.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.kwi.2025 08:46:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 16:44:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
A co to jest FWD :?: :583:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 16:55:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
ADAM 12 napisał(a):
A co to jest FWD :?: :583:
To taki zarcik co :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 17:54:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
ADAM 12 napisał(a):
A co to jest FWD :?: :583:


Fatalna Wizja Drogi czy coś takiego :diabel:

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 18:27:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Na czym polega przewaga quattro nad innymi rozwiązaniami?

Niezależnie od koncepcji napędu (napęd na przednią oś, tylną lub na cztery koła) nowoczesne samochody wyposażone w elektroniczne systemy poprawiające bezpieczeństwo, takie jak np. program stabilizacji jazdy ESP, uchodzą za łatwo sterowalne. Jednak podczas jazdy na śliskich lub złych nawierzchniach, szczególnie kierowcy samochodów dysponujących wysoką mocą, mogą bardzo łatwo osiągnąć moment, w którym "prawa fizyki" dadzą im o sobie znać.

Przy 50% przyczepności nawierzchni (np. gdy jest mokra) system quattro przekłada siłę napędową w równym stopniu na wszystkie koła. Kierowca może przyspieszać bez obawy o "mielenie kół" a samochód podąża dokładnie wytyczonym kursem. Jeśli przyczepność znajdują tylko koła jednej osi, quattro przenosi siłę napędową na oś, która ma lepszy kontakt z podłożem. Nawet w niesprzyjających warunkach (np. na oblodzonej nawierzchni) napęd quattro jest w stanie przenieść więcej mocy niż napęd na oś przednią lub tylną, gdy podłoże jest suche. Różnice dochodzą tu do 45%.

Quattro pozwala na swobodne przenoszenie siły napędowej na obie osie w stosunku od 25:75 do 75:25. Bardzo ważną rolę odgrywają tu mechanizmy różnicowe wspomagane przez systemy elektroniczne. W czasie jazdy na zakręcie koła samochodu pokonują różną drogę, określoną przez wielkość promieni zakrętów pokonywanych przez każde z nich. Prowadzi to do powstawania różnic w prędkościach obrotowych. Mechanizm różnicowy kompensuje te różnice.

W każdym samochodzie pracują trzy takie mechanizmy: po jednym na każdej osi i dodatkowy po środku. O sile przenoszonej między osiami decydują tzw. blokady mechanizmów różnicowych, które rozpoznają zmiany prędkości obrotowej kół. W modelach, w których silnik został zamontowany wzdłużnie (A4, A6, A8 i allroad) Audi stosuje układ Torsena. W Audi A3, A3 Sportback, TT Coupe i TT Roadster z silnikami montowanymi poprzecznie, pracuje wielotarczowe sprzęgło Haldex.

Nazwa przekładni Torsen pochodzi od angielskich słów torque (moment obrotowy) sensing (wyczuwanie). Mechanizm wykorzystuje zasadę funkcjonowania przekładni ślimakowej, reagującej na różnice obrotów między osiami pojazdu. Przekładnia ta może być nastawiona tak, by współczynnik blokowania był zmienny, zależny od okoliczności. Jest on uzależniony od pochylenia linii śrubowej ślimaka i wewnętrznego tarcia przekładni. Im mniejszy kąt pochylenia linii śrubowej, tym większy współczynnik blokowania. Współczynnik hamowania może być ustawiony tak, aby przekładnia samodzielnie się blokowała. Z kolei współczynnik blokowania ustawiony jest według zasady - im większy kąt pochylenia linii śrubowej, tym mniejszy wartość współczynnika.

Układ Torsen jest w stanie osiągnąć współczynnik blokowania 1:3,5 między największym i najmniejszym kątem pochylenia linii śrubowej. Oznacza to, iż moc silnika na osi, której koła w danej chwili mają lepszy kontakt z podłożem, może być 3,5-krotnie większa niż drugiej osi, której koła posiadają chwilowo mniejszą przyczepność.

Dodatkowo, układ Torsena wspiera system EDS (Elektroniczna Blokada Mechanizmu Różnicowego). Wkracza on w sytuacji, gdy koła jednej z osi obracają się w miejscu, przekazując moc na drugą.

Sprzęgło Haldex znajduje się w przekładni osi tylnej. Zapewnia ono przepływ sił między oboma osiami dzięki hydraulicznemu mechanizmowi wielotarczowemu. Dzięki zmianie ciśnienia, wywieranego na tarcze sprzęgła a wytwarzanego przez hydrauliczną pompę osiowo-tłokową, układ działa natychmiast, gdy pojawi się różnica między prędkościami obrotowymi wału odbiorczego i zdawczego. Im większe ciśnienie, tym więcej mocy zostaje przekazane na tylną oś - aż do 50%. Wentyl, sterowany elektroniczno-hydraulicznie, pozwala, tak jak w przypadku układu Torsena, na płynne, bezstopniowe przekazywanie mocy.

Cały system Haldex działa z błyskawiczną prędkością. Może on współpracować ze wszystkimi systemami bezpieczeństwa czynnego, takimi jak: ABS (system przeciwdziałający blokowaniu się kół podczas hamowania), EDS, ASR (system wspomagający EDS działający poprzez redukowanie mocy silnika przekazywanej na obie osie), EBV (system przenoszący siłę hamowania między osiami) i ESP (system przeciwdziałający pod- i nadsterowności). Dzięki temu, przy zmianach w przekazywaniu mocy, może być brane pod uwagę wiele informacji - nie tylko prędkości obrotowe kół, ale również np. siła hamowania czy informacje pochodzące z komputera sterującego pracą silnika.

Jednak niezależnie od tego, jaki mechanizm różnicowy zastosowano, system quattro poprawia przyczepność na śliskiej nawierzchni, daje możliwość efektywnego wykorzystanie bardzo dużych mocy silnika, umożliwia pokonywanie zakrętów z wyższą prędkością bez wpadania w poślizg oraz poprawia hamowanie samochodu.

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 21:48:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Pablo200 napisał(a):
oraz poprawia hamowanie samochodu.


Co ma Q do hamowania?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 22:01:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
eszkesz napisał(a):
Pablo200 napisał(a):
oraz poprawia hamowanie samochodu.


Co ma Q do hamowania?


Jak pójdziesz na jakiekolwiek szkolenie jazdy, to tam Ci spróbują wpoić podstawową kwestię jaką jest wspomaganie hamowania silnikiem ;)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 22:31:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Zjazd ze stromej góry (przy śniegu lub lodzie) autem z napędem FWD to tragedia, z RWD trochę lepiej, q pokazuje na czym polega hamowanie silnikiem.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 11:10:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Przepraszam a czy chodzi o auto na tor szutrowy czy auto do jazdy w ruchu miejskim po asfaltowej drodze? - bo jezeli to drugie to poza jazda w deszczu czy po sniegu problem z trakcja czy uciekaniem przodu jest troche wydumany (chyba ze masz 18 lat i strzelasz ze sprzegla na swiatlach albo wchodzac w zakret musisz czuc jak sila odsrodkowa sciaga Ci krew z plata mozgu od wewnetrznje strony zakretu)
Przypadku aut slabszych niz 200koni(czyli jakies 99% tego co po drogach jezdzi).. Q to chyba taka sprawa troche prestizowa
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 12:06:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemekk74 napisał(a):
Przypadku aut slabszych niz 200koni(czyli jakies 99% tego co po drogach jezdzi).. Q to chyba taka sprawa troche prestizowa
Pozdrawiam,
Przemek


moze maja ponizej 200 PS-ów ale czesto niuton jest na poziomie 400 :): :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 12:18:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
przemekk74 napisał(a):
Przepraszam a czy chodzi o auto na tor szutrowy czy auto do jazdy w ruchu miejskim po asfaltowej drodze? - bo jezeli to drugie to poza jazda w deszczu czy po sniegu problem z trakcja czy uciekaniem przodu jest troche wydumany (chyba ze masz 18 lat i strzelasz ze sprzegla na swiatlach albo wchodzac w zakret musisz czuc jak sila odsrodkowa sciaga Ci krew z plata mozgu od wewnetrznje strony zakretu)
Przypadku aut slabszych niz 200koni(czyli jakies 99% tego co po drogach jezdzi).. Q to chyba taka sprawa troche prestizowa
Pozdrawiam,
Przemek


Nadal wypadki na drodze to przypadki losowe wiec twoja teoria nie ma podstaw logicznych - dlaczego? - poniewaz widzac w ostatnim momencie zjazd z autostrady lub obwodnicy wbijesz sie na te cudowne luki z predkoscia 100km/h gdzie jest ograniczenie do 40km/h wtedy przekonac sie mozesz o slusznosci takiego momentu rozlozenia sil na poszczegolne kola. Pisze o tym nie bez przyczyny poniewaz wczoraj w nocy wlasnie mialem takie zdarzenie, poruszalem sie a6c4 2,8q na obnizonym zawieszeniu i jestem przekonany ze gdyby nie q to luk zakretu bylby za ostry aby go pokonac bezszkodliwie. Niestety nie stac nas na proby sprawnosciowe na torach i nauki doskonalenia jazdy wiec czesto zycie weryfikuje poglady...kiedys rowniez bylem sceptykiem odnosnie "q" gdy wszyscy posiadacze o tym mowili teraz dolaczylem do tego grona i niestety musze powiedziec ze rowniez nie kupie juz zwyklego audi - czyt. w (F)ront (W)heel (D)rive. No moze z wyjatkiem 80tki 99'cabrio automat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 13:51:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
UFOtm napisał(a):
...poniewaz widzac w ostatnim momencie zjazd z autostrady ...z predkoscia 100km/h gdzie jest ograniczenie do 40km/h wtedy ... poruszalem sie a6c4 2,8q na obnizonym zawieszeniu i jestem przekonany ....Niestety nie stac nas na proby sprawnosciowe na torach i nauki doskonalenia jazdy

zjazdy na autostradach sa oznaczone juz pare km przed zjazdem (nawet w PL), jezeli przegapie zjazd to nie udaje kierowcy formuly 1 tylko jade prosto i zawracam. Start w KJS to jakies 50-100pln i poza wpisowym musisz miec auto sprawne technicznie auto (tam wyszalec sie mozesz)

Wierz mi, ze zdarzalo mi sie szybciej w zakrety wchodzic ale nie na drodze publicznej
spanky napisał(a):
moze maja ponizej 200 PS-ów ale czesto niuton jest na poziomie 400 :): :peace:

A czy 200 konny tdi monster z 400niutami wygeneruje inny moment za skrzynia niz 200 konny z malym momentem benzynowy silnik wolnossacy w czerwonym polu obrotosciomierza?

pewnie wiele mi do tych 400 niutow nie brakuje i mojej zonie nie przeszkadza to zawozic autem dziecko do przedszkola czy pojechac na zakupy. Jak ktos ma z tym problem to ja zony popytam jak ona to robi, ok?:)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 16.wrz.2008 16:41:10 przez przemekk74, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 15:01:59 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Właśnie - wszyscy podniecają się momentem na silniku który prawie nic nie znaczy
Ważny jest moment na kołach (przełożenia), generalnie moment ten jest 1,5 x większy (pi x oko) przy tym samym momencie na silniku w benzynie niz dieslu, diesle mają po prostu mniejsze przełożenia z powodu krótkich obrotów

Bolid F1 mając (hipotytycznie) tylko 200 Nm przy 16000 RPM i tak połknie wszystkie superstuningowane diesle i benzyny z duuuzo więszym "marketingowym" momentem :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 15:20:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
przemekk74 napisał(a):
pewnie wiele mi do tych 400 niutow nie brakuje i mojej zonie nie przeszkadza to zawozic autem dziecko do przedszkola czy pojechac na zakupy. Jak ktos ma z tym problem to ja zony popytam jak ona to robi, ok?:)
Pozdrawiam,
Przemek


Pewnie dlatego, że kiedy żona puszcza hamulec i wciska pedał gazu czekając aż auto ruszy, to taki sam gnojowóz w manualu w tym czasie stoi i pali gumę w miejscu, bo cholera ciut za dużo gazu ;)

P.S.1 Moja kobita też bardzo sobie chwali okolice 400Nm. :)

P.S.2 Czy tu będzie teraz licytacja na pucharki ? :):

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 15:40:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 12:40:54
Posty: 117
Lokalizacja: 3miasto
Jezuuu ludzie. Troche otwarcia umysłow...
Nikt tu nie mowi ze Q jest fe i wogule. To super naped. Ale tak jak koledzy wyzej napisali w normalnym ruchu ulicznym az tak to potrzebne nie jest...
Zwlaszcza ze mowimy tutaj o dosc ciezkich autach. Co innego 200KM na osce w golfie 1 a co innego w pasku czy audi....
Swojego czasu mialem jednego z mocniejszych 1.9 TDI ulicznych w polsce. Moc grubo ponad 220KM do tego ponad 410Nm. Buda lekka bo to byl seat cordoba. Jezdzilem nim na codzien, w zime, w lecie i tak:
- na suchym byl dosc nerwowy ale dalo sie opanowac....
- na mokrym trzeba bylo uwazac
- na sniegu lepiej bylo nie przekraczac 2000obr :)
Na pewno wplyw miala tutaj turbina i jej dosc nagly przyrost doladowania ale fakt faktem ze jezdzilo sie dupnie. Zgadzam sie tutaj ze Q albo chociaz Haldex by sprawe zalatwil.
Za to na autostradach bez strat na napedach i malej masie powyzej 100km/h czesalem takie fury ze az milo sie robilo. Po to auto bylo zrobione i mialem satysfakcje! Minusem bylo tylko nagminne zuzywanie sie tulei wachaczowych i opon ma przedniej osce...
Ale przejezdziem tym autem kilka lat na roznych setupach i bylo szybko i bylo normalnie. Bo wszystko zalezy od tego co mamy w glowie. To nasza prawa noga decyduje ile KM i NM bedzie na asfalcie.....
Wszystko zalezy kto i po co robi takie auto. Jak chcesz w KJS jezdzic to z taka moca na osce sie tylko nameczysz bo bedziesz walczyc z samochodem a nie z trasa :)
Na co dzien jak masz dobre opomy i olej w glowie to da sie jezdzic.
I prosze nie puszczac txt o zjazdzach z autostrady i 100km/h. Takim tropem rozumowania wszyscy powinnismy jezdzic conajmniej EVO IX (tam te napedy naprawde sa konkretne) a auta takie jak CC, czy ford Transit powinny miec limiter predkosci na 60km.h ustawiony :))) bo inaczej to smierc pewna jak wyjedziemy w trase:))

_________________
....nic nie mozna napisac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 15:53:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
do obserwowanych ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 16:40:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Sprinter napisał(a):
Pewnie dlatego, że kiedy żona puszcza hamulec i wciska pedał gazu czekając aż auto ruszy

nie ... to automat, puszczasz hamulec i sam rusza

Sprinter napisał(a):
to taki sam gnojowóz w manualu w tym czasie stoi i pali gumę w miejscu

no jasne... tylko te mega niuty to moze od 2 tys sie zaczynaja.. Problem z ruszaniem czy problem z ruszaniem z wykorzystaniem pelnej mocy (bo to 2 rozne sprawy)?
Sprinter napisał(a):
P.S.2 Czy tu będzie teraz licytacja na pucharki ? :):

no dobra... to bylo narcystycznie, przepraszam:)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 16:49:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
przemekk74 napisał(a):
Sprinter napisał(a):
Pewnie dlatego, że kiedy żona puszcza hamulec i wciska pedał gazu czekając aż auto ruszy

nie ... to automat, puszczasz hamulec i sam rusza


Dokładnie to miałem na myśli, ale widać zbyt mało precyzyjnie napisałem. ;)

przemekk74 napisał(a):
Sprinter napisał(a):
to taki sam gnojowóz w manualu w tym czasie stoi i pali gumę w miejscu

no jasne... tylko te mega niuty to moze od 2 tys sie zaczynaja.. Problem z ruszaniem czy problem z ruszaniem z wykorzystaniem pelnej mocy (bo to 2 rozne sprawy)?


Problem z odpowiednim zbalansowaniem przy naciskaniu gazu i puszczaniu sprzęgła. Takie rzeczy tiptronik wybacza w bardzo szerokim zakresie. :) Każde auto idzie wyczuć przez przeciętnego kierowcę, ale oczywiście tutaj rozważamy kwestie dynamiczniejszego ruszania.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 17:09:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemekk74 napisał(a):
A czy 200 konny tdi monster z 400niutami wygeneruje inny moment za skrzynia niz 200 konny z malym momentem benzynowy silnik wolnossacy w czerwonym polu obrotosciomierza?


mialem na mysli sprawne [dynamiczne] ruszanie i przyspieszanie a nie wyscigi do odciecia .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 13:11:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
przeczytałem posty i nie wiem po co ten temat!!!!


zwyczajnie każde q prowadzi sie zdecydowanie lepiej i łatwiej i szybciej niż ośkę (z przewagą w zależności od warunków i umiejętności - przednia/tylna) i nie ma o czym gadać

możemy opowiadać do śmierci o suchym, mokrym - szuter, śnieg - prawdziwe q zawsze będzie górą jeśli chodzi o trakcję i wykorzystanie mocy

ps. 180 ake w tipie ośka spox zrywa przyczepność
V8 - 280 kucy torsen - nie jest w stanie tego zrobić - Nm na podobnym poziomie
bez względu na porę roku warunki i moje samopoczucie wybieram Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 14:35:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
ando1414 napisał(a):
zwyczajnie każde q prowadzi sie zdecydowanie lepiej i łatwiej i szybciej niż ośkę

no z malym ale... jezeli rozpatrujemy auta typu audi/vw 150 koni to auto z 4x4 przyspiesza slabiej do 100tki i wiecej pali (nic za darmo)
Dla przykladu wg instrukcji obslugi passat 2,5v6tdi 150koni na manualu ma 9.8 do setki a AA 10.3(11.3). Zuzycie paliwa w miescie z 10 skacze do (11.3)12.8 (wartosci w nawiasach sa dla 6biegowego manuala.. niestety nie wiem czy bez nawiasow to automat AA czy manula 5biegowy) - dane z instrukcji pasaciora

ando1414 napisał(a):
ale rozmawiamy o trakcji a nie o spalaniu - tak zrozumiałem :peace:


raz piszesz trakcja raz szybkosc...zdecyduj sie
zwyczajnie Q w budzie A6 takie do 200koni dostanie po tylku na prostej od oski i tyle .. dla kogos kto kupuje q by jezdzic szybko chyba jest to "jakas wada?"
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 17.wrz.2008 16:02:24 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: