.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lut.2025 15:44:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 195 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [4.2 V8 AEC] szarpie i przerywa
PostNapisane: 23.wrz.2008 21:28:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Do 3,5 tys obr silnik przerywa i krztusi się po przekroczenu 3,5 jakby dechą w plecy - jedzie jak głupi.
Poniżej 3500obr ma jakieś problemy, szarpie, generalnie ledwo przyspiesza.
Już kombinowałem cewki, kable ale skąd to magiczne 3,500obr?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 21:35:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
sonda, przepływka - możliwe że nie przepala niżej jak 3000obr puźniej już sobie vka poraaadzi :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 22:50:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
Mam poprostu identycznie teraz. Najpierw mi zaczynała kuleć jak deszcz padał. Jak było ciepło i sucho było ok dopóki nie wjechałem w kałużę. Potem to już w upały tak samo. Wszystkie bloki pomierzone, przepływomierz podaje od 3-5 V,sonda w normie, wszystko kurcze w normie, nowe kable bosha, świece, kopułki. Jeszcze cewki mi zostały ale one po wjechaniu w kałuże raczej się nie zalały(za wysoko).
U mnie próg jest równiuśkie 3000tys obr/min.
Ponieważ mam automata, więc muszę na światłach trzymać jedną nogą gaz żeby nie zdechł a drugą na hamulec.

Czy u Ciebie falują wolne obroty?
Bo u mnie potrafią skakać od prawie zera do 1500-1800 a często się już nie podniesie i gaśnie. Kicha bo jak się stoi na środku skrzyżowania to jest mało przyjemne. Jak ją przygazuję to się krztusi powoli wchodząc na obroty a jak mija 3000tys. obr/min to tak jakby przywałił we mnie jakiś rozpędzony tir i chwila spokoju jest.
To musi być coś z prądem bo czy LPG czy PB jest to samo.
Generalnie w deszcz się to dzieje.
Najgorsze jest to, że jak jadę do mechanika to małpie przechodzi i rozkładamy obaj ręce. Już mi przestał wierzyć w to co mówię :D
Przejrzał co mógł przejrzeć i KICHA.
Mógłby ktoś coś podpowiedzieć bo czasami nie da się jechać
:(

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Ostatnio edytowano 23.wrz.2008 23:04:39 przez rado, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 22:52:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Strasznie problematyczne te silniki V8 :diabel: :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 11:23:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Taaa, u mnie to samo, zaczęło się od deszczu, a potem non stop. Na wolnych obroty falują i rzeczywiście czasem sobie zgaśnie. Odłączyłem sondę i nic się nie zmieniło. Jak ostatnio jechałem w deszczu to się nasiliły objawy i tylko gaz kiedy do dechy, to dało się jechać. Dziwnie na skrzyżowaniach, trzeba gazowac na czerwonym świetle, a kazdy start - gaz opór, 5s do paki - ludzie się w głowę pukają.
W sumie jeśli nie paliwo to przepływka, sonda, stukowe i chyba nic więcej.

Widzę Rado, ze jesteś z Łodzi, jak ja. Szkoda, że masz identyczne objawy, bo moglibyśmy podmieniać np w Twoim aucie po kolei graty z mojego, to coś byśmy się dowiedzieli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 11:39:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Wiesz, ja się nie znam aż tak na silnikach, zwłaszcza V8, ale:
Sonda nie - bo po odpięciu nadal to samo.
Stukowe nie - bo wystepuje też na gazie, poza tym ma troszkę inny objaw i jezt druzgocące do silnika. (ale na próbe można zalać VP racing99okt)
Przepływka nie - bo zależy/zależało na początku od pogody a przepływka nie jest aż tak na nią narażona...
Oczywiście o ile oboje macie ten sam problem bo tak sobie wnioski wyciągam ze wszystkich postów.
Jeżeli te wasze V8ki mają ECU w podszybiach, to ja tam bym się udał...
Jak nie, to WN cewki i może jeszcze dalej coś przed cewkami generalnie iskra.....
A poza tym do klasyczna prewencja filtr powietrza/paliwa (ten drugi potrafi nerwa zepsuć wiem coś o tym). Nic innego mi nie przychodzi do głowy.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 12:09:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Filtr powietrza - chyba odpada, bo ja próbowałem z i bez.
Filtr paliwa -skoro na gazie to samo, tez odpada.
Jeszcze nie ruszałem cewek i przewodów, ale jak to sie ma do granicy 3500obr po której jest normalnie.
Aparaty obejrzałem i przeczyściłem więc raczej to odpada.
ECU u mnie siedzi w kabinie, raczej wszystko tam w porządku - wypiąłem, wpiąłem.

Ktos napewno musiał to już mieć i wyleczyć, potrzeba tylko gościa, który siedzi w takich silnikach...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 12:24:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
mroova81 napisał(a):
Jak nie, to WN cewki i może jeszcze dalej coś przed cewkami generalnie iskra....


Cewek co prawda jeszcze nie ruszałem ale kable, świece i kopułki są nówki. Przepływki, sondy w idealnej normie.
Przed cewkami to chyba tylko ECU jest bo co jeszcze innego?
Poza tym powyżej (u mnie przynajmniej) 3000obr/min jest ok, więc co się dzieje?
Jakieś czujniki broją czy co?
Musi być coś pod spodem bo jeszcze raz napiszę, że zaczynało ją telepać podczas deszczu.
Potem jak było ciepło i sucho było ok dopóki nie wjechałem w jakąś jeszcze nie wyschniętą kałuże a potem nawet zupełnie na sucho. Wczoraj jeździłem w deszcz i pół dnia była KICHA a pod wieczór też zrobiłem parę kilometrów bez żadnych złych objawów. To człowieka może wyprowadzić najbardziej z równowagi, bo nie można wtedy zlokalizować usterki bo wszystko jest cacy .Tylko w łeb dać :wpale:

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 15:21:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
U mnie identycznie. Raz złapało mnie w drodze do Wa-wy i trzymało aż do stolicy po czym nagle puściło i mimo deszczu było OK. Zauwazyłem wtedy, że lał paliwa jak z czajnika, bo na 135km pochłonął 39litrów.

Potem jakiś czas było OK, potem jechałem przez pół Polski w te ulewy kiedy urywało dachy - trauma.
Potem próbowałem to jakos naprawić ale okazało się, że się dwie choroby nałozyły (ten wirus o którym piszemy plus dwa wtryskiwacze niesprawne) więc ciężko było coś zdiagnozować. Wymieniłem wtryskiwacze, a zostało to szarpanie.

Aha, czujniki położenia wału też podmieniłem i nic nie dało więc myślę, że i to można wykluczyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 15:23:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
moze warto zvagować? może się coś złapało

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 15:32:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Ech wiem, już mi kiedyś tak radziłeś ale ciągle nie mam gniazda w tym swoim przeszczepie, ani kogoś kto by mi je załozył :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 21:03:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
maciu napisał(a):
moze warto zvagować? może się coś złapało


Był VAG, był VAS i czysto jak w słoneczny piękny dzionek :/

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 21:54:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.kwi.2007 10:35:09
Posty: 64
A ja dalej nie rozwiązałem swojego problemu w swojej V8, ale odkąd się skończyły upały problem jak by się zmniejszył. Występuje sporadycznie i tylko przy dobrze nagrzanym silniku. Ja mam sondę do wymiany na bank a reszta zdrowa (odczyt z kompa)
Jak już pisałem kiedyś wymieniłem świece, filtry ale nadal była kicha. Nie wiem w co uderzyć bo nie sądze aby sonda była winna takich zawirowań.
Obroty czasem falują między 0 a 800 i wtedy czuć charakterystyczny smród z wydechu :(

Skończy się że wymienię na 4,2 tego mojego strucla..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 00:36:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Spryskajcie po ciemku układ WN wodą ze spryskiwacza do mycia szyb (oczywiście na zapalonym silniku). Powinno się wyjaśnić. :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 09:12:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
moja też kuleje tak czasem ,po odpaleniu na zimnym silniku puki jest na ssaniu cyka ,jade kilometr i zaczynają obroty szaleć ,po wyżej 3tyś obr dopiero rusza ,u mnie wywala błąd silniczka krokowego ,zaczynam myśleć też że to mogą być świece ,mam ngk a były boscha,chyba wracam do tych poprzednich

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 10:39:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Ja odpinam krokowca i jest to samo. Świece mają może 5-7tys przebiegu.
Na postoju wkręca się normalnie i nawet równo pracuje, a podczas jazdy wariuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 11:28:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
dobro&zło napisał(a):
Spryskajcie po ciemku układ WN wodą ze spryskiwacza do mycia szyb (oczywiście na zapalonym silniku). Powinno się wyjaśnić. :peace:


Filowałem po ciemku właśnie, ale na sucho. Było ciemno jak w głębokiej d.........
Spróbuje na mokro, może coś się rozjaśni

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 12:25:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
jakiej firmy macie świece? co do przewodów u mnie ok ,co do krokowca jak odpinam go jak jeszcze zimny silnik to gaśnie silnik

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 13:43:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
mariuszj0808 napisał(a):
jakiej firmy macie świece?


Ja założyłem NGK.Ale tak myślę, że świece raczej inne objawy by miały. Jakaś nierówna praca czy coś takiego ale że to się dzieje do pewnych obrotów i nie zawsze? Ciekawe co z nią jest :/
Już myślałem , że może komp od gazu ma jakiś negatywny wpływ na ECU ale kolega Konrad nie ma gazu a są identyczne objawy.

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 17:44:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
panowie nie wiem czy to będzie miało związek ale u mnie katy są wypalone i może to ma jakiś wpływ na sondę lambda ,wy macie katy u siebie ?
właśnie wywaliłem świece ngk ,czarne jak węgiel, po 4 miesiącach ,i założyłem stare bosche ,jutro pojadę do serwisu zamówić nowe bosche i nigdy nie wsadzę już żadnego zamiennika do esy,zobaczę czy sytuacja omawiana w temacie powróci, jak coś dam znać, narazie wszystko ok.

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 195 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: