.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 05:53:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2 4.2 quattro] - czy to problem z napędem quattro?
PostNapisane: 06.sie.2008 21:31:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:46:43
Posty: 51
Witam!!!

Problem wystęuje wsumie od początku jak mam ten samochód. Gdy ruszam z skręconymi na maxa lub prawie na maxa kołami, jedno z tylnych kuł, "ząbkuje" jakby tylny most był zblokowany, dodam że to nie zawsze i raz mniej raz mocniej. Oponki mam wszystkie równe 245/40/18. Moje pytanie czy to taki urok quattro czy coś nie tak. Aha, czy może mieć to coś wspólnego z abs bo jak pokręce kierą w miejscu kilka razy max w prawo i w lewo, czasami zapali się kontrolka abs.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 22:49:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:46:43
Posty: 51
Czy naprawdę nikt nie potrafi pomóc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 00:44:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
czy naprawdę nie możesz ***wa wpisać w forumową szukajkę "ząbkowanie"? bo o "trzęsie quattro" to nie powinienem cie chyba już podejrzewać..?

nawet tego ci leniu nie powinienem pisać. podobny temat się na forum pojawia co miesiąc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 07:02:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
To normalne. Temat skasuję przy następnej wizycie na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2008 23:33:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:46:43
Posty: 51
No dobrze a dlaczego jak wyciągne bezpiecznik od ABS to ten problem nie występuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 06:52:33 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
ABS to oddzielna sprawa, jak kręcisz kołami i pojawia Ci się ABS to może coś w kabelkach od czujnika nie łączyć (ja tak miałem przy max skrecie w prawo, najpierw sporadycznie, potem zawsze)
Co do "ząbkowania" przy max skręcie -> norma w quattro - nie masz się czym martwić

A jak chcesz kasę wydać to jedź do ASO - naprawią Ci poprawnie działające quattro za kilka tysięcy PLN :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 19:03:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:46:43
Posty: 51
A więc jednak jest to nieprawidłowość? Dziwi mnie dlaczego jak wyciągne bezpiecznik od abs to ten problem z szarpaniem nie występuje. Wydaje mi się że problem jest z eds - elektroniczną blokadą dyferencjału którą steruje abs. Czasami naprawdę mocno szarpnie podczas menewrów na parkingu, strasznie mnie to denerwuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 09:22:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2006 01:49:59
Posty: 126
Lokalizacja: Wrocław
U mnie taki problem nie występuje więc to chyba nie jest prawidłowe funkcjonowanie quattro.

_________________
Audi A8 3,7 Quattro 1998r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 10:37:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Również myśle, że to nieprawidłowość. Po pierwsze u mnie w B5 nie ma żadnego (niby normalnego dla quattro) ząbkowania, ale nawet jak, to koledzy mieli na myśli kwestie mechaniczne w samym torsenie. Skoro u Ciebie jest to bezpośrednio związane z ABS/EDS to raczej nie jest to norma. Kontrolka od ABS działająca oraz zgaszona? Jakieś dodatkowe systemy kontroli trakcji są? To może być trudny temat.... A może masz jakąś szpere z tyłu zamiast dyfra? Choć to by nie tłumaczyło kwestii wyjmowania bezpiecznika. Kurczę, trudny temacik :(

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 10:42:24 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
No jeśli jest to wyraźnie wyczuwalne i nie tylko przy manewrowaniu na max skręcie przy prędkościach manewrowych (do 5 km/h pi x oko) to może faktycznie coś jest nie tak

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 20:59:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:46:43
Posty: 51
No własnie. Najgorzej jest jak cofam z kołami skręconymi max w prawo, zatrzymam się, odbije kołami max w lewo i na gaz to tak zaczęsie całą budą i nawet czasami zapiszczy, a na mokrym asfalcie normalnie słyszę jak jedno tylne koło się ślizga. A jak wyciągnę bezpiecznik jakby ręką odjął, żadnych problemów? Co to jest? Czy pozostał mi tylko serwis? Dodam że znajomy ma dokładnie tak samo ale on to olewa a ja nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 21:03:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Jeśli uzupełnisz profil będzie wiaodmo skąd jestes, podjedziesz do kogos kto ma Q i Ci to sprzwdzi.
Jeśli toTwoje pierwsze auto z q, to obstawiam że wszystko jest ok ;)

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 22:13:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Luzy na tylnym zawieszeniu. U mnie jest podobnie. Ząbkowanie nasiliło się po padzie poduszki pod silnikiem - wibracje przenoszą się na cały samochód.
Niemniej delikatne ząbkowanie w quattro nie jest niczym niezwykłym.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 22:51:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
A może to czujnik położenia kolumny kierowniczej, mam na myśli to, co w VAGu pokazuje skręt, to na pewno jest związane z ESP.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 16:49:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
ja Ci pomogę kolego i powiem Ci że to co sie u Ciebie dzieje to właśnie jest wina EDS jedź sobie jeszcze dla pewności na VAS'a albo VAG'a. A to z tym ze jak wyjmiesz bezpiecznik to nie ma problemu to dlatego że właśnie EDS współpracuje z ABS.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: