.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 06:17:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B6 ALZ] Cięzkie odpalanie, brak mocy - 1,6 a4 2003r
PostNapisane: 19.wrz.2008 11:01:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 10:50:49
Posty: 5
Witam,
przytrafiła mi się dzisiaj bardzo dziwna sytuacja. Podczas jazdy spadła rura na dolocie powietrza, zaraz za filtrem powietrza,za przepływościomierzem/.
Samochód zaczął bardzo słabo przyspieszać, silnik pracował nie równo i gasł. Po zatrzymaniu zajrzałem pod maskę, założyłem rurę na swoje miejsce. Dojechałem do znajomego z VAG'iem. Po odczycie pojawiły sie następujące błędy:
-----------------
16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
P0172 - 007 - Short to Ground - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 007 - Short to Ground - Intermittent
-----------------
Silnik po odpaleniu pracował nierówno, obroty falowały aż do zgaśnięcia.
Błędy wykasowaliśmy.
Obroty OK, ładnie utrzymują się ok 800. Jednakże pojawił się problem z uruchamianiem silnika /nie za każdym razem/.
Podczas próby uruchomienia silniej jakby "nie łapie", jak złapie to szarpie i zaraz gaśnie.]
Jak odpali ładnie , to ładnie pracuje, wkręca się na obroty OK. Czasem pojawił się błąd :
------------------
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 007 - Short to Ground - Intermittent
------------------
Po kolejnym kasowaniu postanowiłem wrócić do domu, ok. 40 km.
Silnik jakby troszkę zamulony, słabiej przyspiesza, silnik ładnie schodzi z obrotów.
Po powrocie do domu podłączyłem jeszcze raz pod VAG'a i żadnych błedów nie było.
Jednak czasem nie łapie przy odpalaniu, zatrzęsie silnikiem.
Pojechałem do speca.. odpiął przepływkę - silnik ładnie się uruchomił, bez żadnego parskania, trzesienia . podczas jazdy troszkę zamulony - tryb awaryjny. Stwierdził, że do wymiana przepływka, bo po podłączeniu znowu objawy wróciły. Dzisaj wymieniłem przepływkę na nową - dokładnie taką samą jak poprzednia - HITACHI 06A 906 461 B i dalej ten sam problem.
Na podłączonej przepływce ciężko odpala, po uruchomieniu brak mocy podczas jazdy. Po odłączeniu przepływki auko zapala Ok.
Co Panowie poradzicie jeszcze sprawdzić, bo już ręce opadają.

Pozdrawiam

Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 11:24:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Prośba do kolegi o przywitanie się na forum NEWBIE. Ot taka tradycja zgodnie z zapisem regulaminu forum. ;)
§2. Nowi użytkownicy (NEWBIE)
[...]
5. Nowi użytkownicy przed napisaniem pierwszego posta przedstawiają się w specjalnie do tego celu utworzonym forum NEWBIE.


pozdrawiam


W temacie: bład 16486 sugeruje, że ECU ma problem z odczytem wartości mierzonych z lmm. Sprawdź stan połaczeń elektrycznych przepływki , bo tutaj lezy pies pogrzebany.
Wskazane użycie WD-40 lub analogicznego preparatu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 11:25:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
sprawdz tez szczelnosc dolotu, moze zle zalozyles rure albo jest ona peknieta etc...

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 13:09:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 10:50:49
Posty: 5
BiLu napisał(a):
sprawdz tez szczelnosc dolotu, moze zle zalozyles rure albo jest ona peknieta etc...


Witam,
styki na przepływce przeczyszczone WD 40..błyszczą się elegancko.
Na dolocie już sprawdzałem te rurę, wymontowałem i jeszcze raz zamontowałem od przepływki do przepustnicy, wsio OK.
Sprawdziłem jeszcze odkręcając przepływkę za filtrem, aby brała powietrze za filtrem i bez zmian.
Czy za przepustnicą można jakoś zweryfikować szczelność dolotu, czy dolot mamy na myśli odcinek do przepustnicy??

Może jeszcze jakieś sugestie...

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Podsumowanie
PostNapisane: 20.wrz.2008 13:05:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 10:50:49
Posty: 5
Witam,
zatem po wszystkich wyżej opisanych czynnościach stan wygląda następująco:
Przepływka wymieniona na nową - ten sam typ.
Podpięta przepływka - silnik ciężko odpala, jakby strzelał troszkę, obroty koło 600-800 i gaśnie.
Odpięta przepływka - silnik odpala normalnie - obroty na jałowym stabilne, podczas jazdy klekki muł.
Dolot do przepustnicy sprawdzał ze 3 razy, od wlotu, odkręcałem wszystko po kolei i sprawdzałem - wydaje się OK.

Może coś jeszcze warto sprawdzić, a nie zrobiłem tego??

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 15:00:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
NIe wiem jak w twoim silniku, ale powinien być bezpiecznik grzałki przepływomierza. Być może jest przepalony a przepływka źle mierzy ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2008 18:28:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 10:50:49
Posty: 5
Baskecior napisał(a):
NIe wiem jak w twoim silniku, ale powinien być bezpiecznik grzałki przepływomierza. Być może jest przepalony a przepływka źle mierzy ...


Hmm, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są OK.
Ale w opisach nigdzie nie widziałem dedykowanego do przepływki.
Czy może gdzieś indziej znajduje się ten bezpiecznik??

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: