.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 12:23:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5 AKE] Chyba jakiś czujnik padł ???
PostNapisane: 25.wrz.2008 15:48:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Pierwszya zagadka:

Gdy auto sie rozgrzewa i zblirza do temperatury 90stopni zmieniają sie mapy i silnik zaczyna inaczej pracować - troche głośniej i lepiej przyśpiesza.

Coś ostatnio zaczyna mi szaleć bo na zimnym silniku słysze że już chodzi tak jak powinien po rozgrzaniu czyli głośniej i tak jakoś bardziej twardo.

Czasami sie przełancza na mape "głośniejszą" potem z powrotem na "cichą" potem znowu na "głośniejszą".

Podane obiawy występują gdy samochód jest jeszcze niedogrzany.

Druga zagadka:

Po przekręceniu stacyjki nie gaśnie kontrolka od świec żarowych.

Sytuacja występuje tylko jak silnik jest niedogrzany tzn jeżeli temperatura silnika osiągnie 90 stopni kontrolka normalnie gaśnie oraz gdy po całonocnym postoju auta rano przekręcam stacyjke też gaśnie.

Ale gdy naprzykład przejade krótki odcinek i zgasze auto zanim osiągnie temperature 90 stopni to właśnie wtedy występuje ten obiaw.

Auto odpala normalnie.

Będę wdzieczny za wszelkie sugestie

Pozdr Rafał

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 16:27:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Ciężko coś wywnioskowac z twojego opisu problemu , proponuje " podpiąć auto pod komputer"

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 17:21:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Co do świec to ja stawiam na błąd 1441 ja mam właśnie taki błąd z którym jutro zaczynam walkę.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 19:11:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...i pewnie w dodatku nie ma zapisanych błędów w 01?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 14:38:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Są błędy:

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00575 - Intake Manifold Pressure 11-10 Control Limit not reached - internittent

Ten pierwszy błąd to rozumiem, że czujnik G62 padł a drugi?

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 23:24:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Rav idź do ASO po czujnik - jakieś 110zł i wymieniaj - Twoje problemy z dziwnym rechotaniem (to co mówiłeś przez tel) wynikają na 80% z tego. Czyjnik śle błędne dane i to w sposób losowy czergo skutniem jest załaczanie różnych map w złych momentach.

Drugi błąd mówi o tym że nie osiągnąłeś zadanego ciśnienia doładowania. Przyczyn kilka - szukajka :peace:
Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 19:00:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Stamlej napisał(a):
Rav idź do ASO po czujnik - jakieś 110zł i wymieniaj - Twoje problemy z dziwnym rechotaniem (to co mówiłeś przez tel) wynikają na 80% z tego. Czyjnik śle błędne dane i to w sposób losowy czergo skutniem jest załaczanie różnych map w złych momentach.


No właśnie wszystko sie zgadza :D
Od razu wydawało mi sie że to jakiś czujnik - mam nosa ;) :D

Stamlej napisał(a):
Drugi błąd mówi o tym że nie osiągnąłeś zadanego ciśnienia doładowania. Przyczyn kilka - szukajka :peace:
Pozdr!


Elektrozawór ciśnienia doładowania turbosprężarki N75 :?:

http://www.allegro.pl/item421006783_zaw ... szawa.html

Pare razy miałem taki przypadek, że po wrzuceniu 5 biegu auto tak jak by sie przymuliło. Po zdjęciu nogi z gazu i zredukowaniu do 3 biegu sie odmulało i już później było dobrze.

Zdarza mi sie to w zasadzi tylko jak wracam z Warszawy tzn.

-> jade rano do Warszawy (około 90 km) i jest wszystko ok
-> parkuje auto i stoi gdzieś tak 3 godziny
-> wracam z Warszawy czyli najpierw około 30minut w korku i kiedy pierwszy raz sie rozpędzam (czyli pierwszy raz po rozgrzaniu silnika wrzucam 5 bieg) auto sie zamula
-> wtedy zwalniam żeby auto zredukowało do 3 biegu
-> po redukcji auto sie odmula i już do samego domu jest ok

Dokładnie opisałem ten objaw ponieważ tylko dokładnie w takich okolicznościach mi on sie pare razy przytrafił. W innych okolicznościach nigdy nie poczułem utraty mocy.

Może to być przyczyna tego elektrozaworu N75 :?:

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 19:34:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
kupilem taki zawor od tej pani i polecam oryginal nowy w rozsadnej cenie z gwarancja taki objaw moze byc od tego ale nie musi ogolnie podcisnienie posprawdzaj wezyki itp

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 21:36:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
na temat 00575 bylo pelno. przyczyn moze byc kilka wiec trzeba albo eliminowac wszystkie po kolei albo zapodac logi.
Wymien najpierw G62 i wtedy sprawdz co i jak chodzi.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 21:52:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
MiKev napisał(a):
na temat 00575 bylo pelno. przyczyn moze byc kilka wiec trzeba albo eliminowac wszystkie po kolei albo zapodac logi.
Wymien najpierw G62 i wtedy sprawdz co i jak chodzi.


Zastanwiałem sie po prostu czy przy okazji wizyty w serwisie nie zakupuć od razu też N75 ale zrobie zgodnie z Twoją radą i wymienie na razie tylko G62 a potem wrzuce logi.

Dzięki wszystkim za porady. Po weekandzie sie odezwe...

Pozdr

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C5 AKE] Chyba jakiś czujnik padł ???
PostNapisane: 10.paź.2008 10:18:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
ravros napisał(a):
Pierwszya zagadka:

Gdy auto sie rozgrzewa i zblirza do temperatury 90stopni zmieniają sie mapy i silnik zaczyna inaczej pracować - troche głośniej i lepiej przyśpiesza.

Coś ostatnio zaczyna mi szaleć bo na zimnym silniku słysze że już chodzi tak jak powinien po rozgrzaniu czyli głośniej i tak jakoś bardziej twardo.

Czasami sie przełancza na mape "głośniejszą" potem z powrotem na "cichą" potem znowu na "głośniejszą".


Jako, że w tym zakresie mam identyczne objawy w AKE, to jestem ciekawy, czy zmieniłeś już czujnik temperatury i czy pomogło ???

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2008 14:04:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Wymieniłem G62 i obydwa obiawy ustały :peace:

Tak więc problem rozwiązany :D

Dzięki za pomoc wszystkim :peace:

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2008 21:18:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
ravros napisał(a):
Wymieniłem G62 i obydwa obiawy ustały :peace:

Tak więc problem rozwiązany :D

Dzięki za pomoc wszystkim :peace:


To jesteś szczęściarz ! :peace:

Ja tez wymieniłem czujnik temp ale niestety rechotanie pojawia sie tak jak przedtem :/

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: