.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 20:10:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8] zawieszenie
PostNapisane: 31.sie.2008 18:02:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2006 21:43:24
Posty: 185
Lokalizacja: warszawa
Auto: A7 2012
Czy w kazdym A8 zawieszenie jest pneumatyczne i czy jest ona takie jak w allroadach ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2008 18:33:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Nie nie w każdym, zależy o co pytasz.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2008 21:52:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
adaptive air suspension - jest montowane od 2003 roku

Adaptive air suspension to zawieszenie pneumatyczne ze sprężynami powietrznymi i adaptacyjnym tłumieniem drgań kół osi przedniej i tylnej, gwarantujące doskonałą dynamikę i najwyższy komfort jazdy. Różne tryby pracy zawieszenia – uaktywniane za pośrednictwem panelu sterującego MMI – umożliwiają niezależnie od obciążenia pojazdu wybór optymalnej charakterystyki pracy zawieszenia dla różnych warunków drogowych i wymagań kierowcy.

Zawieszenie adaptive air suspension jest sterowane elektronicznie i posiada bezstopniową regulację amortyzatorów, także ze sterowaniem elektronicznym. Permanentna regulacja poziomu zawieszenia powoduje, że nadwozie samochodu nawet przy nierównym rozłożeniu obciążenia znajduje się zawsze na równym poziomie. W zależności od modelu samochodu adaptive air suspension oferuje kilka trybów pracy: automatic, comfort, dynamic i lift, gwarantujących optymalne dostosowanie poziomu zawieszenia do rodzaju nawierzchni.

Model Audi A8 oferuje w ramach wyposażenia dodatkowego zawieszenie adaptive air suspension z trybem do jazdy sportowej. W tym przypadku poszczególne tryby zawieszenia otrzymują sztywniejszą charakterystykę, a zawieszenie samochodu obniża się o 20 mm.

adaptive air suspension (sport) - elektronicznie regulowane zawieszenie pneumatyczne z trybem do jazdy sportowej

Opcja zawieszenia adaptive air suspension z elektroniczną regulacją i trybem do jazdy sportowej w Audi A8 to rodzaj zawieszenia sportowego funkcjonującego w oparciu o zasadę działania zawieszenia pneumatycznego. Amortyzatory i sprężyny tego układu zawieszenia charakteryzują się większą sztywnością w porównaniu z trybem dynamic, znajdującym się w wyposażeniu standardowym modelu Audi A8. W trybie automatic i comfort zawieszenie jest osadzone o 20 mm niżej niż w przypadku zawieszenia konwencjonalnego. Podobnie jak standardowe zawieszenie pneumatyczne również adaptive air suspension z trybem jazdy sportowej oferuje cztery tryby jazdy. W trybie comfort jazda to przyjemność, jakiej nie jest w stanie zagwarantować konwencjonalne zawieszenie sportowe.

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2008 21:35:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2006 21:43:24
Posty: 185
Lokalizacja: warszawa
Auto: A7 2012
Dzieki pablo, odpowiedz zachecajaca i wyczerpujaca i to bardzo...
Zawsze chcialem allroada a tu sam nie wiem ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2008 00:30:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
a jakie były montowane w A8 D2?
Tak z ciekawości.... :):

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2008 07:29:31 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
W moim D2 jest zwykłe zawieszenie wielowahaczowe bez żadnej pneumatyki

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 00:32:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Heh... w D2 też bywają :peace:

http://pl.youtube.com/watch?v=tZR4lLxiklY

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 21:47:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2006 21:43:24
Posty: 185
Lokalizacja: warszawa
Auto: A7 2012
A wy co byscie wybrali Allroad czy A8 ? :<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 21:54:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Allroad :peace:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 21:57:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
A8

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 00:33:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Zależy co oczekujesz od auta. Dla mnie A8 to limuzyna którą 4 osoby podróżują w niesamowitym komforcie....
AllRoad to auto do zadań specjalnych, wszędzie wiedzie i wyjedzie.... a komfortu jest i tak wystarczająco... :):

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 06:58:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
To jest oczywiste.
Wszystko zlezy od indywidualnych preferencji.

:d

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 07:08:10 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A8 o dziwo ma sporawy prześwit, moje podjechało pod taką niedużą a stromą górkę (na wsi) - sam byłem zdziwiony.... (i niczym nie zawadzało)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2008 17:34:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2006 21:43:24
Posty: 185
Lokalizacja: warszawa
Auto: A7 2012
Ja po A6 chcialbym troche komfortu ?
Wiec chyba A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 16:35:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2006 21:43:24
Posty: 185
Lokalizacja: warszawa
Auto: A7 2012
No przejechalem sie dzisiaj allroadem z 2003r i jakos mnie nie zachwycil tym swoim zawieszeniem, nie bylo to cos duzo lepszego od standardowego .
Porownuje jazde po normalnej drodze nie po offroadzie.
Nie wiem moze ustawienia byly nie tak ale jakos slabo wypadl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 16:47:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Dodam A8 L :d

Audi A8 w wersji długiej zapewnia wszystko to, czego oczekuje się od nowoczesnej limuzyny: pasażerom przestrzeń, spokój i możliwość odprężenia się, a kierowcy wysoki komfort prowadzenia. Nieważne gdzie siedzimy - im większą przyjemność odczuwamy z jazdy, tym bardziej zadowoleni docieramy do celu.

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 21:33:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2006 21:43:24
Posty: 185
Lokalizacja: warszawa
Auto: A7 2012
Pablo,
A ty masz L ? I czy jest spora roznica pomiedzy L a standardowym ?
A tak zapytam jak z rzeczywistym spalaniem w tych 3.0 jest ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 00:49:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Cytuj:
No przejechalem sie dzisiaj allroadem z 2003r i jakos mnie nie zachwycil tym swoim zawieszeniem, nie bylo to cos duzo lepszego od standardowego .
Porownuje jazde po normalnej drodze nie po offroadzie.
Nie wiem moze ustawienia byly nie tak ale jakos slabo wypadl




A na którym poziomie jechałeś?
Na 1 jest trochę wyżej niż w A6Q + szerszy rozstaw kół ( lepsze prowadzenie i przyczepność w zakrętach) aczkolwiek jest troche twardy.
Gdy przejdziesz na 2 - gi poziom komfort się poprawia a zakręty i tak ładnie bierze.
W miejskiej jeździe poziom 3 - ci to jest komfort. Dziury są połykane miękko, lecz szybkie zakręty z nierównościami można poczuć że auto jest trochę "zbyt miękki".
Dlatego w AllRoad masz zawsze wybór... Od szybkiej jazdy po zakrętach po płynne pokonywanie dziur...
Pozdrowienia :peace: :):

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 16:40:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2006 21:43:24
Posty: 185
Lokalizacja: warszawa
Auto: A7 2012
Ława napisał(a):
Cytuj:
No przejechalem sie dzisiaj allroadem z 2003r i jakos mnie nie zachwycil tym swoim zawieszeniem, nie bylo to cos duzo lepszego od standardowego .
Porownuje jazde po normalnej drodze nie po offroadzie.
Nie wiem moze ustawienia byly nie tak ale jakos slabo wypadl




A na którym poziomie jechałeś?
Na 1 jest trochę wyżej niż w A6Q + szerszy rozstaw kół ( lepsze prowadzenie i przyczepność w zakrętach) aczkolwiek jest troche twardy.
Gdy przejdziesz na 2 - gi poziom komfort się poprawia a zakręty i tak ładnie bierze.
W miejskiej jeździe poziom 3 - ci to jest komfort. Dziury są połykane miękko, lecz szybkie zakręty z nierównościami można poczuć że auto jest trochę "zbyt miękki".
Dlatego w AllRoad masz zawsze wybór... Od szybkiej jazdy po zakrętach po płynne pokonywanie dziur...
Pozdrowienia :peace: :):


No wlasnie ja jechalem z patafianem ktorego jak chcialem podpytac jak dziala zawieszenie powiedzial normalnie "gora i dol" no juz wiedzialem ze mam doczynienia z fachowcem. No i pojezdzilismy na 1 poziomie ...

Pozostaje mi sprobowac jeszcze raz i wtedy podziele sie wrazeniami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2008 21:48:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 17:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
Pablo200 napisał(a):
Dodam A8 L :d

Audi A8 w wersji długiej zapewnia wszystko to, czego oczekuje się od nowoczesnej limuzyny: pasażerom przestrzeń, spokój i możliwość odprężenia się, a kierowcy wysoki komfort prowadzenia. Nieważne gdzie siedzimy - im większą przyjemność odczuwamy z jazdy, tym bardziej zadowoleni docieramy do celu.


Jeśli można wtrącić swoje 3 grosze, to prawda. Tym autem po prostu się płynie. Odlot. Tylko kiedy człowiek przesiadzie się z manuala, to na początku nie wiadomo co z prawą ręką zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: