Bogdan ...
![n :/](./images/smilies/005.gif)
. Jeżeli na nowym wałku masz wytracie ok. 0,5 mm, to ja nawet nie wiem co powiedzieć
![n :/](./images/smilies/005.gif)
. Jedno jest 101% pewne - absolutnie nie powinieneś kontynuować eksploatacji !!
Jak widać - najprawdopodobniej jesteś kolejnym "szczęśliwcem", który nadział się na "prawie ori" hydraulikę (statystyczne prawdopodobieństwo, że zawiniły wałki jest zdecydowanie mniejsze - IMHO) ... ale mam też dla Ciebie i gorszą wiadomość ...
![n :/](./images/smilies/005.gif)
. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że skutkiem długotrwałej eksploatacji silnika z wciąż zużywającymi się wałkami/hydrauliką - nastąpiło (kiedyś szeroko się o tym rozpisywałem ale kto by tam chciał mnie słuchać skoro wszyscy mechanicy to oszuści) odłozenie się grubej warstwy opiłków metalu w prowadnicach - co w "linii prostej" prowadzi do zatarcia się zaworów ... . Wtedy też nowe hydropopychacze "bardzo niechętnie" amortyzują ponadnormatywne ugięcie wymuszone przez krzywkę wałka - i "optyczne" skutki są dokładnie takie jak w Twoim przypadku
![n :/](./images/smilies/005.gif)
.
Naturalnie nie wyrokuję, że na pewno masz zatarty (jeden lub więcej) zawór - lecz zanim kolejny raz wymienisz wałki/hydraulikę - ktoś ogarniający temat MUSI sprawdzić głowice (zawory, luzy, gniazda ... ) . Bez tego może się okazać, że popłyniesz następną - wcale niemałą kasę ... .
Zasadniczo - wobec tego co sam ustaliłeś - źródło niepokojących stuków jest już znane bez cienia wątpliwości i pochodzi na 101% z tego "rejonu", w którym znalazłeś wytarte krzywki. Pozostało "jedynie" ustalić powody tego stanu rzeczy (wadliwa hydraulika czy jednak zatarty zawór(-y), pęknięta prowadnica, etc. ?? ... ) .
Uparcie jednak powtórzę, że dalsza eksploatacja w ujawnionych okolicznościach jest dla Ciebie ZAKAZANA !!!
Co do odmy - najprawdopodobniej auto wyjechało z fabryki już z nowym typem (ta z lejkami), a ponieważ nawet z ETKI nie da się jednoznacznie tego ustalić - to obowiązuje (NIEZBYWALNA) zasada, że (ewentualna) wymiana powinna nastąpić dokładnie na ten sam rodzaj jak fabryczny. W tej sprawie wnioski wydają mi się oczywiste ... .
Logów nie zdążyłem jeszcze pooglądać ale przy mojej filozofii serwisowej, a szczególnie wobec tego co znalazłeś pod deklem prawej głowicy - żadna strata ... .
OT [ABSOLUTNE] OT:
Wszystkich oczekujących na PW i @ serdecznie przepraszam - odpiszę na pewno ale ...
![n :/](./images/smilies/005.gif)
.