.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 06:16:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Allroad BCZ] Na ile mozna bezpiecznie zawirusowac w manualu
PostNapisane: 28.wrz.2008 21:45:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Jest allroad z 2005 roku z motorkiem BCZ ( 163 PS) w manualu - na ile możne bezpiecznie softem podciaganć ten motor ?
Okolice 190 Ps sa osiagalne ?
Nie posypie sie szybciej dwumas ? nigdy nie strzelam ze sprzegla :!!:

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2008 23:00:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Bez wnikania w szczegóły - łatwiej jest pociągnąć BCZ-a niż "bliźniacze" BDG.
Jeżeli zauroczył Cię ten zielony Allroad z dokładaną navi typu "D" - to odpuść.
Po pierwsze w treści ogłoszenia jest przekłamanie, po drugie ... niech się wypowie iinny AKPowicz, który dzisiaj to auto oglądał (jesli oczywiście zechce :peace: ).

PS OT:
Przepraszam, wiem że Ty też czekasz na @ ale jeszcze 5 minut temu byłem "w robocie" (czas przyspieszył :/ )... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2008 23:24:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Piotruś byłem ze Stamlejem ogladac tego allroada i nie jest zle - to ze jest z Belgii to jeszcze o niczym nie swiadczy - sam pisales :)
facet wymienil przednie miechy - ma faktury
pompa byla w regeneracji w BOSCHU - 12 m gwarancji - ok 4 tys pln - ma fakture
ksiazka serwisowa do 140 tys w ASO - jest
rozrzad zrobiony na SKF-ie - faktura jest
Stamlej zvagowal motor i stwierdził ze jest ok - korekcje idealne, turbo troche przeladowuje ale pewnie zasyfione , nie kopci , ladnie lapie temperature, wydaje sie zdrowy, przebieg 168 tys z czego od 140 tys km w Polsce , z ksiazki serwisowej wynika ze nie byl serwisowany w systemie LL tylko normalnie,
przednie tarcze i klocki wymienione - faktura
kompresor od zawiechy sie przegrzewa ale to jest do zrobienia - ew wymiana

facet napisal w ogloszeniu ze 180 PS ale widac ze nie siedzi w motoryzacji i jak dowiedzial sie ze ma 163 Ps to sie troche zdziwil bo myslal od poczatku ze ma 180 PS - to akurat nie dyskwalifikuje go jak sam pisales BCZ nie jest jakis specjalnie zly tylko slabszy od BAU ale troche mniej pali

navi chyba faktycznie byla dokladana bo jest zarysowanie na ramce - ale to rownie dobrze moglo sie stac przy wyciaganiu klimatronika - zreszta sprawdze jutro u dreda wyposazenie i bede wiedzial czy bylo ori czy zakladali - w kazdy mrazie ma najnowesze mapy i dziala bezproblemowo

Dlaczego go skreslac ? :(

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2008 23:51:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Christo - trzymając się teamtu, który założyłeś - oczywiście nie zmieniam stanowiska i w dalszym ciągu uważam, że dobry BCZ nie jest zły oraz jak najbardziej - nadaje się do modów (wbrew ogólnej opinii na temat potencjału tuningowego "B...").
Myślę, że 190PSów nie stanowi w tym przypadku trudności - nawet dla podwórkowych tunerów. I basta w tym temacie ;) .

OT:
168 tkm przebiegu, a przy tym wymienione miechy, padnięty kompresor zawieszenia i zregenerowana pompa VP44... . Wybacz Christo ale takie kiepskie to nie były nawet te "najpierwsze" Allroady z samego początku produkcji ani nawet początkowe egzemplarze AFB ... .
Resztę wątpliwości wyraziłem przez telefon więc nie będę się powtarzał ... .
Dla jednych (nawet jeśli książka jest prawdziwa) takie fakty aż nadto ujawniają rzeczywistą historię samochodu - dla innych są dowodem nadzwyczajnej dbałości usera o szczegóły i wyłącznie od Ciebie zależy która opcja bardziej Ci pasuje ... .
Ja muisałbym nie widzieć kilku zdarzeń w przeszłości, zeby w ogóle podjąć dywagacje - czy druga opcja (dbałość usera) ma jakąkolwiek rację bytu ... .
Oczywiście - nawet (czysto hipotetycznie) wielokrotnie wyższy przebieg - wcale nie świadczy o złej kondycji technicznej ale skoro kota w worku można mieć za darmo - to po co płacić ok. 70 kZł. ?
Ok, nie znam się ... :) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 00:10:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Piotruś ... Ty prześmiewco :diabel:

nie strasz mnie :> - juz sie prawie zdecydowalem na tego allroad-a :):
co do kompresora i miechow to raczej wiem dlaczego - gosciu mieszka na wsi i musi zjechac z asfaltu zeby dojechac do domu - z rozpytania go wiem dlaczego padl lub konczy mu sie kompresor i padly miechy - on za kazdym razem jak wracal do domu przed zjazdem z asfaltu podciagal do gory zawieche :diabel: ---- to jaki kompresor by to wytrzymał ? :):
wiesz, ze pompe mozna zarznac bardzo latwo : wystarczy jezdzic na niskim stanie paliwa ( temp. ON) , jakosc polskiego ON , brak smarowania np mixolkiem

daj lepiej tel. do siebie to pogadamy - powiem szczerze ze to autko mi sie spodobalo - choc osobiscie wolalbym BAU ale te 163Ps jakos jezdzi i po przesiadce z 1.9 110Ps to inne jazda.

Jak go ew. kupie to zaraz zrobie popychacze i pewnie bede chcial go lekko zawirusowac tak wlasnie pod 190 Ps

no i to jest manual - wiec dosc ciezko go dostac u nas

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 00:55:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
christo_ napisał(a):
Piotruś ... Ty prześmiewco :diabel:


Owszem - ale nie w dziale technicznym (przynajmniej od pewnego czasu) ... .

christo_ napisał(a):
nie strasz mnie :>


Tylko analizuję fakty konfrontując je z własnymi doświadczeniami (wiem że źle zabrzmiało ale naprawdę nie wywieram tym argumentem żadnej presji wyrażając jedynie własne poglądy, poza tym nie widziałem że Stamlej dzwonił do mnie w Twojej sprawie i dlatego żeby nie OTować w pierwszej wypowiedzi ograniczyłem się wyłącznie do wniosków) ... .

christo_ napisał(a):
- juz sie prawie zdecydowalem na tego allroad-a :):


Masz rację - okazje należy łapać :): . W moim świecie za ten rząd kasy byłby najwyżej rocznik 2003 ... :(: .

christo_ napisał(a):
co do kompresora i miechow to raczej wiem dlaczego - gosciu mieszka na wsi i musi zjechac z asfaltu zeby dojechac do domu - z rozpytania go wiem dlaczego padl lub konczy mu sie kompresor i padly miechy - on za kazdym razem jak wracal do domu przed zjazdem z asfaltu podciagal do gory zawieche :diabel: ---- to jaki kompresor by to wytrzymał ? :):


Każdy kompresor i każde miechy z rocznika 2005 i z rzeczywistym (nawet z mocno terenowym) przebiegiem ok. 170 tkm. wcale by tego nie poczuły (ale nie musisz mi wierzyć... :-) ). Zresztą w trakcie szosowej eksploatacji kompresor też sią załącza ... . Nie znam granicy wytrzymałości tej generacji zawieszeń - dotąd nie widziałem Allroada '05, w którym pomimo pokaźnych przebiegów cokolwiek działoby się z pneumatyką ... .
Zawias od rocznika modelowego 2004 nie łapie (lub baaardzo rzadko) nawet wszechobecnego błędu 01772 ... . Nadto - większość innych Allroadów też ciężko pracuje w terenie (szczególnie u pierwszych właścicieli) a jakoś nikt nie narzeka na kłopoty z miechami czy kompresorem ... ;) .

christo_ napisał(a):
wiesz, ze pompe mozna zarznac bardzo latwo : wystarczy jezdzic na niskim stanie paliwa ( temp. ON) , jakosc polskiego ON , brak smarowania np mixolkiem


Tak - znaleźlibyśmy jeszcze wiele argumentów pomocnych w wytłumaczeniu tego jakże nieszczęśliwego zbiegu okoliczności. Nie dosyć, że facet ze wsi korzystał z allroada zgodnie z jego przeznaczeniem, to jeszcze oszukiwali go na paliwie i do tego zawsze zapomniał zatankować ... . Christo - proszę Cię :) ... .
Ponadto VP44 w BAU/BCZ zabezpieczona dodatkową chłodnicą paliwa - to naprawdę inna bajka od VP44 z AFB - więc argumentujesz naprawdę średnio :-) ... .

christo_ napisał(a):
daj lepiej tel. do siebie to pogadamy - powiem szczerze ze to autko mi sie spodobalo - choc osobiscie wolalbym BAU ale te 163Ps jakos jezdzi i po przesiadce z 1.9 110Ps to inne jazda.


Wierzę ... :-) .

christo_ napisał(a):
Jak go ew. kupie to zaraz zrobie popychacze i pewnie bede chcial go lekko zawirusowac tak wlasnie pod 190 Ps


Napisałeś, że samochód nie jeździł w trybie LL, więc z wymianą popychaczy możesz spokojnie poczekać np. do 200 tkm i wymienić je za jednym zamachem z napędem rozrządu (o ile oczywiście ten przebieg nie jest tylko licznikowy :): ). Wirus w aucie z manualem to już w ogóle bułka z masłem :) .


christo_ napisał(a):
no i to jest manual - wiec dosc ciezko go dostac u nas


Każde BCZ jest manualne (w Allroad).

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: