.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 19:58:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 4b 2.5 TDI V6 AFB] Tempomat - czyli jak to zrobic :)
PostNapisane: 16.maja.2008 20:27:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
WITAM

Zamontowalem sobie tempomat i chetnie podziele sie wiedza z Wami

Mam A6 98 roku 2.5 TDI V6, silnik AFB.

Potrzebne sa:

Manetka nr katalogowy 8L0 953 513H

Wtyczkę wiązki tempomatu od strony manetki nr katalogowy 8L0 972 980 (koszt okolo 40zł )
5 przewodów o dlugosci 1 metra

Wszystkie informacje ponizej sa na tym forum chciałem je poprostu zamiescic w jednym miejscu mam nadzieje ze nikt nie obrazi sie o to ;)

Do rzeczy:

Demontaż kierownicy z poduchą, potrzebne klucze: torx 30, imbus gwiazdka 12.
Poduchę odkręcamy od tyłu kierownicy (od strony licznika) wyżej wymienionym torx-em, odłączamy i odkładamy na bok. UWAGA! Jeśli nie odpinasz klemy minusowej na akumulatorze to pamiętaj abyś przypadkiem nie przekręcił kluczyka w pozycję zapłonu bo wskoczy błąd!!!
Kierownicę odkręcamy gwiazdką 12, odpinamy żółtą kostkę od obrotnicy i ściągamy kierownicę.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/937d1d52d3ac95ec.html

Potem demontaż osłony kolumny aby dostać się do manetek.
Osłona górna przykręcona jest dwoma wkrętami krzyżakowymi przez dolną obudowę od dołu.
Obudowa dolna przykręcona jest dwoma wkrętami krzyżakowymi od strony kierowcy i torx-em 25 od dołu

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb2fe0148650ba28.html

Demontaż manetki – jeden Imbus na obejmie od góry, wypinamy kostki i wyciągamy manetki.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7cd50049557eec60.html

Ja dokupiłem lewa manetke od kierunkowskazów ze sterowaniem tempomatu zatemtrzeba rozkręcić swoje manetki, poskładać nową lewą z prawą starą.
Przeciągamy wcześniej przygotowaną wiązkę przez otwory w tapicerce przy kolumnie kierowniczej a potem w okolice komputera.
W a6/4b komp jest na podszybiu pod maską po stronie kierowcy pod plastikową osłoną.
Odkręcamy hermetyczną pokrywę kompa 5 śrubami kluczem 8, odpinamy obejmę mocującą kompa, odkładamy go na bok, i widzimy kilka kostek różnego koloru.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/112bd7e95b793651.html

I tutaj w wiekszosci przypadków zaczynaja sie klopoty poniewaz w niekorych samochodach biała 15 pinowa kosta posiada piny (kabelki lub cokolwiek do czego mozna sie podlaczyc)

kostka wyglada tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d36f798f573d9d11.html

Jesli posiadasz tam cokolwiek do czego mozna sie wpiac to postepujemy wedlug ponizeszej instrukcj nr 1 jesli nie czyt punkt nr 3

1)

Z autopsji wiem, że ciężko ją wyciągnąć w dół więc ja aby wpiąć naszą wiązkę tak powinno być zgodnie z oryginałem.
Ja postanowiłem więc rozebrać górną część białej kostki i wyciągnąć interesujące mnie piny na zewnątrz kostki (piny to 7,8, 9, 10,).
Mając już naszą wiązkę przeciągniętą w okolice tej białej kostki łączymy odpowiednio:

Podłączenie:

Kostka przy manetce / oryginalny kolor przewodu / biała kostka w okolicach komputera / kolor przewodu w białej kostce
Pin 2 niebieski pin 8 niebieski
3 czerwono-żółty 9 Czerwono-żółty
4 łączymy z 7 Czarno-biały 10 Czarno-żółty
5 czerwono-szary 7 czerwono-fioletowy
6 czerwono-biały do bezpiecznika S102 15A – sterowanie elektryką silnika

2)

Następne kroki
Podpinamy wszystkie kostki do manetki , montujemy ją na kolumnę,
Zakładamy obudowę kolumny
Montujemy kierownicę i poduchę.
Wkładamy kompa na swoje miejsce
Podpinamy vaga aby zaprogramować istnienie tempomatu.



Programowanie
Łączymy się ze sterownikiem silnika ENGINE
Sprawdzamy czy nie ma błędów
Wchodzimy w funkcję nr 11 gdzie wpisujemy login 11463 i zapamiętujemy to wychodząc funkcją nr 6.
WAŻNE aby po odłączeniu vaga wyłączyć zapłon!!!

Można jechać na jazdę próbną bądź podpiąć jeszcze raz vaga i sprawdzić poprawność działania tempomatu.

Sprawdzanie
Łączymy się ze sterownikiem silnika ENGINE
Sprawdzamy błędy
Wchodzimy w bloki i wybieramy blok nr 006 gdzie (chyba) w trzeciej kolumnie sprawdzamy podłączenie tempomatu.
Całkowicie wyłączony tempomat na max w prawo AUX kod 000000
Tempomat włączony klawisz przesuwny na pozycji środkowej EIN 000011
Klawisz przesuwny przesuwamy lekko w prawo 000010
Klawisz przesuwany na max w lewo AUFN 001011
Wciśnięty przycisk FIX 000111
Naciskamy pedał hamulca 010011
Naciskamy pedał sprzęgła 100011

Jeśli test wypadł pomyślnie skręcamy obudowę kompa składamy wszystko do kupy w drogę.

3)

Podlaczenie:

Wtyczka przy manetce komputer (4 wtyczka)
PIN 2 -> pin 40
PIN 3 -> pin 1
PIN 4 i 7 -> pin 25
PIN 5 -> pin 2
PIN 6 -> bezpiecznik obok kompa

Aktywacja tak samo jak wyzej.

Na sam koniec pragne podziekowac uzytkownikowi simon75 ktory poslal i skierowal mnie w odpowiednie miejsca na tym forum, a takze uzytkownikom zgromadzonym tutaj poniewaz wiekszoc informacji zostalo skopiowanych z innych postow. Mam nadzieje ze komus kto bedzie podlaczal tempomat choc w jakims stopniu przyda sie wiedza zgromadzona w jednym miejscu.

To wszystko
Zycze milej podrozy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 17:06:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
1. Rozłożona 4 kostka wyciągnięta z komputera-bardzo prosto ją rozłożyć.

Obrazek


2. Z rozłożonej kostki wyciągamy odpowiednie piny - 1,2,25,40 - numerowane sa - i lutujemy do wyciągniętych łączówek kabelki które idą do manetki.

Obrazek


3. Tu wchodzi w/w 4 kostka do komputera

Obrazek


4. Interesujący nasz bezpiecznik S102 - 15 A. Jest na zatrzasku wiec łatwo go zdemontować żeby wlutować sie do niego - cieńszy przewód.

Obrazek


5. Nacinając izolacje wlutowujemy sie w przewód oznaczony jako "2" - ten cieńszy.

Obrazek


6. Tak wygląda cała kostka po złożeniu - gotowa do wpięcia w 4 gniazdo komputera.

Obrazek


7. Bezpiecznik po podłączeniu interesującego nas przewodu nr 6 idącego z manetki.

Obrazek


8. Wszystko złożone w całość I

Obrazek


9. Wszystko złożone w całość II

Obrazek


Dokładam jeszcze raz schemat jak powinno wyglądać podłączenie przewodów przy manetce :

Obrazek


W razie czego pod poniższymi linkami znajdują sie inne posty związane z rezankiem tempomatu :


1. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4064

2. http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

3. http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

4. http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopi ... 4d47b94683

5. http://krzysztof-zaremba.fm.interia.pl/tempomat/

6. http://www.christiantena.pwp.blueyonder ... i/ccs.html



Użytkownik maly1987 opisał wszystko dokładnie tak jak powinno być.... Nic dodać nic ująć :))


Dziękuje przy tzw okazji za współprace użytkownikowi maly1987 :) Wspólne doradzanie jest bardzo przydatne :)
Podziękowania należą sie również użytkownikowi VIVI z forum.vw-passat.pl



Tak wiec temat tempomatu do A6 2,5 TDI V6 AFB uważam za zakończony :)


Wszystkim, którzy chcą zakładać to to urządzonko życzę powodzenia.
W razie jakiś wątpliwość zapraszam do pisania.

Pozdrawiam Wszystkich!

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2008 18:47:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2007 11:28:06
Posty: 53
Lokalizacja: dolny śląsk; Lwówek Śląski
witam, pomimo bardzo wyczerpujących opisów natknąłem się na problem, :
montaż mechaniczny przebiegł be problemów, lecz gdy doszło do podłączenia do kostek stwierdziłem brak pinów 1,2,25,40 w kostce przy komputerze oraz odpowiednio w białej kostce, i teraz nie wiem czy wpiąć manetkę w puste miejsca do komputera, czy może moja wersja jest jakaś uboższa :?:
Dla porównania z innymi podam nr mojego komputera 4B0 907 401 :!!:

Proszę o jakieś sugestie - wszystko zamontowane, zostało tylko podłączenie elektryczne :):

pozdrawiam wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 06:13:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
arsat napisał(a):
witam, pomimo bardzo wyczerpujących opisów natknąłem się na problem, :
montaż mechaniczny przebiegł be problemów, lecz gdy doszło do podłączenia do kostek stwierdziłem brak pinów 1,2,25,40 w kostce przy komputerze oraz odpowiednio w białej kostce, i teraz nie wiem czy wpiąć manetkę w puste miejsca do komputera, czy może moja wersja jest jakaś uboższa :?:
Dla porównania z innymi podam nr mojego komputera 4B0 907 401 :!!:

Proszę o jakieś sugestie - wszystko zamontowane, zostało tylko podłączenie elektryczne :):

pozdrawiam wszystkich


U mnie tez brakowało pinów :/
Zamiast nich byly poprostu puste miejsca bez mozliwosci podpiecia przewodów :/
Razem z wiazką kupiona w ASO byly w niej wolne piny, w ktore z powodzeniem mozna bylo wykozystac do podlaczenia sie przy kompie.
Gdyby jednak nie bylo w zestawie pinow...zawsze mozna cos wyzebrac w ASO :)

Powodzenia!

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 12:29:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2007 11:28:06
Posty: 53
Lokalizacja: dolny śląsk; Lwówek Śląski
Cytuj:
U mnie tez brakowało pinów :/
Zamiast nich byly poprostu puste miejsca bez mozliwosci podpiecia przewodów :/
Razem z wiazką kupiona w ASO byly w niej wolne piny, w ktore z powodzeniem mozna bylo wykozystac do podlaczenia sie przy kompie.
Gdyby jednak nie bylo w zestawie pinow...zawsze mozna cos wyzebrac w ASO :)

Powodzenia!


Wielkie dzięki :peace: zrobiłem- działa- super
nic dodać nic ująć

pozdrawiam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 12:35:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Ciesze sie ze mogłem pomóc choć w tak minimalnym zakresie :)

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 15:40:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sty.2007 00:39:14
Posty: 20
Lokalizacja: Stogi/Malbork
Koledzy czy identycznie będzie w A6 po lifcie ? ('02 1,9 TDI AWX)

_________________
http://www.a4-klub.pl/smf/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 06:17:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
alvaroalvaro78 napisał(a):
Koledzy czy identycznie będzie w A6 po lifcie ? ('02 1,9 TDI AWX)


:?: w tej kwestii sie nie wypowiem... Nie robiłem czegos takiego. Ale byc moze ze bedzie to analogiczna sytuacja :) - oby :)

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2008 12:24:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Panowie mam pytanko czy bezpiecznik S102 - 15 A jest tylko jedynym bezpiecznikiem od tempomatu? czy istnieje jeszcze jakiś?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2008 06:19:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Levuss napisał(a):
Panowie mam pytanko czy bezpiecznik S102 - 15 A jest tylko jedynym bezpiecznikiem od tempomatu? czy istnieje jeszcze jakiś?


Z tego co sie orientuje tempomat podłącza sie jedynie do jednego bezpiecznika opisanego wyzej - S102 - 15 A.
Ja osobiście nie wpinalem sie do innego. tylko ten jeden w komorze komputera (pokazany na zdjeciu wyzej).

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2008 16:17:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
simon75 napisał(a):
Levuss napisał(a):
Panowie mam pytanko czy bezpiecznik S102 - 15 A jest tylko jedynym bezpiecznikiem od tempomatu? czy istnieje jeszcze jakiś?


Z tego co sie orientuje tempomat podłącza sie jedynie do jednego bezpiecznika opisanego wyzej - S102 - 15 A.
Ja osobiście nie wpinalem sie do innego. tylko ten jeden w komorze komputera (pokazany na zdjeciu wyzej).

OK czyli muszę sprawdzić ten bezpiecznik ponieważ u mnie nie działa tempomat i obstawiam, że padł bezpiecznik.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 07:15:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
Levuss napisał(a):
simon75 napisał(a):
Levuss napisał(a):
Panowie mam pytanko czy bezpiecznik S102 - 15 A jest tylko jedynym bezpiecznikiem od tempomatu? czy istnieje jeszcze jakiś?


Z tego co sie orientuje tempomat podłącza sie jedynie do jednego bezpiecznika opisanego wyzej - S102 - 15 A.
Ja osobiście nie wpinalem sie do innego. tylko ten jeden w komorze komputera (pokazany na zdjeciu wyzej).

OK czyli muszę sprawdzić ten bezpiecznik ponieważ u mnie nie działa tempomat i obstawiam, że padł bezpiecznik.


Z tego co pamietam to jest bezpiecznik od sterowania elektronika silnika... tak sobie mysle ze jakby Ci on padl to cosik mogłoby nie dzilac w silniku - chyba ??
Sprawdz raz jeszcze połączenia...tudzież samo kodowanie tempomatu...

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2008 15:37:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2008 19:29:21
Posty: 4
Witam kolegow mam problem z podłączeniem tempomatu do audi A6 silnik AKN 2.5 tdi rok 1999 manual znalazłem schematy do wszystkich silników tylko nie do do AKN jeśli ktoś ma jakieś wiadomości na ten temat to bardzo proszę o pomoc bo ja niemam pojęcia co dalej pozdrawiam (dastus1)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2008 23:19:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 15:03:33
Posty: 203
Lokalizacja: Dolnyśląsk
maly1987 mógłbyś mi napisac jaki jest przybliżony koszt wszystkich potrzebnych podzespolów do zamontowania tempomatu ???

_________________
AUDI A6 C5 2002r. SEDAN 2,5 TDI 163KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 4b 2.5 TDI V6 AFB] Tempomat - czyli jak to zrobic :)
PostNapisane: 12.sty.2017 07:16:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2017 11:03:49
Posty: 4
odgrzewam kotleta, czy po zamontowaniu manetek do sterowania komputerem będzie mi wyświetlał spalanie itd na moim pół fisu czy muszę też zmieniać licznik na pełen fis


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 4b 2.5 TDI V6 AFB] Tempomat - czyli jak to zrobic :)
PostNapisane: 03.maja.2017 15:31:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2017 10:07:20
Posty: 7
Hej, ja sam nie dam rady, ale chętnie skorzystał bym z pomocy, któregoś z kolegów, żeby zamontować tempomat do A6 C6 z 2009 w automacie (multitronic 2.0 diesel). Ma ktoś namiary na kogoś w okolicach Warszawy albo Częstochowy?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: