.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 06:01:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9TDI 1Z]dziwna przypadłość po remoncie silnika
PostNapisane: 25.wrz.2008 09:05:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
Autko to Audi A4 1.9 TDI 1Z 90KM rocznik 95-96

Jest już wszystko poskładane i poustawiane perfect i nie chce palić tzn:
zapali czasem i chodzi przez 4 sek jak mały traktorek, trzęsie nadwoziem i sam zgaśnie.
I tu uwaga po ściągnięciu węża od turbiny audi pali na tyk i chodzi pięknie.
Potem można węża założyć i pali ładnie. Ale zostawiony tak na noc już rano nie odpalił na tyk tylko te same jaja. Po ponownym zdjęciu węża od turbiny zapala na tyk.

Dodam jeszcze że w komputerze był ojel silnikowy ( do kompa idzie taki wężyk- nie wiem dokładnie jaki ale jakiś ciśnieniowy i to przez niego wdarł się olej) komp został wymyty benzyną ekstrakcyjną.

Dodam też że po podpięciu pod vaga na tych dziwnych objawach pozakywał błąd pompy wtryskowej (może sterownik a może pompa) a może komputer.

Jakieś sugestie panowie :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 09:07:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
moze kat wtrysku ??

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 09:29:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jaki blad pompy wyryskowej ..

sprobuj odpalic na wypietym wezyku od czujnika cisnienia ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 10:13:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
aha doszedlem to tego ze przed turbinka jest taka hm puszka z membranka i do niej idzie wężyk, jak wężyk wypne to jest wszystko OK auto wchodzi na obroty pieknie. Jak weżyk podłacze to jest taki jak by zamulony. Jest duża różnica.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 10:29:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
lmm

zrob komlet logow

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 10:43:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
-pawlo111 napisał(a):
aha doszedlem to tego ze przed turbinka jest taka hm puszka z membranka i do niej idzie wężyk, jak wężyk wypne to jest wszystko OK auto wchodzi na obroty pieknie. Jak weżyk podłacze to jest taki jak by zamulony. Jest duża różnica.


prawdopodobnie masz na mysli EGR ;) ... pewnie jest caly czas otwarty i spaliny wpadaja do kolektora ssacego ... stad to zamulenie ... sprawdz podlaczenie EGR z N18 ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 10:45:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
nie doczytałem :)
wężyk czyli EGR:)
Jak jest wszystko podlaczone ok wyciag rozbierz wymocz w ropie umyj wypucuj wsadz i bedzie gitez :peace:

ja dopiero sie ucze wiec wybaczcie :):

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 16:20:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
-pawlo111 napisał(a):
sprawdz podlaczenie EGR z N18 ...

co to jest to n18?

egr to jest co?
zawor recylkulacji spalin?

jak jest weżyk odlaczony to jaki to ma wplyw na jazde? szkodzi?

i co mam wyciagnac i wyczyscic w ropie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 16:24:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
-pawlo111 napisał(a):
co to jest to n18?

egr to jest co?
zawor recylkulacji spalin?


N18 to zawór podciśnieniowy który steruje pracą zaworu recyrkulacji spalin ....

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 20:48:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
No więc tak. Wężyk od EGR jest odpięty i audiola pali i śmiga. Na założonym nie odpali a jak założe na odpalonym silniku to jest zamulona...
Czy to że wężyk jest odpięty i tak na razie jezdzi ma jakiś zły wpływ na silnik?
słyszałem że EGR się zaślepia ponoć :?: :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 20:58:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Się zaślepia lub się nie zaślepia, wszystko zależy od Ciebie. A jaki wpływ ma na silnik to jest tyle zdań co użytkowników i w dodatku zależy od silnika. Nie będę pisał czy bym zaślepił czy nie na Twoim miejscu.

Poczytaj na forum trochę i sam zdecyduj,
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... B6lepia%E6
min tutaj Piotrus i Stamlej przedstawili swoje zdanie w dość przystępny sposób dla czego są na nie. W innych tematach znajdziesz odpowiedzi na Tak. Przeanalizuj na spokojnie nie biorąc wszystkiego co napisane bardzo bardzo do serca i zrób jak będziesz uważał. Dodam, że na hamownie nie dojechałem jeszcze.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 22:11:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
no dobra ale teraz jezdze z odpietym wezykiem i nie zaślepionym i czy to ma jakies negatywne działanie?

a problem mam taki że jak go założe to auto nie jezdzi więc pewnie zaślepię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 23:05:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
sa tacy co twierdza ze egr przeszkadza i go nie maja :)

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 00:22:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Masz uszkodzony mapsensor i dlatego takie cyrki. Można jezdzić bez tego wężyka ale jak dobrze zaczniesz dociśkać gaz w podłoge to albo turbosprężarka zniszczysz szybko albo zaczną pękać przewody jak są już stare.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 01:06:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
Jack napisał(a):
Masz uszkodzony mapsensor i dlatego takie cyrki.

jak to naprawic i gdzie to jest? :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 07:36:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
-pawlo111 napisał(a):
Jack napisał(a):
Masz uszkodzony mapsensor i dlatego takie cyrki.

jak to naprawic i gdzie to jest? :/


napisalem Ci wyzej ...

spanky napisał(a):
sprobuj odpalic na wypietym wezyku od czujnika cisnienia ...


czujnik cisnienia jest w ECU ... [sterownik/komputer]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 10:01:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
czujnik cisnienia jest w ECU ... [sterownik/komputer]

aha to ja odpiołem wężyk od EGR i mi odpalił i skojarzyłem źle.
A ten wężyk od kompa to wiem a to przez niego mi do kompa się dostał olej.
To co mam go wypiąć? a na EGR założyć ? i tak palić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 13:48:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Z tegom co napisałeś wynika, że jak powstanie podciśnienie w układzie starowania EGR, turbosprężarka to wtedy silnik nie odpala. Dziwne to troche ale najlepiej wykręć EGR i zobcz czy działa to samo zrób z zaworami od sterowania turbosprężarki oraz egr . Popsikaj wd40 do środka . Skoro olej dostawał się z uszkodzonej turbiny to cały układ podciśnienia jest zalepiony i neleży go oczyścić dokłądnie.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2008 14:55:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2005 19:47:12
Posty: 168
Lokalizacja: Podkarpacie
jak autko chodzi to weżyk co idzie do EGRa cały czas zasysa powietrze.
Jak go założę to po kilku sekundach auto slabnie, przestaje prawie reagowac na gaz a z wydechu zaczyna kopcic. Odepne to wszystko przechodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: