej jeździe z dzikim butowaniem

). W związku, że ja mieszkam w mieście, które położone jest na wzgórzach i to często z b. stromymi podjazdami mam możliwość potestować zachowanie skrzyni w takich warunkach. Skrzynia z wypadniętą adaptacją po za ty zachowywała się raczej poprawnie i gdyby nie górki to być może nie wiedział bym nic o "problemie".
Co do wersji oprogramowanie dla naszych skrzynek po modernizacji. Każdy z nas posiada wersją oprogramowania z grupy 4B 9........ Jak już pisałem wcześniej moja skrzynia/silnik przed modernizacją posiadały pierwszą wersję z grupy 2B ....... A więc wg mnie jest jednak to znacząca informacja dla tych, którzy na tej podstawie chcą wiedzieć co w skrzynce drzemie
Więcej dzisiaj nie dam rady. Będę kontynuował jutro. Pozdr.
[EDIT +]
No to nareszcie mam chwilę i powróciłem do kontynuacji tematu. Ale na początek:
Stamlej napisał(a):
To ja dołożę swoje 3 grosze o Sserwisie

Byłem tam wczoraj na tuningu silnika i skrzyni.....
Silnik też dostał kopa... Ma odejście niesamowite.
Pan Sopa zapewnił mnie że auto nie jest obciążone zbyt dużym momentem, a większe watości PS i nm nie przyspieszą zużycia mechanicznego.
Zostałem też zapewniony że mam samochód w idealnym stanie

Pozdr!
Jestem kolejnym mega zadowolonym klientem sserwisu...

Stamlej gratulacje i nic lepszego niż radość z dobrej roboty (S)serwisu.
Prawde mówiąc to ostro dodali ci ognia !

Ja tylko mogę ubolewac nad tym, że mojemu Tamponowi to mogę co najwyżej dokleić emblemat RS6

, ale na tuning to on sie nie nadaje ze względu na skrzynkę
netuser napisał(a):
Co do adaptacji, to mistrz Sopa przekazł Ci informacjię że nalezy jej dokonać po każdorazowym odłaczeniu akumulatora i jak widać to działa i faktycznie w Twoim przypadku należało jej dokonać. Ciagle nie wiem jednak dlaczego ja nie musiałem jej dokonać kiedy w zeszłym roku "żyjac w nieświadomości" wymieniałem akumulator u siebie ??? Stąd moje zdziwienie donośnie naszych OOOO...
Może to jest tak jak z kobietami ?
A tak serio to obiecuję - a właściwie podtrzymuję swoją wcześniejszą obietnicę - ,że podczas wizyty latem w Sserwis (wymiana oleju - warunek gwarancji oraz sprawdzenie czy wszystko OKi) porozmawiam z mistrzem i zobaczymy czego się dowiemy. Poruszę jeszcze raz temat samej adaptacji. Tak jak opisałem na początku samą naprawę zaczyna się od ... próby przeprowadzenia adaptacji, gdzie czasami okazuje się, że skrzynka jest sprawna tylko adaptacja "zaliczyła zgon". I dowiem się, czy moja została przeprowadzona prawidłowo i nie trzeba poprawiać. Natomiast z odpowiedzi na e-maila w sprawie oprogramowania można między wierszami odczytać, że jest to bardzo skomplikowana sprawa i lepiej samemu do tego się nie zbliżać. Oczywiście my nie potrzebowaliśmy tej informacji po to aby przeprowadzać samodzielnie eksperymenty, ale sama przestroga brzmiała groźnie, czyli żartów nie ma i w zasadzie nic więcej w tym temacie (odróżnienie wersji skrzyni po wersji oprogramowania) nie wiemy po za tym co wywnioskowaliśmy.
netuser napisał(a):
Szkoda też że w naszym wątku nie włączają sie inni klubowicze, skoro jak widzę ten topic ma bardzo dużą ilość odsłon i nie sądzę że w dwójkę jesteśmy w stanie zrobić taki wynik... Temat jest dla wielu osób bardzo ciekawy, bo coraz częściej auta w multi trafiają na nasz rynek...
pzdr
Rafał
Myślę, że gdyby ten temat był prowadzony przez samego mistrza Sopę to nie nadążalibyśmy odczytywać go

A tak serio - wiele osób jest jednak z SZUKAJKĄ na bakier i wolą założyć nowy temat. Nie wszyscy, którzy włączają się w tematy o multi chcą korzystć z wiedzy innych tylko w kółko powtarzają to, co było już powiedziane i może w tym tkwi problem. Szkoda, bo jest szansa na stworzenie tematu z konkretami w sprawie tej b. popularnej skrzyni. Ale tak naprawdę to potrzeba nam pomocy ze strony kogoś, kto jednak zna ten temat od strony fachowej, a ja mogę go wspomagać jako "mysz" doświadczalna. Napisałem JA a nie MY ponieważ mógłbyś się obrazić za tę Mysz

My zajęliśmy/zajmujemy się tematem na tyle ile potrafimy. I tak uważam, że zawarliśmy kilka bardzo istotnych punktów.
Ja otrzymałem dziesiątki zapytań na PW i co najmniej kilku osobom pomogłem, lub potwierdziłem moje szczęście i radość z usługi w Sserwis.
Pozdrawiam serdecznie.
paweł
ps. samo klepanie po d... nie musi być aż tak nie miłe
EDIT +
Zapraszam użytkowników Audi ze skrzynią multitronik do podzielenia się uwagami oraz swoim doświadczeniem w powyższym temacie a szczególnie tych, którzy mają już za sobą temat naprawy/modernizacji. Grupa kolegów/użytkowników posiadających Audi z tą skrzynią jest dosyć duża a więc spróbujmy ułatwić sobie życie dzieląc się wiedzą w tym temacie.
ps. Pozdrowienia Netuser. Jak znajdziesz chwilkę czasu do "wpadnij". Twoja pomoc jest nieodzowna. Ja ledwo zipię jeśli chodzi o czas, ale próbuję Pozdr.