teodor2424 napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Teodor - osobiście gatuluję Ci przede wszystkim:
- zdrowego silnika
- "chłopaka z warsztatu", ponieważ chyba jako pierwszy wstawiłeś na AKP naprawdę pełne logi ... .
A tak na poważnie:
Mówisz serio??
Tak, serio na 100,1%.
teodor2424 napisał(a):
Czy faktycznie to silnik jest w kiepskim stanie
Nie Teodor - silnik wydaje się być w stanie doskonałym. Trochę słabawy jest tzw. stan wolnossący biegu jałowego lecz w zestawieniu z manualną skrzynią biegów ... zasadniczo tak jest lepiej niż gorzej
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
Ponadto jakieś 80% pozostałych PDków też tak ma i jest bardzo OK ... .
teodor2424 napisał(a):
a chłopak z warsztatu nie zna się na rzeczy??
Absolutnie nic nie wskazuje żeby "chłopak z warsztatu" nie znał się na rzeczy. IMHO jest zupełnie inaczej i prawdopodobnie uczynił to bezwiednie ale
jako pierwsza osoba na AKP pokazał na czym polega KOMPLETNA i PRAWIDŁOWA diagnostyka TDi ... .
teodor2424 napisał(a):
Opisz troszkę więcej co z logów wyczytałeś??
No właśnie o to chodzi, ze pomimo obszernego materiału nie wyczytałem niczego (negatywnego)
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
. Niektóre logi są źle skonwertowane ale przy odrobinie dobrej woli - można je rozczytać, więc to również żaden wielki problem ... .
Aha - termostat działa na granicy dopuszczalnego minimum lecz i w tym przypadku nie jest to jeszcze powód do wymiany. Za to napinacz paska rozrządu znajduje się w kondycji właściwej dla elementu fabrycznie nowego
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
W kwestii cieknącego EGRa szczegółów poszukaj sobie w archiwum AKP. Ważne jest żebyś przed wymianą tego elementu zlokalizował sprawcę nadmiernej ilości oleju w dolocie. Zazwyczaj są to:
- pokrywa zaworów
lub
- turbina
lub
- jedno i drugie
Jeżeli popuszcza "odma" w pokrywie - to dopóki nie bałagani w logach - szkoda wydawać kasy na wymianę. Jeżeli olej pochodzi z turbiny, która jednak utrzymuje właściwe parametry (jak u Ciebie) - również szkoda babrać się regeneracją ... .
Pilnuj tylko żeby nie chlapało tym olejem na kolektor wydechowy, a nad inwestycjami zastanów się dopiero wtedy kiedy pojawi się zużycie oleju lub dymienie z wydechu albo kiedy poczujesz, że silnik nie pracuje aż tak stabilnie jak obecnie.