.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 14:08:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 15:30:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
badyl napisał(a):
taki z jednej strony 10 z drugiej 13 na przegubie ze mozna obracac dookola i raczka krutka ucieta co by ruszac bylo mozna bezproblemowo odkrecilem ale musialem troszke poszukac w garazu zeby dopasowac odpowiedni klucz :peace:

dziękuję za odp. ja nie mam takich narzędzi, ale podjadę do mojego mechanika o on na pewno to zrobi. Z tego co pamiętam to tam są dwie śruby 10 a nie jedna 10 a druga 13 chyba, że coś źle zrozumiałem.

ps. nikt nic nie wie na temat mojej wtyczki do G71?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 15:42:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Levuss,

wiele razy było napisane - kup nową wtyczkę w ASO dedykowaną do G71, nowe piny w ASO [o odpowiednim przekroju] - całość za 30 PLN -, załóż i sprawdź czy jest błąd.
każda inna metoda, to zwyczajne drutowanie. kilkuletnie wtyczki są niejednokrotnie nieszczelne.

jeżeli błąd nadal będzie występować, kup czujnik / podmień i załóż.

innej drogi nie ma.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2008 17:10:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
meszrum napisał(a):
Levuss,

wiele razy było napisane - kup nową wtyczkę w ASO dedykowaną do G71, nowe piny w ASO [o odpowiednim przekroju] - całość za 30 PLN -, załóż i sprawdź czy jest błąd.
każda inna metoda, to zwyczajne drutowanie. kilkuletnie wtyczki są niejednokrotnie nieszczelne.

jeżeli błąd nadal będzie występować, kup czujnik / podmień i załóż.

innej drogi nie ma.

ołk, chociaż z drugiej strony to przecież w moim aucie jest inna kolorystyka kabli jak np. w aucie Carlnovy więc myślę, że najpierw trzeba rozwiązać tą łamigłówkę. Znasz jakiś tani serwis bo z tego co już zauważyłem to każdy ma inna cenę :/
Wtyczka razem z pinami została zamówiona, koszt 23zł

Dzisiaj rozciąłem wiązkę idącą do EKU mniej więcej nad lewym deklem(strona kierowcy) i moim oczom ukazały się takie kable:
niebiesko-fioletowy
żólto-brązowy
pomarańczowo-czerwony
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Kable musiały być wieć sztukowane jak widać na załączonym obrazku nie zgadzają się z tymi we wtyczce. Wiec załóżmy, że teraz jest ok to, który gdzie ma iść?

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 00:06:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
Levuss napisał(a):
badyl napisał(a):
taki z jednej strony 10 z drugiej 13 na przegubie ze mozna obracac dookola i raczka krutka ucieta co by ruszac bylo mozna bezproblemowo odkrecilem ale musialem troszke poszukac w garazu zeby dopasowac odpowiedni klucz :peace:

dziękuję za odp. ja nie mam takich narzędzi, ale podjadę do mojego mechanika o on na pewno to zrobi. Z tego co pamiętam to tam są dwie śruby 10 a nie jedna 10 a druga 13 chyba, że coś źle zrozumiałem.

ps. nikt nic nie wie na temat mojej wtyczki do G71?


tak takie sa sruby ja pisalem o kluczu ze taki :-)

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 10:11:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Levuss, numer Twojej oryginalnej wtyczki można bez problemu odczytać w ETCE, ja Ci juz niestety teraz tego nie sprawdzę

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 15:24:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
carlnova napisał(a):
Levuss, numer Twojej oryginalnej wtyczki można bez problemu odczytać w ETCE, ja Ci juz niestety teraz tego nie sprawdzę

Carl wtyczka jest już zamówiona. Teraz pozostaje kwestia okablowania, gdzie jaki kolor podłączyć.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 15:43:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odnoszę wrażenie, że na to pytanie odpowiedź musisz znaleźć samodzielnie - miejsce gdzie kable były lutowane powinno:
- być łatwo dostępne;
- powinna być tam izolacja.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 17:10:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Levuss, wspominałem, że na dwóch zewnętrznych przewodach, czyli pinie 1 i 4 powinieneś mieć napięcie 5 V po włączeniu stacyjki, można więc łatwo to sprawdzić.
Z jednym przewodem problemu nie ma, bo to co Ty nazywasz pomarańczowo - czerwonym dla mnie jest żółto - czerwonym czyli pin 4 według mojej wtyczki.
Resztę podłączyłbym tak:
pin 1 niebiesko - fioletowy
pin 2 wolny
pin 3 żółto - brązowy
pin 4 żółto - czerwony

Sprawdzając oczywiście uprzednio, czy napięcie jest obecne na niebiesko - fioletowym czy na żółto - brązowym...

Tak zrobiłbym to ja - Ty uczynisz jak zechcesz

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 17:36:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
carlnova napisał(a):
Levuss, wspominałem, że na dwóch zewnętrznych przewodach, czyli pinie 1 i 4 powinieneś mieć napięcie 5 V po włączeniu stacyjki, można więc łatwo to sprawdzić.
Z jednym przewodem problemu nie ma, bo to co Ty nazywasz pomarańczowo - czerwonym dla mnie jest żółto - czerwonym czyli pin 4 według mojej wtyczki.
Resztę podłączyłbym tak:
pin 1 niebiesko - fioletowy
pin 2 wolny
pin 3 żółto - brązowy
pin 4 żółto - czerwony

Sprawdzając oczywiście uprzednio, czy napięcie jest obecne na niebiesko - fioletowym czy na żółto - brązowym...

Tak zrobiłbym to ja - Ty uczynisz jak zechcesz

dziękuję i tak zrobię tylko mam pytanko czy te przewody na których będzie 5V tzn. niebiesko - fioletowy i żółto - czerwony muszą być odpowiednio w pinach 1 i 4 czy już kolejnośc przewodów z napięciem w pinaxh nie ma znaczenia?.

meszrum napisał(a):
odnoszę wrażenie, że na to pytanie odpowiedź musisz znaleźć samodzielnie - miejsce gdzie kable były lutowane powinno:
- być łatwo dostępne;
- powinna być tam izolacja.

dokładnie tam być powinno, ja przejrzałem wiązkę dokładnie i nie widać izolacji lub miejsca jej naniesienia, więc ktoś naprawdę to dobrze zrobił (izolację) bo do złudzenia przypomina oryginal, ale kable zdradzają, że tak nie jest

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 17:41:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Levuss napisał(a):
dziękuję i tak zrobię tylko mam pytanko czy te przewody na których będzie 5V tzn. niebiesko - fioletowy i żółto - czerwony muszą być odpowiednio w pinach 1 i 4 czy już kolejnośc przewodów z napięciem w pinaxh nie ma znaczenia?.


Kolejność pinów ma znaczenie w więszkości przyłączy, także śmiem twierdzić, że również tutaj.

[+]
Prawdopodobnie powinno w tej kostce być również zasilanie 12V oraz dwa przewody które opisałeś - wtedy napewno kolejność jest istotna!


Ostatnio edytowano 17.wrz.2008 17:53:10 przez GrzesB, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 17:42:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
A tego to już nie wiem kolego... :/
Przez analogię i na zdrowy rozum jak podłączysz pin 4 tak jak u mnie będzie OK. Oczywiście sprawdź czy i na nim masz napięcie.
Prosiłem, aby pomógł Ci ktoś z czynną ELSĄ i oryginalnymi schematami, ale prośba pozostała bez echa...
Ja nie mam jeszcze zainstalowanych tych "pomocy naukowych"

Poproś na PW kolegę Adama12 - z tego co wiem ma czynną AutoDatę...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 14:47:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Dobrze koledzy już zaczynam wiedzieć na czym stoję i powiem prawdę, jeśli mi się uda zrobić tą wtyczkę i dzięki niej czujnik odżyje w wraz z nim obudzi się ukryty power w moim AFB to stawiam wielllllkie piFFko :piwo:. Carl jeśli pin4 mamy zidentyfikowany to pozostaje poszukać tylko kolejnego kabla z 5V i po bólu no chyba, że to czujnik, ale i taki sam mam już załatwiony(na podmianę od AFB znajomej), ale najpierw muszę wtyczkę zrobić. Ogólnie dziękuję za rady i jako dobry żołnierz zastosuje się do rad GENERAŁÓW dywizji ZMECHANIZOWANYCH ADIMANIAKÓW :D

Tak się przyglądam nastawom kąta wtrysku w moich logach i nasuwa mi się jedno pytanko


W prezentowanym na forum w temacie Diagnostyka logu przedstawiającym grupę 004 w statycznych testach kąt wymagany a rzeczywisty jest prawie taki sam przy nastawieniu pompy sięgającemu ok 75% (dobrze to interpretuję?)
http://img221.imageshack.us/img221/3574 ... hh5te0.jpg
U mnie przy wysterowaniu pompy mam aktualny kąt na poziomie 0.4-0.6.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 3108bdf402
Możecie mi powiedzieć czy przypadkiem nie muszę go troszkę przyśpieszyć a także skąd mogą wynikać te różnice przedstawione na oku obrazkach?. Z tego co wyczytałem na forum to w BS wysterowanie pompy powinno sięgać100% natomiast w statycznych (004) owy element winien być wskazywany jako wartość niższa niż 100% u mnie w obu testach, wysterowanie jest to samo czyli 100%. Czy przypadkiem czegoś złego nie wywęszyłem w swoim aucie? :/

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 20:52:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
napiszę o tym po raz ostatni [gdyż każdy jedynie czyta swój wątek].

kąt początku wtrysku ustawiamy przy pomocy 004BS, w której to grupie ma być 2*ATDC [+/-2* - czyli 0* - 4*ATDC] na Late przy 100% wysterowaniu nastawnika.
Amen.

w 004 ECU będzie sobie ustawiać takie żądanie w 004.2, jakie będzie mieć w mapie [normalnie pow. 87*C będzie to 2*ATDC] - ta wartość nas zbytnio nie interesuje.
za to interesuje nas w 004:
- to, żeby 004.2 i 004.3 były zbieżne;
- to, żeby w 004.4 wartość była poniżej 100%.

w 99% przypadków jest tak, że jeżeli np. w 004.2 mamy 2*ATDC, a w 004.3 jest 1.2*ATDC [czyli niezbieżnie], to w 004.4 będzie 100% [czyli - nastawnik się oparł o krańcowe ustawienie i nie ma gdzie się przesunąć, by było 2*ATDC w 004.3].
wówczas należy:
- rozbebeszyć rozrząd i wszystko ustawić na nowo z użyciem blokad;
albo/i/lub
- skorygować kąt w granicach 0* - 4*ATDC tak by w 004.4 był poniżej 100%, a 004.2 i 004.3 były zbieżne.


koniec tematu kąta wtrysku w 2.5TDI V6 na zawsze.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 21:17:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
meszrum napisał(a):
napiszę o tym po raz ostatni [gdyż każdy jedynie czyta swój wątek].

kąt początku wtrysku ustawiamy przy pomocy 004BS, w której to grupie ma być 2*ATDC [+/-2* - czyli 0* - 4*ATDC] na Late przy 100% wysterowaniu nastawnika.
Amen.

w 004 ECU będzie sobie ustawiać takie żądanie w 004.2, jakie będzie mieć w mapie [normalnie pow. 87*C będzie to 2*ATDC] - ta wartość nas zbytnio nie interesuje.
za to interesuje nas w 004:
- to, żeby 004.2 i 004.3 były zbieżne;
- to, żeby w 004.4 wartość była poniżej 100%.

w 99% przypadków jest tak, że jeżeli np. w 004.2 mamy 2*ATDC, a w 004.3 jest 1.2*ATDC [czyli niezbieżnie], to w 004.4 będzie 100% [czyli - nastawnik się oparł o krańcowe ustawienie i nie ma gdzie się przesunąć, by było 2*ATDC w 004.3].
wówczas należy:
- rozbebeszyć rozrząd i wszystko ustawić na nowo z użyciem blokad;
albo/i/lub
- skorygować kąt w granicach 0* - 4*ATDC tak by w 004.4 był poniżej 100%, a 004.2 i 004.3 były zbieżne.


koniec tematu kąta wtrysku w 2.5TDI V6 na zawsze.

Rozumiem twoje nerwowe uniesienie, ale ja tylko pytałem o powód tego czego w 004s mam wysterowanie na 100% kiedy po dokładnym przewertowaniu tematu o Diagnostyce jest wyraźnie napisane:
Cytuj:
Po przełączeniu na grupę 004 powinno dać nam to ustawienie kąta wymaganego i rzeczywistego na tożsamych wartościach przy jednoczesnym wysterowaniu pompy VP44 poniżej 100%.

Ja ten temat naprawdę wertowałem i nie opieram się o swoje wnioski bo wtedy nie zauważyłbym tego, że u mnie pompa jest wysterowana na 100% w 004s.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 22:50:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Levuss,

to absolutnie nie jest nerwowe uniesienie.
w przypadku, o którym piszesz jest tak, gdyż warsztat wymienił rozrząd bez zastosowania 4 blokad. wówczas [w wielkim uproszczeniu] wszystko się przestawia.

w każdym razie dobrze zauważyłeś, że powinno być w 004.4 poniżej 100%.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 09:28:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Słuchajcie tak się przyglądam temu co jest napisane w temacie Diagnostyki dotyczące EGR i jeśli porównać to do moich logów to EGR u mnie szwankuje:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 73f611d9a5
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 54de286f74

Wartości są dużo wyższe niż te podane w temacie o diagnostyce zaworu EGR.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 11:09:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
coś mi się wydaje że EGR nie domyka się do końca

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 12:31:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Gustav napisał(a):
coś mi się wydaje że EGR nie domyka się do końca

Hmmm czyli co sugerujesz? :/

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 13:39:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wszystko się dobrze domyka. nie ma sensu drążyć tematu - dane w 003 i 003BS będą się różnić w zależności od pogody i paliwa [wszakże to pomiar masy powietrza].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 14:29:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
meszrum napisał(a):
wszystko się dobrze domyka. nie ma sensu drążyć tematu - dane w 003 i 003BS będą się różnić w zależności od pogody i paliwa [wszakże to pomiar masy powietrza].

Uffff uspokoiłeś mnie :) . Takat i tak będzie kontynuowany ponieważ niedługo zrobię nowe logi a przed ty muszę zbadać bardzo dokładnie układ podciśnienia w moim Tdi.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: