WITAM
Zamontowalem sobie tempomat i chetnie podziele sie wiedza z Wami
Mam A6 98 roku 2.5 TDI V6, silnik AFB.
Potrzebne sa:
Manetka nr katalogowy 8L0 953 513H
Wtyczkę wiązki tempomatu od strony manetki nr katalogowy 8L0 972 980 (koszt okolo 40zł )
5 przewodów o dlugosci 1 metra
Wszystkie informacje ponizej sa na tym forum chciałem je poprostu zamiescic w jednym miejscu mam nadzieje ze nikt nie obrazi sie o to
Do rzeczy:
Demontaż kierownicy z poduchą, potrzebne klucze: torx 30, imbus gwiazdka 12.
Poduchę odkręcamy od tyłu kierownicy (od strony licznika) wyżej wymienionym torx-em, odłączamy i odkładamy na bok. UWAGA! Jeśli nie odpinasz klemy minusowej na akumulatorze to pamiętaj abyś przypadkiem nie przekręcił kluczyka w pozycję zapłonu bo wskoczy błąd!!!
Kierownicę odkręcamy gwiazdką 12, odpinamy żółtą kostkę od obrotnicy i ściągamy kierownicę.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/937d1d52d3ac95ec.html
Potem demontaż osłony kolumny aby dostać się do manetek.
Osłona górna przykręcona jest dwoma wkrętami krzyżakowymi przez dolną obudowę od dołu.
Obudowa dolna przykręcona jest dwoma wkrętami krzyżakowymi od strony kierowcy i torx-em 25 od dołu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb2fe0148650ba28.html
Demontaż manetki – jeden Imbus na obejmie od góry, wypinamy kostki i wyciągamy manetki.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7cd50049557eec60.html
Ja dokupiłem lewa manetke od kierunkowskazów ze sterowaniem tempomatu zatemtrzeba rozkręcić swoje manetki, poskładać nową lewą z prawą starą.
Przeciągamy wcześniej przygotowaną wiązkę przez otwory w tapicerce przy kolumnie kierowniczej a potem w okolice komputera.
W a6/4b komp jest na podszybiu pod maską po stronie kierowcy pod plastikową osłoną.
Odkręcamy hermetyczną pokrywę kompa 5 śrubami kluczem 8, odpinamy obejmę mocującą kompa, odkładamy go na bok, i widzimy kilka kostek różnego koloru.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/112bd7e95b793651.html
I tutaj w wiekszosci przypadków zaczynaja sie klopoty poniewaz w niekorych samochodach biała 15 pinowa kosta posiada piny (kabelki lub cokolwiek do czego mozna sie podlaczyc)
kostka wyglada tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d36f798f573d9d11.html
Jesli posiadasz tam cokolwiek do czego mozna sie wpiac to postepujemy wedlug ponizeszej instrukcj nr 1 jesli nie czyt punkt nr 3
1)
Z autopsji wiem, że ciężko ją wyciągnąć w dół więc ja aby wpiąć naszą wiązkę tak powinno być zgodnie z oryginałem.
Ja postanowiłem więc rozebrać górną część białej kostki i wyciągnąć interesujące mnie piny na zewnątrz kostki (piny to 7,8, 9, 10,).
Mając już naszą wiązkę przeciągniętą w okolice tej białej kostki łączymy odpowiednio:
Podłączenie:
Kostka przy manetce / oryginalny kolor przewodu / biała kostka w okolicach komputera / kolor przewodu w białej kostce
Pin 2 niebieski pin 8 niebieski
3 czerwono-żółty 9 Czerwono-żółty
4 łączymy z 7 Czarno-biały 10 Czarno-żółty
5 czerwono-szary 7 czerwono-fioletowy
6 czerwono-biały do bezpiecznika S102 15A – sterowanie elektryką silnika
2)
Następne kroki
Podpinamy wszystkie kostki do manetki , montujemy ją na kolumnę,
Zakładamy obudowę kolumny
Montujemy kierownicę i poduchę.
Wkładamy kompa na swoje miejsce
Podpinamy vaga aby zaprogramować istnienie tempomatu.
Programowanie
Łączymy się ze sterownikiem silnika ENGINE
Sprawdzamy czy nie ma błędów
Wchodzimy w funkcję nr 11 gdzie wpisujemy login 11463 i zapamiętujemy to wychodząc funkcją nr 6.
WAŻNE aby po odłączeniu vaga wyłączyć zapłon!!!
Można jechać na jazdę próbną bądź podpiąć jeszcze raz vaga i sprawdzić poprawność działania tempomatu.
Sprawdzanie
Łączymy się ze sterownikiem silnika ENGINE
Sprawdzamy błędy
Wchodzimy w bloki i wybieramy blok nr 006 gdzie (chyba) w trzeciej kolumnie sprawdzamy podłączenie tempomatu.
Całkowicie wyłączony tempomat na max w prawo AUX kod 000000
Tempomat włączony klawisz przesuwny na pozycji środkowej EIN 000011
Klawisz przesuwny przesuwamy lekko w prawo 000010
Klawisz przesuwany na max w lewo AUFN 001011
Wciśnięty przycisk FIX 000111
Naciskamy pedał hamulca 010011
Naciskamy pedał sprzęgła 100011
Jeśli test wypadł pomyślnie skręcamy obudowę kompa składamy wszystko do kupy w drogę.
3)
Podlaczenie:
Wtyczka przy manetce komputer (4 wtyczka)
PIN 2

pin 40
PIN 3

pin 1
PIN 4 i 7

pin 25
PIN 5

pin 2
PIN 6

bezpiecznik obok kompa
Aktywacja tak samo jak wyzej.
Na sam koniec pragne podziekowac uzytkownikowi simon75 ktory poslal i skierowal mnie w odpowiednie miejsca na tym forum, a takze uzytkownikom zgromadzonym tutaj poniewaz wiekszoc informacji zostalo skopiowanych z innych postow. Mam nadzieje ze komus kto bedzie podlaczal tempomat choc w jakims stopniu przyda sie wiedza zgromadzona w jednym miejscu.
To wszystko
Zycze milej podrozy
