.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 05:07:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 1.9 TDI AFN] Czy aby tylko 3 cylindry? + LOGI
PostNapisane: 03.wrz.2008 14:42:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2008 14:19:16
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Jestem nowym użytkownikiem waszego forum a oto i jest mój pierwszy post ;)

Tydzień temu wpadła mi w garść za przysłowiowe grosze taka oto furka:
A6 1.9 tdi (na naklejce w kole pisze ze silnik to AFN)
114k mil przebiegu (okolo 180k km) oczywiscie odczyt licznikowy.

Autko jeździ dobrze , zbiera sie przyzwoicie, nie dymi , nie kopci , nie podskakuje, nie stuka, puka itp. Ideales.

Ale, że ja jestem człowiekiem dociekliwym postanowiłem podłączyć fure do VAG-a i podesłać logi szanownemu gronu klubowiczow i użytkowników tegoż forum.
Myślałem, że nie będzie z tym problemu gdyż został mi z Passata kabek (produkcji chińskiej).

Podłączyłem wsio do kupy, żadnych błędów nie stwierdzono, więc zabrałęm się do robienia logów statycznych.

No i dochodze do sedna sprawy.

W jednej z grup w której można zobaczyć jak pracują cylindry (nie wiem jak to fachowo nazwac, bo się nie znam ale mam nadzieje że wiecie o co chodzi), mam odczyt tylko z trzech pierwszych cylindrów. Taki sam odczyt jest w grupie w której (chyba) można zobaczyć kąty wtrysku(czy coś takiego).Najpier myślałem że to przez latencje na porcie (USB emulowane na COM) przestawiłem i nie pomogło. Więc może program nie teges - z 409 zszedlem na 311.2 - to samo.

Zdziwienie moje jest wielkie bo to nie pierwszy mój diesel i w ogóle nie pierwszy mój samochód a wiem jak pracuje auto na 3 cylindrach.

Moje pytanie brzmi , czy coś jest skopane a samym aucie, czy mój kabelek jest tak bardzo niedoskonały ( bo że jest niedoskonały to ja o tym wiem)
czy po prostu ja nie potrafie tego dobrze zrobić. Program pokazuje 3 cyl, a ja słyszę i jeżdżę na 4 ;)

Nie chce was zanudzać logami które nie są wykonane porządnie więc ich tutaj nie wrzucam, no chyba że będzie taka potrzeba ;)


Pozdrawiam bardzo serdecznie i z góry przepraszam za lamerski post.

Frank

edit:

dodaje logi jeszcze ciepłe, ale nie wiem czy przeprowadzone dobrze.
Próba dynamiczna
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4605e61aeb83e3af.html
001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4dbbaaffb0a30e09.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48ebb955821f2233.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e41f48a1e597b56e.html
008
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cfa6f5db5cd701be.html
010
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e08d1193b954f1ef.html
011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8c04c4903d650793.html


Próba statyczna
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e56e104481e3078.html
001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/980c3f510fdf324d.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a8d2510c98a4913.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a7984e25565fdea6.html
007
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c97be99fa9307a27.html
013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0210d82aa002e4af.html
014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48f21a2d8b6cf5f9.html

Grupa Basic
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b7a99bab4fd98c89.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6913615de4ac7b5.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e61abdfca5286c01.html
011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dc9f79f558cf9a89.html


Tak jak napisałem wcześniej, mam nadzieje ze niczego nie skopałem, bo to moje pierwsze logi.
Oceniajcie i piszcie co i jak ;)

pozdr


Ostatnio edytowano 03.wrz.2008 22:16:21 przez franklyn, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 14:47:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
W systemie na pompie pokazuje tylko 3 cylindry ponieważ czwarty traktowany jest jako odnosnik i jego korekcja wynosi 0,0 (ten z kabelkiem) . W CR i PD pokazywane są wszystkie cylindry.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 14:58:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2008 14:19:16
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przepraszam, czy mógłbyś wytłumaczyć?

Jestem straszna lama z tematów silnikowych itp. więc proszę o wyrozumiałość.

Wiem tylko tyle , że jak ktoś daje wam logi do oceny, a ja też chce to uczynić, to ma zapisane 4 cylindry, mi logują się tylko 3 :/

Czy mogę podesłać takie logi? Czy one będą miarodajne?

pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 15:16:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
W kazdym AFN tak jest ze widzisz korekcje tylko na 3 cylindrach tutaj mój log z grupy 013 :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/954 ... fddd8.html

Dlaczego wyjasnil Jack.

Nowsze jednostki R4 VP (np. AVG) oraz silniki oparte na technologii PD pokazują juz wszystkie 4 cylindry.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 15:28:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Jack napisał(a):
W systemie na pompie pokazuje tylko 3 cylindry ponieważ czwarty traktowany jest jako odnosnik i jego korekcja wynosi 0,0 (ten z kabelkiem) . W CR i PD pokazywane są wszystkie cylindry.


Są systemy na pompie, w których pokazywane są korekcje na wszystkich 4 garach. Oznaczenia silnika nie znam, ale montowany był w golfie 4 bankowo 90km.


Przemik, nie zauważyłem drugiej części Twojego posta.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Ostatnio edytowano 03.wrz.2008 15:39:29 przez Bobo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 15:38:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2008 14:19:16
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-Biała
No dziękuje bardzo, znaczy się wszystko jest w porządku, więc wieczorkiem biore się za robienie logów które zapewne tutaj umieszczę!

Jeszce raz wielkie dzięki!

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 22:19:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2008 14:19:16
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-Biała
dodałem logi do mojego pierwszego postu. no i prosze o ocene.

pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 22:45:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Zwiększ dawke biegu jałowego login 12233 adaptacja pozycja 1 ustaw tak zeby bylo okolo 2,5 mg. Polepszy to reakcje silnika na przyspieszenie. Inne parametry są nawet dobre , jedynie turbosprężarka słabo pompuje w piku ale to nie jest poważny problem:)

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 23:26:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
EGR nieczynny [nalezy go odblokować/przeczyścić/etc].
kat wtrysku delikatnie do poprawy - 000.2BS - winno być ok. 49-54 jednostek.


reszta OK.



[+]
logi zrobione bardzo ładnie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 08:04:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Calkiem zdrowy AFN.
Od siebie dodam, ze termostat jest do wymiany lub silnik nie zostal nagrzany do odpowiedniej temperatury przed zalogowaniem.
Reszta jak juz napisano - OK.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 08:25:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2008 14:19:16
Posty: 103
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przemik, jako pierwszy to zauwazyles.

Silnik faktyzcznie nie został dogrzany, i to zmojej wlasnej glupoty. Tez pokapowałem sie właśnie teraz.

Totalnie nie zwróciłem na to uwagi, wiesz;) człowiek podjarany, że może zrobić coś profesjonalnego jest skory do wiekszych błędów:D hihihi

pozdr

p.s. a jak oceniacie przebieg? Zdaje sobie sprawe, że to licznikowe 114k mil to troche za mało, ale staram się sam siebie oszukiwać że może to stan prawdziwy;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 14:41:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Od 2002 roku w sterownikach EDC15 sa zapisywane faktyczne przebiegi. Login,adaptacja ,pozycja 9 , VAG 7...... W Twoim aucie tego tak nie sprawdzisz.Pozostaje zwrócić uwage na wytarte boki w fotelu kierowcy,wytarte padały od hamulca i sprzęgła. Czym większy przebieg tym korekcja na wtryskach przechodzi na minus czyli wtryskiwacze dozują większe ilości paliwa z powodu spadku ich ciśnienia roboczego.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 15:51:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jack napisał(a):
Czym większy przebieg tym korekcja na wtryskach przechodzi na minus czyli wtryskiwacze dozują większe ilości paliwa z powodu spadku ich ciśnienia roboczego.

Pomyliło Ci się ;)

Korekcje in minus świadczą o tym iz ECU zdejmuje dawkę wtryskiwanego paliwa do któregoś z cylindrów.
Wysokie korekcje na plus świadczą o spadku wydajności układu wtryskowego (umierające zapchane wtryskiwacze, słabnąca pompa wtryskowa) i również są bolączką starszych silników diesla.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 16:07:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Baskecior napisał(a):
Jack napisał(a):
Czym większy przebieg tym korekcja na wtryskach przechodzi na minus czyli wtryskiwacze dozują większe ilości paliwa z powodu spadku ich ciśnienia roboczego.

Pomyliło Ci się ;)

Korekcje in minus świadczą o tym iz ECU zdejmuje dawkę wtryskiwanego paliwa do któregoś z cylindrów.
Wysokie korekcje na plus świadczą o spadku wydajności układu wtryskowego (umierające zapchane wtryskiwacze, słabnąca pompa wtryskowa) i również są bolączką starszych silników diesla.


Pamiętaj parametry w adaptacji i odczytu korekcji są odwrotnie proporcjonalne do ilości paliwa. Zmniejsz lub zwiększ dawke na wolnych obrotach a zobaczysz w którą strone idzie korekcja lub można poluzować zasilanie wtryskiwacza.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 19:05:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Jack napisał(a):
Zwiększ dawke biegu jałowego login 12233 adaptacja pozycja 1 ustaw tak zeby bylo okolo 2,5 mg. Polepszy to reakcje silnika na przyspieszenie. Inne parametry są nawet dobre , jedynie turbosprężarka słabo pompuje w piku ale to nie jest poważny problem:)


Moim zdaniem przegięcie pały, aby aż tak żyłować dawka na jałowych.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 13:26:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Jack napisał(a):
W systemie na pompie pokazuje tylko 3 cylindry ponieważ czwarty traktowany jest jako odnosnik i jego korekcja wynosi 0,0 (ten z kabelkiem) . W CR i PD pokazywane są wszystkie cylindry.


w starych kondonach tak .. w nowszych VP-37 [nowszy sterownik] [np.AVG] pokazuje juz 4 wartosci ...

Jack napisał(a):
Od 2002 roku w sterownikach EDC15 sa zapisywane faktyczne przebiegi. Login,adaptacja ,pozycja 9 , VAG 7......


od 1999 roku EDC15 daje taka mozliwosc .... ;)
Vag 6 ... juz dawal sobie z tym rade .... ;) [i jest do tego specjalny przycisk do klikniecia w panelu VAG-COM]

Bobo napisał(a):
Jack napisał(a):
Zwiększ dawke biegu jałowego login 12233 adaptacja pozycja 1 ustaw tak zeby bylo okolo 2,5 mg. Polepszy to reakcje silnika na przyspieszenie. Inne parametry są nawet dobre , jedynie turbosprężarka słabo pompuje w piku ale to nie jest poważny problem:)


Moim zdaniem przegięcie pały, aby aż tak żyłować dawka na jałowych.



dlaczego :?: ... taka wartosc miesci sie w dopuszczalnym przedziale ... [oczywiscie jak nastawnik na to pozwala]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 17:58:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Zbyt duża dawka na jałowych może owocować falowaniem obrotów jak w przypadku zabrudzonego nastawnika, Spalanie w korku rośnie nie współmiernie do efektów przy tak dużej dawce, bo przecież dowalone koksu z dołu ma wpływ jedynie na reakcje na pedał gazu i troszkę lepszy dół, a resztę i tak ma pod kontrola ECU.

Jak coś nie tak napisałem to mnie poprawcie.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Ostatnio edytowano 15.wrz.2008 18:54:35 przez Bobo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 18:25:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Bobo napisał(a):
Zbyt duża dawka na jałowych może owocować falowaniem obrotów jak w przypadku zabrudzonego nastawnika, może także dojść do sytuacji że auto żwawo reaguje na gaz i się zbiera ładniej z dołu ale u góry się dusi. Spalanie w korku rośnie nie współmiernie do efektów przy tak dużej dawce, bo przecież dowalone koksu z dołu ma wpływ jedynie na reakcje na pedał gazu i troszkę lepszy dół, a resztę i tak ma pod kontrola ECU.

Jak coś nie tak napisałem to mnie poprawcie.


jezeli nastawnik na to pozwala i sprzet jest sprawny to nic nie ma prawa falowac ...
co do duszenia na wyzszych obrotach moze to wyjasnic ... [pierwsze slysze]- co to ma wspolnego z wyzszymi obrotami ... :?:

powiem tak ... podnoszenie dawki uchodzi za pseudo tuning ... generalnie roznica jest ciezko odczuwalna [~5%] a i spalanie ledwo co sie podniesie ... [jezeli wogole wzrosnie]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 18:36:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Ustaw dawkę na wolnych przykładowo na 5.5 poobserwuj chwilowe spalanie na vagu, i ustaw na 2.5 czy nawet 1 i poobserwuj spalanie.
Nie wiem co ma wspólnego z wyższymi obrotami, bo nie jestem specjalistą w tej materii, lecz czytałem o 2 takich przypadkach, że po zwiększeniu dawki na wolnych auto nie chciało się wyżej kręcić. Jak znajdę to podrzucę Ci do poczytania może sam wyciągniesz jakieś wnioski i ewentualnie mi wytłumaczysz co nie tak. Nie wykluczam, że tamte auta mogły mieć niedomagające pompy czy nastawniki w słabej kondycji.

Tak jak sam napisałeś zwiększanie dawki na jałowych daje bardzo małe zmiany, dla tego tez moim zdaniem nie ma co przesadzać.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 18:42:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Bobo napisał(a):
Ustaw dawkę na wolnych przykładowo na 5.5 poobserwuj chwilowe spalanie na vagu, i ustaw na 2.5 czy nawet 1 i poobserwuj spalanie.


przyznam sie ze nigdy nie sprawdzalem ... [nie inetresuje mnie to ;)] ale chetnie przeczytam [oczywiscie jak napiszesz] jakie roznice w spalaniu na Vagu sa pomiedzy w/w przez Ciebie ustawieniami dawki ... :):

Bobo napisał(a):
Nie wiem co ma wspólnego z wyższymi obrotami, bo nie jestem specjalistą w tej materii, lecz czytałem o 2 takich przypadkach, że po zwiększeniu dawki na wolnych auto nie chciało się wyżej kręcić.


z tego co ja wiem to nie ma nic wspolnego .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: