.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 17:47:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 2.5 quattro] analiza zakupu
PostNapisane: 17.wrz.2008 11:42:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2008 09:37:42
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,

1. Niniejszym pominąłem trochę ścieżkę "szukaj" - przepraszam i proszę o wyrozumiałość. Nastawiłem się wcześniej na 1.9 i poświęciłem tyle czasu, że trochę czasu już brak na zrobienie tego samego w 2.5.
Generalnie jestem też pasjonatem zupełnie innej marki - aczkolwiek niniejsze forum pod względem merytorycznym zwaliło mnie z nóg. Tym bardziej przeczytanie wszystkiego co chciałbym wiedzieć przed świadomym zakupem 2.5 skończyłoby się tym, że napewno ktoś uprzedzi mój zakup (np. szczęśliwy nieświadomy niczego kupiec:) - dlatego też trochę na skróty.

Po tym wstępie do meritum:

Powstał plan zakupu A4 B6, w skórze, z navi, quattro i 1.9 silnikiem - jak się okazuje nie jest to takie zupełnie proste jeśli chodzi o spełnienie samych wymagań co do wyposażenia.
Tymczasem okazuje, się że realizacja planów w silniku 2.5 jest trochę łatwiejsza aczkolwiek znam ogólny zarzut co do kosztów utrzymania 2.5 - tym samym silnik 2.5 chciałem za wszelką cenę wyeliminować z rozważań.

Jednakże zobaczyłem dziś auto, które mi się podoba tj. A4 B6 2.5 TDI quattro - i chciałbym niniejszym zapytać czy warto się tym interesować głebiej.

Warunki wejściowe są następujące:
- rocznik 2002 czyli zakładam że jest to silnik AKE, przebieg 180 tys
- auto jest od powiedzmy 1,5 roku w polsce
- rozrząd (wg opisu ustnego oczywiście) robiony był przy 130 tys
- skrzynia multitronic
- sprzedający nie widzi przeszkód aby zabrać to do serwisu na przegląd
- cena rzędu 40 tys

Pytania moje są następujące:
- czy głównym problemem w tym silniku są koszta wymiany rozrządu, wałków itd - jednakowoż jeśli na wstępie przeznaczę na to kwotę rzędu 5 tys to da się to wszystko doprowadzić do stanu używalności przez następne 100 tys?
- multitronic - pobieżnie to niezbyt dobrze... ale czy da się sprawdzić i zadbać czy wogóle temat to porażka
- gdzie w Wawie można by solidnie to auto przeVAGować? osobiście sobie już VAGa skompletowałem ale po tym co przeczytałem przy Waszych analizach na forum to nie zamierzam nawet swojego VAGa wyciągać:) Czy znacie gdzieś jakiś serwis, który mógłby solidnie zmierzyć takie 2.5 i wydać opinie na temat czy to wogóle nie jakaś padaka jest? A może, któryś z klubowiczów w Wawie dałby radę mi pomóc?

Bardzo poproszę o pomoc

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 11:50:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.cze.2007 15:55:39
Posty: 169
Lokalizacja: Kraków
Auto: A6 C8 Allroad (Alfred)
Jedna sprawa od razu: jeśli to quattro, to na pewno nie ma multitronika, a tiptronic (normalna skrzynia automatyczna, podczas gdy multitronic jest skrzynią bezstopniową z 'emulacją' przełożeń przy trybie manulanym). Multitronik jest tylko w 'ośkach'.

_________________
Szukam do stada:
TT Roadster 8N - szary z wnętrzem Mokassin/Baseball

Moje stado:
A6 C8 Allroad 55 TDI '20 - aktualny wół roboczy; wsiadam w domu, wysiadam w Sofii czy Dubrovniku wypoczęty. Tylko tankować trzeba...
A2 Colour Storm 1,4 '03 - moje ulubione daily; wszędzie zaparkuje, zakupy się mieszczą, nawet czujniki parkowania nie są potrzebne.
928 '79 - ukochana zabawka: 4,5 litra, wolnossące V8 na mechanicznym wtrysku i bez katalizatora; pure driving experience; szaleństwa nim na Trasfogarskiej to najprzyjemniejsza rzecz, jaką robiłem w ubraniu.
928 '82 - na sprzedaż/ projekt w trakcie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 11:51:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Myślę ze w temacie odezwie sie do Ciebie GrzesB, on taki temat ogarniał jakiś czas temu i śledząc jego opinie, raczej nie żałuje.
Pewnie sie zaraz odezwie ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 11:54:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Katastrofa napisał(a):
Multitronik jest tylko w 'ośkach'.
Bezsprzecznie tak jest, nie mówiąc że multitronik wbrew wygodzie i idealnym spokoju jest nie warty zachodu, ale o tym było dużo wypisane pozdro ;)

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 13:31:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
ja bym smialo bral multitronic to napewno nie jest jak pisali poprzednicy byly tylko w mniejszej mocy i bez quattro za 5 tys walki zrobisz ja 2 lata temu wymienialem na walki regenerowane u swiatka i reszte kupilem oryginal tez u niego za cene 2400 pln wczoraj zrzucilem dekiel jeden aby ocenic stan walkow po 2 latach uzytkowania ucieszylem sie bardzo wygladaja jak nowe zero zurzycia nic palcami nieczuc zadnych rysek wglebien i temu podobne jezdze zawsze na oleju mobil 1 turbodiesel 0w40 wymieniany co 15 tys moim zdaniem walki niszczy pierdzielony long life :!: :!: rozrzad w tym aucie wymienia sie po 120 tys przebiegu ale dla mnie granica bezpieczna to 90 tys
auto w tej budzie bedzie milo zapierdzielac z takim silnikiem :peace: :peace:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 13:34:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Też w rodzinnym autku mamy multitronic przy 2.4 i jesteśmy bardzo zadowoloneni tfu tfu nic się nie psuje i nie zamierza olej w skrzyni wymieniany na czas, bądź przed czase, i o silnik dbamy olej droższy ale najlepszy, w piątek znowu serwis i polecą świeże krople 0W 40 Mobil 1 ;>

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 13:42:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
faktycznie "wypas" w 1,9 trudno szukać
reszta to stan konta - moim zdaniem jeśli nic nie dolega to za 5k pln spokojnie zrobisz wszystko i to z rezerwą
miałem dylemat z multitronic - skończyło się na tip - nie jestem w stanie ocenić co lepiej - głosy z forum oceniam 50/50 - reszta to indywidualny stan skrzyni - moim zdaniem obawy są przesadzone (jeśli nie trafisz na sztukę która właśnie z tego powodu jest sprzedawana) - wg mnie sporo do urwania z uwagi na skrzynię
gdybym dziś głosował A6 1,9 tiptronic - silnik AKE na chwilę obecną uważam za zajebisty - niestety moc kosztuje na CPN :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 16:20:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
- silnik AKE na chwilę obecną uważam za zajebisty - niestety moc kosztuje na CPN :diabel:[/quote]

moj ake w budzie a6 c5 avant quattro manual z 18 calowymi felgami pali 10 l on max przy pelnym bucie z predkosciami 200 km/h a srednio 8 l tyle to i 1.9 tdi pala a zdarza sie ze i wiecej :!: :peace:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2008 16:38:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
podobny dylemat mialem rok temu
ja chcialem kupic 1.9tdi 130konny (pasat lub a4) w automacie.. okazalo sie szybko ze za 1.9 130 konny PD trzeba bylo dac ze 2tysE w DE wiecej (jakis rok temu) i ciezko bylo znalezc w automacie wiec wyszlo V6tdi. Dodatkowo wypas v6 najczesciej jest wiekszy niz w 1.9 (dla przykladu ksenony i czujnik deszczu chyba w pasatach z 2000r za czesto nie wystepuje)
2.5v6 taniej kupisz, taniej sprzedasz i wiecej zaplacisz za eksploatacje, przeczytasz pare fatalistycznych postow o walkach, awari vp44 itp i bedziesz sie zamartwial albo rozpijesz
Za te sama kase i ten sam stan auta nie ma sie co zastanawiac 1,9PD i tyle, ale one nie kosztuja tyle samo, 1.9Pd tez nie pali 5l na trasie a wymiana rozrzadu to tez nie 300pln, takze pompowtryski tez psiocza wiec wszystko zalezy od ceny i stanu auta
Wymiana rozrzadu w V6 to czasem "wymiana paska" a czasem "wymiana paska i jeszcze innych gratow za 3 kola" wiec to takie haslo ogolnikowe (pamietaj kierujac sie tym prz zakupie).
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: