.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 07:21:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 21:02:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 09:42:40
Posty: 39
No niby to wychodzi drożej niż zakładałem, ale mimo to za 95tyś zł nie dostatnie sie za zachodnią granicą A8 z 2004r co najwyżej 02-03 a jak wiadomo w modelach z początku produkcji występują "choroby wieku dziecęcego" i nie chce sie wpakować w potężne wydatki bo jak wiadomo części do takiego auta pewnie są drogie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 15:50:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 09:42:40
Posty: 39
A co sądzicie o silnikach 4.0 TDI?? pewnie ma kopyto i nie wiele pali...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 16:24:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
wojeciechJ napisał(a):
A co sądzicie o silnikach 4.0 TDI?? pewnie ma kopyto i nie wiele pali...


zajeb**ty silnik, z chipem juz wogole niezly pocisk :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 18:55:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 09:42:40
Posty: 39
mam nadzieje, że automaty z tymi silnikami nie sypią sie tak jak ze starą A8 D2 w 3.3TDI, jak tak to bede sie rozglądał za 4.0tdi a nie za benzyną :) podejrzewam, że dźwięk też jest niczego sobie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 11:02:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 09:42:40
Posty: 39
No po chipe z tego co czytałem to z 275ps robią 330 :))) wtedy to nawet chyba 4.2tdi nie ma szans


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2008 21:56:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Wiem, że stary temat,ale może komuś pomoże - koszty utrzymania (części) będą ok. 20% większe w stosunku do D2.
Pozdrawiam

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2008 10:34:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
A i zapomniałem dodać, że (jeżeli się nie myle) to koszt miecha w serwisie to chyba ok 6tyś zł. Jeżeli się mylę prosże mnie poprawić

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 22:31:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
odświeżam temat - co z tym pneumatycznym zawieszeniem w A8 D3 ? każde D3 ma to zawieszenie ? czesto sie sypie ? przy jakich przebiegach ?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 07:09:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Może na początek troche wiedzy teoretycznej ?

System adaptive air suspension zapewnia jednoczesne wyrównywanie poziomu nadwozia niezależnie od warunków panujących na drodze oraz regulację wysokości nadwozia w stosunku do nawierzchni (zwiększanie lub zmniejszanie prześwitu podwozia).

Poprzez centralną jednostkę sterującą MMI kierowca może wybrać jedną z czterech charakterystyk resorowania. Tryb automatyczny to doskonały kompromis pomiędzy sportową jazdą a komfortem. Przy prędkości powyżej 120km/h karoseria obniża się automatycznie o 15 mm. Z jednej strony oznacza to korzystne przesunięcie punktu ciężkości samochodu i lepsze trzymanie się drogi. Z drugiej - oszczędności w spalaniu, dzięki mniejszemu oporowi powietrza. Jeśli prędkość spada poniżej 70km/h, system sam podnosi nadwozie do pozycji wyjściowej.

Delikatne resorowanie gwarantujące wysoki komfort podróży nawet na długich trasach zapewnia tryb "comfort". Nawet w przypadku jazdy z dużą prędkością, system nie obniża kabiny. Odwrotnie dzieje się w trybie "dynamic" - samochód stale znajduje w pozycji obniżonej, tak jak w przypadku konwencjonalnych układów z resorowaniem sprężynowym.

Na życzenie kierowcy, adaptive air suspension może w każdej sytuacji podnieść nadwozia o 15mm, o ile prędkość nie przekracza 100km/h. Jest to przydatne przy jeździe np. na zniszczonych lub nieutwardzonych drogach.

Niezależnie od wybranego trybu jazdy, system dba o wyrównywanie poziomu kabiny, tak aby stale znajdywała się ona na tym samym poziomie.

W adaptive air suspension pneumatyczne kolumny zainstalowane są przy wszystkich czterech kołach. Dane z sensorów znajdujących się na obu osiach oraz z umieszczonych na karoserii sensorów rejestrujących przyspieszenia przekazywane są do komputera. W zależności od sytuacji na drodze, system jest w stanie w ciągu tysięcznych części sekundy osobno korygować działanie każdego z amortyzatorów. Dla zachowania najwyższego komfortu podróżowania resorowanie pozostaje bardzo miękkie tak długo, jak nie ma potrzeby, aby zawieszenie miało twardą charakterystykę - np. podczas jazdy na wprost na dobrych drogach.

Kolumna przedniej osi składa się z bezstopniowych amortyzatorów, koncentrycznie otoczonych miechami układu pneumatycznego. Miechy te wykonano z elastomeru - tworzywa o dużej wytrzymałości, dzięki czemu mogą one być bardzo cienkie. Umożliwia to niezwykłe delikatne dostosowywanie resorowania, tak że jadąc samochodem nie odczuwa się żadnych szarpnięć i nie odnosi się wrażenia, że "system właśnie zadziałał".

Kolumny tylnej osi oddzielone są od amortyzatorów. Dzięki temu, tak jak w przypadku konwencjonalnych systemów, samochód ma szeroki prześwit załadunkowy i nisko umieszczoną krawędź załadunku.

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2008 07:46:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Pablo dzieki za czesc teoretyczna a ma ktos wiedze na temat :
- czy mozna zdiagnozowac stopien zużycia miechów AAS w D3 ? ( VAG ? jakis algorytm ? )
- przy jakich przebiegach mogą sie wysypać ?
- jakie sa koszty zakupu i wymiany oraz czy wymiana ich jest skomplikowana ? czy po wymianie trzeba cos kalibrowac itp ?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 19:38:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lut.2004 11:28:44
Posty: 123
Lokalizacja: śląsk
Christo pneumatyka w A8 pewnie przejeździ te samochody bezawaryjnie, prędzej motor 2 x wymienisz niż coś zrobisz przy tych miechach...znam a8 d3 które ma już ponad 350tkm najechane i nic się z zawieszeniem nie dzieje.. jedyne problemy jakie były to wady w silnikach do których audi się nie przyznało... ale tutaj chodzi głównie o silniki diesla, natomiast o benzynach nic nie słyszałem ... a uwież mi temat A8 D3 ostatnio przerobiłem od a do z przez 5 miesięcy aż wkońcu dokonałem zakupu.
narazie musiałem porobić pare rzeczy ale to z mojej winy...np.
wymiana przedniej obudowy panela klimy - koszt całego panela 400pln brutto - używka jak nowa
wymiana blendy od małego schowka pod wyświetlaczem mmi - koszt 32,5pln brutto nowe w aso
czujnik pod pedał stopu - koszt 34pln brutto nowe z aso
także naprawdę nie ma tragedi.
Jeżeli stać cię na zakup takiego modelu to napewno będzie cię stać na serwis.
pozdr,

_________________
FSO Polonez 1.6GLI 94r-był 1997-1998
FIAT 126 P 78r-był 1998-1999
AUDI 80 B3 1.8 89r-bylo 1999-2004
AUDI S4 4.2 QUATTRO MANUAL 6 B. 93r.Piękna niunia aczkolwiek do dopieszczenia...;)-było 2005-2007
Peugeot 406 2.0hdi 140ps(chips) 00r. -byłby nadal gdyby nie crashhboombang 2007-2008
Yamaha Grizzly 660 4x4 - jest 2007-?
Audi A8 D3 4E V8 TDI -jest 2008-?
Honda X11 2010-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 19:48:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Dzieki Rufii za info widze ze zainwestowales w duze TDI :)
.. a jak z tiptronikami przy duzych motorach ? 4.2 czy duzym TDI - nie sypia sie ?
Na zakup mnie stac tylko nie chce byc zaskoczony ze w aucie z przebiegem ok 100 tys bede musial od razu robic grube rzeczy
Nie orientujesz sie Rufii ile by kosztował rozrzad w 4.2 D3 ? bo pewnie w TDI wiesz

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 19:58:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 13:01:23
Posty: 629
Lokalizacja: Złotoryja
ja niedawno kupiłem A8 D3 4.2q 2004 z niemiec po leasingu ostani wpis 292.000km w 07' teraz ma 349.000km i nic sie nie dzieje wszystko chodzi tak jak należy po sprawdzeniu w serwisie nic nie było nigdy dotykane auto ma skrzynie tiptronic narazie spisuje sie super.

_________________
Obrazek
A6 c5 2.5 TDI AKE quattro TIP 01' SPRZEDANA!!
A8 3.3 TDI quattro 224KM 01' AKF
MB W210 2.9 TD 97' AVANTGARDE SPRZEDAM!
A3 1.8T ARZ 150PS 00' SPRZEDANA!!
Fiat Ducato Maxi 3.0 JTD MJ 11'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 20:05:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
dzieki Skiner ... :piwo:
a patrzyłeś na historie serwisowa ? to twoje D3 chodzilo caly czas w systemie longlife ? bo w niemczech jest to norma i czy w trakcie tych 300 tys km grzebali cos powaznie w tiptroniku, silniku czy zawieszeniu pneumatycznym ?
... bo to ze teraz chodzi cacy to nie znaczy ze czegos juz nie wymieniali w serwisie :bigok:

EDIT: teraza doczytalem ze napisales ze nic nie bylo ruszane - to znaczy ze nie bylo awarii tych podzespołów czy rownież nie było wymieniane ?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 20:14:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 13:01:23
Posty: 629
Lokalizacja: Złotoryja
czytałem całą historię mam ją w Wordzie dzieki uprzejmości kolegi Dred.
przeglady miala robione Longlife a pozatym żadnych poważnych usterek przy skrzyni nic nie bylo robione reguralnie na serwisach była.

_________________
Obrazek
A6 c5 2.5 TDI AKE quattro TIP 01' SPRZEDANA!!
A8 3.3 TDI quattro 224KM 01' AKF
MB W210 2.9 TD 97' AVANTGARDE SPRZEDAM!
A3 1.8T ARZ 150PS 00' SPRZEDANA!!
Fiat Ducato Maxi 3.0 JTD MJ 11'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 22:52:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Zerkniecie na historie tej D3 4.2 - z niemieckiego ni w ząb :diabel:

Obrazek

Obrazek


Obrazek

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2008 21:22:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 17:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
Odnośnie jednostek, to ustawia się to w systemie MMI, więc chyba nie ma problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2008 17:39:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
christo_ napisał(a):
Zerkniecie na historie tej D3 4.2 - z niemieckiego ni w ząb :diabel:

Obrazek

Obrazek


Obrazek


nie no standardowe serwisy i obsluga hamulce oleje filtry nic niezwykłego.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: A8L D3 problem z zawieszeniem
PostNapisane: 27.mar.2009 14:27:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2009 11:19:45
Posty: 1
Lokalizacja: Siedlce
..Witam witam od niedawna jestem posiadaczem właśnie A8L 2004r sprowadzonej ze Stanów. Czytałem właśnie posty o zawieszeniu i mam problem z podniesieniem auta wymieniałem już sprężarke do zawieszenia ( bo tak pokazał komputer że jest uszkodzona) ale auto nadal leży . Podłączona była pod komputer i przez kompa da się ja uruchomić pompuje powietrze lecz po kilkunastu sek. zostaje wył. Nawet przez komputer w aucie tez auto się nie podniesie ani a i po odpaleniu na zegarach mam dwie ikonki autka jedną pomarańczową drugą zieloną. Bardzo prosiłbym o Pomoc

_________________
Audi A4 Avant 98r 1,9Tdi (110KM) :)

Audi A8L 04r 4,2 (335KM) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D3 koszty utrzymania proszę o pomoc!!
PostNapisane: 25.sie.2012 12:56:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
Panowie odświeżę nieco temat.

Otóż bardzo chciałbym się dowiedzieć jakie są koszty utrzymania A8 D3 4,2pb 2003-2004r.

Pytanie bierze się stąd, iż chodzi mi o zmniejszenie kosztów związanych z utrzymaniem samochodu, zachowując przy tym komfort podróżowania.

Obecnie jeżdżę A6 C5 2005r. 2,0 TDI 140KM BLB. myślałem, że mały silnik = małe spalanie, będę jeździł w miarę tanio....
robię rocznie 60 000 km (90% autostrada)
spalanie ok 7,5 L/100km
wszystko jest ok, ale dużo kasy wydałem na niespodziewane naprawy:
pompa oleju, dwumas, zawias, EGR, amortyzatory x4, rozrząd, teraz turbo... (nie liczę standardowych przeglądów)
pomijając koszty paliwa, wydałem 15000zł/rok na takie "extra" naprawy....

Zastanawiam się nad tym czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby kupno PB+LPG ---> celuję w D3 4.2
Koszty związane z paliwem byłyby zbliżone, może nawet ciut niższe (zakładam spalanie 14L LPG na autostradzie)

Teraz pojawia się pytanie czy duża benzyna może okazać się rzeczywiście tak mało awaryjna?
2,0 TDI jest awaryjnym silnikiem - wiedziałem o tym, ale jakoś nie mogłem się przekonać do benzyny.

Teraz zdecydowanie nie chcę już diesla (mowa o audi z 2004r i młodszych).

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Sławek

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: