.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 06:00:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5 2.5 TDI 155KM] Jak ustawić statystyczny kąt wtrysku ?
PostNapisane: 29.wrz.2008 16:36:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2008 16:17:59
Posty: 31
Lokalizacja: Kielce
Witam mam pytanko w jaki sposób można samemu ustawić statystyczny kąt początku wtrysku a Audi A6 C5 2002r 2.5TDI 155KM i czy w ogóle zabierać sie za to samemu pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 16:41:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Zabrać.
Masz tu:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
i tu:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 17:20:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2008 16:17:59
Posty: 31
Lokalizacja: Kielce
Wilkie dzieki za odpowiedz ale chcialem sie dowiedziec czy mam to zrobic za pomocą samego vaga(i co w tym wypadku zminic jaki parametr i w ktorej opcji vaga ) czy ze strony mechanicznej :) (z tej bedzie ciezko bo nie mam odpowiednich kluczy a i rece nie te:) pozdrawiam i chcialem zaznaczyc z ejestem lajkiem w temacje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 18:47:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
oto oficjalna instrukcja: http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf .

włączasz grupę 004BS - masz w niej:
- poz. 2 to kąt wtrysku - Ty masz 4.6*ATDC na Late, a powinno być 2*ATDC na Late przy 100%[+/-2*ATDC, czyli efektywnie 0*-4*ATDC].

pamiętaj, że ma być 2*ATDC na Late, a nie BTDC!

zatem skoro masz 4.6*ATDC, a powinieneś mieć 2*ATDC, to kąt należy przyspieszyć o 2.6*ATDC.
aby przyspieszyć kąt należy dokonać regulacji w kierunku B. dokonujesz regulacji [bardzo delikatnie przesuń o niewielki kąt], a następnie uruchamiasz silnik i sprawdzasz.
tak do skutku.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2008 15:18:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2008 16:17:59
Posty: 31
Lokalizacja: Kielce
Aha teraz już wiem co chciałem wiedzieć da się to wykonać tylko za pomocą narzędzi których nie posiadam w przeciwnym wypadku zrobiłbym to sam podobnie ustawiałem talerz cyfry lekko w lewo lekko w prawo ;)!!! oddam auto do serwisu (właśnie umówiłem się na 13-go pazdzirnika koleś z serwisu powiedział ze może to być od 200 zł w gore zależy co tam się stało mówi ze może być równie dobrze źle założony rozrząd i będzie trzeba przestawić wyjdzie wszystko jak oni to zdiagnozują ) niech oni to zrobią. Opisze na forum jak już będzie po wszystkim.
Stokrotne dzięki MRS Mesz"rum" widać ze wiesz o co camone w tym fachu a i ten topik dieslach co napisałeś pierwsza liga mógłbyś napisać książkę o dieslach grupy Volkswagen
"PORADNIK UŻYTKOWNIKA TDI GRUPY VOLKSWAGEN"

a ja bym był twoim managerem $$$$$$$$$$$$$$ POZDRAWIAM
PS JUTRO JESZCZE ODWIEDZE KUMPLA MA MALY WARSZTACIK Z NIM SPROBUJE SAM TO ZROBIC WLASNIE SIE DOWIEDZIALEM ZAWSZE MOZN AODWOLAC WIZYTE W SERWISIE ;) POZDRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 18:41:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2008 16:17:59
Posty: 31
Lokalizacja: Kielce
witam wlasnie wrocilem od mechanika ustawialismy razem kat wtrysku kat jedynie udalo sie ustawic do wartosci 3,6 btdc przy 100,2 procenta i skonczyla sie mozliwosc przestawiania mechanik powiedzial ze musi przelozyc kolo zebate by dalej moc kontynulowac nastawy a do poniedzialku mam pojezdzic na takim kacie wtrysku. Aha ciagle wyskakiwala mi wartosc btdc mam nadzieje ze przy dalszym ustawianiiu po przelozeniu kola uzyskam wartosc atdc (nie wiem co to za wartosci i czym sie roznia )
Group A: '004
Engine speed Spec, start Actual start Cold start valve
TIME 3800-4200 rpm 8-12 *BTDC 6-14 *BTDC
STAMP /min °BTDC %
0,01 835 Late 3,2 100,2
0,4 858 Late 3,6 100,2
0,8 835 Late 3,4 100,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C5 2.5 TDI 155KM] Jak ustawić statystyczny kąt wtrysku
PostNapisane: 02.paź.2008 18:59:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
gornik napisał(a):
w jaki sposób można samemu ustawić statystyczny kąt początku wtrysku

Tak dla porządku, to chodzi Ci o STATYCZNY kąt wtrysku. STA-TY-CZNY, nie statystyczny.
pozdrawiam :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 22:17:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
gornik napisał(a):
witam wlasnie wrocilem od mechanika ustawialismy razem kat wtrysku kat jedynie udalo sie ustawic do wartosci 3,6 btdc przy 100,2 procenta i skonczyla sie mozliwosc przestawiania mechanik powiedzial ze musi przelozyc kolo zebate by dalej moc kontynulowac nastawy a do poniedzialku mam pojezdzic na takim kacie wtrysku. Aha ciagle wyskakiwala mi wartosc btdc mam nadzieje ze przy dalszym ustawianiiu po przelozeniu kola uzyskam wartosc atdc (nie wiem co to za wartosci i czym sie roznia )
Group A: '004
Engine speed Spec, start Actual start Cold start valve
TIME 3800-4200 rpm 8-12 *BTDC 6-14 *BTDC
STAMP /min °BTDC %
0,01 835 Late 3,2 100,2
0,4 858 Late 3,6 100,2
0,8 835 Late 3,4 100,2



2*BTDC___________0*__________2*ATDC

ma być ATDC - na BTDC będziesz mieć problem z rozruchem.
w chwili, gdy patrzysz na pogram VAG-Com, to widzisz BTDC czy ATDC [podczas logowania na Late]? nie pytam o logi, tylko o program.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 07:44:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2008 16:17:59
Posty: 31
Lokalizacja: Kielce
w chwili gdy patrze na program grupe 004 bs to w okienku przy late pojawia sie atdc ale kiedy robie logi wychodzi btdc tak jak widac na logowaniu robilem 3 razy i to samo a skala ustawiania sie skonczyla i tak jak pisalem przelozymy kolo zebate by moc obracac dalej ale dopiero w poniedzialek napisz drogi meszrumie co ty o tym sadzisz w sumei dalo sie przekrecic w kierunku B na twoich schematach jedynie moze z 2-3 mm moz eciut wiecej no i ucieszylo mnie to 100,2 co jesli dobrze rozumiem swiadczy o poprawnym dzialaniu pompy pozdrawiam
ps na tych ustawieniach choc wiem ze nie sa jeszcze takie jak byc powinny auto wydaje sie lepiej palic i jest zdecydowanie mniejsza hmurka dymu przy pierwszysm rozruchu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 09:18:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
gornik napisał(a):
w chwili gdy patrze na program grupe 004 bs to w okienku przy late pojawia sie atdc ale kiedy robie logi wychodzi btdc tak jak widac na logowaniu robilem 3 razy i to samo a skala ustawiania sie skonczyla i tak jak pisalem przelozymy kolo zebate by moc obracac dalej ale dopiero w poniedzialek napisz drogi meszrumie co ty o tym sadzisz w sumei dalo sie przekrecic w kierunku B na twoich schematach jedynie moze z 2-3 mm moz eciut wiecej no i ucieszylo mnie to 100,2 co jesli dobrze rozumiem swiadczy o poprawnym dzialaniu pompy pozdrawiam
ps na tych ustawieniach choc wiem ze nie sa jeszcze takie jak byc powinny auto wydaje sie lepiej palic i jest zdecydowanie mniejsza hmurka dymu przy pierwszysm rozruchu.



to znaczy, że jest OK. VAG-Com ma czasem problem z określeniem w logach czy jest ATDC, BTDC.
liczy się to, co jest w oknie programu, a nie to co jest w logach.

skoro jest 100.2%, to pompa pracuje prawidłowo.

ustawcie jedynie na 2*ATDC na Late [ATDC w oknie programu - na logi nie patrzcie] i będzie po temacie.
koło zębate zostawcie w spokoju.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 09:39:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2008 16:17:59
Posty: 31
Lokalizacja: Kielce
tak rozumiem wielkie dziekieki za rade i pomoc ale kolo nei daje si edalej przestawic bo bo skonczyla si emiara ustawiania mechanik powiedzial ze trzeb azdjac przestawic i dopiero dalej pojdzie tak juz nie daje si edalej obracac pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 10:41:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to zostawcie tak jak jest - 3.6*ATDC mieści się w zakresie dopuszczanym przez Audi [0*-4*ATDC].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 10:46:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2008 16:17:59
Posty: 31
Lokalizacja: Kielce
a nie lepiej jeszcze przestawic to kolo zeby bylo tak jak nalezy wciaz nie pali jak powinien choc jeszcze sprawdze przez weekedn jak to wychodzi z tym odpalaniem i napisze na forum.Napisz prosze co o tym myslisz czy mozemy cos sknocic przestawiajac kolo tzn trzeba je zdjac i przelozyc pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 10:53:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
gornik napisał(a):
a nie lepiej jeszcze przestawic to kolo zeby bylo tak jak nalezy wciaz nie pali jak powinien choc jeszcze sprawdze przez weekedn jak to wychodzi z tym odpalaniem i napisze na forum.Napisz prosze co o tym myslisz czy mozemy cos sknocic przestawiajac kolo tzn trzeba je zdjac i przelozyc pozdrawiam


jeżeli chciałbyś ustawić wszystko wg sztuki, to nie kołem, lecz należałoby zdjąć przód, ustawić silnik w pozycji 0*GZP, założyć wszystkie blokady [na silnik i pompę] i dopiero ustawić rozrząd, a potem kąt wtrysku.

nie wiem czy przestawiając koło cokolwiek uzyskacie - wyjdziecie zupełnie poza zakres regulacji - jeżeli już to przez zdjęcie paska zębatego z pompy i lekkie nią obrócenie*.

nie mniej jednak, na 2*ATDC i na 3.6*ATDC rozruch będzie taki sam - nadmiar dymu może pochodzić od niesprawnych świec [o ile nie masz nowych].




*niech wypowie się reszta forumowiczów nt temat tego pomysłu, gdyż być może jest on idiotyczny.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2008 12:04:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2008 16:17:59
Posty: 31
Lokalizacja: Kielce
świece nówki sztuki wszystkie od tego w sumie zaczolem moja przygodę z poranna chmurka wiec ok pojeżdżę tak jak jest zobaczę czy samochód zachowuje się normalnie niech przyjdą mrozy a dokładnej regulacji dokona się przy następnej wymianie rozrządu mam nadzieje ze wtedy będę jeździć już nowa a6:) ale już 3.0 TDI .

Mesz"rum" bardzo mi pomogłeś proszę podaj mi na mejla swój adres korespondencyjny i dane stawiam flachę :)
z wyrazami szacunku GOORALL....[/quote]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: