.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 17:35:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 16:36:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sty.2006 11:47:02
Posty: 86
Lokalizacja: Siedlce
toratore napisał(a):
U mnie jest tylko 78 tys. km przebiegu, co za technika, nie wiem.
Wracając do Audi, na razie pojeżdżę, jak się zapali kontrolka to pojadę do Audi i niech badają.

Cholera może to wina oleju, ostatnio w Niemczech nalali, chyba z oszczędności półsyntetyk, ja dolewałm pełen syntetyk.

Nie wiem czy masz taki sam motor jak ja, u mnie podobno kółka zębate na których chodzi łańcuch są razem z wałkami, także wymiana łańcucha ewentualnie no i dwóch wałków, 600 zł i 700 zł. Łańcuch 200 zł.
Nie mam etki, aby sprawdzić dokładnie budowę tego wszystkiego i jakie tam części przychodzą. Jak zdobędę to coś więcej się rozeznam.

Tak jak piszę, na razie czekam na ponowne zapalnie kontrolki, wtedy pojadę do Audi albo Lubin albo do Niemiec - Goerlitz.
Może jak będę w przyszłym tygodniu w Poznaniu - Krotosky -Cichy to podjadę zapytać, ale pewnie tak na "gębę" to się nic nie dowiem.

Ciekaw jestem jak u Ciebie w końcu sprawa się zakończy?


Witaj, no niestety mechanik założył nowy łańcuszek i znowu jest to samo, grzechocze jak niewiem co, co do nastawnika to procuje chyba prawidłowo sprawdzał i podaje impulsy, raz na jeden raz na drugi, niemam pojęcia co dalej robić.

_________________
A6 avant 2.4 2002
było Audi A6 avant 2.6 V6 1994


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 17:35:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
Trudno coś doradzić. Może się zebrać, zainwestować w podróż i pojechać do sserwis, może tam dojdą co jest - jeśli podejmą się silnika z gazem.
V6 i gaz wymaga chyba jednak ponad przeciętnego specjalisty.

Wydaje mi się, że wymiana tak na oko co podejdzie doprowadzi do totalnego zniechęcenia i bankructwa.

_________________
Audi A4 Avant 2.4 v6 [BDV] Multitronic
www.toratore.republika.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 17:47:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sty.2006 11:47:02
Posty: 86
Lokalizacja: Siedlce
toratore napisał(a):
Trudno coś doradzić. Może się zebrać, zainwestować w podróż i pojechać do sserwis, może tam dojdą co jest - jeśli podejmą się silnika z gazem.
V6 i gaz wymaga chyba jednak ponad przeciętnego specjalisty.

Wydaje mi się, że wymiana tak na oko co podejdzie doprowadzi do totalnego zniechęcenia i bankructwa.



jedna rzecz tylko mnie jeszcze zastanawia, bo mechanik cos wspominał ze jak krecił wałem to raz łańcuch jest napięty a raz nie, a znowu z drugiej strony głowicy łańcuszek jest cały czas napięty, może przyczyna leży gdzieś w instalacji, bo cos wspominałeś że trzeba przeprowadzić kontrolę instalacji.

_________________
A6 avant 2.4 2002
było Audi A6 avant 2.6 V6 1994


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 14:05:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sty.2006 11:47:02
Posty: 86
Lokalizacja: Siedlce
Witam wszystkich, :d po usmiechu mozna poznać że sprawa się zakończyła, co się okazało przy składaniu silnika do kupy, że hydrauliczny napinacz paska rozrządu nie napina jak powinien, wniosek albo przy wymianie niebyl wymieniony albo był wymieniany tylko jekiejs lipnej firmy i się uszkodził.
Teraz można juz stwierdzić że to własnie od tego napinacza wszystko się zaczeło, źle napinał pasek rozrządu przezco przy zmianie faz rozrządu źle był napięty łańcuszek wałków rozrządu (trochę skomplikowane).
Jaki morał trzeba na wszelkie naprawy jeździć tylko do zaufanych zakładów naprawy. No i wkońcu będę mógł sobie pośmigać, bo po pierwszej jeździe zauważyłem że samochodzik jest wyraźnie żywszy :d , lepiej się zbiera i wogóle. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i wskazówki.

_________________
A6 avant 2.4 2002
było Audi A6 avant 2.6 V6 1994


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 20:48:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
Cieszę się, że udało rozwiązać się ten problem i autko znowu sprawia radość.

Czy to w końcu znaczy, że to nie nastwnik łańcucha rozrządu był walnięty, a napinacz paska rozrządu? Czy może oba.
Teoretycznie mogło tak być, wszak to wszystko jest połączone.
Będę musiał to wziąć pod uwagę, gdy zmusi mnie sytuacja do rozebrania swojego. Na razie od poprzedniego skasowania błędu przejechałem 1000 km i spokój, auto chodzi normalnie.

Jeszcze raz się potwierdza, że w naszym kraju częściej zawodzą mechanicy niż samochody.

_________________
Audi A4 Avant 2.4 v6 [BDV] Multitronic
www.toratore.republika.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2008 20:12:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sty.2006 11:47:02
Posty: 86
Lokalizacja: Siedlce
toratore napisał(a):
Cieszę się, że udało rozwiązać się ten problem i autko znowu sprawia radość.

Czy to w końcu znaczy, że to nie nastwnik łańcucha rozrządu był walnięty, a napinacz paska rozrządu? Czy może oba.
Teoretycznie mogło tak być, wszak to wszystko jest połączone.
Będę musiał to wziąć pod uwagę, gdy zmusi mnie sytuacja do rozebrania swojego. Na razie od poprzedniego skasowania błędu przejechałem 1000 km i spokój, auto chodzi normalnie.

Jeszcze raz się potwierdza, że w naszym kraju częściej zawodzą mechanicy niż samochody.



Witaj, własnie tak od tego napinacza wszystko się zaczeło (fotka poniżej)
ObrazekObrazek
We wtorek podjadę do serwisu gdzie mi rozrząd wymieniali i ustalę czy wymieniali mi ten napinacz, jeśli tak to, jakiej jest firmy, ale wychodziłoby na to, że niespełna po 2 miesiącach, kiedy wymieniałem rozrząd ten napinacz zaczął szwankować, byłem u nich 2 razy i ponoć sprawdzali wszystko, a przez ten napinacz silnik niemiał pełnej mocy i zostały uszkodzone inne elementy, które kosztowały mnie ponad 1000zł. Zobaczymy, co powiedzą jak do nich pojadę.
Wydaje mi się, że Ty też powinieneś zwrócić szczególną uwagę na ten napinacz, np. czy przy wymianie rozrządu został wymieniony, koszt ok. 350zł.
Ok wtorku podłączę autko pod komputer i zobaczymy co tam się dzieje.

_________________
A6 avant 2.4 2002
było Audi A6 avant 2.6 V6 1994


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 08:10:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
Będę musiał zwrócić uwagę na ten element.

Zamierzam wymienić rozrząd przy 120 tys. km. W książce podają, że wymienia się co 180 tys. km lub 8 lat (tak zresztą robia w Niemczech - widać na mobile na zdjęciach książek serwisowych kiedy była wymiana rozrządu, przeważnie w okolicach 180 tys. ). Jak na razie u mnie wszystko ok.

U Ciebie rozrząd był zmieniony raz, czy juz drugi raz? To są podobne silniki, i pewnie w książce też jest podany dłuższy okres wymiany rozrządu.

Myślę, że juz na komputerze nic nie powinno wyskoczyć.
Daj znać.

_________________
Audi A4 Avant 2.4 v6 [BDV] Multitronic
www.toratore.republika.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 12:57:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sty.2006 11:47:02
Posty: 86
Lokalizacja: Siedlce
toratore napisał(a):
Będę musiał zwrócić uwagę na ten element.

Zamierzam wymienić rozrząd przy 120 tys. km. W książce podają, że wymienia się co 180 tys. km lub 8 lat (tak zresztą robia w Niemczech - widać na mobile na zdjęciach książek serwisowych kiedy była wymiana rozrządu, przeważnie w okolicach 180 tys. ). Jak na razie u mnie wszystko ok.

U Ciebie rozrząd był zmieniony raz, czy juz drugi raz? To są podobne silniki, i pewnie w książce też jest podany dłuższy okres wymiany rozrządu.

Myślę, że juz na komputerze nic nie powinno wyskoczyć.
Daj znać.


Po złożeniu silnika i podpięciu kabelka miałem takie błędy:

16805 - Warm Up Catalyst: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0421 - 35-00 - -
P0421 "Nagrzany katalizator (Bank 1) - wydajność poniżej progu"

16815 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0431 - 35-00 - Please Register/Activate
P0431 "Nagrzany katalizator (Bank 2) - wydajność poniżej progu"

17834 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1426 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
17755 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1347 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16684 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0300 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
P0306 - 35-10 - - - Intermittent
17537 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1129 - 35-00 - Please Register/Activate

rozszyfrowałem tylko 2 pierwsze jednak niewiem co mogą one oznaczać??, np. że katalizator jest do wymiany czy jak ??,
po skasoawniu błędów jak narazie nie pojawił się żaden z nich :).
Z tego co mi wiadomo to moje audi było serwisowane w LL, ale która to jest wymiana rozrządu to niewiem bo po niemiecku niebardzo czaję, natomiast ja zmieniałem przy ok. 178 tys.
Co do tego napinacza co wcześniej o nim pisałem to fachowo się nazywa (czujnik drgań), tak przynajmniej jest opisany na necie.

_________________
A6 avant 2.4 2002
było Audi A6 avant 2.6 V6 1994


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 13:39:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
Ja bym na razie jeżdził, jak się zapali kontrolka lub za jakiś czas zbadał czy coś się powtarza.- ale tylko jak auto jeździ normalnie.

U mnie też jest LL, w książce serwisowej wymiana rozrządu jest oznaczona: zahrnriemen gewechselt - lub czasami jest naklejka z przodu na listwie pod maską. No chyba, że można dotrzec do historii, ale jak jest zmieniony niedawno to wszystko ok. Tylko ciekawe czy zmienili ten czujnik drgań także.

Co do błędów to możma zajrzec do rozpiski, ale tutaj potrzeba chyba już kogoś kto się lepiej zna, aby to ocenił, czy błędy to tylko efekt rozbiórki, czy cos jest jeszcze na rzeczy?

_________________
Audi A4 Avant 2.4 v6 [BDV] Multitronic
www.toratore.republika.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 00:59:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 21:39:59
Posty: 162
Czyli napinacz łańcuszka rozrządu był uszkodzony czy napinacz paska??? Bo mam taki sam przypadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 08:20:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sty.2006 11:47:02
Posty: 86
Lokalizacja: Siedlce
jaro2124 napisał(a):
Czyli napinacz łańcuszka rozrządu był uszkodzony czy napinacz paska??? Bo mam taki sam przypadek


W sumje to były uszkodzone dwa te napinacze, z tym ze najprawdopodobniej napinacz paska rozrządu lub tez tłumik drgań uszkodził napinacz łańcuszka, a najlepsze jest to że temat powrócił po ok 2 - 3 tys km, i znowu słychać to samo stukanie :( i teraz to już głupi jestem co z tym robić.

_________________
A6 avant 2.4 2002
było Audi A6 avant 2.6 V6 1994


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 08:41:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
To przygoda...
U mnie na szczęście spokój, błąd złej pracy wałka rozrządu podobno pokazuje w silnkach v6 przy niskim poiomie oleju - tak mi powiedział magih w niemieckim audi - u nas nie mają pojęcia o silnikach benzynowych.

Jedyne wyjście to znależć dobrego magika od v6, choć to nie będziełatwe.
Powodzenia...

_________________
Audi A4 Avant 2.4 v6 [BDV] Multitronic
www.toratore.republika.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 08:59:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sty.2006 11:47:02
Posty: 86
Lokalizacja: Siedlce
toratore napisał(a):
To przygoda...
U mnie na szczęście spokój, błąd złej pracy wałka rozrządu podobno pokazuje w silnkach v6 przy niskim poiomie oleju - tak mi powiedział magih w niemieckim audi - u nas nie mają pojęcia o silnikach benzynowych.

Jedyne wyjście to znależć dobrego magika od v6, choć to nie będziełatwe.
Powodzenia...


no tak tylko ze zadnego bledu odnbosnie walka roarzadu nie wywala, a mechanika od V6 to ze swieca szukac

_________________
A6 avant 2.4 2002
było Audi A6 avant 2.6 V6 1994


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 09:34:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
kajoj napisał(a):

no tak tylko ze zadnego bledu odnbosnie walka roarzadu nie wywala, a mechanika od V6 to ze swieca szukac


to pisałem odnośnie swojego.
Niestety w Polsce więcej magików od tdi, może gdzieś przejechacć się do Koraszewskiego - specjalisty od Audi, tylko, że to koło Opola.
O SSerwisie coraz wiecej opinii negatywnych, nie byłem tam to nie wypowiadam się.
Może ktoś bardziej kumaty w v6 coś doradzi.

_________________
Audi A4 Avant 2.4 v6 [BDV] Multitronic
www.toratore.republika.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 16:56:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 21:39:59
Posty: 162
Dzisiaj sie dowiedziałem ze napinacz łańcuszka rozrządu kosztuje 1830 zł!!!!! szok!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 20:59:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 21:39:59
Posty: 162
Straszbie ten napinacz drogi, dołoży sie cos do tej sumy i mozna cały silnik kupic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2009 23:36:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 21:39:59
Posty: 162
kajoj napisał(a):

W sumje to były uszkodzone dwa te napinacze, z tym ze najprawdopodobniej napinacz paska rozrządu lub tez tłumik drgań uszkodził napinacz łańcuszka, a najlepsze jest to że temat powrócił po ok 2 - 3 tys km, i znowu słychać to samo stukanie :( i teraz to już głupi jestem co z tym robić.



A ile zapłaciłes za napinacz łańcuszka rozrządu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2009 00:02:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 21:39:59
Posty: 162
Masz moze dojscie do używanego napinacza łańcuszka rozrządu bo cena w serwisie jest zaporowa!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2009 12:01:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sty.2006 11:47:02
Posty: 86
Lokalizacja: Siedlce
jaro2124 napisał(a):
Dzisiaj sie dowiedziałem ze napinacz łańcuszka rozrządu kosztuje 1830 zł!!!!! szok!!!!


Kolego Szok Szok, bo jak pojedziesz do serwisu to napinacz 1600 + 300-400 koło żębate i + 200-300 łańcuszek :), bo te wszystkie elementy powinno sie wymieniac, no i zecz jasna jeszcze robocizna, tylko wymiana wymiana niech ktos mi powie gdzie leży przyczyna, bo w tych elementach to raczej jest skutek, tylko czego ??

_________________
A6 avant 2.4 2002
było Audi A6 avant 2.6 V6 1994


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2009 12:03:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sty.2006 11:47:02
Posty: 86
Lokalizacja: Siedlce
jaro2124 napisał(a):
Masz moze dojscie do używanego napinacza łańcuszka rozrządu bo cena w serwisie jest zaporowa!!


znaczy sie tak ja trafilem uzywke w niezlym stanie za 250 zł + nowy łańcuszek w sumje niepotrzebnie (300 zł), a jaki jest efekt po 3 miesiącach chodzi jak traktor, pieniadze w bloto poszly.

_________________
A6 avant 2.4 2002
było Audi A6 avant 2.6 V6 1994


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: