.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 17:43:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Który silnik byście wybrali?
ACK - 2.8B+LPG (193KM) 32%  32%  [ 24 ]
AAH - 2.8B+LPG (174KM) 5%  5%  [ 4 ]
ABC - 2.6B+LPG (150KM) 1%  1%  [ 1 ]
AEL - 2.5D (140KM) 25%  25%  [ 19 ]
AEL - 2.5D (140KM) + CHIP na (174KM) 21%  21%  [ 16 ]
Zdecydowanie inny? ;> 15%  15%  [ 11 ]
Liczba głosów : 75
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 c4 Quattro] Ankieta który silnik wybrać?
PostNapisane: 25.wrz.2008 13:18:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Witam,
jak w temacie rozmyślam nad kupnem auta, niestety nie na dniach, ale mam nadzieję w jak najbliższym czasie. Kto śledził moje tematy wie że odkładam kasę i co chwila wchodzę na droższe autka, jednak zdecydowałem że jeszcze popracuje po odkładam i kupię coś konkretnego i porządnego :) Będzie to na pewno Audi A6 c4 (94-96r.) z klimą i jaśkami czy chociaż jednym, oczywiście z napędem quattro :) Autko nie może być wolne więc pójdą większe silniczki jednak dobrze byłoby żeby znów nie żłopało za dużo więc nie będą to sławne V8 :D . Zastanawiam się na wyborem silnika. Chciałbym poznać wasze odczucia, przemyślenia i zdanie który silnik byście wybrali i dlaczego?

a o to kandydaci:
1. Mocny dieslowski AEL - 2.5TDi 140KM (jak dla mnie mało więc + chip na około 174KM)
2. Mocniejszy benzynowiec ACK - 2.8B+LPG 193KM (spokojnie wystarczy, 8.2s do 100km/h nie jest najgorzej :lol: :-) )
3. AAH - słabsza wersja 2.8B+LPG 174KM (słabszy niż konkurent wyżej ale też sobie radzi, jednak budowa chyba podobna do ACK oraz mówią że spalanie w cale nie mniejsze niż mocniejszego kumpla ACK ale to nie moje zdanie...)
4. Może ABC - słabszy motorek 2.6B+LPG 150KM (to już nie to samo ale niech sobie będzie na liście :) )

A teraz co mnie tutaj interesuje:
1. Spalanie - to pomijam, jeśli benzynki to w gazie, jeśli diesel, może będzie w miarę oszczędny, chociaż wydaje mi się że na gazie przy nawet najmocniejszym z listy ACK 193KM wyjdę taniej niż jeżdżąc dieslem, ale tu też do was pytanie jak to jest?
2. Ceny części, bardzo ważna dla mnie sprawa, mówią że ceny do diesli są znacznie droższe, np. ceny rozrządu który teoretycznie na dzień dobry powinno się wymienić po kupnie samochodu...
3. Żywotność i nie zawodność, po prostu trwałość, ale tak z przymrożeniem oka, zakładając że dbało się o każdy z tych silników tak samo dobrze :)
4. Inne wasze opinie i spostrzeżenia :) Ale nic nie musicie pisać, sporo o tym wszystkim poczytałem, tematów na forum o poszczególnych silnikach jest bardzooo dużo :) Jednak tutaj jest zrobiłem porównanie tych czterech i interesuje mnie jaki byłby wasz wybór.

Czekam na wasze wypowiedzi,
a głównie interesują mnie cyferki w ankiecie :)
pozdrawiam Czakol

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Ostatnio edytowano 25.wrz.2008 15:18:16 przez rbrus, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 13:27:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2007 12:05:08
Posty: 150
Jeździłem C4 z ABC bez Q i to wogóle nie ma ochoty przyspieszać. Z Q będzie jeszcze gorzej. 2.8 174KM w A4B5Q też mnie nie zadziwiał temperamentem.
AELem nie jeździłem, ale mam awersję do diesli więc sam bym nie wziął. ACK wydaje się być najfajniejszy.

Reasumując, mając do wyboru AEL, ACK, ABC lub AAH wybieram... AAN :D

_________________
1991 S2 3B Coupe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 13:46:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
darekwawa napisał(a):
Jeździłem C4 z ABC bez Q i to wogóle nie ma ochoty przyspieszać. Z Q będzie jeszcze gorzej. 2.8 174KM w A4B5Q też mnie nie zadziwiał temperamentem.
AELem nie jeździłem, ale mam awersję do diesli więc sam bym nie wziął. ACK wydaje się być najfajniejszy.

Reasumując, mając do wyboru AEL, ACK, ABC lub AAH wybieram... AAN :D
hehehehehehehe :peace: szkoda że części są droższe ;>

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 14:00:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Co to za wybór AEL czy AEL+ czips :| Módl się o zdrowego AEL-a

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 15:16:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
emge napisał(a):
Co to za wybór AEL czy AEL+ czips :| Módl się o zdrowego AEL-a
Jasne... ale niech na liście sobie będzie, a co zrobię czy co będę mógł zrobić to późniejsza bajka :)

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 15:50:29 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wybrałbym ACK.
Znalezianie AEL a nadajacego sie do czipsa, baaa ... w dobrym stanie..... graniczy z cudem.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 17:02:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
przemik napisał(a):
Wybrałbym ACK.
Znalezianie AEL a nadajacego sie do czipsa, baaa ... w dobrym stanie..... graniczy z cudem.

Pozdr
To prawda, ale tak czy owak dałem w ankietę, sam zagłosowałem na ACK bo ten silnik mi się podoba :) Ale chcę też poznać opinie akp-owców :peace:

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 20:10:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.mar.2005 16:30:14
Posty: 283
Lokalizacja: Jędrzejów / Kielce
Również zostawiam głos na ACK :) najmocniejszy z proponowanych V6tek a spalanie na tym samym poziomie. Dobre wyposażenie łatwiej spotkać w ACK niż w np. AEL`u.

_________________
B3 Coupe 2.0 2004-2006
B4 1.9 TDI 2006-22.12.2007- skradziony :-(
C4 A6 ACK quattro avant 2008-2010
B6 1.8T quattro avant 2011-2017


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 20:27:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
Tylko nie licz że ACK na gazie też będzie mialo 8,2 sek ;)

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 20:51:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2007 20:33:37
Posty: 156
Lokalizacja: Biała Podlaska
Ja bym brał ACK lub AEL-a - w zależności który byłby w lepszym stanie, albo który miałby więcej biegów :D .
Koszty eksploatacji w ACK + LPG będą minimalnie wyższe , ryzyko wystąpienia niespodzianek w trasie też wyższe przy silniku z LPG.

Mój głos - AEL.

_________________
Było:
Golf MkI 1,6 D >E34 525i >Passat B3 1,6 TD>Passat B4 2,0i >80 B4 2,0 >A6 AEL >A6 AEL >V40 2,0i
Jest:
Passat B5 AHU
Będzie:
???


Ostatnio edytowano 25.wrz.2008 21:02:50 przez Łukasz80, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 20:52:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Glos oddany - AEL bez bajerow.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 21:03:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2007 10:45:51
Posty: 252
Lokalizacja: Suwałki/Białystok
Także głos oddany- seryjny AEL,jak juz benzyna to S6... bo reszta to bez rewelacji

_________________
Audi A6 C4 AEL Avant -była
Audi C3 2,2 -była
Audi Coupe 20V Q 7A-była
Audi 100 C4 Q + Cyklon-była
VW Passat B5 FL AVF-był
BMW e36 328i-był
VW Passat B5FL Variant AWX-byl
Audi A6 C4 Avant Q ABC-Jest
Audi S3 8l-Obrazek
263KM 366Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 21:21:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
newman napisał(a):
Tylko nie licz że ACK na gazie też będzie mialo 8,2 sek ;)
Nie no jasne po za tym jeśli chciałbym hmm rozpędzić się nie co szybciej to tylko na benzin'ie a to też dobrze dla silnika, ojcem autem jeździmy tak 25%/75% [Benzyna/Gaz] + szybsze starty i jazda na benzyn'ie :D Nie wyznaje zasady zawsze na gazie, czuję w tedy że auto dostaje po żebrach :)

Łukasz80 napisał(a):
Ja bym brał ACK lub AEL-a - w zależności który byłby w lepszym stanie, albo który miałby więcej biegów :D .
Koszty eksploatacji w ACK + LPG będą minimalnie wyższe , ryzyko wystąpienia niespodzianek w trasie też wyższe przy silniku z LPG.

Mój głos - AEL.
Prawdę mówiąc tak samo myślę, patrzę jak ceny idą w dół :diabel: I zapisuje oferty AEL i ACK :peace:

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 23:05:47 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Wg mnie najłatwiej będzie Ci znaleźć w dobrym stanie ABC :peace: Jeśli chodzi o awaryjność, to tu masz najmniej do psucia w porównaniu do ACK czy AEL. Mam w domu drugie C4 - ABC i wg mnie daje radę. Jak jest zdrowe, to bym brał. ACK może i najfajniejsze, ale też potrafi napsuć krwi...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 23:05:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
AELa!!! Zbyt wiele ZA więc się nie rozpisuję...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 23:50:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
zaworoowa napisał(a):
Wg mnie najłatwiej będzie Ci znaleźć w dobrym stanie ABC :peace: Jeśli chodzi o awaryjność, to tu masz najmniej do psucia w porównaniu do ACK czy AEL. Mam w domu drugie C4 - ABC i wg mnie daje radę. Jak jest zdrowe, to bym brał. ACK może i najfajniejsze, ale też potrafi napsuć krwi...
Mhmm pewnie twój głos jest na ABC :peace: Sam nie wiem trochę słaby mi się wydaje że będzie, a dwa mało takich w Q głównie ośki bo taniej ściągnąć tym lepiej dla polaczka :)

adiaudi napisał(a):
AELa!!! Zbyt wiele ZA więc się nie rozpisuję...

szkoda...

[------ 6 głosów na "INNY SILNIK" i nawet nie napisali jaki mają na myśli :(: cuż widać że się wstydzą :peace: ------]

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 23:56:28 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Czakol napisał(a):
zaworoowa napisał(a):
Wg mnie najłatwiej będzie Ci znaleźć w dobrym stanie ABC :peace: Jeśli chodzi o awaryjność, to tu masz najmniej do psucia w porównaniu do ACK czy AEL. Mam w domu drugie C4 - ABC i wg mnie daje radę. Jak jest zdrowe, to bym brał. ACK może i najfajniejsze, ale też potrafi napsuć krwi...
Mhmm pewnie twój głos jest na ABC :peace: Sam nie wiem trochę słaby mi się wydaje że będzie, a dwa mało takich w Q głównie ośki bo taniej ściągnąć tym lepiej dla polaczka :)


akurat to nie jest mój głos ;) ABC zdrowe naprawdę sobie poradzi. Jak faktycznie będziesz szukał, to sam zobaczysz że naprawdę trudno jest trafić auto godne uwagi i nie wybrzydza się, jeśli chodzi o silnik :|

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 00:11:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
zaworoowa napisał(a):
Czakol napisał(a):
zaworoowa napisał(a):
Wg mnie najłatwiej będzie Ci znaleźć w dobrym stanie ABC :peace: Jeśli chodzi o awaryjność, to tu masz najmniej do psucia w porównaniu do ACK czy AEL. Mam w domu drugie C4 - ABC i wg mnie daje radę. Jak jest zdrowe, to bym brał. ACK może i najfajniejsze, ale też potrafi napsuć krwi...
Mhmm pewnie twój głos jest na ABC :peace: Sam nie wiem trochę słaby mi się wydaje że będzie, a dwa mało takich w Q głównie ośki bo taniej ściągnąć tym lepiej dla polaczka :)


akurat to nie jest mój głos ;) ABC zdrowe naprawdę sobie poradzi. Jak faktycznie będziesz szukał, to sam zobaczysz że naprawdę trudno jest trafić auto godne uwagi i nie wybrzydza się, jeśli chodzi o silnik :|
Też prawda, chciałbym zdrowe ale to prawie nie możliwe do znalezienia, jest fajny AELek od kogoś tutaj z forum, może faktycznie zdrowy na oryginalnych-dbany-wsio-na-czas tylko że cena jest do tego adekwatna i dobrze, tylko moja pensja przy tym troszkę się kryję :)

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 00:25:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
To fakt , ciężko jest coś upolować. Ale to Ty musisz ustalić kryteria i być myśliwym. Później juz tylko cierpliwości i znajdziesz ten dla Ciebie.
Nie wiem czego oczekujesz po aucie, co lubisz czego nie. AEL daje 10s do100km/h, jest elastyczny - fajnie sie zbiera do wyprzedzania, pali moim zdaniem mało w stosunku do tego co daje. Np. Wawa70%/trasa30%= 8L. Nie wydałem na montaż instalacji LPG itd. Polecam tym bardziej że mają 6 biegów i też Quattro!

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 00:52:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
adiaudi napisał(a):
To fakt , ciężko jest coś upolować. Ale to Ty musisz ustalić kryteria i być myśliwym. Później juz tylko cierpliwości i znajdziesz ten dla Ciebie.
Nie wiem czego oczekujesz po aucie, co lubisz czego nie. AEL daje 10s do100km/h, jest elastyczny - fajnie sie zbiera do wyprzedzania, pali moim zdaniem mało w stosunku do tego co daje. Np. Wawa70%/trasa30%= 8L. Nie wydałem na montaż instalacji LPG itd. Polecam tym bardziej że mają 6 biegów i też Quattro!


Szczerze, to co napisałeś mi odpowiada i dlatego spodobał mi się AEL jak to się mówi trafiłeś w dziesiątkę :) Jedynie te 10s troszkę mi mało po za tym same plusy które wymieniłeś, ale pod warunkiem że koszty części są tańsze, liczyłem że jakaś hurtownia się tu wypowie :)

Zakładałem że AEL w mieście pali 10litrów jednak jak mówisz że można zejść niżej np. do 9litrów to już nieźle.
Niestety tracę około 2s i cena za paliwo jest wyższa:

przy ACK 16-18litrów razy 2,3zł = około 35,2zł - 39,6zł
wyjdzie taniej niż
AEL 8-10itrów razy 4,5zł = około 36,0zł - 45.0zł

Zakładając że przy szybkiej jeździe (to już na benzinie), a nawet na gazie, to ACK połknie pewnie więcej niż AEL chociaż diesle jak się kręci to też lubią wypić sporo. Nie wiem właśnie ile palą te silniki w różnych sytuacjach... :|

Jedno pytanie mi się nasunęło, od kiedy ojciec kupił 2.4 zakładam że silniki wieksze niż 2litry biorą olej (spalają), czy użytkownik AEL'a czy ACK może napisać że nie bierze mu oleju?

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: