.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 11:02:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 Quattro] Czy warto wymieniać sprężyny i amortyzatory
PostNapisane: 04.paź.2008 14:36:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam, posiadam w swoim A6 Quattro obniżone zawieszenie (kod z naklejki przy kole zapasowym 1BE)

Chciałbym wymienić je na zwykłe standardowe zawieszenie, ponieważ na obecnym wyczuwa się wszystkie dziury na drodze (a nie jest ich mało ;) )

Jeżdżę bardzo dużo po mieście i chciałbym trochę więcej komfortu.

Czy według Was ma to sens, czy przypadkiem po wymianie samochód nie będzie "pływał" w zakrętach.

Ew jeśli jest to możliwe jakie polecacie amortyzatory i sprężyny.

Małe OT: gdyby ktoś był zainteresowany wymianą zawieszenia z obniżonego na normalne, proszę o PW.

Z góry dzięki za podpowiedzi. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2008 21:24:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Jeśli założysz oryginalne sprężyny, które według ETKI powinny być w takim aucie przy zwykłym zawieszeniu, problemu raczej nie będzie, sprawdź jakie masz amortyzatory, u mnie były czerwone Sachsy i fajnie się jeździło, teraz mam Bilsteiny B6 i jest twardo, czuć dziury. Może wystarczy założyć amorki o mniej sportowej charakterystyce.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2008 10:03:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
altium napisał(a):
Jeśli założysz oryginalne sprężyny, które według ETKI powinny być w takim aucie przy zwykłym zawieszeniu, problemu raczej nie będzie, sprawdź jakie masz amortyzatory, u mnie były czerwone Sachsy i fajnie się jeździło, teraz mam Bilsteiny B6 i jest twardo, czuć dziury. Może wystarczy założyć amorki o mniej sportowej charakterystyce.


Amortyzatory mam koloru czarnego, sądzisz że wymiana samych amortyzatorów wystarczy do poprawienia się komfortu jazdy? Zapomniałem dopisać że mam lacie 235x45x17.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2008 23:24:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Krzysztof1967 napisał(a):
Amortyzatory mam koloru czarnego, sądzisz że wymiana samych amortyzatorów wystarczy do poprawienia się komfortu jazdy? Zapomniałem dopisać że mam lacie 235x45x17.


Ja pierdykam, dążąc do komfortu raczej bym zaczął od kół, 215/55R16, myślę, że do dobrego komfortu będą jak znalazł, a z drugiej strony to po co Ci koła o rozmiarze 235/45/17? Fachowcem nie jestem, ale myślę, że najpierw kola, później ewentualnie zawieszenie. A i po kolorze raczej amortyzatorów rozpoznać się nie da, szczególnie po czarnych :)

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2008 08:22:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Krzysztof1967 napisał(a):
altium napisał(a):
Jeśli założysz oryginalne sprężyny, które według ETKI powinny być w takim aucie przy zwykłym zawieszeniu, problemu raczej nie będzie, sprawdź jakie masz amortyzatory, u mnie były czerwone Sachsy i fajnie się jeździło, teraz mam Bilsteiny B6 i jest twardo, czuć dziury. Może wystarczy założyć amorki o mniej sportowej charakterystyce.


Amortyzatory mam koloru czarnego, sądzisz że wymiana samych amortyzatorów wystarczy do poprawienia się komfortu jazdy? Zapomniałem dopisać że mam lacie 235x45x17.


Plus takiego zawieszenia (jeżeli to fabryczne s-line) to taki, że wytrzymuje 2x dłużej od standardowego A6, komfort trochę obniża, ale auto zupłenie inaczej wygląda :)

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2008 16:24:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sty.2008 23:28:09
Posty: 139
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Tak jak pisałem kod z naklejki przy kole zapasowym jest 1BE

Co mnie zdziwiło to: kolor amortyzatorów zarówno z przodu jak i z tyłu jest czarny.

Kuzyn miał A6 sedana ze sportowym zawieszeniem, i amory były żółte.

Jak sprawa wygląda z ori amorami, czy obniżone powinny być czarne, czy też w innym kolorze.

Samochód kupiłem w lutym tego roku, i nie wiem czy poprzedni właściciel coś nie kombinował z zawieszeniem.

Czy ktoś z szanownych AKP-owiczów orientuje się jaki kolor mają mieć obniżające amortyzatory ?

I jeszcze jedno, po czym rozpoznać sportowe sprężyny zawieszenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2008 19:21:06 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
czekaj..... zaglądałeś w rury żeby zobaczyć jaki masz kolor wkładów? bo w C5 amory to wkłady w całości schowane w rurze mc phersona.... no chyba że na tył patrzyłeś
Rożnią się pewnie numerami, poza tym auto ładniej siedzi. Dodatkowo, przynajmniej w A4 sprężyny oznaczane są szeregiem kropek w różnych kolorach - tu pewnie też tak będzie

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2008 22:20:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Krzysztof1967 napisał(a):
Tak jak pisałem kod z naklejki przy kole zapasowym jest 1BE

Co mnie zdziwiło to: kolor amortyzatorów zarówno z przodu jak i z tyłu jest czarny.

Kuzyn miał A6 sedana ze sportowym zawieszeniem, i amory były żółte.

Jak sprawa wygląda z ori amorami, czy obniżone powinny być czarne, czy też w innym kolorze.

Samochód kupiłem w lutym tego roku, i nie wiem czy poprzedni właściciel coś nie kombinował z zawieszeniem.

Czy ktoś z szanownych AKP-owiczów orientuje się jaki kolor mają mieć obniżające amortyzatory ?

I jeszcze jedno, po czym rozpoznać sportowe sprężyny zawieszenia.


Troszeczkę mnie źle zrozumiałeś, po prostu Sasch sportowe amory ma w kolorze czerwonym, Bilstein w kolorze żółtym, a reszta producentów to według swego marketingu, jeśli amory masz czarne, to musisz sprawdzić ich producenta i numer, wcale nie muszą być ani sportowe, ani rajdowe, ani zwykłe, ani standardowe itp.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2008 07:24:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Krzysztof1967 napisał(a):
Amortyzatory mam koloru czarnego, sądzisz że wymiana samych amortyzatorów wystarczy do poprawienia się komfortu jazdy? Zapomniałem dopisać że mam lacie 235x45x17.


Ja mam fabryczne zawieszenie S-line i amortyzatory mają kolor czerwony (i takie powinny być chyba w tej konfiguracji).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2009 19:33:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2005 10:17:34
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocek
KRISOO napisał(a):
Krzysztof1967 napisał(a):
Amortyzatory mam koloru czarnego, sądzisz że wymiana samych amortyzatorów wystarczy do poprawienia się komfortu jazdy? Zapomniałem dopisać że mam lacie 235x45x17.


Ja mam fabryczne zawieszenie S-line i amortyzatory mają kolor czerwony (i takie powinny być chyba w tej konfiguracji).


Hej, też mam zawieszenie S-line , amory czerwone. Ponieważ pakuje się do mnie spora rodzinka przy wyjazdach, autko niestety za dużo siada. Ciekawe czy wymiana samych sprężyn pomoże (nie wiem, jakieś standardowe ) i czy wogóle będą pasować do amorów. Może okazać się,że muszę cały komplet wymienić - amory+sprężynki. Jak to jest ze spręzynami ? Komplet czy wystarczy same spręż. wyminić ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2009 19:50:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2009 22:52:15
Posty: 140
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Auto: Mercedes Benz C32 AMG
Amory sportowe wyglądają tak i mają następujące numery: Amortyzatory pochodzą od Audi A6 Quattro 2,5 TDI

Obniżony sportowy przód:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obniżony tył ze sportowymi sprężynami wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oryginalny tył do A6 C5 quattro 25 TDI ze wzmocnionym zawieszeniem wygląda następująco:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
A6 C5 AKE Quattro 2001


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: