.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 09:04:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 TDI ] Proszę o analize logów :)
PostNapisane: 03.paź.2008 10:32:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2008 08:43:35
Posty: 14
Lokalizacja: Kluczbork
Prosze o analize logów. Auto jest po wymianie pompy wtryskowej i rozrządu.
To moje pierwsze logi i nie jestem pewien czy wszystko zrobiłem według instrukcji :)
Prosze o wyrozumiałość :d


Basic Settings
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c16 ... 69fed.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/15e ... bb07a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6dc ... 27739.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/994 ... 8d44d.html

Grupy podstawowe
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/624 ... acdf7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c1f ... 19445.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/802 ... 8ccbb.html

_________________
A6 2.5 TDI Avant 99r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 10:46:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
proszę popraw pliki na serwerze, gdyż są zbyt małe by je odczytać.

przydałyby się również logi dynamiczne.

w chwili, gdy logowałeś 004BS, to wartosć w * była ATDC, czy BTDC?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 10:59:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2008 08:43:35
Posty: 14
Lokalizacja: Kluczbork
Porawiłem zdjęcia:)

Co do 004BS to szczerze mówiąc nie wiem :( nie bardzo sie na tym znam i nie zwróciłem uwagi na to :|

Basic Settings
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/116 ... 33f88.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dd7 ... 32fac.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/599 ... 11f3d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db8 ... 87571.html

podstawowa
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ca2 ... 16544.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d4 ... a8c22.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e67 ... 2c32a.html

_________________
A6 2.5 TDI Avant 99r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 11:31:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy to maksymalna temperatura płynu chłodzącego, jaką udało Ci się uzyskać, czy po prostu nie dogrzałeś silnika?
jeżeli to maks. temperatura, to termostat nadaje się do wymiany.

kąt wtrysku należy ustawić ponownie, gdyż jest on ustawiony źle.
ma być 2*ATDC na Late przy 100.2% w grupie 004BS.
włącz VC i przejdź do grupy 004BS - spójrz na drugie okienko [tam gdzie jest kąt] - czy jest ATDC, czy BTDC. z logów 000.2BS wynika, że jest BTDC, ale to musisz jeszcze sprawdzić.
jeżeli będzie BTDC, to kąt do poprawy. może to powodować kłopot z porannym rozruchem.

ponadto, zrób logi dymaniczne.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 11:39:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2008 08:43:35
Posty: 14
Lokalizacja: Kluczbork
Nie jest to temperatura max. porostu czekałem az osiągnie 80 stopni i zaczalem logować.

Przed właczeniem logowania w drugim okienku było ADTC wartość w okienku to 2.2 a po zrobieniu logów zapisało BTDC :(

Logi dynamiczne postaram sie zrobić w najblizszym czasie :)

_________________
A6 2.5 TDI Avant 99r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 11:42:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2008 08:43:35
Posty: 14
Lokalizacja: Kluczbork
Jeszcze chciałem dodac że rano pali na tyk, gorzej jest gdy silnik jest goracy :(
Mam dość słaby akumulator i nie wiem czy to nie jest przyczyna. Na starterze w warsztacie palił ładnie :)

_________________
A6 2.5 TDI Avant 99r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 11:49:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli jest ATDC, to jest OK.
sprawdź napięcie paska zębatego pompy wg tej instrukcji: http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf .
nie podoba mi się pływanie kata w 004BS. to, a także kłopot z rozruchem na ciepłym silniku wskazywałby na słabą VP44.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 11:55:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2008 08:43:35
Posty: 14
Lokalizacja: Kluczbork
meszrum napisał(a):
nie podoba mi się pływanie kata w 004BS. to, a także kłopot z rozruchem na ciepłym silniku wskazywałby na słabą VP44.


Pompa jest na gwarancji, ale skoro uważasz że moze być słaba to mam ją reklamować?

_________________
A6 2.5 TDI Avant 99r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 15:54:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jacwer napisał(a):
meszrum napisał(a):
nie podoba mi się pływanie kata w 004BS. to, a także kłopot z rozruchem na ciepłym silniku wskazywałby na słabą VP44.


Pompa jest na gwarancji, ale skoro uważasz że moze być słaba to mam ją reklamować?



problem z rozruchem na ciepłym silniku nie jest normalnością.
zatem - tak, powinieneś to zgłosić skoro jest na gwarancji.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2008 19:57:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2008 19:07:52
Posty: 5
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Witam
Jeżeli można podepnę się do tematu.

W marcu kupiłem A6 2,5TDI Quattro.
Od samego początku występuje problem z odpalaniem. Poza koniecznością dłuższego kręcenia rozrusznikiem nie ma raczej innych problemów. Jest to niezależne od temperatury silnika.
Próbowałem sprawdzić kąt wtrysku za pomocą VAGa, na podstawie różnych opisów.

Fragment logu z grupy 004
5,39 835 Late 4,2 62,3
6,05 835 Late 4,2 63,9
6,67 835 Late 4,2 62,7
7,28 835 Late 4,2 63,5
7,87 835 Late 4,2 63,1
8,48 835 Early 4,2 64,3
9,03 835 Early 12,6 20,5
9,58 835 Early 15,2 15
10,17 835 Early 15,6 16,6
10,81 835 Early 15,6 15,8
11,47 835 Early 15,6 16,6
12,09 835 Early 15,4 16,2
12,72 835 Early 15,6 16,6

(temp silnika około 84*C)
Dlaczego wartość wysterowania pompy nie wynosi 100% ? Od czego to zależy? tylko i nie piszcie, że od wymiany pompy :))
Domyślam się, że powinienem w jakiś sposób najpierw doprowadzić tą wartość do takiego poziomu? Jak to zrobić ?

Mogę zrobić dokładne logi jeśli będę wiedział które są potrzebne.

pozdrawiam

EDIT: Na razie cofam pytanie bo co nieco doczytałem.
Jak odrobię pracę domową i zrobię logi jak jak powinno być, to wtedy poproszę o analizę. :))


Ostatnio edytowano 07.paź.2008 22:02:00 przez galus_gg, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2008 20:48:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
problem z rozruchem na ciepłym silniku nie jest normalnością.
zatem - tak, powinieneś to zgłosić skoro jest na gwarancji.

z jednym malym ale:
gdy silnik jest zimny (powiedzmy do 60st ale mowie z pamieci) przy kreceniu rozrusznikiem paliwo podawane jest od razu - natomiast przy cieplym dopiero od jakiesj predkosci obrotowej - teoretycznie z powodu wolniejszego krecenia rozrusznikiem "na cieplym" tdi moze palic gorzej niz na zimnym
Nie wiem czy w przypadku tego auta "gorzej" to za 3 obrotem rozrusznika czy po minucie krecenia - ale autor watku wspominal, ze ma slaby aku i ze na "starterze" problemu nie ma
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2008 22:55:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
galus_gg napisał(a):
Witam
Jeżeli można podepnę się do tematu.

W marcu kupiłem A6 2,5TDI Quattro.
Od samego początku występuje problem z odpalaniem. Poza koniecznością dłuższego kręcenia rozrusznikiem nie ma raczej innych problemów. Jest to niezależne od temperatury silnika.
Próbowałem sprawdzić kąt wtrysku za pomocą VAGa, na podstawie różnych opisów.

Fragment logu z grupy 004
5,39 835 Late 4,2 62,3
6,05 835 Late 4,2 63,9
6,67 835 Late 4,2 62,7
7,28 835 Late 4,2 63,5
7,87 835 Late 4,2 63,1
8,48 835 Early 4,2 64,3
9,03 835 Early 12,6 20,5
9,58 835 Early 15,2 15
10,17 835 Early 15,6 16,6
10,81 835 Early 15,6 15,8
11,47 835 Early 15,6 16,6
12,09 835 Early 15,4 16,2
12,72 835 Early 15,6 16,6

(temp silnika około 84*C)
Dlaczego wartość wysterowania pompy nie wynosi 100% ? Od czego to zależy? tylko i nie piszcie, że od wymiany pompy :))
Domyślam się, że powinienem w jakiś sposób najpierw doprowadzić tą wartość do takiego poziomu? Jak to zrobić ?

Mogę zrobić dokładne logi jeśli będę wiedział które są potrzebne.

pozdrawiam

EDIT: Na razie cofam pytanie bo co nieco doczytałem.
Jak odrobię pracę domową i zrobię logi jak jak powinno być, to wtedy poproszę o analizę. :))


masz źle ustawiony kąt wtrysku - stąd problemy z rozruchem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2008 07:35:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2008 19:07:52
Posty: 5
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
No właśnie po przeczytaniu opisów, porównaniu innych logów z moimi, też tak wywnioskowałem.
Mam w planie dzisiaj się za to zabrać. Na pewno poinformuję o efektach.
Zastanawiało mnie tylko to, że w opisie kazano ustawiać dla 100 %, a u mnie tych 100% nie było. Myślałem, że jest to jakaś wartość którą najpierw muszę doprowadzić do takiego stanu i dopiero zabierać się za kąt wtrysku. Ale z tego co wydedukowałem (mam nadzieję, że prawidłowo) to wartość ta również zmienia się podczas ustawiania kąta.

Poinformuję o efektach i zrobię pełniejsze logi przed i po zabiegu.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: